Operatie Propere Handen / Bayatgate

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door Khas »

Tweedeklasser KVC Westerlo diende vorig jaar al een officiële klacht in tegen Mogi Bayat wegens mogelijke matchfixing.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Propere Handen

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Afwachten inderdaad wat er uit de bus.
Ze mogen gerust diep graven, dat alles boven komt
Ik heb er alle vertrouwen in dat onze club zuiver is, en ik hoop dat iedereen individueel bij Club ook steeds de ethiek in de sport en in het zakendoen vooropgesteld heeft.

Om nog eens naar de mauven terug te keren :
Dit gerechtelijk onderzoek zou zijn gestart in december 2017
Net in december 2017 start anderlecht ook zijn procedure op om de club van de hand te doen
Vlug vlug .. voor het einde van het jaar 2017, want anders zouden de aandeelhouders wat extra meerwaardetaks op de verkoop van hun aandelen moeten betalen
of hadden ze mogelijk lucht gekregen van het opgestart onderzoek en moest het daarom allemaal overhaast gebeuren ?
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Propere Handen

Bericht door GenGhibli »

vanGentmaarvoorClub schreef: Afwachten inderdaad wat er uit de bus.
Ze mogen gerust diep graven, dat alles boven komt
Ik heb er alle vertrouwen in dat onze club zuiver is, en ik hoop dat iedereen individueel bij Club ook steeds de ethiek in de sport en in het zakendoen vooropgesteld heeft.

Om nog eens naar de mauven terug te keren :
Dit gerechtelijk onderzoek zou zijn gestart in december 2017
Net in december 2017 start anderlecht ook zijn procedure op om de club van de hand te doen
Vlug vlug .. voor het einde van het jaar 2017, want anders zouden de aandeelhouders wat extra meerwaardetaks op de verkoop van hun aandelen moeten betalen
of hadden ze mogelijk lucht gekregen van het opgestart onderzoek en moest het daarom allemaal overhaast gebeuren ?
Past ook wel in dit verhaal. Het moest ineens wel snel gaan.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door Bali Balingoli »

Nog altijd niet vrijgelaten?

Hiermee zet hij pas echt de stap naar de allergrootsten. Die hebben altijd een donker kantje: Goethals, Gerets, Maradonna, Merckx, Obama…
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 803
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door Duffman »

Bali Balingoli schreef: Nog altijd niet vrijgelaten?

Hiermee zet hij pas echt de stap naar de allergrootsten. Die hebben altijd een donker kantje: Goethals, Gerets, Maradonna, Merckx, Obama…
Deschacht...
Laatst gewijzigd door Duffman op 10 okt 2018, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door t4nd »

De politie had geen beter moment kunnen kiezen voor hun huiszoeking bij KAA Gent. Ze vielen binnen terwijl manager Louwagie een gesprek had met de nieuwe coach Thorup.
Die vraagt zich nu al af waarom hij ook weer getekend heeft :)
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door Hannes »

Als Leko ook maar érgens schuldig aan wordt bevonden, eet ik mijn abonnement op. Ik steek voor niemand mijn hand in het vuur, maar in Leko we trust. I toch.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door Bali Balingoli »

Binnen 20 jaar wordt de film gemaakt over Ivan Leko ‘the coach that changed the game’.
Zijn veelbelovende begin bij het bescheiden Club Brugge wordt gevolgd door de affaire Bayat en de briljante maar (door een dronken Vincent als chauffeur) in extremis mislukte ontsnappingspoging. Noodgedwongen ontslaat club zijn geliefde coach en stort zichzelf in een diepe crisis, onder meer omdat het een herboren georges Leekens een nieuwe kans geeft.
Na enkele jaren in gevangenschap keert de getergde Leko terug naar Split waar hij enkel door zijn vader op het sterfbed overhaalt wordt om nog eenmaal de trainingsvest aan te trekken en het plaatselijke Hajduk te redden van degradatie. De rest is geschiedenis, na 3 Kroatische titels en een historische Europa League zege loodst hij het Kroatische elftal van FIFA-player of the year Fran Brodic naar de wereldtitel.
Als duurste coach ooit trekt Leko naar Real Madrid waar al 10 jaar geen titel meer gehaald is… sinds La Liga opengesteld is voor ploegen uit Qatar.
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door Bali Balingoli »

Hannes schreef: Als Leko ook maar érgens schuldig aan wordt bevonden, eet ik mijn abonnement op. Ik steek voor niemand mijn hand in het vuur, maar in Leko we trust. I toch.
Frituren lijkt mij best te gaan, beetje knapperig maken.

I trust in Leko als coach, voor de rest geen idee of hij bepaalde bijverdiensten heeft
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door Khas »

https://www.facebook.com/sporza/videos/265508057433994/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nuchter gesprek, maar daar word ik toch niet gelukkig van.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
WesthoekUnited
Belofte
Berichten: 205
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:47
Locatie: Westhoek

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door WesthoekUnited »

The Blues of FC Bruges hebben zonet een open brief de wereld ingestuurd waarin ze hun steun wensen uit drukken aan coach Ivan Leko. Hierbij de brief.
STEUN SUPPORTERS AAN CLUB BRUGGE EN IVAN LEKO NAV OPERATIE “PROPERE HANDEN”

Naar aanleiding van de gebeurtenissen van vandaag in het onderzoek naar witwaspraktijken en matchfixing in het Belgisch voetbal, operatie “PROPERE HANDEN”, van het federaal parket wensen wij onze uitdrukkelijke steun en het volledige vertrouwen uit te spreken aan het adres van onze Club en zijn coach, Ivan Leko.

Bestuur The Blues of F.C. Bruges Bestuur Supportersfederatie Club Brugge

Bron: https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch ... ~a5983d74/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door WesthoekUnited op 10 okt 2018, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door leem »

Waarvoor dat nodig is weet ik niet, en ook een beetje snel vind ik.
WesthoekUnited
Belofte
Berichten: 205
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:47
Locatie: Westhoek

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door WesthoekUnited »

leem schreef: Waarvoor dat nodig is weet ik niet, en ook een beetje snel vind ik.
Ik zou ook eerder afwachten op dit moment. We weten niks. Enkel maar als als als als...
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door leem »

Moest em (of club) daadwerkelijk wat misdaan hebben maken ze zich alleszins oneindig belachelijk.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Operatie Propere Handen

Bericht door Blackburn »

Wel vreemd dat Club en Leko allebei Van Steenbrugge gebruiken. Indien Club Leko zou moeten ontslaan kan geen van beiden hem als advocaat gebruiken wegens belangenvermenging
Plaats reactie