Belgisch voetbal algemeen

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Tiki Taka »

Arnio schreef: 22 feb 2022, 09:46 Als Union nu geen punten zal laten liggen eerste match zonder Undav en Vanzeir en dan nog even zonder enkel Vanzeir (er staan er nog wat op een kaart van schorsing). Dan is het definitief boeken toe vrees ik.
En dan zullen ze meer dan terecht kampioen spelen de andere ploegen, wij op kop, hebben met de punten gemorst aan de lopende meter en dan verdien je geen titel.
Union speelt de komende weken tegen de kleinere ploegen, die met 10 man achter de bal spelen. Laat ons hopen dat die zoals STVV ook van hen weten punten af te snoepen. Desalniettemin, moeten we zelf eindelijk eens een reeks overwinningen neerzetten en ons niveau opkrikken.
unleashed1990
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mei 2021, 22:19

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door unleashed1990 »

Arnio schreef: 22 feb 2022, 09:46 Als Union nu geen punten zal laten liggen eerste match zonder Undav en Vanzeir en dan nog even zonder enkel Vanzeir (er staan er nog wat op een kaart van schorsing). Dan is het definitief boeken toe vrees ik.
En dan zullen ze meer dan terecht kampioen spelen de andere ploegen, wij op kop, hebben met de punten gemorst aan de lopende meter en dan verdien je geen titel.
Als wij zelf onze matchen niet winnen zullen we ook niet kampioen worden. Altijd eerst naar jezelf kijken. We moeten zorgen dat de voorsprong die union heeft niet te groot word in de play offs .
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Yago »

Tiki Taka schreef: 22 feb 2022, 10:40
Arnio schreef: 22 feb 2022, 09:46 Als Union nu geen punten zal laten liggen eerste match zonder Undav en Vanzeir en dan nog even zonder enkel Vanzeir (er staan er nog wat op een kaart van schorsing). Dan is het definitief boeken toe vrees ik.
En dan zullen ze meer dan terecht kampioen spelen de andere ploegen, wij op kop, hebben met de punten gemorst aan de lopende meter en dan verdien je geen titel.
Union speelt de komende weken tegen de kleinere ploegen, die met 10 man achter de bal spelen. Laat ons hopen dat die zoals STVV ook van hen weten punten af te snoepen. Desalniettemin, moeten we zelf eindelijk eens een reeks overwinningen neerzetten en ons niveau opkrikken.
Dat is het belangrijkste ja. Momenteel spelen zowel Union, anderlecht, Gent en zelfs Mechelen gewoon beter dan Club. We halen nog wel punten voorlopig, maar dit blijft zo niet duren.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Hannes »

Tiki Taka schreef: 21 feb 2022, 13:04
Hannes schreef: 20 feb 2022, 13:30
t4nd schreef: 20 feb 2022, 12:02
vanGentmaarvoorClub schreef: 20 feb 2022, 11:02 Klopt het dat Union nog geen apart topic heeft onder Binnenlands voetbal ?
Of willen we ze gewoon nog even doodzwijgen ?
't Lijkt me niet van doodzwijgen, eerder een kwestie van consequentie. Antwerp heeft ook een paar seizoenen moeten wachten om een topic te krijgen - Charleroi & KV Mechelen hebben er zelfs nog geen. Union haalt 1 seizoen een deftig niveau, gaan PO1 spelen en zijn een kanshebber voor de titel. Dat is een mooie prestatie, en als ze de volgende 2 seizoenen bewijzen dat kunnen blijven meedoen voor PO1 lijkt het me nuttig om voor hen een topic te maken - anders zie ik de meerwaarde niet.

Over Union gesproken - ik denk dat de stress stilaan begint toe te slaan (in het geval van Vanzeir mag je dat letterlijk nemen). Als het parket een beetje normaal doet is hij 8 speeldagen geschorst - dat zijn de 6 laatste in de reguliere competitie & de eerste 2 van PO1. Undav is volgende match ook geschorst (5 gele kaarten) en je merkt de laatste matchen dat ze geïrriteerder rond beginnen te lopen.
Rood ja, paar matchen geschorst ok. Maar 8 matchen? Hoeveel krijg je voor een 100% elleboogstoot? Dit vond ik van hetzelfde niveau. Het was geen De Bildeke hé.
Gelukkig niet nee, maar hij slaat die kerel toch wel KO en die is afgevoerd naar het ziekenhuis ter controle.
Destijds kreeg Wesley bij ons ook 8 matchen schorsing, wel Vanzeir verdient dezelfde straf.
6 effectief en 2 voorwaardelijk vind ik billijk.
Zoals ik het heb gezien ging hij ko omdat hij op een ongelukkige plaats werd geraakt, niet door de impact van de slag.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door IsO »

