Belgisch voetbal algemeen

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
FrankFarinaII

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door FrankFarinaII »

Radja naar Antwerp, mooie transfer! (ze hebben daar blijkbaar een goudmijn gevonden omdat allemaal te betalen :fire: )
Ondertussen wachten wij nog op buitenkansjes......zucht
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door yocake »

FrankFarinaII schreef: 13 aug 2021, 08:06 Radja naar Antwerp, mooie transfer! (ze hebben daar blijkbaar een goudmijn gevonden omdat allemaal te betalen :fire: )
Ondertussen wachten wij nog op buitenkansjes......zucht
Zo'n transfers zijn dan ook de reden dat ook dit jaar Antwerp niet zal meedoen voor de prijzen. De basis van de ploeg is weg en veel te veel nieuwe jongens die ingepast moeten worden. En ook nog eens een nieuwe trainer. Deze taktiek past Gent ook al jaren toe, en zie wat het hun opleverd...
Om mee te doen voor de prijzen moet je gerichte transfers doen en de basis behouden.
Liever ieder jaar 5 goeie transfers dan een camion middelmatige transfers met 2 uitschieters.
FCBrugesawayoflife
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door FCBrugesawayoflife »

yocake schreef: 13 aug 2021, 08:44
FrankFarinaII schreef: 13 aug 2021, 08:06 Radja naar Antwerp, mooie transfer! (ze hebben daar blijkbaar een goudmijn gevonden omdat allemaal te betalen :fire: )
Ondertussen wachten wij nog op buitenkansjes......zucht
Zo'n transfers zijn dan ook de reden dat ook dit jaar Antwerp niet zal meedoen voor de prijzen. De basis van de ploeg is weg en veel te veel nieuwe jongens die ingepast moeten worden. En ook nog eens een nieuwe trainer. Deze taktiek past Gent ook al jaren toe, en zie wat het hun opleverd...
Om mee te doen voor de prijzen moet je gerichte transfers doen en de basis behouden.
Liever ieder jaar 5 goeie transfers dan een camion middelmatige transfers met 2 uitschieters.
De vergelijking met Gent gaat toch niet helemaal op voor mij. Gent haalt elk jaar een bus spelers zoals Bruno, De Sart, Godeau, Hjulsager, Dejaeghere.. In de hoop dat ze boven zichzelf uitstijgen zoals in hun kampioenenjaar.

Antwerp daarentegen haalt spelers zoals Mbokani, Van Damme, Rafa en nu deze transferperiode Fisher, Engels, Radja.. Zijn toch eerder spelers waar je een bepaalde zekerheid van hebt dat ze het niveau aankunnen en hebben ook de nodige ervaring. En is ook 1 van de redenen dat ze op zo'n korte tijd terug bovenaan kunnen meedoen.

Hun ploeg was gewoon aan vernieuwing toe bij Antwerp. En het zijn ook niet allemaal 'oudjes'. Fisher is 27 volgens mij, Engels 26, Bataille 22 en ja Radja is er 33 maar dat is dan ook gewoon topper naar Belgische normen en dan vergeet ik Balikwisha nog. Dus ze hebben de stap naar verjongen wel ingezet. En spelers als Balkwisha en Bataille zullen ze misschien ook wel met een serieuze meerwaarde kunnen verkopen.

Je moet er nog altijd een ploeg kunnen van maken idd maar met Priske hebben ze volgens mij wel een jonge en goede trainer gehaald die in Denemarken toch al iets had neergezet.
Vakie 214
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door yocake »

FCBrugesawayoflife schreef: 13 aug 2021, 09:16
yocake schreef: 13 aug 2021, 08:44
FrankFarinaII schreef: 13 aug 2021, 08:06 Radja naar Antwerp, mooie transfer! (ze hebben daar blijkbaar een goudmijn gevonden omdat allemaal te betalen :fire: )
Ondertussen wachten wij nog op buitenkansjes......zucht
Zo'n transfers zijn dan ook de reden dat ook dit jaar Antwerp niet zal meedoen voor de prijzen. De basis van de ploeg is weg en veel te veel nieuwe jongens die ingepast moeten worden. En ook nog eens een nieuwe trainer. Deze taktiek past Gent ook al jaren toe, en zie wat het hun opleverd...
Om mee te doen voor de prijzen moet je gerichte transfers doen en de basis behouden.
Liever ieder jaar 5 goeie transfers dan een camion middelmatige transfers met 2 uitschieters.
De vergelijking met Gent gaat toch niet helemaal op voor mij. Gent haalt elk jaar een bus spelers zoals Bruno, De Sart, Godeau, Hjulsager, Dejaeghere.. In de hoop dat ze boven zichzelf uitstijgen zoals in hun kampioenenjaar.

