[JPL] Matchtopic

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Pica »

Twee snelheden: wij en de rest
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door IsO »

Pica schreef: 12 aug 2019, 13:15 Twee snelheden: wij en de rest
Da's wel vroeg
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Pica »

Dat is dan ook de reactie die ik wilde uitlokken :mrgreen:

Wel belachelijk dat er na drie speeldagen maar 1 ploeg meer is met het maximum.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Cedrinho »

Pica schreef: 12 aug 2019, 14:31 Dat is dan ook de reactie die ik wilde uitlokken :mrgreen:

Wel belachelijk dat er na drie speeldagen maar 1 ploeg meer is met het maximum.
Anderzijds ook 1 ploeg die nog altijd het minimum heeft.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door kingpietro105 »

Cedrinho schreef: 12 aug 2019, 14:47
Pica schreef: 12 aug 2019, 14:31 Dat is dan ook de reactie die ik wilde uitlokken :mrgreen:

Wel belachelijk dat er na drie speeldagen maar 1 ploeg meer is met het maximum.
Anderzijds ook 1 ploeg die nog altijd het minimum heeft.
AS Monaco B?
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Khas »

kingpietro105 schreef: 13 aug 2019, 10:49
Cedrinho schreef: 12 aug 2019, 14:47
Pica schreef: 12 aug 2019, 14:31 Dat is dan ook de reactie die ik wilde uitlokken :mrgreen:

Wel belachelijk dat er na drie speeldagen maar 1 ploeg meer is met het maximum.
Anderzijds ook 1 ploeg die nog altijd het minimum heeft.
AS Monaco B?
AS Monaco A ook :rofl:
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Blackburn »

Nu zijn ze me toch helemaal kwijt hoor. Die uitleg van de arbitragecommissie...
Goal chadli was met de schouder, dat deel uitmaakt van de arm (dus hands volgens hun als ik dat zo lees). De scheids had het gezien en ze vinden dat de VAR niet moest tussen komen want geen clear and obvious error. Als een spits met een handbal scoort en de ref ziet het niet, dan is dat toch een clear en obvious error zeker??? Wat voor een achterlijke uitleg is me dat nu...
For the record: ik vond dat een geldig doelpunt. Wat ook maar eens aantoont dat de nieuwe handsregels redelijk achterlijk zijn.

En dan de uitleg ivm tackle Mechele. Daar stelt de arbitragecommissie dat de VAR had moeten tussenkomen omdat dit een clear And obvious error was... que??? Arbiter kijkt er naar, het is een 50-50 challenge. Arbiter oordeelt geen penalty. Is wat mij betreft dan ook een oordeel dat te verdedigen valt en dus geen clear And obvious error...
For the record: ik vond dat een twijfelgeval. Als die op de stip gaat valt dat perfect te verantwoorden.

Anyway, de VAR is een fantastisch hulpmiddel dat echt compleet verkeerd gebruikt wordt. Eenerzijds door de regels daaromtrent, anderzijds door de incompetentie van onze arbitrage.
Begin me der echt mateloos aan te storen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door t4nd »

Heel het concept van die "clear error" is gewoon belachelijk. Wat mij betreft is het een "clear error" als de scheidsrechter een foute beslissing maakt die bepalend is voor de wedstrijd (wel/geen doelpunt, wel/geen penalty, wel/geen rode kaart). Zelfs ALS de scheidsrechter zo'n fase interpreteert mag de VAR wat mij betreft nog altijd ingrijpen om hem te corrigeren.

Als je het zo interpreteert had de VAR in beide gevallen moeten ingrijpen en in beide gevallen moeten zeggen dat het een foute beslissing van de scheidsrechter is (waarbij ik die hands van Chadli effectief belachelijk vind, maar als het de regel is dan moet het maar).
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door kingpietro105 »

t4nd schreef: 08 okt 2019, 06:51 Heel het concept van die "clear error" is gewoon belachelijk. Wat mij betreft is het een "clear error" als de scheidsrechter een foute beslissing maakt die bepalend is voor de wedstrijd (wel/geen doelpunt, wel/geen penalty, wel/geen rode kaart). Zelfs ALS de scheidsrechter zo'n fase interpreteert mag de VAR wat mij betreft nog altijd ingrijpen om hem te corrigeren.

