Nieuwjaarspoll PO1

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.

Wie haalt PO1?

Club Brugge
30
16%
Zulte Waregem
31
17%
anderlecht
31
17%
Oostende
30
16%
KV Mechelen
10
5%
Charleroi
20
11%
AA Gent
21
11%
Standard
12
6%
Racing Genk
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 186

Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Cedrinho »

WesthoekUnited schreef:
Cedrinho schreef: Club.
De rest maakt me geen zak uit.
Maar Charleroi gun ik het verder nog het meest.
Ik zou graag een PO1 zien met Club, Standard, Charleroi, Zulte, Cercle Brugge en Westhoek United.
Ik zal er zijn Cé, jy ook?
't Is te zien of danke moetn werkn of nie.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Pica »

Ter aanvulling voor deze poll een kleine poging tot factualisatie:

Zekerheden PO1 :
Club 22 46
ZW 23 46
RCSA 22 44

Voor de laatste 3 plaatsen:
Oostende 23 39
Charleroi 22 37
Gent 23 36
Mechelen 23 35
Genk 22 34
Standard 21 31

Ik ga er vanuit dat Standard zijn punten niet gaat krijgen (maar eigenlijk horen ze die wel te krijgen)

Als je dan kijkt naar het programma van deze ploegen en een kleine estimatie doet waarvan ik uitga van het volgende:
- tegen top 3 laat je punten liggen
- thuismatchen win je
- uitmatchen tegen teams die niet meer strijden voor PO1 win je

En daar een kleine berekening doet ziet het er als volgt uit (* haalt PO1):

Oostende 23 39 + 15/21 = 54 (*)
Charleroi 22 37 + 15/24 = 52 (*)
Gent 23 36 + 13/21 = 49
Mechelen 23 35 + 10/21 = 45
Genk 22 34 + 16/24 = 50
Standard 21 31 + 21/24 = 52 (*)

Deze berekening toont vooral aan dat het erom gaat spannen:

Als Mechelen thuis niet wint van Genk, dan moet het al gaan winnen op Gent, Standard of Oostende om zoiets goed te maken in deze stand. Je kan wel eens stunten, maar met slechts 7-8 matchen te gaan is dat niet evident.

Voor Gent is de match thuis tegen Club en vooral op Standard en Waregem van belang bijvoorbeeld. Daar kan je het verschil maken om er toch bij te zijn.

Voor Standard is het simpel: maak van de vurige stede opnieuw de vurige stede en je haalt PO1. Ook geen dom puntenverlies op verplaatsing halen.

Voor Oostende zijn de thuismatch tegen Mechelen en die tegen anderlecht van levensbelang. Het is niet op Westerlo dat je PO1 deelname gaat halen, maar wel verliezen. Punten pakken tegen de kleintjes is toch vooral de boodschap.

Voor Genk is de match op Mechelen en vooral die tegen Club en anderlecht van belang. Pak je daar onverhoopt punten, ben je erbij. Doe je dat niet, dan ben je er waarschijnlijk net niet bij.

Charleroi zal het moeten doen tegen de niet PO1 kandidaten en thuis tegen Waregem. In dat geval zitten ze er normaal bij.

De variabelen voor Oostende en Charleroi zien er goed tot uitstekend uit. Geen onmogelijk programma alleszins. Voor de laatste plaats zal het een strijd tussen 3 G5 ploegen worden in dat geval. Plus vierde hond Mechelen, voor wie het er echt niet goed uitziet eigenlijk.

Verschoten van deze kleine simulatie trouwens, ik dacht dat Gent er beter voor stond eigenlijk bijvoorbeeld.

Ter info de kalender:

GENT
Gent - Club
Waregem - Gent
Gent - Eupen
Standard - Gent
Gent - Moeskroen
WB- Gent
Gent - Mechelen

MECHELEN
Mechelen-Genk
Oostende - Mechelen
Kortrijk - Mechelen
KVM - Lokeren
Standard - Mechelen
Mechelen - anderlecht
Gent - Mechelen

STANDARD
Eupen - Standard
anderlecht - Standard
Standard - Kortrijk
WB- Standard
Standard - Gent
Standard - Mechelen
Moeskroen - Standard
Standard - Oostende

CHARLEROI
Charleroi- ZW
Charleroi - Westerlo
Club - Charleroi
Genk - Charleroi
Charleroi - STVV
Charleroi - Kortrijk
Lokeren - Charleroi

OOSTENDE
STVV - Oostende
Oostende - Mechelen
Moeskroen - Oostende
Oostende - anderlecht
Westerlo - Oostende
Oostende - Lokeren
Standard - Oostende

