Scheidsrechters

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Scheidsrechters

Bericht door Clubpolska »

:D Topfoto idd.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Scheidsrechters

Bericht door Khas »

Alethio schreef: 06 dec 2018, 19:17 Ik was niet sarcastisch. Ik vind het een foto die perfect uitdrukt waarom ze Elleray binnenhalen. De vertwijfeling in de ogen van de ref, de hand wanhopig tegen zijn oortje, Vormer flou op de voorgrond die zich de haren zowat uit het hoofd trekt... Prachtig gewoon.
Het vat onze competitie wel mooi samen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: Scheidsrechters

Bericht door kingpietro105 »

http://www.sport.be/nl/jupilerproleague ... _ID=859801


Dit kan toch n iet die kerel die ons genaaid heeft vorig seizoen wordt baas van de VAR
Jeugdscheidsrechter
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Scheidsrechters

Bericht door IsO »

kingpietro105 schreef: 21 mei 2019, 18:13 http://www.sport.be/nl/jupilerproleague ... _ID=859801


Dit kan toch niet die kerel die ons genaaid heeft vorig seizoen wordt baas van de VAR
Goh ja, genaaid, ik veronderstel dat die niet-vermelding van die uitzondering in zijn geschreven presentatie niet opzettelijk was, en ze lijkt me al evenmin gericht tegen een welbepaalde club. Daar hebben we dan de pech dat een dergelijke fase zich net in één van onze wedstrijden een eerste keer voordoet. Blijkbaar had hij die uitzondering mondeling trouwens wel toegelicht. Iemand (Pots?) heeft toen blijkbaar niet goed opgelet/nota genomen.

Je kan veel zeggen van De Bleeckere, maar hij is de laatste Belgische arbiter die op EK-, WK- en CL-niveau (respectievelijk halve finale, kwartfinale en halve finale, + Europese supercup) heeft gefloten met zijn assistenten. Dan heb je toch in zekere mate recht van spreken als het over arbitrage gaat, en over wat er voor nodig is om een bepaald niveau te bereiken en te behouden (fysieke en psychologische begeleiding, communicatie en dynamiek binnen het team,...).
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Scheidsrechters

Bericht door Alethio »

De Standaard zegt trouwens:

Opvolger

De bond kan dus zelf geen opvolger aanduiden voor Verbist, die zelf in 2016 overnam van Paul Allaerts. De kandidaat moet worden voorgedragen door de clubs.

In de wandelgangen van het bondsgebouw valt de naam van de Franse ex-ref en consultant Bertrand Layec als kandidaat-opvolger. Eerder werd ook Frank De Bleeckere getipt, maar vorige maand kwam aan het licht dat hij voor de play-offs de nieuwe handsregels niet volledig in zijn powerpointpresentatie had opgenomen. Dat leidde tot grote verwarring.
Gebruikersavatar
Bruges8940
Belofte
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:27

Re: Scheidsrechters

Bericht door Bruges8940 »

Mannekes lief, die Lardot fluit KVK-Charleroi toch ook weer ferm naar de vaantjes zeg. Wat een nietsnut...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Scheidsrechters

Bericht door t4nd »

Ik vind het eerlijk gezegd beschamend wat er weer in Gent gebeurd is. Twee zuivere strafschopovertredingen die de var altijd gezien zou moeten hebben en die niet gefloten zijn... Dat een scheidsrechter iets niet ziet kan, dat een var niet ingrijpt is voor mij onverklaarbaar.

De penaltyfase bij ons is het perfecte voorbeeld van hoe het moet. De scheidsrechter ziet het niet goed, de var roept hem naar het scherm en de scheidsrechter herneemt zijn mening.

Ik erger me trouwens ook enorm hard aan de manier waarop commentatoren op zo'n fouten als die van Club reageren. Een "lichte" penalty na een "lichte" duwfout. Dat is toch gewoon bullshit? Feit is dat er met de 2 handen in de rug van Mata geduwd werd, dat is een duidelijke duw met lichaamsdelen (armen) die je normaal niet mag gebruiken daarvoor. Of Clinton zich dan wel of niet laat vallen is irrelevant, ze moeten hun handen leren thuishouden.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Scheidsrechters

Bericht door Yago »

100% penalty, zeer duidelijk, zal aan de commentator liggen. En ja, de VAR miserie is al begonnen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Scheidsrechters

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 25 jul 2022, 18:29 Ik vind het eerlijk gezegd beschamend wat er weer in Gent gebeurd is. Twee zuivere strafschopovertredingen die de var altijd gezien zou moeten hebben en die niet gefloten zijn... Dat een scheidsrechter iets niet ziet kan, dat een var niet ingrijpt is voor mij onverklaarbaar.

De penaltyfase bij ons is het perfecte voorbeeld van hoe het moet. De scheidsrechter ziet het niet goed, de var roept hem naar het scherm en de scheidsrechter herneemt zijn mening.

