De glazen bol: Play-Off 1

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door Peet »

Mijn prognose:

1. anderlecht
2. Club Brugge
3. Gent
4. Oostende
5. Z-Waregem
6. Charleroi

anderlecht is de ploeg in vorm en heeft een bonus van 1 punt. Ze beginnen hun thuiswedstrijden met verschil te winnen en op verplaatsing vormen ze een blok. Titelfavoriet dus. Het is niet mooi, maar ze pakken de punten. Bovendien zijn het ook Play-offs zonder Standard en Genk, wat puntenverlies gaat beperken.
Club is de laatste weken echt de pedalen kwijt en door het gemis van Izquierdo gaat de titel geen sinecure worden. Verder moeten we niet 1, maar 2 punten meer behalen dan anderlecht, wat wil zeggen dat we weinig misstappen mogen maken. Onderlinge resultaten met anderlecht worden sowieso cruciaal.
Gent is dit jaar echt een rare ploeg, maar hebben veruit het meeste kwaliteit van de 4 overige ploegen. Alles zal afhangen van hun start.
Oostende lijkt me meer gewapend voor PO1 dan Z-W (die in neerwaartse spiraal zijn) en Charleroi (die volgens mij hun finale al gespeeld hebben. 2 ploegen die volgens mij uitgeblust zijn tegen mid-april.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door Tiki Taka »

1. a`slecht
2. gent
3. FCB
4. Oostende
5. charleroi
6. Z. Waregem

Omwille van blessures is er simpelweg te weinig kwaliteit in het aanvallend compartiment, een beetje vergelijkbaar met onze periode in CL.
Hierdoor gaan we het uiteindelijk niet halen. De mauve hebben al het hele seizoen de nodige dosis geluk en beginnen nu nog eens beter
te spelen ook, met enkelen die naar hun beste vorm toegroeien. Gent heeft bloed geroken en zal er alles aan doen om ons een hak te zetten.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door Bosko »

1. Club Brugge
2-6. geen interesse
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door nesnaj713 »

Bosko schreef: 1. Club Brugge
2-6. geen interesse
Groot gelijk! Als 1 blok achter onze Club en er vol tegenaan!
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door Tiki Taka »

Lap, op de eerste 4 speeldagen, 3 verplaatsingen, hoogstwaarschijnlijk zonder Izquierdo. :-/
1ste en laatste speeldag tegen gent, eerst op gent.
Speeldagen 5 en 6, dan wel weer 2 thuismatchen tegen oostende en waregem.
Laatst gewijzigd door Tiki Taka op 13 mar 2017, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door JRut »

Tiki Taka schreef: Lap, op de eerste 4 speeldagen, 3 verplaatsingen, hoogstwaarschijnlijk zonder Izquierdo. :-/
1ste en laatste speeldag tegen gent, eerst op gent.
Speeldagen 5 en 6, dan wel weer 2 thuismatchen tegen oostende en waregem.
Daar zonder kleurscheuren doorkomen en er kan heel veel.
Best tevreden eigenlijk.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door BlueJedi »

Op dit moment denk ik:

1-anderlecht
2-Club Brugge
3-Gent
4-Charleroi
5-Oostende
6-Zulte Waregem

anderlecht scoort makkelijk, heeft een grote portie geluk al een heel seizoen, iedereen is daar fit en omdat Standard niet meedoet hebben ze geen zwart beest in de play offs en ze starten ook nog is met een punt voorsprong. Kortom op dit moment toch de favoriet en heb zo ook al een heel seizoen het gevoel dat de druk daar toch minder is dan bij ons omdat ze eigenlijk in een overgangsjaar zitten en de titel op zich geen must is terwijl dit bij ons wel zo is.

Brugge scoort veel te moeilijk, krijgt te gemakkelijk goals binnen, MPH heeft teveel chouchou's in de ploeg die hij er niet wilt uitzetten ookal zouden we daardoor beter spelen. Heb het gevoel dat er ook teveel een het komt wel goed mentaliteit is en dat men zich te weinig bewust is van de problemen. Met het ontbreken van Izzy, Limbombe en Diaby missen we voorin veel kwaliteit en Rafa vangt het niet op want die is compleet uit vorm. Kortom Brugge mist de wapens om ten oorlog te gaan met anderlecht en er is ook nog de factor AAgent, die zullen waarschijnlijk weer hun beste wedstrijden spelen tegen ons en ons punten afpakken terwijl ze als een mak lammetje zullen spelen tegen anderlecht.

AAgent geloof ik nooit dat ze de titel nog gaan kunnen halen. Ze hebben te weinig kwaliteit en stabiliteit. Met Charleroi zit hun zwart beest ook in deze play offs en ik zie ze teveel punten morsen om hun achterstand ten opzichte van anderlecht en brugge goed te kunnen maken. Ik denk wel dat ze derde zullen eindigen en hier al bij al nog tevreden mee zullen zijn ook.