Antwerp daarentegen haalt spelers zoals Mbokani, Van Damme, Rafa en nu deze transferperiode Fisher, Engels, Radja.. Zijn toch eerder spelers waar je een bepaalde zekerheid van hebt dat ze het niveau aankunnen en hebben ook de nodige ervaring. En is ook 1 van de redenen dat ze op zo'n korte tijd terug bovenaan kunnen meedoen.

Hun ploeg was gewoon aan vernieuwing toe bij Antwerp. En het zijn ook niet allemaal 'oudjes'. Fisher is 27 volgens mij, Engels 26, Bataille 22 en ja Radja is er 33 maar dat is dan ook gewoon topper naar Belgische normen en dan vergeet ik Balikwisha nog. Dus ze hebben de stap naar verjongen wel ingezet. En spelers als Balkwisha en Bataille zullen ze misschien ook wel met een serieuze meerwaarde kunnen verkopen.

Je moet er nog altijd een ploeg kunnen van maken idd maar met Priske hebben ze volgens mij wel een jonge en goede trainer gehaald die in Denemarken toch al iets had neergezet.
Bij mijn weten haalde Gent ook Kums, Odjija & Depoitre, en zie waar hen dit bracht.
En ivm Antwerp. Engels, die was bij zijn vertrek bij Club al geen onbesproken figuur. Bataille wie? En Radja, welke potten heeft die de voorbije jaren gebroken? Balikwisha, 1 seizoen op niveau bij een club in verval. Allemaal spelers die veel kosten, maar bitter weinig hebben bewezen de laatste jaren op topniveau.
Dus ja, geen basis. En geen enkele trainer kan zonder een basis een seizoen lang goed presteren. Enkele maanden? Dat wel, maar een seizoen? Nee.
De dag dan Antwerp zijn basisploeg enkele jaren samenhoudt zullen ze meedoen voor de hoofdprijs, niet eerder.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door LaurensVS »

yocake schreef: 13 aug 2021, 10:51
FCBrugesawayoflife schreef: 13 aug 2021, 09:16
yocake schreef: 13 aug 2021, 08:44
FrankFarinaII schreef: 13 aug 2021, 08:06 Radja naar Antwerp, mooie transfer! (ze hebben daar blijkbaar een goudmijn gevonden omdat allemaal te betalen :fire: )
Ondertussen wachten wij nog op buitenkansjes......zucht
Zo'n transfers zijn dan ook de reden dat ook dit jaar Antwerp niet zal meedoen voor de prijzen. De basis van de ploeg is weg en veel te veel nieuwe jongens die ingepast moeten worden. En ook nog eens een nieuwe trainer. Deze taktiek past Gent ook al jaren toe, en zie wat het hun opleverd...
Om mee te doen voor de prijzen moet je gerichte transfers doen en de basis behouden.
Liever ieder jaar 5 goeie transfers dan een camion middelmatige transfers met 2 uitschieters.
De vergelijking met Gent gaat toch niet helemaal op voor mij. Gent haalt elk jaar een bus spelers zoals Bruno, De Sart, Godeau, Hjulsager, Dejaeghere.. In de hoop dat ze boven zichzelf uitstijgen zoals in hun kampioenenjaar.

Antwerp daarentegen haalt spelers zoals Mbokani, Van Damme, Rafa en nu deze transferperiode Fisher, Engels, Radja.. Zijn toch eerder spelers waar je een bepaalde zekerheid van hebt dat ze het niveau aankunnen en hebben ook de nodige ervaring. En is ook 1 van de redenen dat ze op zo'n korte tijd terug bovenaan kunnen meedoen.

Hun ploeg was gewoon aan vernieuwing toe bij Antwerp. En het zijn ook niet allemaal 'oudjes'. Fisher is 27 volgens mij, Engels 26, Bataille 22 en ja Radja is er 33 maar dat is dan ook gewoon topper naar Belgische normen en dan vergeet ik Balikwisha nog. Dus ze hebben de stap naar verjongen wel ingezet. En spelers als Balkwisha en Bataille zullen ze misschien ook wel met een serieuze meerwaarde kunnen verkopen.

