R Antwerp FC

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: R Antwerp FC

Bericht door Arnio »

Pol plastiek gaat het niet graag zien dat de bus geparkeerd wordt vnd :D
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: R Antwerp FC

Bericht door The_One »

Het is in het verleden al vaak geweest dat Antwerp tegen ons hun beste matchen spelen, maar als ze dan Genk, anderlecht of anderen moeten spelen dan kunnen ze precies die meter extra niet meer lopen...
We zullen zien straks he...
unleashed1990
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mei 2021, 22:19

Re: R Antwerp FC

Bericht door unleashed1990 »

The_One schreef: 20 mei 2021, 10:39 Het is in het verleden al vaak geweest dat Antwerp tegen ons hun beste matchen spelen, maar als ze dan Genk, anderlecht of anderen moeten spelen dan kunnen ze precies die meter extra niet meer lopen...
We zullen zien straks he...
Ze kunnen nog 2des worden als ze winnen op Genk. En wij van genk winnen.
Als je daar geen motivatie voor hebt. En spelen heel de play offs goed maar verdiende meer. Zullen denk ik wel wat willen tonen.

En speelde thuis tegen genk en op anderlecht toch zeer goed met veel inzet.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: R Antwerp FC

Bericht door Arnio »

unleashed1990 schreef: 20 mei 2021, 11:05
The_One schreef: 20 mei 2021, 10:39 Het is in het verleden al vaak geweest dat Antwerp tegen ons hun beste matchen spelen, maar als ze dan Genk, anderlecht of anderen moeten spelen dan kunnen ze precies die meter extra niet meer lopen...
We zullen zien straks he...
Ze kunnen nog 2des worden als ze winnen op Genk. En wij van genk winnen.
Als je daar geen motivatie voor hebt. En spelen heel de play offs goed maar verdiende meer. Zullen denk ik wel wat willen tonen.

En speelde thuis tegen genk en op anderlecht toch zeer goed met veel inzet.
Voila zij winnen vnd zodat wij kampioen zijn en dan verliezen wij zondag zodat Pol Plastiek niet naar de CL kan.
Mooie ruil volgens mij :D
unleashed1990
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mei 2021, 22:19

Re: R Antwerp FC

Bericht door unleashed1990 »

Arnio schreef: 20 mei 2021, 11:07
unleashed1990 schreef: 20 mei 2021, 11:05
The_One schreef: 20 mei 2021, 10:39 Het is in het verleden al vaak geweest dat Antwerp tegen ons hun beste matchen spelen, maar als ze dan Genk, anderlecht of anderen moeten spelen dan kunnen ze precies die meter extra niet meer lopen...
We zullen zien straks he...
Ze kunnen nog 2des worden als ze winnen op Genk. En wij van genk winnen.
Als je daar geen motivatie voor hebt. En spelen heel de play offs goed maar verdiende meer. Zullen denk ik wel wat willen tonen.

En speelde thuis tegen genk en op anderlecht toch zeer goed met veel inzet.
Voila zij winnen vnd zodat wij kampioen zijn en dan verliezen wij zondag zodat Pol Plastiek niet naar de CL kan.
Mooie ruil volgens mij :D
Sorry ik zou graag winnen van genk en liefst met overtuigende cijfers. Dan kunnen ze niet zagen dat we al sluiperend kampioen zijn worden.
Een grote statement om te laten zien dat wij de ware kampioen zijn en dat ze met hun 20 punten achterstand nooit kans maakte maar alleen maar dankzij de play offs een kansje hadden.

En ik gun die dikke nek van den brom die 2de plek niet en die genkies ook niet die. Ben je mischien vergeten dat hun voorzitter ons geschanteerd heeft ofwel play offs behouden ofwel werd de competitie(vorig seizoen- nietig verklaard en was er geen titel voor ons.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Ik vind dat niemand ooit mag zagen dat een team "een magere kampioen" is. Je speelt kampioen op basis van een heel seizoen, niet enkel op basis van de play offs. Moesten wij de titel verloren hebben zou ik hetzelfde gedacht hebben, want het is gewoon een toepassing van het systeem. Dat het systeem op geen kl*ten trekt is uiteraard een feit - dus dat zie ik graag wél gewijzigd.

