AA Gent

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 891
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: AA Gent

Bericht door Vergas Ronald »

Vanhaezebroeck is weer met Brugge aan het flirten in zijn interview omdat Gent geen tickets verkoopt voor europese wedstrijden en PO2 "Club Brugge won 11 jaar niks en stadion was uitverkocht, zat Club Brugge in PO2 was het ook uitverkocht" - 'kvind dat toch wel straf dat die mens al jaren zo openlijk op Brugge geilt. Waarom doet die dat?
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: AA Gent

Bericht door Arnio »

Vergas Ronald schreef: 29 apr 2023, 00:08 Vanhaezebroeck is weer met Brugge aan het flirten in zijn interview omdat Gent geen tickets verkoopt voor europese wedstrijden en PO2 "Club Brugge won 11 jaar niks en stadion was uitverkocht, zat Club Brugge in PO2 was het ook uitverkocht" - 'kvind dat toch wel straf dat die mens al jaren zo openlijk op Brugge geilt. Waarom doet die dat?
Op zoek naar z'n droomjob...
Sanders
Supersub
Berichten: 1063
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: AA Gent

Bericht door Sanders »

Video met een goede beknopte uitleg over het traject van Gift Orban.
Voor de kenners: Zealand is een Youtuber die vooral bekend is van FM

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: AA Gent

Bericht door Tiki Taka »

Van Hazebrouck, wat een schlemiel is me dat. Klagen dat Gent nu een moeilijkere tegenstander heeft dan Club in de Conference League.
Wat dan in de volgende ronde kalimero spekkie Hein, onnozele manneken ?!
Sanders
Supersub
Berichten: 1063
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: AA Gent

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 09 aug 2023, 07:59 Van Hazebrouck, wat een schlemiel is me dat. Klagen dat Gent nu een moeilijkere tegenstander heeft dan Club in de Conference League.
Wat dan in de volgende ronde kalimero spekkie Hein, onnozele manneken ?!
Dan gaat hij waarschijnlijk klagen dat de tegenstand een "nobele" onbekende is, en dat ze vele kilometers hebben moeten reizen, wat nefast is voor de rust van zijn smalle spelerskern...
Zou hij ook geklaagd hebben dat hij in de afgelopen speelronde een gemakkelijkere tegenstander had dan Club, waardoor Club al wat meer gerodeerd zou kunnen zijn??? Het is altijd iets met hem.

In other news:
Onze ex-speler van bij de beloften, Noah Fadiga, zou gaan tekenen bij Gent.
Zijn spelerlicentie werd geweigerd bij Brest door hartproblemen, maar Pedro Brugada heeft hem fit verklaard.
Hopelijk heeft hij nooit nog hartproblemen, want is nog maar 23 jaar.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: AA Gent

Bericht door t4nd »

Hein klaagt altijd. 't Is ook een belachelijk item om over te klagen, dat heet een "loting". Je wordt "geloot" aan een "willekeurige" tegenstander.
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: AA Gent

Bericht door Jens27 »

Heeft niet gezegd dat Gent een moeilijkere tegenstander dan Club heeft. Heeft gezegd dat Gent een moeilijkere tegenstander heeft t.o.v. hun vorige match terwijl dat bij ons omgekeerd is (wat klopt).
Los daarvan, die mens praat iets te graag over Club, moet een stevige crush hebben lijkt me.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: AA Gent

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Het Nieuwblad / Sportwereld 07/11/2023

Meer dan 19 miljoen euro verlies, maar AA Gent-eigenaar Sam Baro nuanceert: “Keuze om niet te verkopen”

Het voorbije boekjaar leed AA Gent 19,2 miljoen euro verlies. Rode cijfers waarin de kapitaalsinjectie van nieuwe eigenaar Sam Baro nog niet opgenomen is. Rode cijfers ook die er komen omdat in samenspraak met Baro werd beslist om spelers als Gift Orban of Hugo Cuypers niet te verkopen. Na Nieuwjaar kan dat misschien anders liggen.


