R Antwerp FC

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: R Antwerp FC

Bericht door Vergas Ronald »

IsO schreef: 20 sep 2023, 11:08PSG was ook 4-1 paar seizoenen terug, en vorig jaar kregen we er vier om de oren van Porto.
Porto kreeg er ook 4 om de oren van ons, PSG kon in Brugge niet winnen, Real Madrid kon in hun eigen stadion van ons niet winnen, in Leipzig was 't plezant en we pakten 11 punten in onze laatste CL poule. Zaken die ik een ander belgisch team niet meteen zie nadoen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

Vergas Ronald schreef: 21 sep 2023, 03:09
IsO schreef: 20 sep 2023, 11:08PSG was ook 4-1 paar seizoenen terug, en vorig jaar kregen we er vier om de oren van Porto.
Porto kreeg er ook 4 om de oren van ons, PSG kon in Brugge niet winnen, Real Madrid kon in hun eigen stadion van ons niet winnen, in Leipzig was 't plezant en we pakten 11 punten in onze laatste CL poule. Zaken die ik een ander belgisch team niet meteen zie nadoen.
Helemaal mee eens. Wij hebben ondertussen natuurlijk wel CL-history, en antwerp niet, to be fair. Maar goed, genoeg verdedigd, ik moet toegeven dat ik eigenlijk ook wel genoten heb van hoe antwerp hier met de voeten op de grond werd gezet :mrgreen: Van Bommel deed overigens een uitstekende job door de aandacht weg te leiden van het resultaat naar zijn eigen persoon en zijn verleden bij Barça.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

De stress is er duidelijk aanwezig. Na de match onnodig commentaar op het defensieve spel van RWDM van Alderweireld & Van Bommel. Net alsof RWDM het spel moet gaan maken als promovendus op het veld van de landskampioen. En net alsof Antwerp vorig seizoen altijd zo mooi aanvallend speelde. Hoe vaak hebben ze niet 1 doelpunt gemaakt om nadien alles toe te houden?

Maar ja, als het niet goed draait is het uiteraard makkelijker om commentaar te geven op het spel van de tegenstander :-)
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: R Antwerp FC

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat een dramatische prestatie van de vertegenwoordiger van de Belgische eer in de Champions League.

Jammer voor de coëfficiënt maar toch ook een beetje gegniffel :-)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

Manier waarop is echt wel pijnlijk
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Dit gaat aankomen hé.

Vooraf waren er analisten die zeiden dat het 'haalbare tegenstanders' waren. Nu verliest Antwerp van een ploeg waar godbetert een huurling van Zulte Waregem speelt. Er zijn al kranten volgeschreven over de 4 matchen zonder goal, nu komen ze 2-0 voor dus denk je dat ze vertrokken zijn en dan krijg je na de helft zo een gigantische inzinking... Alles waarbij ze vorig seizoen geluk hadden zat nu tegen.

De komende matchen zijn tegen Eupen, Charleroi, Porto, Club, Lierse, Genk, Porto, Standard, STVV & Sjachtar. Met andere woorden, als ze zich niet serieus herpakken tegen Eupen of Charleroi zijn het nadien 8 toppers waarbij ze elke keer met angst aan gaan beginnen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: R Antwerp FC

Bericht door Vergas Ronald »

In februari is het twee jaar geleden dan Bjorn Engels een wedstrijd speelde. Ligt tot 2026 onder contract in Antwerp.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

Uit een artikel op VRT NWS over de financiële problemen bij MediaNation, bedrijf van Wouter Verschelden en Paul Gheysens:
[spoiler]
Geldnood
MediaNation blijkt extreem afhankelijk te zijn van geldschieters, en dat is in de eerste plaats ondernemer Paul Gheysens. Als Gheysens de kraan dichtdraait, kan het snel afgelopen zijn. En het lijkt erop dat Gheysens ondanks zijn geraamd vermogen zelf met cashflowproblemen zit. Ook bij voetbalclub Antwerp is de begin dit jaar beloofde kapitaalsverhoging van 47,5 miljoen euro nog steeds niet uitgevoerd.

Gheysens’ bouwbedrijf Ghelamco, dat voor het geld moet zorgen, gaat door een zeer moeilijke periode. De gestegen rente zorgt voor fors hogere financieringskosten en een waardedaling van zijn vastgoed. Ook bouwmaterialen zijn flink duurder geworden.

Heel de sector heeft het daardoor moeilijk. Een sectorgenoot als Atenor zag zijn koers kelderen. In Oostenrijk ging vastgoedreus Signa een maand geleden onverwacht overkop. Ghelamco maakte in oktober bekend dat het in de eerste jaarhelft een verlies van 37 miljoen euro heeft geleden. Dat maakt het allemaal moeilijker voor MediaNation om te overleven.

MediaNation laat in een reactie weten dat de activiteiten inderdaad "gedownsized" zijn, en dat de betalingen zullen gebeuren "in functie van de cashflow die voorhanden is". Paul Gheysens was niet bereikbaar voor een reactie.

