Operatie Propere Handen / Bayatgate

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Bali Balingoli »

Goed dat die rottigheid wordt opengespit, hopelijk valt de schade mee voor ons. Maar dat gedoe met Bayat stinkt al jaren en moet eruit.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Blackburn »

Kan me wel voorstellen day Bayat matchen gefixed heeft om ploegen die goede klanten zijn bij hem in eerste te houden en ploegen die niet of minder met hem werken te doen zakken...
Laatst gewijzigd door Blackburn op 10 okt 2018, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
felix da housecat
Belofte
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 jul 2016, 16:05

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door felix da housecat »

Bommetjeeeeuh

Ben eens benieuwd. Voetbal post 2010 tijdperk is maar iets heel vuils geworden. Jakkes.

Zou mij langs de andere kant wel extreeeeem hard verbazen moest Leko er voor iets tussenzitten. Lijkt me heel betrouwbaar. Solid as a rock.

PS diverse tv-series hebben mij geleerd dat ze pas aan de arrestaties / ondervragingen beginnen als hun dossier stevig onderbouwd is en eigenlijk zo goed als rond is :)
Laatst gewijzigd door felix da housecat op 10 okt 2018, 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door leem »

Dat dit andere landen moge inspireren.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Alethio »

Blijkbaar mogelijke matchfixing in de competitie van vorig jaar. Hopelijk niets met ons te maken, ik zou graag onze titel houden.

En ook niet met de penalty van Rits die KV Mechelen deed degraderen.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door DavidVM »

JRut schreef:
DavidVM schreef:
zegmaardag schreef: Ik heb hier een paar maand terug eens gereageerd op een transfer naar Watford, ik dacht Lukebakio, dat transfers naar Watford ook niet-sportieve doeleinden hebben. Had het horen waaien through the grapevines, zal voor Mogi hier wel mee te maken hebben.
Verder is de transfer van Tomecak ook verdacht imo... 1.5 miljoen voor iemand die 6 maand bij de rode lantaarn speelt, daarvoor geen ploeg had...
Ok, maar het feit dat een coach en 2 arbiters zijn opgepakt is toch wel zeer bizar... Ik vrees dat dit wel eens hééééél zware miserie zou kunnen worden...
Overdrijf dat oppakken ook niet al te zwaar.
Leko is meegenomen voor verhoor omwille van zijn close connection met Veljkovic, naast Bayat de grote spil van het onderzoek waar het allemaal om draait. Dat bewijst alleszins al geen schuld.

Matchfixing niet aan de orde bij Club, lijkt het.
Bij Club sowieso niet, STVV en OHL lijken me geschiktere kandidaten... Maaaaaar, ik wil vooral Leko nergens van beschuldigen, wel in tegendeel. Zoals hierboven al aangegeven is lijkt Leko me zo betrouwbaar dat het me zo hard zou verbazen
Laatst gewijzigd door DavidVM op 10 okt 2018, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Khas »

Veel speculatie, niks feiten. Afwachten tot er officiële communicatie komt.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door DavidVM »

Blackburn schreef: Kan me wel voorstellen day Bayat matchen gefixed heeft om ploegen die goede klanten zijn bij hem in eerste te houden en ploegen die niet of minder met hem werken te doen zakken...
Eupen-Moeskroen vorig jaar bijvoorbeeld...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door t4nd »

Khas schreef: Mijn kronkels draaien overtoeren op dit moment. Dit heeft potentieel om heel slecht te zijn.
Club zelf gaat het makkelijk overleven lijkt me, de 'heel slechte' zaken kunnen zijn:
- Leko die bewust of onbewust matchen gefixt heeft bij Sint Truiden (ik geloof nooit dat er bij Club matchen gefixt zijn, bij ploegen uit de middenmoot zoals Sint Truiden is dat eerder mogelijk)
- Transfers waarbij Bayat (of die andere makelaar) louche dingen gedaan heeft.