Los daarvan : laat Genk maar 2x verliezen nu. Ik zie Antwerp het Europees beter doen dan Genk volgend seizoen - zeker nadat Onuachu & Ito verkocht zijn en ze weer wat nieuwe jonge spelers hebben aangekocht om geld te verdienen. Ik ben compleet geen fan van Antwerp en nog minder van hun voorzitter, maar er zijn weinig mensen waar ik minder sympathie voor heb dan Van den Brom. Wat een arrogante k*thollander is dat.
unleashed1990
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mei 2021, 22:19

Re: R Antwerp FC

Bericht door unleashed1990 »

t4nd schreef: 20 mei 2021, 12:34 Ik vind dat niemand ooit mag zagen dat een team "een magere kampioen" is. Je speelt kampioen op basis van een heel seizoen, niet enkel op basis van de play offs. Moesten wij de titel verloren hebben zou ik hetzelfde gedacht hebben, want het is gewoon een toepassing van het systeem. Dat het systeem op geen kl*ten trekt is uiteraard een feit - dus dat zie ik graag wél gewijzigd.

Los daarvan : laat Genk maar 2x verliezen nu. Ik zie Antwerp het Europees beter doen dan Genk volgend seizoen - zeker nadat Onuachu & Ito verkocht zijn en ze weer wat nieuwe jonge spelers hebben aangekocht om geld te verdienen. Ik ben compleet geen fan van Antwerp en nog minder van hun voorzitter, maar er zijn weinig mensen waar ik minder sympathie voor heb dan Van den Brom. Wat een arrogante k*thollander is dat.
ik gun vooral Peter Croonen niks. Die kerel heeft er alles aan gedaan om die play offs te behouden.
En dat hij de comptetitie nietig wou verklaren waardoor we vorig seizoen een welverdiende titel zouden mislopen.

zie dit artikel:
https://www.gva.be/cnt/dmf20200512_04955426

Quote uit het artikel:
Over één ding zijn Standard en RC Genk het eens: als hun wil niet wordt gevolgd, moet deze competitie nietig worden verklaard. Dat betekent dan geen kampioen (Club Brugge), geen degradant (Waasland-Beveren) en geen promovendi (OHL en/of Beerschot).


Blijkbaar zijn veel clubs dat vergeten. Ik niet. Daarom pikt het nu nog meer dat zijn ploegje nu profiteer van die play offs
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Radja Nainggolan gaat meteen uit de bocht en is rijbewijs 15 dagen kwijt


Radja Nainggolan (33) heeft zijn transfer naar Antwerp iets te stevig gevierd. De flamboyante middenvelder liep gisteren bij een politiecontrole tegen de lamp. Hij moet zijn rijbewijs 15 dagen inleveren, zo is aan onze redactie bevestigd.

Radja Nainggolan was de voorbije 10 dagen niet weg te slaan uit het nieuws door zijn terugkeer naar ons land.
De nieuwste aanwinst van Antwerp sleurt een stevige reputatie met zich mee, maar gaf aan dat hij "een voorbeeld voor jongeren wilde worden".

Afgelopen donderdag maakte hij in Europa zijn debuut voor Antwerp en dit weekend was er geen competitiewedstrijd door de uitgestelde match tegen Genk.

Maar toch gaat Nainggolan met de aandacht lopen. Hij liep gisteren bij een politiecontrole tegen de lamp en is zijn rijbewijs 15 dagen kwijt.

Het is niet de eerste inbreuk van Nainggolan op het verkeersreglement. In 2018 werd hij veroordeeld door de politierechtbank van Sint-Niklaas nadat hij betrapt was terwijl hij dronken achter het stuur zat.
that escalated quickly
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: R Antwerp FC

Bericht door Tiki Taka »

Gek sfeertje daar op de Bosuil precies.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: R Antwerp FC

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat een krapuul-publiek toch daar !
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

artikel over Radja bij antwerp in S/VM:
[spoiler]
Hoe Radja Nainggolan in het spel van Antwerp past
Uit Sport/Voetbalmagazine van 13/10/2021
12/10/21 om 21:00
Bijgewerkt op 13/10/21 om 15:33
Guillaume Gautier
Journalist bij Sport/Voetbalmagazine en Sport/Footmagazine.

Sinds zijn komst naar Antwerp hebben we de oude Nainggolan nog niet gezien. Ligt dat aan zijn vorm of heeft coach Brian Priske hem omgevormd tot een ander type speler?