Je moet er nog altijd een ploeg kunnen van maken idd maar met Priske hebben ze volgens mij wel een jonge en goede trainer gehaald die in Denemarken toch al iets had neergezet.
Bij mijn weten haalde Gent ook Kums, Odjija & Depoitre, en zie waar hen dit bracht.
En ivm Antwerp. Engels, die was bij zijn vertrek bij Club al geen onbesproken figuur. Bataille wie? En Radja, welke potten heeft die de voorbije jaren gebroken? Balikwisha, 1 seizoen op niveau bij een club in verval. Allemaal spelers die veel kosten, maar bitter weinig hebben bewezen de laatste jaren op topniveau.
Dus ja, geen basis. En geen enkele trainer kan zonder een basis een seizoen lang goed presteren. Enkele maanden? Dat wel, maar een seizoen? Nee.
De dag dan Antwerp zijn basisploeg enkele jaren samenhoudt zullen ze meedoen voor de hoofdprijs, niet eerder.
Als je Kums, Vadis en Depoitre vergelijkt met de mannen die Antwerp haalt, dan houdt het op he.

Engels was bij ons absolute sterkhouder indien fit. Dus ALS hij fit kan blijven, is hij gewoon bij de betere in België.
Voor Bali wouden wij zelfs meer geld betalen dus zal geen krabber zijn he.
Bataille is 22, was belgisch jeugdinternational en gewoon veelbelovend.
Radja was voor ons te oud maar is voor Antwerp toch gewoon een toptransfer? Was de laatste jaren geen wereldtop meer maar nog steeds vaste waarde in de Serie A. Dan ben je gewoon goed.

Ik moet ook niet weten van dat crapuleus ploegske. Maar deze mercato hebben ze gewoon goed werk verricht. Als je dat ontkent ben je ziende blind.
Doen ze daarom mee om de titel? Geen idee, het is daar nog een bouwwerf. Maar als je ziet waar ze 5j geleden stonden, doen ze het toch niet slecht.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Pica »

Als je ziet waar wij 5 jaar geleden stonden, zijn we precies toch ook niet slecht bezig.
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door yocake »

Pica schreef: 13 aug 2021, 11:17 Als je ziet waar wij 5 jaar geleden stonden, zijn we precies toch ook niet slecht bezig.
En als je onze selecties van de laatste 5 jaar bekijkt, dan zul je zien dat er weinig namen veranderen in de basis van de ploeg. En met de basis bedoel ik de 18 vaste waarden in onze ploeg. Ieder jaar gaat er zo'n 4-5 man uit, en komen er 4-5 bij.
Antwerp en Gent halen ieder jaar hun selectie door elkaar. Daardoor spelen ze niet mee voor de knikkers.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

Grappig eigenlijk.

Moesten wij de transfers doen die Antwerp, Genk & de anderen deze periode al gedaan hadden dan zou Club "te weinig ambitie hebben". Nu de andere teams de spelers kopen zijn het plots allemaal topspelers.

Balikwisha zijn kwaliteiten stonden ter discussie op dit forum toen wij erover bezig waren, op het moment dat Antwerp hem binnenhaalt is het een topspeler. Engels is hier de voorbije jaren ook genoemd geweest, toen was het een speler over zijn hoogtepunt die in het buitenland geflest was, nu Antwerp hem koopt is het "een steunpilaar in de defensie". Twee maten?
FrankFarinaII

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door FrankFarinaII »

Met enig leedvermaak heb ik gisteren de uitslagen van onze belgische clubs in europa bekeken. Spelen in de Europese derde klasse is blijkbaar voor alle clubs te hoog gegrepen, Antwerp, Gent, RSCA kunnen niet winnen van hun uitdagers. Leedvermaak maakte even plaats voor teleurstelling inzake onze europese coëfficiënt, die nu ongetwijfeld een duik zal nemen en het rechtstreekse CL zal teniet doen, doch anderzijds is het leuk om die clubs, die FCB uitlachen in de CL te zien stuntelen tegen "janneke en mieke".
Antwerp heeft veel spelers gekocht, maar een ploeg allesbehalve, misschien zullen ze in de terugmatch er weer een vechtpartij van maken.
Heintje weet het ook niet meer bij gent, zou het dan toch aan de trainer liggen?
Kompany zag goede dingen in de match, nouja, dat ziet hij al langer maar niemand weet precies wat..