GENK
Mechelen-Genk
Genk - Moeskroen
STVV - Genk
Genk - Charleroi
anderlecht- Genk
Genk - Club
westerlo - Genk
WB- Genk(?)
Laatst gewijzigd door Pica op 26 jan 2017, 09:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Bosko »

Gent niet in PO1 zou wel plezant zijn, hopelijk kunnen we ze zondag al beetje meer richting PO2 duwen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Pica »

Bosko schreef: Gent niet in PO1 zou wel plezant zijn, hopelijk kunnen we ze zondag al beetje meer richting PO2 duwen.
In deze estimatie geef ik ze een punt tegen ons, nog één minder zou een klein probleem zijn :mrgreen:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Cedrinho »

Charleroi gun ik het.
Verder graag KVM in plaats van Standard, gewoon omdat ik fan ben van Ferrera.
Derde ploeg dan liever niet Oostende of Gent, dus blijft enkel Genk over..
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Alethio »

Ik vind het heerlijk hoe spannend het nog is. Ook wel omdat wij er niet aan moeten meedoen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Pica »

Cedrinho schreef: Charleroi gun ik het.
Verder graag KVM in plaats van Standard, gewoon omdat ik fan ben van Ferrera.
Derde ploeg dan liever niet Oostende of Gent, dus blijft enkel Genk over..
Ik gun het een aantal ploegen wel, maar echt interesseren doet het me nu ook niet.

Sommige ploegen hebben wel een beetje teveel uit de hoogte gedaan om in een strijd om PO1 verwikkeld te zijn. Gent en Genk spannen daar de kroon. Die dus iets minder graag, maar eigenlijk bomt het mij niet.

Ik kijk enkel naar Club en die doen het qua voetbal nog niet goed, maar ik ben akoord met PvdB als hij zegt dat we 'iets' uitstralen. Dat gevoel heb ik ook.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Alethio schreef: Ik vind het heerlijk hoe spannend het nog is. Ook wel omdat wij er niet aan moeten meedoen.
Mathematisch kunnen we nog naast PO1 grijpen !! :teach:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Pica »

Ik denk dat het mentaal niet te onderschatten is als je kan 'opbouwen' naar de PO's. Anders is het nu al iedere match van 'moeten' . Iedere speler/trainer heeft een limiet van aantal matchen waarbij hij 'moet' presteren aan 200% .
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Alethio »

Ze hebben daar wel nog een paar weken voor (behalve misschien Standard). Genk staat op 3 punten met nog een match tegoed, Gent staat ook niet problematisch momenteel, en voor Charleroi en Mechelen is het natuurlijk van mogen, niet van moeten. Standard moet wel al vanaf nu voor de volle 100% aan de bak.

De volgende weken zullen duidelijk maken of ploegen als Gent en Genk echt alles uit de kast gaan moeten halen om bij de eerste zes te eindigen, of dat ze eigenlijk (betrekkelijk) rustig wat resultaatjes moeten halen - maar niet noodzakelijk alles winnen) om erbij te zijn. Als Genk bijvoorbeeld wint op Mechelen, bijvoorbeeld, en Charleroi niet wint op Waregem, staan ze er weer een heel stuk beter voor.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Pica »

Alethio schreef: Ze hebben daar wel nog een paar weken voor (behalve misschien Standard). Genk staat op 3 punten met nog een match tegoed, Gent staat ook niet problematisch momenteel, en voor Charleroi en Mechelen is het natuurlijk van mogen, niet van moeten. Standard moet wel al vanaf nu voor de volle 100% aan de bak.

De volgende weken zullen duidelijk maken of ploegen als Gent en Genk echt alles uit de kast gaan moeten halen om bij de eerste zes te eindigen, of dat ze eigenlijk (betrekkelijk) rustig wat resultaatjes moeten halen - maar niet noodzakelijk alles winnen) om erbij te zijn. Als Genk bijvoorbeeld wint op Mechelen, bijvoorbeeld, en Charleroi niet wint op Waregem, staan ze er weer een heel stuk beter voor.
In plaats van iedere week een nieuwe kandidaat een voordeel of nadeel toe te kennen, zie je hierboven op dit moment wat een relatief realistische inschatting is op basis ook van het resterende programma. Als je 3 punten voorstaat maar jij moet nog tegen Club en anderlecht, terwijl je concurrenten tegen Kortrijk en Moeskroen moeten, dan sta je er slecht voor bijvoorbeeld.

Dat geeft je als voordeel dat je nu vrij simpel kan zien dat als Mechelen niet wint van Genk, het zo goed als zeker gedaan is voor hen. Ook al zijn er nog 6 matchen dan. Mathematisch kan het nog, maar dan moeten ze winnen op Standard, op Gent en op Oostende. Niet echt realistisch.

