AA Gent

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: AA Gent

Bericht door Arnio »

IsO schreef: 30 mar 2023, 17:13
Tiki Taka schreef: 30 mar 2023, 15:12
IsO schreef: 30 mar 2023, 14:58
Tiki Taka schreef: 30 mar 2023, 09:13 Het onmiddellijke vertrek van Ngadeu naar een Chinese ploeg, is toch wel een aderlating.
Hopelijk heeft dit een impact bij Gent en kunnen we toch nog 4de worden en playoff1 behalen.
Klopt dat zijn vertrek een aderlating is voor gent. Anderzijds denk ik dat wij vooral naar onszelf moeten kijken en zo goed als mogelijk die laatste vier wedstrijden voorbereiden en doorspartelen.
Zeker en vast, Gent zit in een positieve flow, wij in een negatieve. Indien we geen 12/12 halen, zal het geen playoff1 zijn, en dan nog heeft Gent 2 punten voorsprong. Reken er nog eens bij dat Tissoudali bijna terug inzetbaar is, weliswaar zonder matchritme.
Sluit Skov Olsen effectief pas ten vroegste aan binnen 3-4 weken?
Volgens Het Nieuwsblad (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230330_95228016) staan hij en Mata terug op het trainingsveld. Of dat voldoende is om te spelen (laat staan te starten) valt af te wachten, maar toch hoopgevend.
Van de Mata van dit seizoen wordt ik nu ook niet bepaald warm, laat Odoi daar maar staan voorlopig.
Skov als invaller kan hopelijk mss al, starten zal wss nog niet kunnen
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: AA Gent

Bericht door Peter »

Het is zo erg gesteld met Mata dat ik het gevoel heb dat er op de RB iets bij moet komen in de zomer. Een schim van zichzelf.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat wij in PO1 te zoeken hebben. Gent blijft de betere papieren hebben, met of zonder Ngadeu.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: AA Gent

Bericht door IsO »

Peter schreef: 31 mar 2023, 09:55 Het is zo erg gesteld met Mata dat ik het gevoel heb dat er op de RB iets bij moet komen in de zomer. Een schim van zichzelf.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat wij in PO1 te zoeken hebben. Gent blijft de betere papieren hebben, met of zonder Ngadeu.
Sabbe wees Ajax al twee keer af en is er ondertussen 18, dus ik zou opteren om eerst in eigen rangen te kijken. Als én Odoi (nog 1 seizoen onder contract na het huidige) én Mata zouden vertrekken, mag er inderdaad ervaring bij.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: AA Gent

Bericht door Arnio »

Veel plezier tegen Cercle mannen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: AA Gent

Bericht door t4nd »

Ik vond Hein wel opvallend eerlijk in zijn analyse. Het lag eens niet aan de tegenstander of de arbitrage maar aan Gent zelf - dat had ik niet zien aankomen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: AA Gent

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 24 apr 2023, 08:51 Ik vond Hein wel opvallend eerlijk in zijn analyse. Het lag eens niet aan de tegenstander of de arbitrage maar aan Gent zelf - dat had ik niet zien aankomen.
Ik vond het vooral frappant hoe rustig hij was tijdens het interview met Eleven na de match.
Ik had gedacht dat het kot te klein zou geweest zijn.
Nu ja, als hij zijn mannen nu zou afbreken, dan breek je misschien ook de veer om er in PO2 alsnog voor te gaan.
Dit gezegd zijnde, laat hij het wat blijken alsof het normaal is dat ze uit PO1 vallen. Als je voor de speeldag vierdes staat en je mag spelen tegen een ploeg die al zeker zakt, dan moet je die vierde plaats over de streep halen, of dat nu verdiend is over een heel seizoen of niet. Daarom dat ik het frappant vond dat hij zo rustig was.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: AA Gent