Hannes schreef: 23 feb 2022, 14:43
Tiki Taka schreef: 21 feb 2022, 13:04
Hannes schreef: 20 feb 2022, 13:30
t4nd schreef: 20 feb 2022, 12:02
vanGentmaarvoorClub schreef: 20 feb 2022, 11:02 Klopt het dat Union nog geen apart topic heeft onder Binnenlands voetbal ?
Of willen we ze gewoon nog even doodzwijgen ?
't Lijkt me niet van doodzwijgen, eerder een kwestie van consequentie. Antwerp heeft ook een paar seizoenen moeten wachten om een topic te krijgen - Charleroi & KV Mechelen hebben er zelfs nog geen. Union haalt 1 seizoen een deftig niveau, gaan PO1 spelen en zijn een kanshebber voor de titel. Dat is een mooie prestatie, en als ze de volgende 2 seizoenen bewijzen dat kunnen blijven meedoen voor PO1 lijkt het me nuttig om voor hen een topic te maken - anders zie ik de meerwaarde niet.

Over Union gesproken - ik denk dat de stress stilaan begint toe te slaan (in het geval van Vanzeir mag je dat letterlijk nemen). Als het parket een beetje normaal doet is hij 8 speeldagen geschorst - dat zijn de 6 laatste in de reguliere competitie & de eerste 2 van PO1. Undav is volgende match ook geschorst (5 gele kaarten) en je merkt de laatste matchen dat ze geïrriteerder rond beginnen te lopen.
Rood ja, paar matchen geschorst ok. Maar 8 matchen? Hoeveel krijg je voor een 100% elleboogstoot? Dit vond ik van hetzelfde niveau. Het was geen De Bildeke hé.
Gelukkig niet nee, maar hij slaat die kerel toch wel KO en die is afgevoerd naar het ziekenhuis ter controle.
Destijds kreeg Wesley bij ons ook 8 matchen schorsing, wel Vanzeir verdient dezelfde straf.
6 effectief en 2 voorwaardelijk vind ik billijk.
Zoals ik het heb gezien ging hij ko omdat hij op een ongelukkige plaats werd geraakt, niet door de impact van de slag.
Is uiteindelijk 5 speeldagen effectief geworden + 3 speeldagen voorwaardelijk, omwille van zijn blanco "strafblad" (pakte voordien bijvoorbeeld nog nooit direct rood). Union gaf al aan niet in beroep te zullen gaan. Concreet zal hij normaal gezien de laatste speeldag voor de play-offs terug speelgerechtigd zijn.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

Ik vind het mooi dat Union niet in beroep gaat. Meer ploegen zouden dat (niet) moeten doen nadat er een sanctie is uitgesproken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door IsO »

artikel over Lorin Parys, nieuwe CEO Pro League, in S/VM:
[spoiler]
Ambitieus, een kameleon en een keiharde onderhandelaar: wie is Lorin Parys?
Flor Van de Weghe
Medewerker Sport/Voetbalmagazine

Walter Pauli, politiek journalist bij Knack, legt uit wie Lorin Parys, de nieuwe CEO van de Pro League, is en of hij geknipt is voor de functie.

'We kennen Parys vooral als het 'mannetje' van Bart Verhaeghe', opent Pauli. 'Samen met de voorzitter van Club Brugge was hij een van de drijvende krachten achter het fel gecontesteerde winkelcentrum Uplace.' De twee kennen elkaar ook van in de voetbalwereld, want Parys was van 2011 tot 2012 operationeel directeur bij Club Brugge

'Daar is hij destijds mee gestopt omdat hij vol voor de politiek wou gaan. In 2014 werd hij voor NV-A verkozen als Vlaams parlementslid', zegt Pauli, die vindt dat Parys zijn nieuwe functie niet mag onderschatten. 'Zeggen dat het een grote uitdaging is, is een understatement. Hij heeft nog nooit iets verwezenlijkt op zo'n hoog niveau als dat van de Pro League.'

