Belgisch voetbal algemeen

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

Titel voor Union, 2de plaats voor Genk en Antwerp derde :-)
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Peter »

Toch een teken van armoede dat we op zo'n scenarios moeten zitten hopen. Niet dat ik Antwerp kampioen wil zien spelen, maar het voelt toch fout om matchen te willen verliezen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5312
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Tiki Taka »

Union verdient de titel het meest, net zoals vorig seizoen.
Mocht Genk Onuachu niet verkocht hebben, dan waren ze al kampioen.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Duffman »

Voor mij is op de laatste speeldag het sportieve van geen tel meer, 4de plek is het hoe dan ook.
Je zou kunnen spreken over sportiviteit, eergevoel e.d. (ik draag deze ook wel hoog in het vaandel)

MAAR:

https://www.voetbalbelgie.be/artikel/pa ... lub-brugge

Over gentlemenship gesproken... Revenge is a dish served cold, zou ik zeggen.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 30 mei 2023, 08:07 Union verdient de titel het meest, net zoals vorig seizoen.
Mocht Genk Onuachu niet verkocht hebben, dan waren ze al kampioen.
Ik heb ook altijd gezegd dat Genk hun titel kwijt was met de verkoop van Onuachu. Nu hebben ze onverhoopt nog een kansje.
Maar de enige die er blij van geworden is, is degene die de financiële balans maakt bij Genk.
Sportief was Genk hun speerpunt kwijt.
Onuachu trok naar Southampton. Ondertussen gedegradeerd. Maar hij was er ook geen echte basisspeler. Sportief voor hem dus ook niet echt geslaagd.
Hij zal vier maand beter verdiend hebben dan in Genk. Maar na een degradatie zal hij vermoedelijk niet hetzelfde salaris krijgen in de Championship. Als hij al blijft of mag blijven...
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Sanders »

Duffman schreef: 30 mei 2023, 12:24 Voor mij is op de laatste speeldag het sportieve van geen tel meer, 4de plek is het hoe dan ook.
Je zou kunnen spreken over sportiviteit, eergevoel e.d. (ik draag deze ook wel hoog in het vaandel)

MAAR:

https://www.voetbalbelgie.be/artikel/pa ... lub-brugge

Over gentlemenship gesproken... Revenge is a dish served cold, zou ik zeggen.
Dit artikel beweert nochtans dat Gheysens zich uiteindelijk wel constructief zou opgesteld hebben.
Aan elk verhaal zijn twee kanten uiteraard: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230512_97199585 (dd13/05/2023)
De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Voor de niet-abonnees op HNB, dit fragment uit het artikel:
Voor u zich afvraagt hoe het komt dat Gheysens betrokken partij is: Ghelamco bezit 4,5 hectare op de site waar Club wil bouwen. Waarom hij tegenwerkt? Ghelamco wil destijds een energieproject met grondwarmte uitwerken op die locatie, zo laat Gheysens weten. Het is dus geen pestgedrag.

Burgemeester De fauw, een uur voor ons interview met Gheysens: “Ik ben verbaasd dat het nog de ronde doet dat die twee niet door één deur kunnen. Destijds klonk het in de wandelgangen dat Gheysens Verhaeghe wilde irriteren. Toen ik burgemeester werd, ben ik met hen in gesprek gegaan om de impasse te deblokkeren. Dat heeft geloond. Meneer Gheysens heeft zich niet enkel teruggetrokken bij die procedure, hij heeft ook grote inspanningen geleverd om een structurele oplossing te vinden met de partij Groen. Als het van hem afhangt, kunnen we morgen een eerste steen leggen aan de Blankenbergse Steenweg. Verhaeghe is zich blijven inzetten voor eventuele toekomstige projecten op die locatie. Chapeau, want Club was dan al lang bezig was met een alternatief. Zowel Gheysens als Verhaeghe toonden zich erg constructief. Sámen. Naar mijn gevoel is er geen conflict.”

Gheysens: “Wij zijn op Antwerp zelf volop in de weer met de hernieuwing van de Bosuil – ik denk dat we fier mogen zijn op wat we al gerealiseerd hebben de laatste jaren. Wel, ik gun het Club Brugge van harte dat ze iets gelijkaardigs kunnen doen. Hoe meer nieuwe stadions, hoe beter.”
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Sanders »

