[JPL] Transfers

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [JPL] Transfers

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 31 aug 2023, 08:22

Dit is toch een absolute schande?
Hoe kan zoiets? RWDM komt net over uit tweede klasse en heeft deze zomer zo goed als niets verdiend aan vertrekkende spelers.
Hier moeten toch alarmbellen afgaan bij zowel UEFA, de Franse en Belgische voetbalbond (of althans het bestuur van de JPL en de Ligue 1).
En dit gaat toch als een molensteen rond nek van RWDM hangen?

En hoe moet de RWDM-supporter zich nu voelen? Je bent supporter van een club die blijkbaar enkel dient om regels te omzeilen.
helemaal mee eens. Er is nog veel werk aan de winkel, maar moeilijk om zo'n regelingen sluitend te maken. Die mannen kunnen de beste advocaten(kantoren) onder de arm nemen, en die vinden doorgaans wel een uitweg/constructie om de regels te omzeilen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [JPL] Transfers

Bericht door Tiki Taka »

Welkom in het moderne en mondiale voetbal waar in bepaalde landen strenge financial fairplay regels gelden en in andere deze totaal niet van belang zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [JPL] Transfers

Bericht door IsO »

Kasper Schmeichel gratis naar anderlecht voor één jaar met optie voor een extra jaar. Mooie transfer voor hen, en de JPL!

Ondertussen wordt mauve ook nog in verband gebracht met Oussama Idrissi, linksbuiten die vorig jaar door Sevilla aan Feyenoord werd uitgeleend, en nu transfervrij is, en met Thorgan Hazard.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [JPL] Transfers

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 06 sep 2023, 14:02 Kasper Schmeichel gratis naar anderlecht voor één jaar met optie voor een extra jaar. Mooie transfer voor hen, en de JPL!

Ondertussen wordt mauve ook nog in verband gebracht met Oussama Idrissi, linksbuiten die vorig jaar door Sevilla aan Feyenoord werd uitgeleend, en nu transfervrij is, en met Thorgan Hazard.
Hoe in hemelsnaam kan een ploeg met een schuldenberg > 80 miljoen zo`n mercato doen ? Hallo, Financial fair play ?
Hoe die Fredberg al die spelers naar daar haalt, een ploeg die vorig seizoen 11de eindigde, die geen Europees speelt, die 7 seizoenen geleden een laatste titel behaalde, die verzuipt in de schulden...Spelers zoals Rits, Dolberg, Schmeichel, Hazard die verdienen wel massa`s.
IK SNAP DIT NIET !!
:facewall: :wtf:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [JPL] Transfers

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 06 sep 2023, 15:31
IsO schreef: 06 sep 2023, 14:02 Kasper Schmeichel gratis naar anderlecht voor één jaar met optie voor een extra jaar. Mooie transfer voor hen, en de JPL!

Ondertussen wordt mauve ook nog in verband gebracht met Oussama Idrissi, linksbuiten die vorig jaar door Sevilla aan Feyenoord werd uitgeleend, en nu transfervrij is, en met Thorgan Hazard.
Hoe in hemelsnaam kan een ploeg met een schuldenberg > 80 miljoen zo`n mercato doen ? Hallo, Financial fair play ?
Hoe die Fredberg al die spelers naar daar haalt, een ploeg die vorig seizoen 11de eindigde, die geen Europees speelt, die 7 seizoenen geleden een laatste titel behaalde, die verzuipt in de schulden...Spelers zoals Rits, Dolberg, Schmeichel, Hazard die verdienen wel massa`s.
IK SNAP DIT NIET !!
:facewall: :wtf:
Ik ben geen boekhouder, maar is een combi van factoren denk ik. Zij (en antwerp ook bijvoorbeeld) profiteerden van de tijdelijke versoepelingen van de regels door corona, eind 2021 vond een aanzienlijke schuldkwijtschelding en kapitaalsverhoging plaats, en in april was weer sprake van een (kleinere) kapitaalsverhoging, om Fredberg de nodige middelen te geven. Coucke zou in HLN bevestigd hebben dat deze doorging (https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... -paars-wit). In mei zou sprake geweest zijn van 14 miljoen euro.

Daarnaast is hun transferbalans (ik spreek niet over de loonmassa) dit seizoen alvast positief, met (volgens Transfermarkt) een overschot van 13,5 miljoen. Pakt dat de komst van Thorgan Hazard rond raakt (en daar ziet het naar uit; zou - als hij door zijn medical raakt - tekenen voor 3+1 jaar, en gehaald worden voor een 4 miljoen + bonussen, volgens de ene, 4 miljoen zonder bonussen volgens de andere), dan schiet er nog altijd ongeveer 9 miljoen over.

Tot vóór deze (winstgevende) transferperiode puurde mauve volgens het CIES sinds '18-'19 75 miljoen euro winst uit hun transfers.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [JPL] Transfers

Bericht door Peter »

Ik vind het precies nogal "scattergun", we kopen er 10 en we zien wel wat er van komt. Aan Riemer om er een ploeg van te maken nu.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [JPL] Transfers

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 06 sep 2023, 15:49
Tiki Taka schreef: 06 sep 2023, 15:31
IsO schreef: 06 sep 2023, 14:02 Kasper Schmeichel gratis naar anderlecht voor één jaar met optie voor een extra jaar. Mooie transfer voor hen, en de JPL!