De radio van Business AM zal vanaf januari nog enkel herhalingen uitzenden
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: R Antwerp FC

Bericht door Sanders »

De nationale schorsing van Marc Overmars vanwege grensoverschrijdend gedrag – tijdens zijn periode als technisch directeur bij Ajax – wordt met onmiddellijke ingang mondiaal doorgevoerd. Dat bevestigt Overmars’ woordvoerder Frank Neervoort. Daarmee kan hij zijn huidige functie als directeur voetbalzaken bij Antwerp (voorlopig) niet langer uitoefenen.
- https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240109_96596958

Marc Overmars mag een jaar (in weze tot en met november 2024; want de uitspraak van de Nederlandse bond is van begin december 2023).

Echter heb ik het gevoel dat die schorsing eerder een scheet in een fles wordt. Ik verwacht niet dat hij zal ontslagen worden door Antwerp, maar tijdelijk op non-actief zal gezet worden. Echter kan hij perfect achter de schermen verder werken.
Hij heeft nu al een dik jaar de tijd gehad om zijn werkwijze en netwerk te introduceren bij Antwerp. Zijn zoon, die zijn werkwijze uiteraard al jaren kent, is scout bij Antwerp. Ik zie de Fifa ook niet alle privé-communicatie middelen van Overmars nu 1 jaar lang monitoren om te zien of hij toch geen contact heeft. Dus bvb als Overmars met een privétoestel stuurt naar een privétoestel van bvb Sven Jaecques, wie kan dat controleren?
Er werden sowieso al geen inkomende transfers verwacht deze wintermercato, en als Antwerp nu het been stijf houdt voor Vermeeren of Ilenkhena, dan is de directe impact relatief klein op de korte termijn. Voor de uitgaande transfers van beide youngsters hebben ze dan een viertal maanden voorbereidingstijd. Vermoedelijk hebben ze ook al wat geanticipeerd en hebben Antwerp en Overmars al de inkomende transfers voor volgende zomer iets intensiever voorbereid dan ze normaal zouden doen deze tijd van het jaar.
Hij zou dus uiteindelijk enkel echt de zomermercato missen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: R Antwerp FC

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Zou me niet verwonderen dat Gheysens dit als het perfecte excuus ziet om Overmars te ontslaan. Voor zover we het een excuus kunnen noemen, is gewoon een geldige reden.
Ik denk niet dat er veel ingaande transfers te regelen vallen bij Antwerp deze en volgende mercato. Behalve uitgaande dan, wees maar gerust dat Gheysens Vermeeren maar al te graag wil verkopen.
De financiële situatie van Antwerp en van Ghelamco laten hem geen andere keuze.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

vanGentmaarvoorClub schreef: 10 jan 2024, 10:30 Zou me niet verwonderen dat Gheysens dit als het perfecte excuus ziet om Overmars te ontslaan. Voor zover we het een excuus kunnen noemen, is gewoon een geldige reden.
Ik denk niet dat er veel ingaande transfers te regelen vallen bij Antwerp deze en volgende mercato. Behalve uitgaande dan, wees maar gerust dat Gheysens Vermeeren maar al te graag wil verkopen.
De financiële situatie van Antwerp en van Ghelamco laten hem geen andere keuze.
Waarom zou Gheysens Overmars willen ontslaan? Ik zou net denken dat hij Overmars op een of andere manier zijn job achter de schermen laat uitvoeren want je kan niet ontkennen dat Overmars een meerwaarde heeft. Ik volg je dat Gheysens enkel interesse heeft in geld, maar een goeie sportief directeur zorgt wel voor dat geld.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 10 jan 2024, 11:27
vanGentmaarvoorClub schreef: 10 jan 2024, 10:30 Zou me niet verwonderen dat Gheysens dit als het perfecte excuus ziet om Overmars te ontslaan. Voor zover we het een excuus kunnen noemen, is gewoon een geldige reden.
Ik denk niet dat er veel ingaande transfers te regelen vallen bij Antwerp deze en volgende mercato. Behalve uitgaande dan, wees maar gerust dat Gheysens Vermeeren maar al te graag wil verkopen.
De financiële situatie van Antwerp en van Ghelamco laten hem geen andere keuze.
Waarom zou Gheysens Overmars willen ontslaan? Ik zou net denken dat hij Overmars op een of andere manier zijn job achter de schermen laat uitvoeren want je kan niet ontkennen dat Overmars een meerwaarde heeft. Ik volg je dat Gheysens enkel interesse heeft in geld, maar een goeie sportief directeur zorgt wel voor dat geld.
Ik zie het ook niet gebeuren. Anderzijds zal Kindermans bijvoorbeeld ook niet gratis komen. Maar ook die zou in principe de investering die antwerp in hem doet dubbel en dik terugverdienen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: R Antwerp FC

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Zal ervan afhangen in welke mate hij nog actief kan zijn maar de schorsing gaat normaliter over alle activiteiten die met het voetbal te maken hebben.
We gaan het binnenkort weten
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: R Antwerp FC

Bericht door Tiki Taka »

Vermeeren en die jonge spits zullen snel ten gelde gemaakt worden want financieel zit Antwerp er niet echt rooskleurig voor.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: R Antwerp FC

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Tja, zwaar boven hun stand geleefd
En de tijd van gratis geld is voorbij
Eigen schuld ..
Plaats reactie