Ik erger me trouwens ook enorm hard aan de manier waarop commentatoren op zo'n fouten als die van Club reageren. Een "lichte" penalty na een "lichte" duwfout. Dat is toch gewoon bullshit? Feit is dat er met de 2 handen in de rug van Mata geduwd werd, dat is een duidelijke duw met lichaamsdelen (armen) die je normaal niet mag gebruiken daarvoor. Of Clinton zich dan wel of niet laat vallen is irrelevant, ze moeten hun handen leren thuishouden.
Er was voorafgaand aan de fout op Mata ook een fase waarin Jutglà in de carré komt en onderuit gaat. Aanvankelijk dacht ik: "geen fout, laat zich vallen", wat ook leek bevestigd te worden bij de herhaling vanop de achterlijn. De herhaling vanop de zijlijn toonde echter ook een duw in de rug van Jutglà. Dat is een fase die je, hoewel licht, ook zou kunnen fluiten, maar dat gebeurde niet en de VAR greep daar niet in. Die fase met Mata vond ik ook dat er geen twijfel is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Scheidsrechters

Bericht door t4nd »

IsO schreef: 26 jul 2022, 12:12 Er was voorafgaand aan de fout op Mata ook een fase waarin Jutglà in de carré komt en onderuit gaat. Aanvankelijk dacht ik: "geen fout, laat zich vallen", wat ook leek bevestigd te worden bij de herhaling vanop de achterlijn. De herhaling vanop de zijlijn toonde echter ook een duw in de rug van Jutglà. Dat is een fase die je, hoewel licht, ook zou kunnen fluiten, maar dat gebeurde niet en de VAR greep daar niet in. Die fase met Mata vond ik ook dat er geen twijfel is.
Correct, die fase was ik al vergeten. Als ik me niet vergis was dat met de elleboog en voorarm in de rug duwen, de fout bij Mata was met de 2 handen in de rug duwen. Van mij mogen ze zo'n dingen consequent fluiten, ook al zou dat betekenen dat er elke match 5 strafschoppen zijn. Enige voorwaarde is dat ze het internationaal invoeren en niet enkel bij ons.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Scheidsrechters

Bericht door t4nd »

Wat spoken de scheidsrechters weer uit? Die penalty van NXT krijgt mag je toch nooit fluiten...
Ik begrijp wél dat NXT de bal gewoon binnentrapt (ze zouden hem ook naast kunnen shotten omdat het geen strafschop was) - ze hebben ook al een paar keer punten verloren door foute scheidsrechterlijke beslissingen zoals een overduidelijke offsidegoal.

[twitter][/twitter]
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Scheidsrechters

Bericht door maartendr81 »

Op vrijdag sterk geërgerd aan wim smet. Op zaterdag gevloekt op Jan boterberg. Naar mijn gevoel hebben ze weer geen goede beurt gemaakt. Maar ja, ik ben wel bevooroordeeld natuurlijk.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Scheidsrechters

Bericht door Peter »

Bedenkelijk niveau van de arbitrage dit weekend. Handsregel is dringend toe aan verandering en eigenlijk ga ik liever terug naar hoe het was ervoor. De willekeur is er helemaal niet uit nu en ze hebben er zo veel aan zitten sleutelen dat niemand het nog weet nu.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Scheidsrechters

Bericht door t4nd »

Ze zouden beter voetbal op een aantal vlakken compleet herbekijken.

Bij hockey is 'bal op de voet' altijd een fout. Aangeschoten, vrijwillig, onvrijwillig, ... maakt gewoon niet uit. Doe hier gewoon hetzelfde met de arm/hand. Hands is altijd fout - de discussie is direct gedaan.

Grootste probleem is niet hoe hands behandeld wordt, het probleem is de sanctie. Met andere woorden, wijzig die ook zoals bij hockey.
- Hands stopt een doelpunt : penalty.
- Hands in de kleine carré : penalty.
- Hands in gelijk welk ander geval : vrije trap buiten de groe carré (locatie zelf te bepalen door het team dat de vrije trap mag nemen).

Eventueel zou je penalties kunnen beginnen wijzigen naar een soort van strafcorner.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Scheidsrechters

Bericht door IsO »

In HNB: Scheidsrechters krijgen loonsverhoging:
[spoiler]
Scheidsrechters krijgen loonsverhoging: Pro League bereikt akkoord met voetbalbond over financiële bijdrage

Manu Leroy en Lorin Parys, respectievelijk de CEO’s van de voetbalbond (KBVB) en de Pro League, hebben maandag samengezeten. Onderwerp van het overleg was het strategisch vierjarenplan dat de voetbalbond heeft opgesteld voor de Belgische arbitrage en dat enkele weken geleden werd voorgesteld aan de profclubs. De KBVB was op zoek naar extra budget, onder meer om zijn scheidsrechters een langverwachte loonsverhoging te geven. Binnen de Pro League valt te horen dat de clubs bereid zijn om een financiële inspanning te doen.
Yanko Beeckman
Gisteren om 20:24

Een eventuele staking, waarvoor even gevreesd werd, is zo van de baan. Dinsdag komen de Pro League en de KBVB met meer details over het bereikte akkoord naar buiten.
Plaats reactie