KRC Genk

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: KRC Genk

Bericht door Vergas Ronald »

Hannes schreef: 17 sep 2019, 23:15Speelt iedereen daar zoals Salzburg en Linz een versnelling hoger dan in België?
Nee, Belgisch voetbal is een niveautje hoger dan Oostenrijks maar Salzburg is een sterke ploeg, Haaland is binnen 3 (uiterlijk 9) maand weg naar een wereldploeg, Genk had een off-day en Mazzu was tactisch naïef.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: KRC Genk

Bericht door Hannes »

t4nd schreef: 18 sep 2019, 08:49 Je kan Linz toch geen goed team noemen? Veel inzet, ja - maar voetbalkwaliteiten hadden ze mijns inziens niet echt veel. De eerste wedstrijd hebben we de fout gemaakt hun druk te onderschatten, eens we begonnen voetballen ging het een pak beter. De 2de wedstrijd waren we duidelijk beter, maar hadden we pech bij de afwerking. Lask zou in België meedoen voor PO1, maar daar eindigt het dan ook.
En ja, wij hebben ook zwaar op onze doos gekregen van Salzburg toen we net hetzelfde deden als Genk - te zwak verdedigen en te veel ruimte laten. Je kan toch niet ontkennen dat minstens 2 doelpunten van Salzburg gisteren gestopt hadden kunnen worden door iets harder te verdedigen? (Dewaest die op rechts de bal verliest + die slechte tackle op de Japanner op links).
Linz geen goeie ploeg? Voetballend zijn ze idd belange geen wereldtop, maar inzet maakt hééél veel goed. Niet vergeten dat ze na 5 minuten 3-0 konden voorstaan na 3 huizenhoge kansen. In België kan alleen Standard een match op die manier blitzstarten. Ben ik best jaloers op hoor.
Genk was zeker op de hoogte dat Salzburg zo kan starten en pressen. De vraag is: kan je er iets aan doen? Het feit dat Genk niet hard kon verdedigen was volledig Salzburgs verdienste. Om hard te verdedigen moet je kort kunnen dekken en dus minstens in de buurt van de man of de bal kunnen komen. Geen van beide lukte. En als je dat niet kan en je probeert tóch hard te spelen, verbruik je ten eerste massa's energie, en ten tweede gaat je spel er dan al heel snel agressief uit zien en ga je heel veel kaarten pakken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: KRC Genk

Bericht door t4nd »

Hannes schreef: 20 sep 2019, 21:59Genk was zeker op de hoogte dat Salzburg zo kan starten en pressen. De vraag is: kan je er iets aan doen? Het feit dat Genk niet hard kon verdedigen was volledig Salzburgs verdienste. Om hard te verdedigen moet je kort kunnen dekken en dus minstens in de buurt van de man of de bal kunnen komen. Geen van beide lukte. En als je dat niet kan en je probeert tóch hard te spelen, verbruik je ten eerste massa's energie, en ten tweede gaat je spel er dan al heel snel agressief uit zien en ga je heel veel kaarten pakken.
Ik zeg niet dat Genk ging winnen daar, en idd - Salzburg is gewoon goed. Maar je kan ook niet ontkennen dat van de 5 goals in de eerste helft er 4 makkelijk vermeden hadden kunnen worden door iets harder te verdedigen. Ze stonden dikwijls bij de man met bal op het moment dat de aanval begon en lieten zich gewoon wegzetten als miniemen.
Ja, je pakt dan kaarten - maar seriously? 5 fouten. 5! In een Europese match waarbij je 6-1 op je doos krijgt.
Beste feit is wat mij betreft de start van de 2de helft. Salzburg liep gewoon combinerend door het centrum alsof die van Genk gewoon paaltjes waren - daar maak je toch gewoon een overtreding om dat te voorkomen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: KRC Genk

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Zal wel heel binnenkort einde verhaal zijn voor Mazzu bij Genk
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: KRC Genk

Bericht door Pica »

Bwo, niet afgaan in Liverpool en drie punten tegen gent en tis cva weer
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: KRC Genk

Bericht door t4nd »

Mazzu buiten (zoals verwacht). Nu hoop ik dat ze geen trainer van een andere club gaan inpikken...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: KRC Genk

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 12 nov 2019, 10:22 Mazzu buiten (zoals verwacht). Nu hoop ik dat ze geen trainer van een andere club gaan inpikken...
Clement zal iig moeilijk worden.

Heintje misschien? (hoewel die daar al eerder mislukte); Leko? Verheyen? (die volgens mij de capaciteiten heeft, maar die bij Oostende niet het materiaal had)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: KRC Genk

Bericht door t4nd »

Vrancken wordt genoemd. Ik zie die liever bij KVM blijven :)
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: KRC Genk

Bericht door Cedrinho »

Ik zie Vrancken nu niet weggaan bij KVM. Aan het einde van het seizoen, misschien, maar nu niet.

(Los van wie het wordt vind ik het een domme move van Genk om Mazzu te ontslaan. Remember hoe Thorup de eerste maanden bij Gent ook fel ter discussie stond.. Soms loont het om een trainer wat tijd en vertrouwen te gunnen.)
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: KRC Genk

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: 12 nov 2019, 13:34 Ik zie Vrancken nu niet weggaan bij KVM. Aan het einde van het seizoen, misschien, maar nu niet.

