R Antwerp FC

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

Artikel in DS:
[spoiler]
Uefa beboet Antwerp voor niet naleven financiële regels

De Europese voetbalbond Uefa heeft een overeenkomst gesloten met Antwerp over het niet-naleven van financiële regels. De Belgische kampioen moet een boete betalen en riskeert zwaardere sancties als het de volgende drie jaar de verliezen blijft opstapelen. Ook anderlecht krijgt een boete wegens overtredingen uit het verleden.
Bart Lagae
Vandaag om 16:55

Antwerp FC mag voor het eerst sinds 1957 met de landstitel pronken, die prestatie kwam tegen een hoge prijs. Eigenaar en voorzitter Paul Gheysens investeerde sinds 2019 67,5 miljoen euro. Tegenover de vele kosten staan voorlopig weinig inkomsten. Antwerp noteerde in zijn laatste jaarrekening een verlies van ruim 31 miljoen euro waarop de club zich moest verantwoorden voor de Belgische licentiecommissie. Voorzitter Gheysens engageerde zich tot een nieuwe kapitaalsverhoging van 47,5 miljoen euro, een operatie die volgens de krant De Tijd nog niet is doorgevoerd omdat Gheysens hoopt op andere inkomsten: een riante startpremie in de Champions League, waarvoor Antwerp zich nog moet kwalificeren, of opbrengsten uit een lucratieve transfer.

Tegelijk verscheen Antwerp ook op de radar van de Europese voetbalbond Uefa, die toeziet op de gezonde bedrijfsvoering van de Europese clubs. De regelgeving verandert dit jaar, waardoor clubs die in overtreding zijn voor de vorige regels een pakket overgangsmaatregelen krijgen aangeboden om te aligneren met de volgende regels.

Bij de laatste controle onder de oude regels liepen twee Europese clubs tegen de lamp: het Turkse Trabzonspor en het Belgische Antwerp. Beide krijgen een boete opgelegd van 2 miljoen euro, waarvan 15 procent (300.000 euro) wordt afgehouden van het Europese prijzengeld in het seizoen 2023-2024. De rest moet worden betaald indien Antwerp niet tegemoetkomt aan een financieel plan.

In het plan engageert Antwerp zich tot het naleven van de regels rond financiële duurzaamheid. Voor 2026 moet het meer inkomsten uit voetbalgerelateerde activiteiten (tickets, spelerstransfers, tv-rechten...) halen dan het uitgaven heeft. Onder bepaalde voorwaarden is een afwijking tot 60 miljoen euro, verspreid over de drie komende boekjaren, mogelijk.

‘We hebben een positief gesprek gehad met de Uefa’, zegt ceo Sven Jaecques. ‘We hebben ons verbonden tot een plan voor drie jaar.’

Uitsluiting Europese competities dreigt

Als Antwerp niet aan de voorwaarden voldoet, treedt een reeks sancties in werking. Boven op de inhouding van het prijzengeld komen er beperkingen op het aantal spelers dat Antwerp mag inschrijven voor Europese wedstrijden (23 in plaats van 25 op de zogeheten A-lijst) en een verbod om nieuwe spelers in te schrijven. In het meest extreme geval wordt Antwerp uitgesloten van Europese competities in het seizoen 2025-2026.

De Uefa sprak ook boetes uit voor andere Europese clubs die zich de voorbije jaren niet hielden aan de regels rond financiële duurzaamheid. FC Barcelona moet een boete van 500.000 euro betalen omdat het in 2022 knoeide met de rapportering van inkomsten uit spelerstransfers. anderlecht kreeg een boete van 100.000 euro voor overtredingen in het seizoen 2021-2022. In een reactie laat paars-wit weten intussen aan de regelgeving te voldoen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Belachelijk...

Een rijke eigenaar pompt te veel geld in een club, waarna de Uefa als sanctie een boete oplegt. Dat maakt voor die mannen toch niets uit? Hun sancties zouden beter direct sportief zijn: uitsluiten uit Europese competities, puntenaftrek in de eigen competitie, verbod op transfers, verplichte degradatie, ...
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: R Antwerp FC

Bericht door Sanders »

Kindermans naar Antwerp.
Ergens geen verrassing niet meer.

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: R Antwerp FC

Bericht door Tiki Taka »

De mauve zijn al een hele tijd niet meer de grootste concurrent van Club, dat is ondertussen Antwerp geworden.
Met Overmars, Kindermans, Jacques beschikken ze over heel competente beleidsmakers.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 16 aug 2023, 07:47 Kindermans naar Antwerp.
Ergens geen verrassing niet meer.

