Operatie Propere Handen / Bayatgate

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1961
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door t4nd »

Ivan Leko is weer een vrij man. De coach van Club Brugge werd vrijgelaten door de onderzoeksrechter zonder voorwaarden. "Vanavond geven we meer uitleg", zegt zijn advocaat Walter Van Steenbrugge.
Gisterenochtend werd Ivan Leko thuis meegenomen door de politie voor een verhoor. De coach van Club Brugge verscheen vandaag voor de onderzoeksrechter van Tongeren, die Leko vrijliet zonder voorwaarden.
Leko is wel in verdenking gesteld voor witwassen. Die feiten zouden dateren van enkele jaren geleden. Eerder had Club Brugge al de bevestiging gekregen dat zijn coach niet verdacht werd van matchfixing.
"Leko zal nu geen verklaringen afleggen", reageerde zijn advocaat Walter Van Steenbrugge. "We zullen dat vanavond op de club doen. Hij is vrijgelaten zonder voorwaarden, maar meer uitleg zullen we nu niet geven. Je moet begrijpen dat hij nog geëmotioneerd is. Uiteraard zijn we opgelucht. Vanavond geven we tekst en uitleg."

Bron: Sporza

Het ziet ernaar uit dat Leko er nog cava uitkomt.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door leem »

En Beveren hangt dus ook. En dan blijft moeskroen weer een jaar langer in eerste. Niet te schatten toch, dat verhaal schrijft zich als een boek. Sportief zou het dit jaar niet lukken denk ik.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Laatst gewijzigd door leem op 11 okt 2018, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Blackburn »

Reactie Club Brugge op persconferentie Federaal Parket
Club Brugge vernam vanmiddag uit de persconferentie van het federaal parket dat zij één van de 5 clubs zou zijn die in samenspraak met makelaar D.V. constructies opzette om verdoken commissielonen te betalen.

Wij wensen te benadrukken dat Club Brugge op geen enkele manier en met niemand meewerkt of meegewerkt heeft om welke financiële of fiscale constructie dan ook op te zetten.



Club Brugge sluit enkel wettelijke overeenkomsten af en doet enkel officiële betalingen conform die overeenkomsten. Club Brugge is vragende partij om mee te werken om volledige duidelijkheid te geven met betrekking tot alle overeenkomsten en vergoedingen met wie dan ook.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1751
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Mooi van Club
Zal wel kloppen anders verklaar je zoiets niet in deze fase van het onderzoek
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1751
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ik vrees wel dat Leko de bons zal krijgen van Club
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door GenGhibli »

DavidVM schreef:
t4nd schreef: "Club-coach Ivan Leko is door de onderzoeksrechter vrijgelaten zonder voorwaarden."
-> Goed nieuws

"Private omkoping om KV Mechelen te behoeden voor degradatie"
-> Triest... Altijd fan geweest van hoe KVM zich destijds redde dankzij de supporters, jammer dat zo'n traditieclub op zo'n manier zichzelf de das omdoet.
Die traditieclub doet zichzelf niet de das om, die klote bestuurders doen KVM dit aan. KVM zijn de supporters en die worden hier fameus te kakken gezet door hun eigen bestuur
Is het ooit anders? Ik heb er vrienden. Triestig.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 806
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Duffman »

Het stoort me ook mateloos dat figuren als De Mos en Kompany er weer hun zegje moeten over doen.
Volgens mij is die laatste zelfs van plan om voor hij sterft nog zelf zijn dossier met aanvraag tot zaligverklaring naar het Vaticaan op te sturen.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door GenGhibli »

Duffman schreef: Het stoort me ook mateloos dat figuren als De Mos en Kompany er weer hun zegje moeten over doen.
Volgens mij is die laatste zelfs van plan om voor hij sterft nog zelf zijn dossier met aanvraag tot zaligverklaring naar het Vaticaan op te sturen.
Alsof die hun centjes allemaal proper verdiend hebben ook.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Khas »

We weten uiteindelijk nog helemaal niets. Maar ik ga uit van de veronderstelling dat wat er nu bericht wordt wel klopt (in tegenstelling tot voordien).
Die persconferentie kwam te vroeg. Hoog tijd dat het parket nog een aanvullend persbericht vrijgeeft.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door kingpietro105 »

Duffman schreef: Het stoort me ook mateloos dat figuren als De Mos en Kompany er weer hun zegje moeten over doen.
Volgens mij is die laatste zelfs van plan om voor hij sterft nog zelf zijn dossier met aanvraag tot zaligverklaring naar het Vaticaan op te sturen.
company die een vennootschap heeft in een ander land inderdaad geen belastingsontduiking. :jerk:
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door DavidVM »

Van Steenbrugge live in VTM-nieuws. Redelijk ambetant toch. Volgens hem hebben ze niks tegen Ivan en ook niet tegen Club.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door GenGhibli »

DavidVM schreef: Van Steenbrugge live in VTM-nieuws. Redelijk ambetant toch. Volgens hem hebben ze niks tegen Ivan en ook niet tegen Club.
Niets is wel heel weinig. Advocaat he. Zou over OHL nog gaan. En hoe hij daar betaald is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3433
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door IsO »

GenGhibli schreef:
DavidVM schreef: Van Steenbrugge live in VTM-nieuws. Redelijk ambetant toch. Volgens hem hebben ze niks tegen Ivan en ook niet tegen Club.
Niets is wel heel weinig. Advocaat he. Zou over OHL nog gaan. En hoe hij daar betaald is.
Gaan vertellen in de media dat ze misschien wel een punt hebben zou inderdaad niet de beste strategie zijn.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 806
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Duffman »

Vertetten blijft in de bak.
Zou blijkbaar ook lid zijn van een criminele organisatie. Ik denk dat hij behalve arbiterke, ook gedaan zal hebben met dokterke spelen...
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door HeervanBiesen »

Duffman schreef: Vertetten blijft in de bak.
Zou blijkbaar ook lid zijn van een criminele organisatie. Ik denk dat hij behalve arbiterke, ook gedaan zal hebben met dokterke spelen...
Idd las het net ook op Sporza
Hij zou de scheidsrechter zijn van die 2 wedstrijden, waarover de pers het gisteren al had.

De wedstrijden waar het om gaat:
- KV Mechelen - Charleroi (Mechelen pakte punt, lichte strafschop toegekend voor KVM die Rits miste, heeft reukje, omdat Rits zijn makelaar Veljkovic is.
- Antwerp - Eupen onterechte penalty (speler Antwerp ging halve meter buiten de 16 neer)
Plaats reactie