Ambitieus

'Lorin is een heel ambitieus persoon', gaat Pauli verder. 'Hij heeft ook de kwaliteiten om de functie van CEO goed te doen. Hij is intelligent, kan goed luisteren en is een aangename gesprekspartner. Die eigenschappen heb je nodig als je een organisatie als de Pro League in goede banen wil leiden.'

'Ik hoop wel dat Parys zijn Vlaams-nationalistische kant opzij kan schuiven. Hij zal zeer uiteenlopende zaken moeten behandelen, van scheidsrechters en apparatuur tot racisme in het voetbalstadion. Hij mag zich daarbij absoluut niet laten leiden door het conservatief wereldbeeld van zijn partij en zal zich gevoelig moeten opstellen.'

Kameleon

Voor de 45-jarige Parys, die van opleiding advocaat is, is dit niet zijn eerste carrièreswitch. 'Ik vergelijk Parys soms met een kameleon, omdat hij van tijd tot tijd verandert van functie. In 2013 maakte hij de overstap van Open VLD naar N-VA, vorig jaar werd hij herkozen tot ondervoorzitter van de partij en nu gooit hij het weer over een compleet andere boeg door CEO te worden van de Pro League. Daar moet je lef voor hebben, en dat heeft hij in overvloed.'

Pauli weet ook dat de Leuvenaar een man is die veel gedaan krijgt. 'In zijn politieke onderhandelingen was hij altijd heel hard. Hij gaat echt tot op het randje en zo krijgt hij veel voor elkaar. Zo versloeg hij vorig jaar de hyperpopulaire Theo Francken in de verkiezingen om ondervoorzitter van de N-VA te worden. Dat is toch straf.'

Naast politicus is Parys ook een ondernemer. 'Hij schijnt een strenge baas te zijn, en dat is misschien wel nodig bij de Pro League', zegt Pauli.

Politieke relaties

Van Parys wordt verwacht dat hij belangrijke dossiers als de aanpassing van de sociale en fiscale voordelen van de clubs in goede banen leidt. Zijn contacten in de politiek zijn daarbij van cruciaal belang. 'Maar die politieke relaties zal hij toch ook achter zich moeten laten', weet Pauli. 'Hij komt van een Vlaams-nationalistische partij, maar zal nu een goede verstandhouding moeten hebben met Wallonië en Brussel. Ik betwijfel trouwens of de Franstalige Belgen blij zijn met zijn aanstelling.'

Toch heeft Pauli vertrouwen in Lorin Parys. 'Het is een grote uitdaging en het zal moeten blijken hoe hij het er vanaf zal brengen. Maar hij heeft alleszins voldoende kwaliteiten om het goed te doen', sluit hij af.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Tiki Taka »

Ik vind het goed dat Gent de beker won, mochten de mauve die gewonnen hebben, zou hen dat ongetwijfeld een mentale boost hebben gegeven in aanloop naar de playoffs. Dat ze zich nu maar eens bewijzen komend weekend tegen Union. :-)
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Pica »

Niet vergeten dat ze nu nog tot het einde van de PO's vol aan de bak moeten voor europees voetbal.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 19 apr 2022, 19:47 Niet vergeten dat ze nu nog tot het einde van de PO's vol aan de bak moeten voor europees voetbal.
Ik schat momenteel Gent en zeker hun trainer hoger in dan de mauve.
Laat anderlecht dus maar strijden voor de punten, te beginnen tegen Union komend weekend.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Tiki Taka »

Zo goed als alle analisten voorspelden dat Union zou bezwijken onder de druk om écht voor de titel te gaan in playoff1.
Als ik zie hoe onbevreesd, met welke goesting die gisteren speelden tegen de mauve, dan denk ik dat zij die 1ste plaats niet meer uit handen gaan geven. Anderzijds zag ik geen super Club gisteren aan het werk die het moeilijk had tegen een goed georganiseerde tegenstander. Union speelt al het hele seizoen het beste voetbal, en verdienen eerlijk gezegd de titel en dat zou een grote blamage zijn naar alle top clubs toe. De totale waarde van de kern van Union is 1/5 van die van Club...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

Kleine kanttekening bij je opmerking :-)

Over Club : Antwerp kwam duidelijk naar ons om het voetbal te beletten. Als je ziet wat een vuil, vuil ploegske dat is... Er werd continu iemand aangetikt en het spel lag meer stil dan dat er gevoetbald werd. We hadden het moeilijk, maar we zijn het wel blijven proberen en raakten erdoor. Ik denk dat de druk bij Club ook gewoon groot is omdat iedereen ons als dé titelkandidaat naar voor schuift en de voorbije seizoenen ging het gewoon niet geweldig in de play offs.