Antwerp gaat daarmee vissen in de Brusselse vijver, en daarmee wordt de antwerpse vijver groter, en die van mauve kleiner en kleiner, met ook nog Union dat bevestigt in hun achtertuin.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: R Antwerp FC

Bericht door Sanders »

Ik vond die Coulibaly best wel straf voor zijn eerste match bij Antwerp. En dan nog meteen in een belangrijk duel. Als hij die match kan bevestigen gaat Antwerp met plezier zijn aankoopclausule betalen, denk ik.
Hij had slechts 1 match in de Bundesliga en een invalbeurt in de CL voor Dortmund. Voorts 25 matchen met de B-ploeg in derde klasse in Duitsland.
Hij is dan ook nog eens linksvoetig en jong. En zijn aankoopoptie zou "maar" een goede 7 miljoen zijn.

Hij had dus ook een interessante speler voor ons kunnen zijn, lijkt me. Vraag me af of hij ook bij ons bekend zou geweest zijn.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Mooi dat Antwerp naar de CL gaat, waardoor België voor het 13de seizoen op rij een vertegenwoordiger heeft (volgens Sporza :p). Alleen vraag ik me af hoeveel punten ze gaan halen als ik zie welke teams er allemaal in de poules kunnen zitten...

Het gaat hun naar alle waarschijnlijkheid ook punten kosten in de competitie, ofwel door vermoeidheid ofwel door blessures - Toby ligt nu al in de lappenmand.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: R Antwerp FC

Bericht door Tiki Taka »

Antwerp heeft niks te zoeken in de CL... Alhoewel ze zich hierdoor naar alle waarschijnlijkheid nog gevoelig zullen versterken de komende weken.
Ik had ze liever de CL niet zien bereiken aangezien ze toch al over meer dan voldoende financiële middelen beschikken.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: R Antwerp FC

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 31 aug 2023, 08:51 Antwerp heeft niks te zoeken in de CL... Alhoewel ze zich hierdoor naar alle waarschijnlijkheid nog gevoelig zullen versterken de komende weken.
Ik had ze liever de CL niet zien bereiken aangezien ze toch al over meer dan voldoende financiële middelen beschikken.
Je weet sowieso dat we nu de komende dagen minstens nog 1 grote naam gaan zien voorgesteld worden bij Antwerp. Met hun huidige kern moeten ze inderdaad op hun top zijn om punten te kunnen pakken. Of het moet zijn dat de tegenstander hen schromelijk onderschat.

Ik gun hen de deelname aan de CL, al is het maar zodat er toch een Belgische deelnemer is en je als club/competitie toch een beetje uitstraling krijgt.
Anderzijds gun ik hen het geld niet. Ze gaan nu de grote Jan gaan uithangen, terwijl ze zich letterlijk naar de Belgische top hebben gekocht met het geld van Gheysens. Ik heb het niet voor clubs die zich kunstmatig naar de top hijsen.

En voor de Belgische coëfficiënt in het algemeen was het beter dat ze wat overwinningen en een overwintering konden sprokkelen in de EL.

Maar als ze wat meeval hebben met de loting, kunnen ze thuis misschien eens verrassen.
Feyenoord in pot 1 is geen wereldtop. En uit pot 3 kan je misschien ook iets behalen tegen PSV, Rode Ster en Kopenhagen. Shachtar is ook niet meer wat het geweest is.
Maar dan moet het wel wat meezitten met de loting en op de dag van de match zelf.
En of Alderweireld kan meedoen of niet.

Maar voor hetzelfde geld zit je in een groep met City, Real en AC Milan.

Off-topic: good old David Silva zal met Real Sociedad ook aantreden in de CL.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 31 aug 2023, 09:13
Tiki Taka schreef: 31 aug 2023, 08:51 Antwerp heeft niks te zoeken in de CL... Alhoewel ze zich hierdoor naar alle waarschijnlijkheid nog gevoelig zullen versterken de komende weken.
Ik had ze liever de CL niet zien bereiken aangezien ze toch al over meer dan voldoende financiële middelen beschikken.
Je weet sowieso dat we nu de komende dagen minstens nog 1 grote naam gaan zien voorgesteld worden bij Antwerp. Met hun huidige kern moeten ze inderdaad op hun top zijn om punten te kunnen pakken. Of het moet zijn dat de tegenstander hen schromelijk onderschat.

Ik gun hen de deelname aan de CL, al is het maar zodat er toch een Belgische deelnemer is en je als club/competitie toch een beetje uitstraling krijgt.
Anderzijds gun ik hen het geld niet. Ze gaan nu de grote Jan gaan uithangen, terwijl ze zich letterlijk naar de Belgische top hebben gekocht met het geld van Gheysens. Ik heb het niet voor clubs die zich kunstmatig naar de top hijsen.

En voor de Belgische coëfficiënt in het algemeen was het beter dat ze wat overwinningen en een overwintering konden sprokkelen in de EL.

Maar als ze wat meeval hebben met de loting, kunnen ze thuis misschien eens verrassen.
Feyenoord in pot 1 is geen wereldtop. En uit pot 3 kan je misschien ook iets behalen tegen PSV, Rode Ster en Kopenhagen. Shachtar is ook niet meer wat het geweest is.
Maar dan moet het wel wat meezitten met de loting en op de dag van de match zelf.
En of Alderweireld kan meedoen of niet.

Maar voor hetzelfde geld zit je in een groep met City, Real en AC Milan.

