R Antwerp FC

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 21 okt 2021, 13:36 Hopelijk gaat zondag het dak er helemaal af :D
door de vreugde bij de uit-fans dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: R Antwerp FC

Bericht door Arnio »

IsO schreef: 21 okt 2021, 14:16
Arnio schreef: 21 okt 2021, 13:36 Hopelijk gaat zondag het dak er helemaal af :D
door de vreugde bij de uit-fans dan :mrgreen:
Inderdaad :D
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220106_97635953
Nieuwe kapitaalsverhoging bij Antwerp: voorzitter Paul Gheysens pompt nog eens 21,6 miljoen euro in The Great Old

Voorzitter Paul Gheysens heeft opnieuw een kapitaalsverhoging doorgevoerd bij Antwerp. Van 21,6 miljoen euro deze keer. Dat is noodzakelijk om zowel de immense sportieve investeringen als de verliezen door corona te dekken.

Het gaat om de grootste kapitaalsinbreng sinds Gheysens de club in 2017 definitief in handen nam. Het toont de ambitie van Gheysens aan op lange termijn: de voorbije jaar pompte hij in totaal al bijna 70 miljoen euro in Antwerp. Eigen kapitaal, waarmee hij zijn voetbalclub én zo goed als schuldenvrij wil houden én hogerop wil duwen, liefst richting titel.

Van die 21,6 gaat het voor 13,6 miljoen euro om een zogenaamde kapitaalsverhoging in natura. Simpel uitgelegd: een inbreng in het vermogen van andere zaken dan puur geld. Het kan dan gaan om de inbreng van bijvoorbeeld gebouwen of zelfs knowhow, maar in dit geval gaat het om het omzetten van schulden.

Het voorbije jaar leende Paul Gheysens, uit eigen zak, in totaal 13,6 miljoen euro cash aan de club. Om betalingen uit te voeren en te investeren. Dat bedrag besluit de voorzitter en eigenaar nu niet terug te vragen van Antwerp, maar de leningen annex schuld om te zetten in kapitaal. Anders gezegd: dat bedrag kan en zal Gheysens nu niet terugvorderen van de club, maar zal hij pas – theoretisch – kunnen recupereren mocht hij bijvoorbeeld ooit de club verkopen.(pego)
#competitievervalsing #financialfairplaywerktniet
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: R Antwerp FC

Bericht door Yago »

Grote misvatting die al sinds jaar en dag de ronde doet. Financial fair play is niet bedoelt om te voorkomen dat eigenaars geld pompen in een club. Het is er om te voorkomen dat clubs geld besteden dat ze later niet meer kunnen terugbetalen, om te zorgen dat clubs niet kopje onder gaan door serieus wanbeleid. Voorzitters die uit eigen zak geld in een club pompen is voor FFP gewoon prima.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Ik dacht dat FFP net ingevoerd waren om zo'n suikernonkels buiten spel te zetten?

"De UEFA Financial Fair Play-regels zijn opgesteld om te voorkomen dat professionele voetbalclubs meer uitgeven dan ze verdienen aan het nastreven van succes, en daarbij niet in financiële problemen komen die hun voortbestaan ​​op de lange termijn in gevaar kunnen brengen."
-> Een rijke tist die elk jaar wat geld in een ploeg pompt is niet direct goed voor de lange termijn. Als ballekeskop op 't einde van het seizoen beslist om te stoppen met Antwerp en een ander speeltje vindt is de club failliet.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: R Antwerp FC

Bericht door Blackburn »

Probleem is dat door Corona de FFP regels versoepeld zijn. Daarom dat ze het ook nu allemaal doen. De kapitaalsverhoging van anderlecht zou onder FFP niet gekunnen hebben.

Over die van Antwerp en die dat wij gedaan hebben spreek ik me niet uit. Zou kunnen dat die wel onder de FFP zouden gekunnen hebben.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Ik zou het moeten opzoeken, maar volgens mij mag je maar beperkt eigen kapitaal inbrengen en wordt er bij FFP vooral gekeken naar de inkomsten die je uit 'sportieve' zaken ontvangt.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: R Antwerp FC

Bericht door Blackburn »

Yes, dat klopt inderdaad.
Bedoeling van FFP is net het tegengaan van dit soort kapitaalsverhogingen door rijke eigenaars. Maar door Corona, geen toeschouwers etc zijn een aantal regels tijdelijk opgeschort. anderlecht heeft daar dankbaar gebruik van gemaakt om verschillende kapitaalsverhogingen door te voeren de laatste 2 jaar. Zonder Corona had het bij anderlecht boeken toe geweest of hadden ze Verschaeren en nog een hoop van die youngsters al moeten verkopen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: R Antwerp FC

Bericht door The_One »

Zeer goeie zet voor het imago van de club :brechtje:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

"De waarden en normen van Marc stemmen overeen met de waarden en normen van de club" :brechtje:

Wat mij vooral stoort is : ze hebben al "verschillende gesprekken" met elkaar gehad. Heel het gedoe van Overmars bij Ajax was een dikke maand geleden. Die kwal van Antwerp heeft dus gewoon 1 of 2 weken nadat Overmars daar opgestapt is direct contact met hem opgenomen om hem binnen te halen. Degoutant.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Ow, en die achterlijke Antwerp-supporters die nu overal zeggen dat ze "enkel naar het sportieve kijken" en "mensen een 2de kans geven" en ook "bij andere clubs zit een snelheidsduivel die te veel drinkt, dat kan dan wel?" als reactie hebben...

1 antwoord : achterlijke klojo's.

Mannaert is al een tijdje bezig bij Club en heeft inderdaad al een paar veroordelingen gehad voor rijden onder invloed. Ik denk niet dat iemand van ons dit goedkeurt en ik hoop dat hij zijn gedrag gaat aanpassen - MAAR hij heeft het geluk gehad dat er tot nu toe geen ongeval mee gebeurd is en hij dus enkel zijn eigen imago geschaad heeft.
Overmars heeft jaren een aantal vrouwelijke medewerkers gestalkt met berichtjes en dickpicks. Medewerkers hebben letterlijk gezegd "ofwel ging je erin mee, ofwel moest je opstappen" - dat is machtsmisbruik. Lijkt me toch wel duidelijk dat beide situaties compleet niet vergelijkbaar zijn.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: R Antwerp FC

Bericht door Arnio »

Polle plastiek toont hier maar eens welke zijn waarden zijn...
Schone zet ik hoor de liedjes tijdens de play offs (I of II) al komen, wordt smullen :D
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: R Antwerp FC

Bericht door Nakamba30 »

Marcie...ik heb je pik gezien, oh marcie...ik heb je pik gezien😄. Hopelijk lachen ze er goed mee want ik kan die vent niet verdragen, de arrogantie staat op zijn smoel te lezen net als bij zijn plastieken voorzitter
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: R Antwerp FC

Bericht door Nakamba30 »

En misschien blijft hij niet lang...als hij na een maand of 2 dickpics stuurt naar gheysens zijn wijf zal hij wel buitenvliegen
Plaats reactie