Soit, erg voor ons Belgisch voetbal en europese ranking, wel fijn dat die clubs op hun doos krijgen van "kleinere" ploegen, zodat ze mss eens beseffen wat FCB de laatste jaren presteert in de competitie en in de CL. :hupclub:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Tiki Taka »

Er zijn nog de terugmatchen he. Ik zie Gent wel doorgaan en Antwerp speelt sowieso Conference League.
De mauve zie ik sneuvelen tegen Vitesse. M.a.w. zullen er toch nog 4 Belgische ploegen Europees actief zijn, vermoed ik.
Kansen genoeg om punten te halen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

Ik vond het ronduit zielig - de schaamte voorbij. Met miljoenen smijten, roepen dat ze "de beste club van belgië willen worden", maar tegen een ploeg uit Cyprus en Polen niet eens kunnen winnen. Antwerp zou beter iets trager proberen te groeien want de manier waarop ze het momenteel doen werkt niet en zal op lange termijn ook niet werken. Gent doet zijn best maar kan voor de 3de (dacht ik toch) Europese voorronde op rij geen deftig resultaat halen. Eigenlijk moet je nog respect hebben voor anderlecht & Kompany. Die beseffen tenminste dat ze er nog lang niet zijn en zij willen stap voor stap terug naar de top geraken. Als Clubsupporter zijn het moeilijke woorden die ik nu ga zeggen, maar ik gun het anderlecht eigenlijk om door te gaan.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 20 aug 2021, 10:25 Ik vond het ronduit zielig - de schaamte voorbij. Met miljoenen smijten, roepen dat ze "de beste club van belgië willen worden", maar tegen een ploeg uit Cyprus en Polen niet eens kunnen winnen. Antwerp zou beter iets trager proberen te groeien want de manier waarop ze het momenteel doen werkt niet en zal op lange termijn ook niet werken. Gent doet zijn best maar kan voor de 3de (dacht ik toch) Europese voorronde op rij geen deftig resultaat halen. Eigenlijk moet je nog respect hebben voor anderlecht & Kompany. Die beseffen tenminste dat ze er nog lang niet zijn en zij willen stap voor stap terug naar de top geraken. Als Clubsupporter zijn het moeilijke woorden die ik nu ga zeggen, maar ik gun het anderlecht eigenlijk om door te gaan.
Ik gun het alle Belgische ploegen om Europees door te gaan, want dat brengt sowieso puntenverlies mee in de eigen competitie, én bovenal is dit goed voor de Belgische coëfficiënt. :-D
Wat betreft Antwerp, tja, die vinden dat de rest van Vlaanderen parking is, dat zegt op zich al genoeg.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Hannes »

FrankFarinaII schreef: 13 aug 2021, 08:06 Radja naar Antwerp, mooie transfer! (ze hebben daar blijkbaar een goudmijn gevonden omdat allemaal te betalen :fire: )
Ondertussen wachten wij nog op buitenkansjes......zucht
Twee weken verder en het is al van dat met de Radja... :rock: :zien:
Dan toch liever Vanaken voor 3 miljoen, Paul.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Tiki Taka »

Tiki Taka schreef: 20 aug 2021, 10:42
t4nd schreef: 20 aug 2021, 10:25 Ik vond het ronduit zielig - de schaamte voorbij. Met miljoenen smijten, roepen dat ze "de beste club van belgië willen worden", maar tegen een ploeg uit Cyprus en Polen niet eens kunnen winnen. Antwerp zou beter iets trager proberen te groeien want de manier waarop ze het momenteel doen werkt niet en zal op lange termijn ook niet werken. Gent doet zijn best maar kan voor de 3de (dacht ik toch) Europese voorronde op rij geen deftig resultaat halen. Eigenlijk moet je nog respect hebben voor anderlecht & Kompany. Die beseffen tenminste dat ze er nog lang niet zijn en zij willen stap voor stap terug naar de top geraken. Als Clubsupporter zijn het moeilijke woorden die ik nu ga zeggen, maar ik gun het anderlecht eigenlijk om door te gaan.
Ik gun het alle Belgische ploegen om Europees door te gaan, want dat brengt sowieso puntenverlies mee in de eigen competitie, én bovenal is dit goed voor de Belgische coëfficiënt. :-D
Wat betreft Antwerp, tja, die vinden dat de rest van Vlaanderen parking is, dat zegt op zich al genoeg.
Ik ben oprecht blij dat Gent zich plaatst voor de Conference League. Antwerp had misschien ook beter Conference League gespeeld, en zo een grotere kans op punten gewin.
Wat Club betreft is deze poule een echt horror scenario, tegen PSG (Neymar, Messi), tegen Man City (De Bruyne, Ronaldo), tegen Leipzig (vorig seizoen in poule met gelijke punten PSG en voor Man U). Ik vrees 0 punten en een paar pandoeringen er bovenop.
Dat ze eens stoppen met dat Europees overwinteren uit te spreken, zelfs na deze loting, wat meer realiteitszin en bescheidenheid is op zijn plaats. Sorry, maar in deze poule hebben we niks te zoeken, en dat is absoluut geen schande.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Pica »

Zit je in poule C,D, F of G is dat een ander verhaal natuurlijk. Deze was de slechts mogelijke loting denk ik.
Plaats reactie