Voor het vierde opeenvolgende seizoen gaat AA Gent in het rood. In het voorbije boekjaar zal Gent 19,2 miljoen euro verlies hebben geleden. Dat blijkt uit de weldra te publiceren jaarrekening, die de periode beslaat van juli 2022 tot 30 juni 2023. Het voorbije decennium, sinds de bouw van het nieuwe stadion, doken de Buffalo’s nooit dieper in de rode cijfers. Sterker nog, het voorbije jaar bleek het verlies groter dan de drie moeilijke boekjaren voordien, toen mede door corona net geen 14 miljoen euro verlies werd geleden. Het eigen vermogen van 16,5 miljoen euro – zeg maar de opgebouwde spaarpot - smolt vorig seizoen dus helemaal weg.

Belangrijke nuance is dat KAA Gent drie weken na de afsluiting van dit boekjaar werd overgenomen door Sam Baro. De nieuwe eigenaar pompte 23 miljoen euro in de club, waardoor de Buffalo’s wél weer over een mooi gevuld spaarvarken beschikken. Bovendien nuanceert hij: “Dat boekjaar is eerst en vooral een momentopname. Verkopen wij op 29 juni een spits voor 20 miljoen, dan is er geen sprake van 19,2 miljoen euro verlies. Verkopen wij een spits op 2 juli, dan staat het verlies er wel”, zegt Baro. “Toen ik in het traject stapte, wist ik van deze cijfers. De belangrijkste reden is dat er niet zwaar verkocht werd. Wij verkochten geen spits voor 20 miljoen. Belgische clubs, niet alleen AA Gent dus, kunnen hun rekeningen slechts in evenwicht houden door spelers te verkopen. Deze zomer hebben we beslist om het sportieve te laten primeren.”

Na de verkoop van Jonathan David in 2020 en Roman Yaremchuk in 2021, besliste Gent in de zomer van 2022 om topschutter Tarik Tissoudali niet van de hand te doen. Dat verklaart mede het verlies het voorbije boekjaar, hoewel in januari nog afscheid werd genomen van Ibrahim Salah (6,5 miljoen) en Andreas Hanche-Olsen (2,5 miljoen). De voorbije zomer werden Orban of Cuypers evenmin gebruikt om de putten verder te vullen. Wel werd de loonmassa al gevoelig afgebouwd. Ook gingen Joseph Okumu (12 miljoen) en Alessio Castro-Montes (2 miljoen) de deur uit, al dienden zij om de komst van spelers als Brown, Watanabe, Kandouss en Gandelman te bekostigen.

“De tijd dat rijke suikerooms eindeloos geld bij pompen is voorbij. Dat kon even tijdens corona, maar door de Financial Fair Play nu niet meer. Het model in België is dus simpel: clubs moeten durven verkopen op het juiste moment, om exploitatieverliezen toe te dekken”, zegt Baro. “Tenzij je kampioen speelt en het geld binnenrijft van deelname aan de Champions League. Maar daar kan je als club niet op budgetteren.”

AA Gent staat momenteel derde, is nog actief in de beker en voert zijn poule in de Conference League aan. Baro hoopt dat het zijn club sportief voor de wind blijft gaan en volgend seizoen “op een hoger echelon Europees” kan spelen. “Waar spelers nog meer in de kijker lopen.” Feit is dat de kern inmiddels jonger is dan voorgaande seizoenen én met de verkoop van spelers als Hong, Orban, Cuypers, Brown, Fofana wel mooie winsten kunnen worden gemaakt.

Want bij AA Gent zijn ze niet zinnens het huidige, lopende boekjaar opnieuw een dergelijk zwaar verlies te lijden. “Het mag duidelijk zijn dat wij voor 30 juni mogelijk wel spelers zullen verkopen”, zegt Baro. In de komende januarimaand dus al? “Ja, als die opportuniteit er is. Maar alleen als we een verkoop juist ingevuld krijgen, zonder dat het sportieve eronder lijdt. Anders doen we dat niet.”
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: AA Gent

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

‘t Zal daar uitverkoop worden.
Hein zal weer wat kunnen gaan zagen
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: AA Gent

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: 07 nov 2023, 14:39 ‘t Zal daar uitverkoop worden.
Hein zal weer wat kunnen gaan zagen
Zo erg is het daar financieel niet gesteld hoor, bijlange niet zelfs.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: AA Gent