Er bestaat een hardnekkig misverstand over Radja Nainggolan (33), dat nog versterkt wordt als je zijn hoogtepunten in Italië en bij de Rode Duivels bekijkt. Zijn handelsmerk is namelijk een tackel waarbij hij de bal blokkeert tussen de hiel en de dij om het leer zo in het spel te houden en meteen na de recuperatie de tegenaanval op te zetten. Maar de coaches die zijn beste jaren in Italië meemaakten, hadden het wel begrepen: hoewel de Rode Duivel bekend staat om zijn tackel, is hij op zijn best als hij dicht tegen het vijandige strafschopgebied kan opereren. Want de Ninja denkt vooral richting het doel van de tegenstander. Daarom posteerden Rudi Garcia en Luciano Spalletti hem op een plaats waar hij meer de interactie kon opzoeken met Edin Dzeko dan met Daniele De Rossi.

Toen de charismatische Antwerpenaar terugkeerde naar zijn geboortegrond, had Brian Priske geen andere keuze dan hem in het hart van het spel op te stellen. De oud-coach van Midtjylland zou ongetwijfeld een boontje gehad hebben voor de Ninja van weleer, maar de huidige Nainggolan voldoet nog niet aan de vereisten van de Noorse trainer, die houdt van gedisciplineerde middenvelders die niet op een inspanning kijken. Aangezien discipline nooit echt in het woordenboek van Radja gestaan heeft en de jaren vat hebben gekregen op zijn loopvermogen, moet hij omringd worden door beweging, energie en tucht. In eerste instantie probeerde Priske het met Koji Miyoshi op de nummer 10, maar uiteindelijk verwees hij de Japanner naar de flank om het centrum te kunnen dichtmetselen, met naast Nainggolan Birger Verstraete en de onvermoeibare Pieter Gerkens om de driehoek compleet te maken.

Omgeven door marathonlopers is de Ninja vandaag de tegenpool van de speler die hij vroeger was. Hij is nu vaker de boog dan de pijl, het stuur dan de versnellingspook. Het uitzonderlijke spelvolume dat hem in staat stelde om de Serie A te domineren, is nog slechts een verre herinnering. Nainggolan moet een speler worden die de bal het werk laat doen, nadat hij zo lang een speler is geweest die zelf het werk deed.

Tot nu toe is zijn ervaring nog niet echt een troef. Antwerp pakt wel punten, maar heeft moeite om zijn ritme op te leggen in wedstrijden, vooral omdat het middenveld niet geschikt is om tempolessen te geven. In de tegenaanval, die altijd een van de handelsmerken van het voetbal van Priske is geweest, zijn de benen van de Ninja haast een obstakel. En zelfs zijn afstandsschoten, die ook zijn legende gevoed hebben, missen frisheid. Is Nainggolan, in het Italië van de jaren 2010 nog een futuristische voetballer, een speler van het verleden geworden?

Cijfers

0: Sinds zijn terugkeer in België heeft Radja Nainggolan elf keer op doel geschoten. Geen enkel van die schoten vertrok van binnen het vijandig strafschopgebied.

18%: Aangezien vier van die elf schoten afgeblokt werden door een tegenstander en drie naast het doel belandden, heeft de Ninja maar 18 procent gekadreerde schoten op zijn actief.

81-80: Het percentage geslaagde lange passes van het oud-idool van het Stadio Olimpico (81 procent) is verrassend ietsje hoger dan het percentage korte passes (80).

53%: Met 19 gewonnen verdedigende duels op 36, ofte 53 procent, is de balans van de Antwerpenaar voorlopig wat mager.

16-17: Nainggolan veroverde 16 ballen op de helft van de tegenstander dit seizoen, maar hij verloor er 17 op eigen helft.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Deel van het dak weggerukt door Aurore. Blijkbaar paar jaar geleden ook al deel van het dak van Gent weggeblazen bij storm Ciara. Misschien kunnen ze een goeie bouwheer zoeken om dat stadion te repareren want de huidige is precies niet al te goed :coffee:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: R Antwerp FC

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 21 okt 2021, 11:36 Deel van het dak weggerukt door Aurore. Blijkbaar paar jaar geleden ook al deel van het dak van Gent weggeblazen bij storm Ciara. Misschien kunnen ze een goeie bouwheer zoeken om dat stadion te repareren want de huidige is precies niet al te goed :coffee:
Heeft eerlijkheidshalve natuurlijk ook te maken met de bouwvorm van het gemiddelde stadion, dat doorgaans niet is toegebouwd bovenaan en waarbij de wind dus onder het dak kan om het op te heffen...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: R Antwerp FC

Bericht door t4nd »

Uiteraard, maar een beetje leedvermaak met dikke nek Gheysens mag wel :-).
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: R Antwerp FC

Bericht door Arnio »

Hopelijk gaat zondag het dak er helemaal af :D
Plaats reactie