(Los van wie het wordt vind ik het een domme move van Genk om Mazzu te ontslaan. Remember hoe Thorup de eerste maanden bij Gent ook fel ter discussie stond.. Soms loont het om een trainer wat tijd en vertrouwen te gunnen.)
Het was eigenlijk al een domme move van Genk om Mazzu in de eerste plaats al aan te nemen. Dat zag je van kiiiiiiiiiilometers ver komen dat die daar niet ging slagen.

Ze mogen nu bij Genk zeggen dat ze niets verkeerd doen moesten ze bijvoorbeeld Vrancken weghalen in Mechelen, persoonlijk vind ik dit absoluut not done
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: KRC Genk

Bericht door Blackburn »

Gisteren Antwerp - Genk gezien.
Toch niet helemaal eens met Gertje dat er niets mis is met Didillon.
Ja, het is een goede lijnkeeper. En met zijn voeten is niets mis. Maar zijn positiespel is niet ok. Verschillende keren opgevallen dat hij zeer laag op het veld stond. Situaties waar Mignolet bijvoorbeeld makkelijk 20m hoger staat.
En 1 of 2 keer kwam daar ook rechtstreeks of onrechtstreeks gevaar uit.
Geen slechte keeper... maar gewoon geen "moderne" keeper. Kan wel snappen waarom Kompany hem niet moest hebben.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: KRC Genk

Bericht door IsO »

Blackburn schreef: 14 feb 2020, 16:40 Gisteren Antwerp - Genk gezien.
Toch niet helemaal eens met Gertje dat er niets mis is met Didillon.
Ja, het is een goede lijnkeeper. En met zijn voeten is niets mis. Maar zijn positiespel is niet ok. Verschillende keren opgevallen dat hij zeer laag op het veld stond. Situaties waar Mignolet bijvoorbeeld makkelijk 20m hoger staat.
En 1 of 2 keer kwam daar ook rechtstreeks of onrechtstreeks gevaar uit.
Geen slechte keeper... maar gewoon geen "moderne" keeper. Kan wel snappen waarom Kompany hem niet moest hebben.
Kan je wel volgen. Maar als er 1 iemand is die zijn positiespel en anticiperen beter kan maken, is het Guy Martens wel. Voor zijn persoonlijke ontwikkeling zit hij daar dus zeker goed
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: KRC Genk

Bericht door Blackburn »

Dat is ook waar.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: KRC Genk

Bericht door Polbemol »

IsO schreef: 14 feb 2020, 17:28
Blackburn schreef: 14 feb 2020, 16:40 Gisteren Antwerp - Genk gezien.
Toch niet helemaal eens met Gertje dat er niets mis is met Didillon.
Ja, het is een goede lijnkeeper. En met zijn voeten is niets mis. Maar zijn positiespel is niet ok. Verschillende keren opgevallen dat hij zeer laag op het veld stond. Situaties waar Mignolet bijvoorbeeld makkelijk 20m hoger staat.
En 1 of 2 keer kwam daar ook rechtstreeks of onrechtstreeks gevaar uit.
Geen slechte keeper... maar gewoon geen "moderne" keeper. Kan wel snappen waarom Kompany hem niet moest hebben.
Kan je wel volgen. Maar als er 1 iemand is die zijn positiespel en anticiperen beter kan maken, is het Guy Martens wel. Voor zijn persoonlijke ontwikkeling zit hij daar dus zeker goed
Dit vind ik dus fantastische posts. Ik kende die man niet en dan is er natuurlijk https://nl.wikipedia.org/wiki/Guy_Martens en als ik dan zie dat er hier mensen zijn die dat allemaal al weten zonder dat op te zoeken: :bow:
Hoe weten jullie dat allemaal?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: KRC Genk

Bericht door IsO »

Polbemol schreef: 14 feb 2020, 22:38
IsO schreef: 14 feb 2020, 17:28
Blackburn schreef: 14 feb 2020, 16:40 Gisteren Antwerp - Genk gezien.
Toch niet helemaal eens met Gertje dat er niets mis is met Didillon.
Ja, het is een goede lijnkeeper. En met zijn voeten is niets mis. Maar zijn positiespel is niet ok. Verschillende keren opgevallen dat hij zeer laag op het veld stond. Situaties waar Mignolet bijvoorbeeld makkelijk 20m hoger staat.
En 1 of 2 keer kwam daar ook rechtstreeks of onrechtstreeks gevaar uit.
Geen slechte keeper... maar gewoon geen "moderne" keeper. Kan wel snappen waarom Kompany hem niet moest hebben.
Kan je wel volgen. Maar als er 1 iemand is die zijn positiespel en anticiperen beter kan maken, is het Guy Martens wel. Voor zijn persoonlijke ontwikkeling zit hij daar dus zeker goed
Dit vind ik dus fantastische posts. Ik kende die man niet en dan is er natuurlijk https://nl.wikipedia.org/wiki/Guy_Martens en als ik dan zie dat er hier mensen zijn die dat allemaal al weten zonder dat op te zoeken: :bow:
Hoe weten jullie dat allemaal?
Abo op sport voetbalmagazine helpt al, en velen hier volgen het van heel dichtbij. Voetbal is een passie :)
Plaats reactie