Scheidsrechters

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Scheidsrechters

Bericht door Peet »

Fire schreef:
Peet schreef: Die mensen moeten prof worden aan 2 250 EUR :rofl:. Komaan zeg.
En wat moeten ze dan na hun 45 doen? Of als ze ineens niet goed genoeg zijn, of geblesseerd?

Je moet eens kijken naar profielen van de meeste arbiters. Die zijn meestal goed betaald in hun normale job en zijn gediplomeerd. Als ge nog meer uitval wilt van scheidsrechters moet ge ze inderdaad prof laten worden aan een schamel loon.
Gij moogt 2250€ per maand een schamel loon vinden, persoonlijk vind ik dat een heel degelijk loon, en zo zullen er hier nog nen hoop zijn zenne.*
Ze hebben zoals je zegt bijna allemaal een diploma dus ze kunnen daarna nog gerust iets anders gaan doen.

Ineens niet goed genoeg zijn staat haaks op prof worden of niet? Geblesseerd? Tja wat gebeurd er bij u als gij een arbeidsongeval krijgt of ziek zijt?
Als ze vinden dat ze te weinig verdienen, tja dan moeten ze maar iets anders gaan doen.

We gaan van de job van scheids nu toch ook niet ineens een fucking topjob maken die een loon van 15.000 €/maand rechtvaardigd. Als dat het geval zou zijn, dan heb je kandidaten genoeg. Maar zoals je zelf aangaf, dat kan de bond niet betalen.

Edit: *: serieuze vraag, maar volledig off topic vindt gij 2250 € per maand echt zo'n schamel loon?
Is topvoetballer dan zo'n topjob? Scheidsrechters maken deel uit van het spel en als je ze prof maakt, moet je ze als profs betalen.

Ja, ik vind dit een schamel bedrag voor een voltijds topscheidsrechter (ze verdienen in hun gewone job al meer), zeker omdat het na je 45 gedaan is en je nog 20 jaar de arbeidsmarkt op moet.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Scheidsrechters

Bericht door Fire »

Awel ik ken 1 scheids in eerste klasse persoonlijk (Erik Lambrechts) en daarvan weet ik nu is dat hij niet meer verdient in zijn gewone job.
Aan die maximum leeftijd kan je iets doen als je wil, zoals ik al aangaf. Maar zoals Petje zei, zijn er nog genoeg mensen (sporters in andere sporten) in die situatie en die overleven ook.

Dus omdat de lonen van voetballers belachelijk fout gegroeid zijn, moeten we met de refs hetzelfde doen? Dat slaagt op geen kloten man.
Bij voetballers speelt er ergens nog een concurrentie aspect met het buitenland enzo voorts, dat is bij Refs minder het geval.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Scheidsrechters

Bericht door PetjeFCB »

Trouwens domste reden ooit, feit dat hun carrière maar 20 jaar duurt. Denk dat tegen dat de gemiddelde belg evenveel heeft verdiend als de gemiddelde voetballer, dat die carrière boven de 100 jaar ligt....

Voetballers verdienen zoveel om dat voetbal een miljoenenbusiness is waar alle gangbare bedragen volledig van de pot gerukt zijn....


Edit: simplistisch cijfervoobeeld

3000 (gewoon loon volgens velen hier) aan 45 jaar komt neer op 6750 net op 20 jaar

I know, zeer kort door de bocht, maar het verschil met de effectieve lonen is wel duidelijk zeker...
Laatst gewijzigd door PetjeFCB op 12 okt 2016, 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Scheidsrechters

Bericht door Peet »

If you pay peanuts you get monkeys.

Hoe meer je betaalt, hoe hoger kwaliteit (los van profstatuut). Moet dit van overheidswege gebeuren? Neen. Koppel het gewoon aan de licentievoorwaarden (Ploegen betalen een forfaitaire som voor de scheidsrechters. Al dan niet pro rata naar budgetten). Geef ze minstens 10k in de maand en kwaliteit zal wel verbeteren op termijn. Nu is die basis zo laag. En ik zie maar 1 manier om dit aantrekkelijker te maken, en nee niet de reffie (selfie met de ref). Verhalen gehoord van beginnende arbiters die in 4e klasse fluiten.

Altijd dat opgestoken vingertje als iemand goed zijn boterham kan verdienen. Bah.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: Scheidsrechters

Bericht door JRut »

Hoe meer je betaalt, hoe hoger de kwaliteit is wel geen absolute zekerheid. Veel meer voor nodig dan enkel de kluiten, al kan het wel helpen als eerste stap.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Scheidsrechters

Bericht door Fire »

Peet schreef: If you pay peanuts you get monkeys.

Hoe meer je betaalt, hoe hoger kwaliteit (los van profstatuut). Moet dit van overheidswege gebeuren? Neen. Koppel het gewoon aan de licentievoorwaarden (Ploegen betalen een forfaitaire som voor de scheidsrechters. Al dan niet pro rata naar budgetten). Geef ze minstens 10k in de maand en kwaliteit zal wel verbeteren op termijn. Nu is die basis zo laag. En ik zie maar 1 manier om dit aantrekkelijker te maken, en nee niet de reffie (selfie met de ref). Verhalen gehoord van beginnende arbiters die in 4e klasse fluiten.

