KRC Genk

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: KRC Genk

Bericht door HeervanBiesen »

Beste trainer van het land zit opt moment bij ons denk ik.
Heeft zowel Genk als Brugge naar de CL geloodst :D
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: KRC Genk

Bericht door PetjeFCB »

Medelijden met Genk
Gebruikersavatar
Mamadou
Tester
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2019, 10:49

Re: KRC Genk

Bericht door Mamadou »

PetjeFCB schreef: 17 sep 2019, 21:51 Medelijden met Genk
Zijn verzwakt in het tussenseizoen en geven me de indruk zelfs geen ploeg voor de Champions League te hebben willen samenstellen. Dit Genk wordt een drama voor de coëfficiënt.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: KRC Genk

Bericht door Hannes »

Dit is geen verrassing... Genk verzwakt, onbegrijpelijke keuze met Mazzu als coach, terwijl ze Leko konden hebben gehad.
Maar Salzburg wat een ploeg. Ik heb 5 van hun spelers gegoogeld, een nieuw persoonlijk record! Ben benieuwd naar het niveau in die Oostenrijkse competitie. Speelt iedereen daar zoals Salzburg en Linz een versnelling hoger dan in België? Verbazingwekkend...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: KRC Genk

Bericht door t4nd »

1. Salzburg : 7 matchen gespeeld - 21 punten : 34 DV / 6 DT
2. Linz : 7 matchen gespeeld - 16 punten : 11 DV / 3 DT
3. Wolfsberger : 7 matchen gespeeld - 15 punten : 19 DV / 8 DT

Oostenrijk heeft een competitie met 1 topteam en al de rest komt erachter. Genk wist dat deze ploeg hoog druk ging zetten en verticaal speelt. Ze wisten dat Haaland een spits is die ze blind binnenshot op dit moment en ze wisten dat Salzburg altijd in de vrije ruimte duikt.
Elke tegengoal in de eerste helft was ofwel een aanval van Genk die faalt, met daarop een snelle counter (corner Genk - goal Salzburg / flankaanvaller die de bal verliest - goal Salzburg) ofwel een slechte pass van Genk in de voeten van iemand van Salzburg (zelfs gewoon in het centrum op het middenveld), met daarop een snelle tegenaanval. Op die counter gaat Genk dan nog verdedigen als makke lammetjes zodat ze de goals gewoon weggeven.
Salzburg is een goeie ploeg, maar de mentaliteit van Genk was gewoon ondermaats. Dewaest die zich door die japanner laat weg zetten bvb. Als verdediger ga je daar niet beginnen sukkelen. Ofwel tik je de bal naar een tegenstander, ofwel shot je hem buiten. Bij die counter op de andere flank net hetzelfde. Als je op zo'n moment in de tackle gaat zorg je dat je de bal hebt - in het slechtste geval met nog een halve tegenstander mee. Zelfde met die Haaland. Als je weet dat die kerel zo vlot scoort, dan plak je er gewoon een verdediger op - zeker als je zelf niet te veel vertrouwen hebt en niet goed aan het spelen bent. Wat doet de Genkse verdediging? Hem continu laten lopen.
Het begin van de 2de helft is eigenlijk nog het meest tekenend. Je staat 5-1 achter Europees, de tegenstander mag aftrappen en binnen de 10 seconden kunnen ze door het centrum tot aan je goal combineren. Sorry, dat gaat er bij mij niet in. Ik zeg niet dat Club vanavond vlotjes 3 punten gaat halen, maar als Galatasaray zoiets zou proberen staan er bij ons direct een paar spelers op om de aanval te stoppen - als het nodig is met een gele kaart tot gevolg.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: KRC Genk

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 18 sep 2019, 06:26 1. Salzburg : 7 matchen gespeeld - 21 punten : 34 DV / 6 DT
2. Linz : 7 matchen gespeeld - 16 punten : 11 DV / 3 DT
3. Wolfsberger : 7 matchen gespeeld - 15 punten : 19 DV / 8 DT

Oostenrijk heeft een competitie met 1 topteam en al de rest komt erachter. Genk wist dat deze ploeg hoog druk ging zetten en verticaal speelt. Ze wisten dat Haaland een spits is die ze blind binnenshot op dit moment en ze wisten dat Salzburg altijd in de vrije ruimte duikt.
Elke tegengoal in de eerste helft was ofwel een aanval van Genk die faalt, met daarop een snelle counter (corner Genk - goal Salzburg / flankaanvaller die de bal verliest - goal Salzburg) ofwel een slechte pass van Genk in de voeten van iemand van Salzburg (zelfs gewoon in het centrum op het middenveld), met daarop een snelle tegenaanval. Op die counter gaat Genk dan nog verdedigen als makke lammetjes zodat ze de goals gewoon weggeven.
Salzburg is een goeie ploeg, maar de mentaliteit van Genk was gewoon ondermaats. Dewaest die zich door die japanner laat weg zetten bvb. Als verdediger ga je daar niet beginnen sukkelen. Ofwel tik je de bal naar een tegenstander, ofwel shot je hem buiten. Bij die counter op de andere flank net hetzelfde. Als je op zo'n moment in de tackle gaat zorg je dat je de bal hebt - in het slechtste geval met nog een halve tegenstander mee. Zelfde met die Haaland. Als je weet dat die kerel zo vlot scoort, dan plak je er gewoon een verdediger op - zeker als je zelf niet te veel vertrouwen hebt en niet goed aan het spelen bent. Wat doet de Genkse verdediging? Hem continu laten lopen.
Het begin van de 2de helft is eigenlijk nog het meest tekenend. Je staat 5-1 achter Europees, de tegenstander mag aftrappen en binnen de 10 seconden kunnen ze door het centrum tot aan je goal combineren. Sorry, dat gaat er bij mij niet in. Ik zeg niet dat Club vanavond vlotjes 3 punten gaat halen, maar als Galatasaray zoiets zou proberen staan er bij ons direct een paar spelers op om de aanval te stoppen - als het nodig is met een gele kaart tot gevolg.
Ik wil dat toch even relativeren. Linz is dus een van de 'rest' in Oostenrijk, na Salzburg, laat ons nog aannemen 'the best of the rest'. 't is nu niet dat wij die even fluitend opzij hebben gezet in de aanloop naar de CL-poulefases.