Het geeft je ook aan dat Charleroi helemaal niet moet winnen op Waregem. Ze hebben nog een vrij gemakkelijk programma erna, met veel thuismatchen tegen haalbare tegenstanders. Winnen op Waregem zou mega bonus zijn voor hen. Dat wel.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Alethio »

Zeker en vast, en ik ga grotendeels akkoord met het feit dat het een relatief realistische inschatting is. In de mate dat dat natuurlijk mogelijk is met zo'n groot aantal variabelen (daarom ook dat je 'relatief' zegt).

Er komen natuurlijk een aantal verassingen bij: lager geklasseerde ploegen gaan winnen van PO-I kandidaten, onderlinge duels draaien raar uit. Zo'n dingen kan je niet voorspellen, en dat houdt het - voor mij althans - interessant.

Daar komt dan ook nog eens de 'druk van de dag' bij kijken: Charleroi heeft dan wel een 'makkelijker' programma (hoewel, naar Genk, Brugge en tegen Waregem is zeker niet vanzelfsprekend), maar als ze de match op Genk pakweg 3 punten achter plaats 6 staan, zie ik ze dat niet zomaar inhalen. De stress speelt daar toch ook een grote rol in.

Jouw 'spannende' berekening geeft het voordeel uiteindelijk aan Oostende, Charleroi en Standard (zij het allemaal nipt), ik vraag me af of je ook echt denkt dat dat het eindresultaat zal zijn (want dat zijn toch twee verschillende dingen)? Ik denk persoonlijk, op dit moment, dat het Oostende, Gent en Genk gaan zijn.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Pica »

Alethio schreef: Zeker en vast, en ik ga grotendeels akkoord met het feit dat het een relatief realistische inschatting is. In de mate dat dat natuurlijk mogelijk is met zo'n groot aantal variabelen (daarom ook dat je 'relatief' zegt).

Er komen natuurlijk een aantal verassingen bij: lager geklasseerde ploegen gaan winnen van PO-I kandidaten, onderlinge duels draaien raar uit. Zo'n dingen kan je niet voorspellen, en dat houdt het - voor mij althans - interessant.

Daar komt dan ook nog eens de 'druk van de dag' bij kijken: Charleroi heeft dan wel een 'makkelijker' programma (hoewel, naar Genk, Brugge en tegen Waregem is zeker niet vanzelfsprekend), maar als ze de match op Genk pakweg 3 punten achter plaats 6 staan, zie ik ze dat niet zomaar inhalen. De stress speelt daar toch ook een grote rol in.

Jouw 'spannende' berekening geeft het voordeel uiteindelijk aan Oostende, Charleroi en Standard (zij het allemaal nipt), ik vraag me af of je ook echt denkt dat dat het eindresultaat zal zijn (want dat zijn toch twee verschillende dingen)? Ik denk persoonlijk, op dit moment, dat het Oostende, Gent en Genk gaan zijn.
Oostende is een quasi zekerheid dankzij hun programma. Daar zit er ook weinig variatie op, gezien ze weinig tegen PO1 kandidaten spelen. Match tegen anderlecht reken ik ook niet als winst voor hen, terwijl ik ze dat zeker wel zie doen.

Charleroi zie ik het ook halen, ook dankzij hun programma vooral. Ze gaan niet winnen bij ons en niet op Genk, maar al de rest is vrij haalbaar precies dus ja, dan moeten de resteren 3 al ferm uit hun pijp komen (want in theorie kan natuurlijk).

Standard zie ik het niet halen. Ze mogen bijna alle PO1 confrontaties thuis afwerken, maar ik reken dan wel dat ze die winnen, ik geloof het niet. Dat is een gevoel, want statistisch gezien is de kans groter dat Standard een thuismatch wint van Oostende dan dat Oostende gaat winnen op Standard bijvoorbeeld.

Schieten over Mechelen, Gent, Genk. Van die drie zie ik het dan eerder Gent worden. Genk kan/zal niet blijven winnen. Genk moet ook als enigste nog tegen Club en anderlecht. Mechelen heeft een loodzwaar programma. Die liggen er uit als ze vanavond van Genk verliezen. Dat is niet houdbaar zo'n druk iedere match opnieuw.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Alethio »

Mechelen wacht alvast niet tot volgende week om duidelijk te maken dat ze er niet bij gaan zijn.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Nieuwjaarspoll PO1

Bericht door Pica »

Alethio schreef: Mechelen wacht alvast niet tot volgende week om duidelijk te maken dat ze er niet bij gaan zijn.
Weg logica :mrgreen:
Gesloten