Over Union : Als je tegenstander binnen het kwartier al 2 doelpunten cadeau doet en je verder alle ruimte geeft is het moeilijk om onder de druk te bewijzen. Union speelde goed, maar anderlecht was ronduit zwak (op een paar flitsen na). Volgende week moet Union naar Antwerp, dat gaat een compleet andere match worden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 25 apr 2022, 08:48 Kleine kanttekening bij je opmerking :-)

Over Club : Antwerp kwam duidelijk naar ons om het voetbal te beletten. Als je ziet wat een vuil, vuil ploegske dat is... Er werd continu iemand aangetikt en het spel lag meer stil dan dat er gevoetbald werd. We hadden het moeilijk, maar we zijn het wel blijven proberen en raakten erdoor. Ik denk dat de druk bij Club ook gewoon groot is omdat iedereen ons als dé titelkandidaat naar voor schuift en de voorbije seizoenen ging het gewoon niet geweldig in de play offs.

Over Union : Als je tegenstander binnen het kwartier al 2 doelpunten cadeau doet en je verder alle ruimte geeft is het moeilijk om onder de druk te bewijzen. Union speelde goed, maar anderlecht was ronduit zwak (op een paar flitsen na). Volgende week moet Union naar Antwerp, dat gaat een compleet andere match worden.
Union kreeg de punten inderdaad cadeau van een zwak anderlecht, dat nochtans zelf ook nog belang heeft bij goede prestaties.
En wat antwerp betreft kan ik je ook volgen. Was duidelijk dat antwerp gekomen was met als belangrijkste doel om zich niet weer met 4-1 te laten inmaken, zoals eind februari. Veel potige duels dus, geregeld op of (net) over het randje, om ons het voetballen zo moeilijk mogelijk te maken. Ze speelden ook in een andere opstelling: van een 4-4-2 (ruit)/4-3-1-2 eind februari naar een meer gespiegelde formatie met op papier een driemansdefensie, die in de praktijk vaak eerder een vijfmansdefensie werd.

Uiteindelijk is het belangrijkste voor het ogenblik die 3 punten die we binnenhalen, waarmee we in het spoor blijven van Union. Spannend wordt het zeker!
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door The_One »

Zou Union het verdienen om kampioen te zijn, ja, absoluut. Maar, ze hebben dit seizoen nog niet van ons gewonnen, en we moeten er nog 2x tegen spelen. En voelt Union druk, ja, kunnen ze er mee omgaan, blijkbaar wel, maar we hebben nog niet gezien wat ze gaan doen als ze met de rug tegen de muur staan en moeten winnen. Zowel Club als Union heeft het zelf in de hand, en voorlopig geef ik ons toch het voordeel van de twijfel...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Tiki Taka »

The_One schreef: 25 apr 2022, 12:48 Zou Union het verdienen om kampioen te zijn, ja, absoluut. Maar, ze hebben dit seizoen nog niet van ons gewonnen, en we moeten er nog 2x tegen spelen. En voelt Union druk, ja, kunnen ze er mee omgaan, blijkbaar wel, maar we hebben nog niet gezien wat ze gaan doen als ze met de rug tegen de muur staan en moeten winnen. Zowel Club als Union heeft het zelf in de hand, en voorlopig geen ik ons toch het voordeel van de twijfel...
Tegen woensdagavond 12/05 is de kampioen gekend wat mij betreft. Winnen we nu 3 keer op rij, dan is de titel voor Club, zoniet gaat hij naar Union. Goede resultaten halen in de onderlinge matchen Union-Club zal de winnende ploeg een enorme boost geven.
Ik ben benieuwd, het is nu money time en spelers zoals Lang en De Ketelaere zijn aan hun laatste matchen in deze competitie bezig, hopelijk knallen ze nog eens en vertrekken ze door de grote poort met een extra titel op zak.
Plaats reactie