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 24 apr 2023, 10:15
t4nd schreef: 24 apr 2023, 08:51 Ik vond Hein wel opvallend eerlijk in zijn analyse. Het lag eens niet aan de tegenstander of de arbitrage maar aan Gent zelf - dat had ik niet zien aankomen.
Ik vond het vooral frappant hoe rustig hij was tijdens het interview met Eleven na de match.
Ik had gedacht dat het kot te klein zou geweest zijn.
Nu ja, als hij zijn mannen nu zou afbreken, dan breek je misschien ook de veer om er in PO2 alsnog voor te gaan.
Dit gezegd zijnde, laat hij het wat blijken alsof het normaal is dat ze uit PO1 vallen. Als je voor de speeldag vierdes staat en je mag spelen tegen een ploeg die al zeker zakt, dan moet je die vierde plaats over de streep halen, of dat nu verdiend is over een heel seizoen of niet. Daarom dat ik het frappant vond dat hij zo rustig was.
Analyse niet gezien, maar naar mijn aanvoelen toch wel choking bij kwek, in combi met de belasting van hun Europese midweekmatchen van de voorbije weken. Denk dat Hein dat ook wel voelde en er misschien ook een soort gelatenheid optrad. Het heeft inderdaad weinig zin om je nog dik te maken (pun not intended) als het kalf al verdronken is (na de match). Dan beter positieve focus op wat volgt...

Wel top dat Oostende het niet liet hangen!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: AA Gent

Bericht door Tiki Taka »

Oostende zal wel een extra premie ontvangen...vanuit Brugge.

Het missen van playoff1 zal een enorme mentale tegenslag zijn voor Gent, die de laatste maanden in een goede flow zaten.
Ze zullen er ook geen extra toeschouwers mee winnen, integendeel.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: AA Gent

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 25 apr 2023, 08:05 Oostende zal wel een extra premie ontvangen...vanuit Brugge.

Het missen van playoff1 zal een enorme mentale tegenslag zijn voor Gent, die de laatste maanden in een goede flow zaten.
Ze zullen er ook geen extra toeschouwers mee winnen, integendeel.
Dat zou Heintje ook gesuggereerd hebben na de match. Zoiets is volgens het bondsreglement (https://belgianfootball.s3.eu-central-1 ... BOEK_B.pdf, artikel B11.207) wedstrijdvervalsing :hide:

In Nederland bijvoorbeeld mag het wel gewoon :coffee:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: AA Gent

Bericht door t4nd »

Voor de laatste speeldag stond er ook al ergens een artikel waarin ze vermeldden dat Club geen premie aan Oostende mocht betalen. Ik denk ook niet dat zoiets gebeurd is. Het was al een tijdje aan het rommelen in Oostende, maar feit is dat het hun laatste match in eerste klasse was - ze hadden dus geen druk én de spelers wilden zich nog een laatste keer bewijzen - ze waren dus gemotiveerd. Tel daarbij de vermoeidheid door hun Europese match én de nervositeit aangezien Club al snel serieus op voorsprong stond en dan krijg je dit :-).
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: AA Gent

Bericht door Sanders »

Had Cuypers die kans in het begin van de match, 1 op 1 met de keeper, gewoon gescoord; dan was de veer bij Oostende weer gebroken. Dan zakt hun moed weeral in hun schoenen. Ze moeten gewoon naar zichzelf kijken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: AA Gent

Bericht door Tiki Taka »

Het missen van playoff1 zal in Gent heel hard zijn aangekomen.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: AA Gent

Bericht door Arnio »

Tiki Taka schreef: 28 apr 2023, 09:15 Het missen van playoff1 zal in Gent heel hard zijn aangekomen.
Vnd op Westerlo, ik denk dat het gene vetten zal zijn qua motivatie bij Gent...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: AA Gent

Bericht door Tiki Taka »

Arnio schreef: 28 apr 2023, 11:27
Tiki Taka schreef: 28 apr 2023, 09:15 Het missen van playoff1 zal in Gent heel hard zijn aangekomen.
Vnd op Westerlo, ik denk dat het gene vetten zal zijn qua motivatie bij Gent...
Dat denk ik ook niet
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: AA Gent

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Bewonder alvast de lege tribunes vanavond !
Plaats reactie