Als je het zo interpreteert had de VAR in beide gevallen moeten ingrijpen en in beide gevallen moeten zeggen dat het een foute beslissing van de scheidsrechter is (waarbij ik die hands van Chadli effectief belachelijk vind, maar als het de regel is dan moet het maar).
Ik zou de VAR eigenlijk gebruiken zoals een Assistent scheidsrechter. Voor de match zegt de scheidsrechter waar de VAR op moet letten en hem verwittigd als dat gebeurd. Maar hij beslist nog altijd of hij hem volgt of niet.
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Khas »

Eigenlijk absurd dat er nog discussie bestaat over wat de taak van een VAR is en hoe die zijn werk zou moeten doen.
VAR bestaat in andere sporten al jaar en dag. In uiteenlopende sporten wordt dat op gelijkaardige manier succesvol toegepast. Enkel in het voetbal moet men om onverklaarbare redenen het warm water opnieuw uitvinden, met alle gevolgen van dien.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door kingpietro105 »

Khas schreef: 08 okt 2019, 14:49 Eigenlijk absurd dat er nog discussie bestaat over wat de taak van een VAR is en hoe die zijn werk zou moeten doen.
VAR bestaat in andere sporten al jaar en dag. In uiteenlopende sporten wordt dat op gelijkaardige manier succesvol toegepast. Enkel in het voetbal moet men om onverklaarbare redenen het warm water opnieuw uitvinden, met alle gevolgen van dien.
Omdat voetbal veel meer spelinzicht en interpretatie vraagt. Is deze fout een rode kaart of niet is deze overtreding een penalty of niet.

Enigste fase dat duidelijk geen interpretatie over kan zijn is buitenspel.

Daarom vind ik ook dat de VAR veel te veel gebruikt wordt alleen voor duidelijke fases zoals een duidelijke penalty fase waar iemand niet de bal speelt(duw trek fouten), rode kaarten fysiek geweld, buitenspel mag gebruikt worden alle andere fases zoals speelt de verdediger de bal, handsbal, is dit rood of geel wegens gevaarlijke tackle moet nog altijd de ref beslissen.
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Khas »

Z.e.v.e.r.

Of dat nu meer interpretatie vergt of niet maakt niks uit aan hoe je het systeem implementeert.

Trouwens, dat voetbal meer interpretatie vraagt is een symptoom van het slechte beleid van de regelmakers. Net als VAR moet je de schuldige daarvan niet verder zoeken dan bij FIFA.

De VAR vaag en complex implementeren, omdat hun eigen regels al te vaag en te complex zijn om mee te beginnen is al helemaal te gek voor woorden.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door t4nd »

Khas schreef: 09 okt 2019, 00:25 Z.e.v.e.r.

Of dat nu meer interpretatie vergt of niet maakt niks uit aan hoe je het systeem implementeert.

Trouwens, dat voetbal meer interpretatie vraagt is een symptoom van het slechte beleid van de regelmakers. Net als VAR moet je de schuldige daarvan niet verder zoeken dan bij FIFA.

De VAR vaag en complex implementeren, omdat hun eigen regels al te vaag en te complex zijn om mee te beginnen is al helemaal te gek voor woorden.
Het ergste is dat ze op regelmatige basis een aanpassing van hun regels doen "omdat ze te vaag en complex zijn", waarna ze in de plaats een duidelijke regel maken met een pak vage en complexe uitzonderingen zodat de hele situatie NOG vager en complexer wordt (cfr buitenspel, hands, ...).

Een algemene discussie tussen een paar mensen zou handig zijn om heel het regelsysteem van het voetbal te vereenvoudigen. Het is fucking irritant dat er na elke match meer gezever is over al dan niet foute beslissingen van de ref dan over de match zelf.

Een paar suggesties:
  • Tijd loopt alleen als de bal in het spel is, in plaats van 2x 45min wordt er 2x 30min gespeeld (maar wel effectieve speeltijd). Op de 30ste minuut is de match ook effectief gedaan.
  • Offside wordt afgeschaft.
  • Hands is altijd fout.
  • Schaf penalty af en ga naar een soort van strafcorner zoals hockey (verdedigers in de kleine baklijn, aanvallers buiten de grote baklijn en dan een corner trappen ofzo).
  • Alleen de kapitein mag met de ref praten. Als een andere speler in discussie gaat vliegt hij voor 5min van het plein.
  • Pas kaartensysteem aan. Fout = 5min van het plein, zwaardere fout = geel + 7min van het plein, grove fout = rood en definitief van het plein.
  • Var werkt met calls zoals in tennis (hockey ook dacht ik?). Elk team krijgt 2 calls, als ze foutief callen verliezen ze er eentje, als het correct is blijven ze op 2.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Khas »

Wat vooral schrijnend is, is dat van de zeven voorstellen die je doet, er vier in het verleden de regel waren en de andere drie gewoon te kopiëren zijn uit andere sporten waar het goede voorbeeld al lang beschikbaar is.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Tiki Taka »

Miljaar zeg, hoog tijd dat Club nog eens een match speelt.
Morgenavond op Moeskroen, zal een mooie match worden, tegen een ploeg die ook durft te voetballen.
Come on Bruges !
Plaats reactie