Altijd dat opgestoken vingertje als iemand goed zijn boterham kan verdienen. Bah.
Dan lopen er bij de belgische werknemers toch veel monkeys rond zenne...
Welk opgestoken vingertje? Ik zeg gewoon dat ik 15.000 € per maand voor een scheidsrechter er over vindt.
Wil iemand dat toch betalen, dan doen ze dat maar.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
BB1891
A-kern
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:47
Locatie: Antwerpen

Re: Scheidsrechters

Bericht door BB1891 »

15.000€ per maand zeg. Waar teken ik?

Je kan het loon wat optrekken, inderdaad, maar niet naar zulke bedragen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Scheidsrechters

Bericht door Khas »

Een loon dat wat meer in lijn ligt met dat van de andere Europese landen zou al mooi zijn.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Scheidsrechters

Bericht door Peet »

Zou al een mooi begin zijn.
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: Scheidsrechters

Bericht door Flufferd »

BB1891 schreef: 15.000€ per maand zeg. Waar teken ik?

Je kan het loon wat optrekken, inderdaad, maar niet naar zulke bedragen.
T goh ik denk dat dat toch wel een pak impact heeft op iemands persoonlijk leven.
Al dat gezaag van supporters. De occasionele bedreiging, uwe kleine die ambras heeft om dat zijne papa geen penalty floot en zo.
BB1891
A-kern
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:47
Locatie: Antwerpen

Re: Scheidsrechters

Bericht door BB1891 »

Flufferd schreef:
BB1891 schreef: 15.000€ per maand zeg. Waar teken ik?

Je kan het loon wat optrekken, inderdaad, maar niet naar zulke bedragen.
T goh ik denk dat dat toch wel een pak impact heeft op iemands persoonlijk leven.
Al dat gezaag van supporters. De occasionele bedreiging, uwe kleine die ambras heeft om dat zijne papa geen penalty floot en zo.
Tuurlijk maar 15.000 is erover. Met bvb een 4000 euro zul je ook wel gelukkig zijn zeker?
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: Scheidsrechters

Bericht door Flufferd »

BB1891 schreef:
Flufferd schreef:
BB1891 schreef: 15.000€ per maand zeg. Waar teken ik?

Je kan het loon wat optrekken, inderdaad, maar niet naar zulke bedragen.
T goh ik denk dat dat toch wel een pak impact heeft op iemands persoonlijk leven.
Al dat gezaag van supporters. De occasionele bedreiging, uwe kleine die ambras heeft om dat zijne papa geen penalty floot en zo.
Tuurlijk maar 15.000 is erover. Met bvb een 4000 euro zul je ook wel gelukkig zijn zeker?
Bruto gaan er daar toch wel mensen voor afhaken als het betekent dat ze geen ander job mogen doen.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Scheidsrechters

Bericht door Peet »

Flufferd schreef:
BB1891 schreef:
Flufferd schreef:
BB1891 schreef: 15.000€ per maand zeg. Waar teken ik?

Je kan het loon wat optrekken, inderdaad, maar niet naar zulke bedragen.
T goh ik denk dat dat toch wel een pak impact heeft op iemands persoonlijk leven.
Al dat gezaag van supporters. De occasionele bedreiging, uwe kleine die ambras heeft om dat zijne papa geen penalty floot en zo.
Tuurlijk maar 15.000 is erover. Met bvb een 4000 euro zul je ook wel gelukkig zijn zeker?
Bruto gaan er daar toch wel mensen voor afhaken als het betekent dat ze geen ander job mogen doen.
Je gaat er hebben die er daardoor afhaken, maar je gaat er denk ik meer kunnen overtuigen..
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Scheidsrechters

Bericht door Khas »

Peet schreef:
Flufferd schreef:
BB1891 schreef:
Flufferd schreef:
T goh ik denk dat dat toch wel een pak impact heeft op iemands persoonlijk leven.
Al dat gezaag van supporters. De occasionele bedreiging, uwe kleine die ambras heeft om dat zijne papa geen penalty floot en zo.
Tuurlijk maar 15.000 is erover. Met bvb een 4000 euro zul je ook wel gelukkig zijn zeker?
Bruto gaan er daar toch wel mensen voor afhaken als het betekent dat ze geen ander job mogen doen.
Je gaat er hebben die er daardoor afhaken, maar je gaat er denk ik meer kunnen overtuigen..
Voor 4000 bruto? Dan moet het al een serieuze roeping zijn.
3-6000 per match, zoals in het buitenland lijkt me realistischer.
Voor 4000 bruto per maand ga je geen carriereswitch plannen op je 40ste. Of je moet al serieus beperkt zijn in je talenten.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Scheidsrechters

Bericht door Peet »

Khas schreef:
Peet schreef:
Flufferd schreef:
BB1891 schreef:
Tuurlijk maar 15.000 is erover. Met bvb een 4000 euro zul je ook wel gelukkig zijn zeker?
Bruto gaan er daar toch wel mensen voor afhaken als het betekent dat ze geen ander job mogen doen.
Je gaat er hebben die er daardoor afhaken, maar je gaat er denk ik meer kunnen overtuigen..
Voor 4000 bruto? Dan moet het al een serieuze roeping zijn.
3-6000 per match, zoals in het buitenland lijkt me realistischer.
Voor 4000 bruto per maand ga je geen carriereswitch plannen op je 40ste. Of je moet al serieus beperkt zijn in je talenten.
15 000 he :D
Plaats reactie