En ik had het bijna verdrongen, maar Genk heeft het gisteravond op pijnlijke wijze heropgerakeld: een maand of 7 terug kregen we zelf 4-0 op ons doos van Salzburg, na een hele zwakke 1ste helft, waarin niks meer terug te vinden was van de organisatie die we een paar maanden eerder wél konden tonen tegen Atletico of Dortmund. Geen toeval, denk ik dan.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: KRC Genk

Bericht door t4nd »

Je kan Linz toch geen goed team noemen? Veel inzet, ja - maar voetbalkwaliteiten hadden ze mijns inziens niet echt veel. De eerste wedstrijd hebben we de fout gemaakt hun druk te onderschatten, eens we begonnen voetballen ging het een pak beter. De 2de wedstrijd waren we duidelijk beter, maar hadden we pech bij de afwerking. Lask zou in België meedoen voor PO1, maar daar eindigt het dan ook.
En ja, wij hebben ook zwaar op onze doos gekregen van Salzburg toen we net hetzelfde deden als Genk - te zwak verdedigen en te veel ruimte laten. Je kan toch niet ontkennen dat minstens 2 doelpunten van Salzburg gisteren gestopt hadden kunnen worden door iets harder te verdedigen? (Dewaest die op rechts de bal verliest + die slechte tackle op de Japanner op links).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: KRC Genk

Bericht door Tiki Taka »

Tja, we hebben daar niet voor niks 4-0 verloren, en die hebben ondertussen hun 4 beste spelers verkocht.
Heel jonge ploeg van talenten die al direct renderen op het hoogste niveau.
Petje af voor die scouting cel daar.
Bij Genk viel Bongonda wel sterk in, voor de rest was het niet veel soeps.
Jelle
Jeugdspeler
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:48

Re: KRC Genk

Bericht door Jelle »

Zo kunnen de smurfjes terug van hun wolk komen. Hadden iets te veel noten op hun zang gekregen na vorig jaar. Terug vertrokken voor 10 grijze jaar tot de volgende uitschieter.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: KRC Genk

Bericht door Tiki Taka »

Jelle schreef: 18 sep 2019, 09:10 Zo kunnen de smurfjes terug van hun wolk komen. Hadden iets te veel noten op hun zang gekregen na vorig jaar. Terug vertrokken voor 10 grijze jaar tot de volgende uitschieter.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
Ze hadden inderdaad wat te veel noten op hun zang.
Anderzijds vind ik de kern van Genk wel voldoende gestoffeerd om mee te doen voor de titel dit seizoen.
Napoli en Liverpool gaan ook niet zomaar gaan winnen in Salzburg hoor, heel sterke ploeg.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: KRC Genk

Bericht door Pica »

Tiki Taka schreef: 18 sep 2019, 09:14
Jelle schreef: 18 sep 2019, 09:10 Zo kunnen de smurfjes terug van hun wolk komen. Hadden iets te veel noten op hun zang gekregen na vorig jaar. Terug vertrokken voor 10 grijze jaar tot de volgende uitschieter.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
Ze hadden inderdaad wat te veel noten op hun zang.
Anderzijds vind ik de kern van Genk wel voldoende gestoffeerd om mee te doen voor de titel dit seizoen.
Napoli en Liverpool gaan ook niet zomaar gaan winnen in Salzburg hoor, heel sterke ploeg.
Vergeet het jong, scheelt iets met die ploeg. Veel te wisselvallig op dit moment.
Mazzu heeft zich denk ik willen aanpassen aan Clement, terwijl hij beter gewoon Mazzu gebleven was.
Dan was het gisteren geen 6-2 geweest
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: KRC Genk

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

En sowieso in de winterstop Berge en Samatta weg als hun Europees voetbal erop zit
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: KRC Genk

Bericht door Clubpolska »

De schaam van België is terug!
Oh Frail.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: KRC Genk

Bericht door Tiki Taka »

Clubpolska schreef: 18 sep 2019, 16:23 De schaam van België is terug!
Wij hebben al 1 punt, dus onze eer is al gered. :nice:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: KRC Genk

Bericht door Pica »

En we gaan er nog halen, ffkes CL niveau getoond gisteren, geen reden om te geloven dat we dat de komende matchen niet meer kunnen.
Plaats reactie