In beide gevallen is Club zelf niet verantwoordelijk, al kan het wél schadelijk zijn voor ons. Stel dat Van Holsbeeck gesjoemeld zou hebben met transfers, dan is dat potentieel veel gevaarlijker voor anderlecht (remember het schandaal in de serie A waarbij Juventus moest degraderen). Het ergste wat ons kan overkomen (voor zover ik het momenteel zie) is dat we een nieuwe trainer moeten zoeken.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door PetjeFCB »

Je gaat er dan wel gemakkelijkshalve van uit dat Club niets verkeerd gedaan heeft...
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Khas »

t4nd schreef:
Khas schreef: Mijn kronkels draaien overtoeren op dit moment. Dit heeft potentieel om heel slecht te zijn.
Club zelf gaat het makkelijk overleven lijkt me, de 'heel slechte' zaken kunnen zijn:
- Leko die bewust of onbewust matchen gefixt heeft bij Sint Truiden (ik geloof nooit dat er bij Club matchen gefixt zijn, bij ploegen uit de middenmoot zoals Sint Truiden is dat eerder mogelijk)
- Transfers waarbij Bayat (of die andere makelaar) louche dingen gedaan heeft.

In beide gevallen is Club zelf niet verantwoordelijk, al kan het wél schadelijk zijn voor ons. Stel dat Van Holsbeeck gesjoemeld zou hebben met transfers, dan is dat potentieel veel gevaarlijker voor anderlecht (remember het schandaal in de serie A waarbij Juventus moest degraderen). Het ergste wat ons kan overkomen (voor zover ik het momenteel zie) is dat we een nieuwe trainer moeten zoeken.
Club misschien wel, maar de competitie?
En hoe reageert UEFA?
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

DavidVM schreef: Bij Club sowieso niet, STVV en OHL lijken me geschiktere kandidaten... Maaaaaar, ik wil vooral Leko nergens van beschuldigen, wel in tegendeel. Zoals hierboven al aangegeven is lijkt Leko me zo betrouwbaar dat het me zo hard zou verbazen
Ik lees ook nog maar net dat het enkel over vorig seizoen zou gaan, dus dan is matchfixing al geen optie meer bij Leko.
Transfers zou mogelijk zijn, in combinatie met één van de twee makelaars.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door t4nd »

PetjeFCB schreef: Je gaat er dan wel gemakkelijkshalve van uit dat Club niets verkeerd gedaan heeft...
Inderdaad, daar ga ik van uit. Een ploeg van het kaliber van Club kan volgens mij in België niet geweldig veel sjoemelen, alles wordt continu onder het vergrootglas gehouden. Bij een ploeg die niet voor PO1 vecht is dat makkelijker omdat een 'onverwacht resultaat' daar minder opvalt. Matchfixing gebeurt bijna nooit in de toppers, maar bij de minder belangrijke wedstrijden.

Gesjoemel mat transfers is eventueel mogelijk, al vermoed ik dat die zaken ook zwaar gecontroleerd worden dus ik vraag me af of Club daar iets fout heeft kunnen doen. Een makelaar gaat daar meer speelruimte hebben door spelers door te sluizen van de ene club naar de andere om zo veel commissie te pakken en ploegen hun financiële gaten te dichten.

Zou het verwerpelijk zijn moest een makelaar Tomacek (om een fictief voorbeeld te noemen) bij Club gebracht hebben om Mechelen meer financiële ruimte te geven? Uiteraard, maar illegaal lijkt het me niet.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door IsO »

Reactie van Verhaeghe (op de site van het Nieuwsblad):

"Hoewel hij een tijdje 'persona non grata' was bij Club B"rugge, was Mogi Bayat onlangs toch betrokken bij de transfers van onder meer Anthony Limbombe en Kaveh Rezaei. Ook Dejan Veljkovic regelde enkele transfers: Ivan Letica, Mats Rits en Ladislav Tomacek. "Maar alles is zuiver bij ons, wij hebben niets te verbergen", zo reageert Club-voorzitter Bart Verhaeghe aan De Tijd. "Natuurlijk werken wij mee. De speurders wilden inzage in contracten en facturatie. Die hebben we gegeven. Daaruit zal blijken dat alles zuiver en in orde is. Wij nemen onze trainer Ivan Leko in bescherming. Als coach van Club Brugge valt hem niets te verwijten.".".

Lijkt daar toch een zeker voorbehoud in te bouwen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Cedrinho »

Afbeelding
Plaats reactie