KRC Genk

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: KRC Genk

Bericht door IsO »

Dessers zou ook nog kunnen vertrekken, en Bongonda heeft nog 1 jaar contract en aast ook op een vertrek, maar heb geen weet van concrete interesse...

Hun jeugd ken ik niet heel goed, maar Mika Godts is naar het schijnt wel een talentrijke linksbuiten. Wel nog maar 17... Ook op de linksback hebben ze een goeie lopen, Tuur Rommens. Die is er 19
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: KRC Genk

Bericht door t4nd »

Genk is Onuachu toch gewoon kwijt in de winterstop? Ik kan niet geloven dat geen enkele ploeg interesse heeft in een spits met zo'n statistieken...
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: KRC Genk

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 13 nov 2022, 19:30 Genk is Onuachu toch gewoon kwijt in de winterstop? Ik kan niet geloven dat geen enkele ploeg interesse heeft in een spits met zo'n statistieken...
Dacht ik anderhalf seizoen geleden ook. Maar om één of andere reden is hij er nog.
Maar Als Genk met zo een straat de winterstop ingaat, gaat hij echt niet wegmogen. Dan hypothekeer je toch uw titelambities, ondanks uw voorsprong.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: KRC Genk

Bericht door t4nd »

Genk gaat hem niet willen wegdoen, maar hij wil zelf wel al een tijdje weg. Als er een team komt, zelfs een middenmoot uit Engeland, gok ik dat hij wel gaat willen luisteren.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: KRC Genk

Bericht door Tiki Taka »

Gisteren 25 min gezien in de 1ste helft van Genk...miljaar die spelen wel mooi aanvallend voetbal, het plaatje klopt daar echt wel.
Hoedje af voor Vrancken die zijn ploeg zo heeft weten te zetten.
Ik zie niet in wie hen van de titel zal houden dit seizoen.
Mooie actie voorafgaand aan de goal van Onuachu, die men daar in de winterstop echt niet zal laten gaan.
Achteraf bekeken is de Gouden Schoen voor Onuachu terecht gebleken, want hij presteert veel regelmatiger dan Lang.
Onuachu voelt precies aan waar die voorzetten gaan komen, echt wel straf die kerel.
Hoe lang is het geleden dat wij nog eens een spits hadden die er elk seizoen minimum 20 scoorde?
Ik vermoed dat Bacca onze laatste goaltjes dief was.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: KRC Genk

Bericht door Tiki Taka »

Die El Khanouss is een topper in wording.
De nr. 8 van Antwerp, Yussuf, vond ik tevens heel goed het voorbije weekend.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: KRC Genk

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 14 nov 2022, 09:36 Die El Khanouss is een topper in wording.
De nr. 8 van Antwerp, Yussuf, vond ik tevens heel goed het voorbije weekend.
Die Al Khanouss heeft jammer genoeg gekozen voor Marokko, nadat hij de Belgische selecties bij de jeugd telkens wel aanvaardde. Jammer.
Yusuf wordt een grote toekomst voorspeld. Heeft inderdaad gisteren getoond dat hij stappen heeft gezet.

Wat betreft de spelwijze van Genk: dat was duidelijk van in hun eerste match van het seizoen, tegen ons.
Ik had toen al gezegd dat die meededen voor de prijzen. Lang geleden dat ik zo een geoliede machine zag spelen in onze competitie.
Hoe die telkens weten waar de bal naartoe moet, kan enkel door op voorhand veel te oefenen. En die Munoz mag eindelijk alle remmen losgooien op zijn flank van zijn trainer. De linksachter moet duidelijk meer achterblijven.
Als zelfs Amuzu op snelheid het lastig krijgt tegen Paintsil...
Onuachu heeft inderdaad nog meer stappen gezet in positie kiezen in de backlijn. Neem daarbij nog zijn lengte, kracht en kopspel en je hebt een goede spits.
Kan ook zeer goed het spel verleggen van kant, met een verdediger in zijn rug. Dat deed hij vroeger ook al goed.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: KRC Genk

Bericht door t4nd »

Financieel een voltreffer, maar sportief een zware aderlating. Paul Onuachu ruilt Racing Genk in voor Southampton. Volgens Engelse bronnen vangt de leider minstens 18 miljoen voor de topschutter. Trainer Wouter Vrancken vertelde eerder "op een fatsoenlijke vervanger" te hopen.

Dit zou voor Genk wel eens het verlies van de titel kunnen betekenen...
Ik snap dat ze hem laten gaan, het is zijn droom en je wil ook geen ongelukkige spits. Je wil zeker niet een spits die altijd alles gaf voor je team dwarsbomen, maar ze hebben wél geen vervanger...
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: KRC Genk

Bericht door Peter »

Dat maakt het extra zuur dat we het gat zo groot hebben laten worden.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: KRC Genk

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wellicht hadden ze Onuachu niet laten gaan als het gat met ons niet zo groot was.

(En misschien onderschatten ze Union ?)
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: KRC Genk

Bericht door Peter »

Ik denk niet dat ze hem nog eens konden tegenhouden, hij aast al 2 jaar op een transfer
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: KRC Genk

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

En blijkbaar zijn ze nog van plan een vervanger te halen.
Een Nigeriaanse spits van Amiens die de mauven wilden vastleggen (huren, neem ik aan, in het geval van de mauven)
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: KRC Genk

Bericht door Duffman »

vanGentmaarvoorClub schreef: 31 jan 2023, 20:35 En blijkbaar zijn ze nog van plan een vervanger te halen.
Een Nigeriaanse spits van Amiens die de mauven wilden vastleggen (huren, neem ik aan, in het geval van de mauven)
Een De Carmargo'ke.
Hij had zijn medische testen al afgelegd en i.p.v. zijn contract te ondertekenen stapt hij in zijn auto en rijdt naar de concurrentie. Het voetbal blijft ziek zolang men de macht van de makelaars niet aan banden legt...
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: KRC Genk

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Klopt helemaal maar begrijpelijk toch dat die gast niet naar de mauven wou :-)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: KRC Genk

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 01 feb 2023, 08:20 Klopt helemaal maar begrijpelijk toch dat die gast niet naar de mauven wou :-)
Een woord is een woord vind ik, maar in het huidige voetbal is dat naïef natuurlijk. Genk biedt hem 1) zekerheid van speelminuten, 2) ploeg die ingesteld is op grote centrumspits (ook al is hij mogelijk ander type, ken hem niet), en 3) kans op een titel. En financieel zal hij het bij Genk wellicht ook niet slechter treffen dan bij het huidige anderlecht, dat moet zaaien naar de zak.
Plaats reactie