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Tiki Taka schreef: 07 nov 2023, 14:46
vanGentmaarvoorClub schreef: 07 nov 2023, 14:39 ‘t Zal daar uitverkoop worden.
Hein zal weer wat kunnen gaan zagen
Zo erg is het daar financieel niet gesteld hoor, bijlange niet zelfs.
Zo goed lijkt het me er toch niet te gaan
Ook niet met de bedrijven van Sam Baro op het eerste zicht
Sanders
Supersub
Berichten: 1063
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: AA Gent

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 07 nov 2023, 14:57
Tiki Taka schreef: 07 nov 2023, 14:46
vanGentmaarvoorClub schreef: 07 nov 2023, 14:39 ‘t Zal daar uitverkoop worden.
Hein zal weer wat kunnen gaan zagen
Zo erg is het daar financieel niet gesteld hoor, bijlange niet zelfs.
Zo goed lijkt het me er toch niet te gaan
Ook niet met de bedrijven van Sam Baro op het eerste zicht
Ik ben geen krak in boekhouding, maar wat ik ondertussen wel al geleerd heb is dat er veel boekhoudkundige trucjes bestaan.
Sanders
Supersub
Berichten: 1063
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: AA Gent

Bericht door Sanders »

Spoedig herstel aan Paul Nardi. Wat een verschrikkelijke blessure.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: AA Gent

Bericht door Tiki Taka »

Een open beenbreuk zonder contact, vreemd en hoogst ongelukkig.
Spoedig herstel, dit wens je niemand toe.
Sanders
Supersub
Berichten: 1063
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: AA Gent

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 11 jan 2024, 08:52 Ik snap oprecht niet hoe een ploeg als Gent, op een bepaald moment landskampioen én het meest recente stadion van België (het enige nieuwe stadion zelfs als ik me niet vergis) er blijft in slagen om een negatieve jaarrekening te hebben met een gigantisch gat dat enkel opgevuld kan worden door hun betere spelers te verkopen. Als supporter van Gent word je op den duur toch zot hiervan?
Ik kan wel enkele dingen bedenken:
- Vermoedelijk een dure afbetaling van het stadion. Al heeft Gent wel nog in een goede periode gebouwd. Als ze hetzelfde stadion de dag van vandaag zouden zetten, zou het nog belachelijk veel meer kosten.
- Gent is/was notoir gekend om vooral via makelaars transfers te doen. Misschien veel dure makelaarspremies?
- Er zijn daar wel enkele dikke contracten met oa Kums, Tissoudali en Depoitre. Vorig jaar waren er ook nog Vadis en Okumu.
- Sinds hun titel, toch al een 7 à 8 jaar geleden, hebben ze ook wel wat miscasts gedaan op sportief gebied. Na het vertrek van Vanhaezebroeck zij daar de verkeerde trainers aangesteld, en zijn er toch ook wel transfers gepasseerd die ook flopten.
- Na hun titel heeft Gent slechts 2x CL gespeeld: het jaar na de titel zelf, en een voorronde in Coronaperiode. Verder enkel EL of ECL. Daar verdien je niet de grote miljoenen van in de CL. Ook al geraak je eens tot in de kwart finale.
- Tot voor de komst van Baro, werd er weinig tot geen kapitaal in de club gepompt zoals bvb een Coucke of Gheysens doet, of met buitenlandse investeerders.
- Ondanks de aanwezigheid van de haven, heeft Gent niet de grootste sponsors. Ook geen naamsponsor meer voor hun stadion.
- Zo goed als geen opbrengsten uit hun jeugdwerking. Fofana is zowat de eerste jeugdspeler die met een dikke transfer vertrekt.

Ik heb geen zicht op hun jaarrekeningen dus ik weet niet in hoeverre dit correct is, maar ik zal er niet ver afzitten denk ik.

Nu, de realiteit in België is dat elke profclub op tijd en stond eens een speler moet verkopen om een gat dicht te rijden als je geen rijke suikernonkel hebt.
Er is nu eenmaal geen dik tv-contract, of een internationale interesse van supporters, of een grote groep mensen die potentiële supporters zijn om commerciële inkomsten te genereren.
Plaats reactie