Nu de competitie erop zit, een overzicht van welke ploeg in welke Europese competitie zal spelen:
  1. Antwerp: kampioen.
    Komt uit in de PO (laatste voorronde van de CL. Als ze winnen gaan ze naar groepsfase van CL; als ze verliezen wordt het groepsfase van EL. Dus zeker van Europees voetbal tot nieuwjaar.
  • Genk: tweede
    Zal uitkomen in de tweede voorronde van de CL. Bij winst wordt het derde voorronde. Als ze dan nog eens winnen komen ze in de PO. Vanaf hier geldt hetzelfde als voor Antwerp.
    Verliezen ze in de tweede voorronde CL, dan wacht de derde voorronde van EL en daarna mogelijks de PO van de EL. Verliezen ze in de derde voorronde van de EL, dan komen ze terecht in de PO van de ECL.
    Als ze de tweede voorronde van de CL winnen, maar verliezen in de derde voorronde van de CL, dan komen ze in de PO van de EL terecht. Van hieruit is het groepsfase EL of groepsfase ECL. (niet 100% zeker over dit punt).
    Geen zekerheid over Europees tot nieuwjaar.
  • Union: derde
    PO ronde van EL. winnen ze, dan wordt het groepsfase van EL. Verliezen ze, dan is het de groepsfase van ECL. Zekerheid van Europees tot nieuwjaar.
  • Club Brugge: vierde
    Voor ons wordt het de tweede voorronde van de ECL. Dat wil zeggen dat we 6 matchen moeten winnen alvorens we de groepsfase van de ECL bereiken. Geen zekerheid over Europees tot nieuwjaar. En goed wetende dat er altijd wel een team uit een minder voetballand boven zichzelf uitstijgt, wordt het een lastige klus. Op papier moeten we dit halen, maar we kunnen niet als underdog spelen, zoals in de CL.
  • Gent: vijfde
    Zelfde traject als ons.
Conclusie: België heeft afgelopen seizoen goed gescoord voor de Europese coëfficiënt, maar dit jaar wordt het een pak moeilijker.
Mits wat tegenslag hebben we maar 2 Europese deelnemers komend seizoen.
Hopelijk doen we het als land wel goed, zodat het goede van afgelopen seizoen niet wordt uitgevlakt door een slecht seizoen komend jaar.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Pica »

Er wilde precies niemand kampioen worden gisteren....dat wij niet in de race zaten is echt schrijnend precies :mrgreen:
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Peter »

POs zonder iets om voor te spelen zuigt reet. Compleet niet geïnteresseerd en niet geëngageerd.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Pica »

Alledrie de ploegen hebben het gisteren eigenlijk laten liggen, niemand die op het moment dat het ertoe deed, boven zich kon uitstijgen om het binnen te halen.

Het contrast met onze eerste titel in lange tijd tegen mauf was gigantisch
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door IsO »

Pica schreef: 05 jun 2023, 10:55 Alledrie de ploegen hebben het gisteren eigenlijk laten liggen, niemand die op het moment dat het ertoe deed, boven zich kon uitstijgen om het binnen te halen.

Het contrast met onze eerste titel in lange tijd tegen mauf was gigantisch
Klopt. Niet toevallig wellicht dat het de meest ervaren speler van de drie ploegen is die uiteindelijk voor de beslissing zorgt.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Pica »

Tis gek om te zeggen, maar als ik zie hoe de andere in elkaar gestuikt zijn in de weken voor de PO's en erin: met Hoefkens speelden we kampioen.

Al was de beste optie om Hoefkens te laten gaan in november en daar een nieuw gezicht te zetten, maar dan nog :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door IsO »

Pica schreef: 05 jun 2023, 13:41 Tis gek om te zeggen, maar als ik zie hoe de andere in elkaar gestuikt zijn in de weken voor de PO's en erin: met Hoefkens speelden we kampioen.

Al was de beste optie om Hoefkens te laten gaan in november en daar een nieuw gezicht te zetten, maar dan nog :mrgreen:
Zelf altijd gevonden dat ze hem 1) na het WK moesten op post laten (wat ze deden), en 2) dat ze hem te vroeg buiten gooiden.
Maar ben het wel met je eens dat het eindresultaat dit seizoen wellicht anders was geweest met Carl aan het roer. Titel weet ik niet, maar we zouden denk ik wel hoger geëindigd zijn...

Waarmee ik voor alle duidelijkheid niks wil afdoen van de verdiensten van De Mil.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

De Mil heeft het goed gedaan, het is misgelopen bij Parker. Alleen vind ik dat je zelfs dat niet 100% op hem kan afschuiven. Tegen Genk gingen we kopje onder, bij anderlecht, STVV & Charleroi hadden we makkelijk een overwinning kunnen behalen. Stel dat je daar iets meer meeval hebt zou het seizoen even goed anders geweest kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Pica »

IsO schreef: 05 jun 2023, 15:02
Pica schreef: 05 jun 2023, 13:41 Tis gek om te zeggen, maar als ik zie hoe de andere in elkaar gestuikt zijn in de weken voor de PO's en erin: met Hoefkens speelden we kampioen.

Al was de beste optie om Hoefkens te laten gaan in november en daar een nieuw gezicht te zetten, maar dan nog :mrgreen:
Zelf altijd gevonden dat ze hem 1) na het WK moesten op post laten (wat ze deden), en 2) dat ze hem te vroeg buiten gooiden.
Maar ben het wel met je eens dat het eindresultaat dit seizoen wellicht anders was geweest met Carl aan het roer. Titel weet ik niet, maar we zouden denk ik wel hoger geëindigd zijn...

Waarmee ik voor alle duidelijkheid niks wil afdoen van de verdiensten van De Mil.
Dan zien we het anders, de evaluatie van voor het WK zou moeten geweest zijn: niet goed genoeg, dat ze twee(!!) matchen later dan toch met de juiste analyse kwamen is en blijft een sterk staaltje non beleid. Dan had ik liever (los van Parker) dat je volhard in je (foute) analyse, dan dit stukje paniekvoetbal.
Plaats reactie