Ondertussen wordt mauve ook nog in verband gebracht met Oussama Idrissi, linksbuiten die vorig jaar door Sevilla aan Feyenoord werd uitgeleend, en nu transfervrij is, en met Thorgan Hazard.
Hoe in hemelsnaam kan een ploeg met een schuldenberg > 80 miljoen zo`n mercato doen ? Hallo, Financial fair play ?
Hoe die Fredberg al die spelers naar daar haalt, een ploeg die vorig seizoen 11de eindigde, die geen Europees speelt, die 7 seizoenen geleden een laatste titel behaalde, die verzuipt in de schulden...Spelers zoals Rits, Dolberg, Schmeichel, Hazard die verdienen wel massa`s.
IK SNAP DIT NIET !!
:facewall: :wtf:
Ik ben geen boekhouder, maar is een combi van factoren denk ik. Zij (en antwerp ook bijvoorbeeld) profiteerden van de tijdelijke versoepelingen van de regels door corona, eind 2021 vond een aanzienlijke schuldkwijtschelding en kapitaalsverhoging plaats, en in april was weer sprake van een (kleinere) kapitaalsverhoging, om Fredberg de nodige middelen te geven. Coucke zou in HLN bevestigd hebben dat deze doorging (https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... -paars-wit). In mei zou sprake geweest zijn van 14 miljoen euro.

Daarnaast is hun transferbalans (ik spreek niet over de loonmassa) dit seizoen alvast positief, met (volgens Transfermarkt) een overschot van 13,5 miljoen. Pakt dat de komst van Thorgan Hazard rond raakt (en daar ziet het naar uit; zou - als hij door zijn medical raakt - tekenen voor 3+1 jaar, en gehaald worden voor een 4 miljoen + bonussen, volgens de ene, 4 miljoen zonder bonussen volgens de andere), dan schiet er nog altijd ongeveer 9 miljoen over.

Tot vóór deze (winstgevende) transferperiode puurde mauve volgens het CIES sinds '18-'19 75 miljoen euro winst uit hun transfers.
Frappant die cijfers
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [JPL] Transfers

Bericht door IsO »

Peter schreef: 06 sep 2023, 16:22 Ik vind het precies nogal "scattergun", we kopen er 10 en we zien wel wat er van komt. Aan Riemer om er een ploeg van te maken nu.
Wel scattergun met ervaren namen natuurlijk. Jongens als Delaney, Thorgan of Schmeichel hebben wel al wat watertjes doorzwommen. Blessuregevoeligheid mogelijk een issue bij een aantal jongens, maar ze zijn in mijn ogen wel degelijk behoorlijk versterkt in elke linie...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [JPL] Transfers

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 07 sep 2023, 08:19
Peter schreef: 06 sep 2023, 16:22 Ik vind het precies nogal "scattergun", we kopen er 10 en we zien wel wat er van komt. Aan Riemer om er een ploeg van te maken nu.
Wel scattergun met ervaren namen natuurlijk. Jongens als Delaney, Thorgan of Schmeichel hebben wel al wat watertjes doorzwommen. Blessuregevoeligheid mogelijk een issue bij een aantal jongens, maar ze zijn in mijn ogen wel degelijk behoorlijk versterkt in elke linie...
Da`s het minste dat je kan zeggen, ze zijn ernorm versterkt, 12 transfers in totaal. Ze halen een pak ervaring, metier en leiderschap; Rits, Delaney, Schmeichel, Hazard, Dolberg... Hopelijk blijven ze niet gespaard van blessures en komen er frustraties in de groep, het kan nl. niet slecht genoeg gaan met de mauves. :puke:
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [JPL] Transfers

Bericht door Peter »

Rits: goed voor in de breedte, kan mij niet inbeelden dat het ineens een bepalend figuur zou worden.
Delaney: top, al lijkt na het vorig seizoen het beste er af?
Schmeichel: die transfer begrijp ik totaal niet. Moest weg omdat zen trainingsarbeid allesbehalve is.
Hazard: top, op voorwaarde dat hij fit kan blijven. Valt toch wat af te wachten of dat nog wel het geval is. In ieder geval is 3+1 jaar lang.
Dolberg: ik krijg het er niet warm van maar het is nog vroeg.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [JPL] Transfers

Bericht door t4nd »

Rits is bij anderlecht een enorm goeie transfer als rustgevende figuur centraal op het middenveld die er ook altijd voor blijft gaan. Bij Club was het eerder een speler in de breedte, bij anderlecht is het een vaste basisspeler.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [JPL] Transfers

Bericht door IsO »



Ferme transfer voor gent
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [JPL] Transfers

Bericht door t4nd »

Ik snap oprecht niet hoe een ploeg als Gent, op een bepaald moment landskampioen én het meest recente stadion van België (het enige nieuwe stadion zelfs als ik me niet vergis) er blijft in slagen om een negatieve jaarrekening te hebben met een gigantisch gat dat enkel opgevuld kan worden door hun betere spelers te verkopen. Als supporter van Gent word je op den duur toch zot hiervan?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [JPL] Transfers

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 11 jan 2024, 08:52 Ik snap oprecht niet hoe een ploeg als Gent, op een bepaald moment landskampioen én het meest recente stadion van België (het enige nieuwe stadion zelfs als ik me niet vergis) er blijft in slagen om een negatieve jaarrekening te hebben met een gigantisch gat dat enkel opgevuld kan worden door hun betere spelers te verkopen. Als supporter van Gent word je op den duur toch zot hiervan?
Goeie vraag! Ik ken niks van jaarrekeningen etc., maar iemand die dat kan interpreteren, kan wellicht wel zien wat het probleem is...

edit: zie het Gent-topic, waar Sanders een analyse maakt
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [JPL] Transfers

Bericht door Tiki Taka »

Een eigen opgeleide jeugdspeler, die een half seizoen met de 1ste ploeg speelde, kunnen verkopen voor 17 + 5 miljoen vind ik wel een hele straffe transfer.
Plaats reactie