4-5-6 kan ik moeilijk inschatten. Zulte is zwak aan het spelen en ik denk dat ze het meest zullen verliezen en laatst worden. Samen met Oostende hebben ze ook nog de afleiding van de bekerfinale die ook fysiek een rol kan spelen. Daarom denk ik Charleroi als nr 4, KVo als voorlaatste en ZW als laatste.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door Pica »

1 Club

Al de rest doet er niet toe.

Deze kern is beter dan vorig seizoen en heeft al lang maar één doel meer en dat is knallen in de po's. We gaan Diaby missen wel
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 1 Club

Al de rest doet er niet toe.

Deze kern is beter dan vorig seizoen en heeft al lang maar één doel meer en dat is knallen in de po's. We gaan Diaby missen wel
En Izquierdo gaan we ook hard missen die eerste matchen. Hopelijk Rafa terug in vorm in de play offs, t zal nodig zijn.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door Pica »

Tiki Taka schreef:
Pica schreef: 1 Club

Al de rest doet er niet toe.

Deze kern is beter dan vorig seizoen en heeft al lang maar één doel meer en dat is knallen in de po's. We gaan Diaby missen wel
En Izquierdo gaan we ook hard missen die eerste matchen. Hopelijk Rafa terug in vorm in de play offs, t zal nodig zijn.
Met Poulain en RvR terug voor de po's gaan we een stuk solider zijn achteraan, koppel daaraan dat we dankzij de afwezigheid van Joske eigenlijk verplicht worden de zaken wat door elkaar te schudden op tactisch vlak. MPH weet tot op heden nog altijd wat hij doet op mentaal vlak ook. Ik verwacht 11 halve zotten tijdens de po's.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door Hans1981 »

Ik verwacht betonvoetbal van ons.
felix da housecat
Belofte
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 jul 2016, 16:05

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door felix da housecat »

Gisteren nog eens naar anderlecht gekeken in EL. Eerste helft was echt straf. Middenveld en aanval is echt goed. Er wordt rap gespeeld, er is creativiteit,... Verdediging heeft veel opgeruimd, maar wat is die centrale as traag. Daar liggen mogelijkheden.

Sowieso wordt play-off I titelstrijd tussen club en anderlecht. Gelet op hun Europese agenda geef ik ons licht voordeel. Mijn top 6:

1. Club Brugge
2. anderlecht
3. Oostende
4. Gent
5. Zulte Waregem
6. Charleroi
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door Pica »

10 redenen waarom Club kampioen gaat spelen

1) Club heeft al sinds vorig jaar maar één doel meer, men kon in alle rust werken naar de PO's

2) Club is al lang zeker van PO1, nog een reden te meer om te werken naar een piekmoment

3) Club heeft een kern die voor 80% al seizoenen samenspeelt, dat soort automatismen kan geen enkele concurrent voorleggen

4) Pure kwaliteit, Club heeft met uitzondering van misschien(!) anderlecht de beste kern van het land, sowieso de breedste ook

5) MPH is een winnaar der winnaars, die is gebleven om er iets van te maken, kan dat ook als de beste overbrengen naar zijn groep. Wie is er beter geplaatst om de groep te motiveren? Al zeker Weiler en co niet.

6) Mentaliteit, eens de grinta van de PO's terug is, hebben we een ploeg van vechters en kuitenbijters, ongezien in ons landje. Vorig seizoen ook quasi onverslaanbaar gebleken.

7) Organisatie, staat helemaal op punt, zeker nu Poulain uit blessure terugkomt. Een Weiler heeft een halfjaar nodig gehad om iets van looplijnen in die kern te krijgen daar. Groot voordeel om op terug te vallen.

8) Joske, beste speler uit de competitie mist dan wel het begin, maar erna is het weer tijd om te swingen.

9) Thuisvoordeel, met uitzondering van een paar matchen zijn we feilloos, scoren we altijd thuis, pakken we gewoon keihard veel punten. Zoiets heeft anderlecht bijvoorbeeld niet. Die kunnen thuis tegen Oostende gewoon de boot ingaan zonder dat er wenkbrauwen gefronst worden.

10) Revanche, misschien wel de belangrijkste motivator voor de Club in zijn geheel. Revanche voor de shit die we over ons gekregen hebben rond de CL. Revanche op de goeie Europese campagnes van onze tegenstanders. Revanche op diegene die het ook maar aangedurfd hebben om de regerende kampioen met zo weinig respect te behandelen.

De haters en wankers gaan blessures aanhalen en de uitreputatie. True. Maar zal niet uitmaken. Deze kern, met deze trainer, kunnen dat perfect opvangen.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door Fire »

Schoon stukje pica :vuistje:
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
dirlang
Tester
Berichten: 49
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:24

Re: De glazen bol: Play-Off 1

Bericht door dirlang »

Is de volledige kalender met de definitieve data van play off 1 al ergens beschikbaar?
Gesloten