Off-topic: good old David Silva zal met Real Sociedad ook aantreden in de CL.
Alderweirelds schouder was blijkbaar uit de kom. Heel pijnlijke blessure naar het schijnt. Zou drie weken aan de kant staan. Eens die schouder uit de kom is geweest, gaat dat nog gebeuren, ook al kunnen gerichte spierversterkende oefeningen dat risico wat beperken. Defour had dat ook geloof ik, en die moest zich uiteindelijk laten opereren daarvoor.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: R Antwerp FC

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 31 aug 2023, 09:13
Tiki Taka schreef: 31 aug 2023, 08:51 Antwerp heeft niks te zoeken in de CL... Alhoewel ze zich hierdoor naar alle waarschijnlijkheid nog gevoelig zullen versterken de komende weken.
Ik had ze liever de CL niet zien bereiken aangezien ze toch al over meer dan voldoende financiële middelen beschikken.
Je weet sowieso dat we nu de komende dagen minstens nog 1 grote naam gaan zien voorgesteld worden bij Antwerp. Met hun huidige kern moeten ze inderdaad op hun top zijn om punten te kunnen pakken. Of het moet zijn dat de tegenstander hen schromelijk onderschat.

Ik gun hen de deelname aan de CL, al is het maar zodat er toch een Belgische deelnemer is en je als club/competitie toch een beetje uitstraling krijgt.
Anderzijds gun ik hen het geld niet. Ze gaan nu de grote Jan gaan uithangen, terwijl ze zich letterlijk naar de Belgische top hebben gekocht met het geld van Gheysens. Ik heb het niet voor clubs die zich kunstmatig naar de top hijsen.

En voor de Belgische coëfficiënt in het algemeen was het beter dat ze wat overwinningen en een overwintering konden sprokkelen in de EL.

Maar als ze wat meeval hebben met de loting, kunnen ze thuis misschien eens verrassen.
Feyenoord in pot 1 is geen wereldtop. En uit pot 3 kan je misschien ook iets behalen tegen PSV, Rode Ster en Kopenhagen. Shachtar is ook niet meer wat het geweest is.
Maar dan moet het wel wat meezitten met de loting en op de dag van de match zelf.
En of Alderweireld kan meedoen of niet.

Maar voor hetzelfde geld zit je in een groep met City, Real en AC Milan.

Off-topic: good old David Silva zal met Real Sociedad ook aantreden in de CL.
David Silva is gestopt met voetballen, na zijn laatste blessure, als ik me niet vergis.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: R Antwerp FC

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 31 aug 2023, 09:44
David Silva is gestopt met voetballen, na zijn laatste blessure, als ik me niet vergis.
Dat heb ik dan volledig gemist denk ik. Mijn excuses.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: R Antwerp FC

Bericht door The_One »

Normaal supporter ik voor de Belgische clubs die Europees spelen, maar vandaag heb ik toch wel wat leedvermaak :mrgreen:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Ik denk dat er een paar met een zeer hard hoofd wakker geworden zijn. Van Bommel heeft zijn best gedaan om er een positieve draai aan te geven, maar de realiteit is dat Antwerp gewoon de speelbal was van Barcelona. "Ze scoorden 3 keer uit hun eerste 3 kansen" is een correct statement, maar als je bekijkt op welke manier die kansen tot stand kwamen moet je gewoon toegeven dat Barcelona deed wat ze wilden en wanneer ze het wilden.

Het zal zaak worden voor Antwerp om thuis tegen Shaktar te winnen, anders stevenen ze af op een doemscenario met 6 nederlagen. Vooral voor de moraal zullen ze volgende week iets heel anders moeten neerzetten.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 20 sep 2023, 11:00 Ik denk dat er een paar met een zeer hard hoofd wakker geworden zijn. Van Bommel heeft zijn best gedaan om er een positieve draai aan te geven, maar de realiteit is dat Antwerp gewoon de speelbal was van Barcelona. "Ze scoorden 3 keer uit hun eerste 3 kansen" is een correct statement, maar als je bekijkt op welke manier die kansen tot stand kwamen moet je gewoon toegeven dat Barcelona deed wat ze wilden en wanneer ze het wilden.

Het zal zaak worden voor Antwerp om thuis tegen Shaktar te winnen, anders stevenen ze af op een doemscenario met 6 nederlagen. Vooral voor de moraal zullen ze volgende week iets heel anders moeten neerzetten.
Barça won inderdaad soeverein. Die kleine Vermeeren deed het wel niet slecht, gezien de omstandigheden. Zal niet lang meer duren voor Tedesco hem oproept.

edit: ik lees dat de Spaanse pers hen omschrijft als een "laag geklasseerde middenmoter" (in LaLiga dus). Kleine realitycheck voor hen :mrgreen: . Maar goed, wij hadden deze ook verloren, zou ik denken. PSG was ook 4-1 paar seizoenen terug, en vorig jaar kregen we er vier om de oren van Porto.
Plaats reactie