De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

DavidVM schreef: 06 dec 2019, 11:23
t4nd schreef: 06 dec 2019, 11:19 Conclusie : Als Benteke wil spelen op het EK moet hij dringend minuten pakken bij zijn ploeg. Dit seizoen heeft hij nog maar 379 minuten gespeeld (zonder goal of assist) & de laatste match waaraan hij mocht beginnen is al 18 augustus. Sindsdien enkel sporadisch korte invalbeurten.

Ik zie Benteke wel nog ergens verhuurd worden om te spelen, in die optiek vind ik de kwakkel dat Club geïnformeerd heeft niet eens zo ongeloofwaardig. Het is een compleet ander type dan wat we momenteel hebben rondlopen én hij heeft in het verleden al bewezen dat hij goals kan maken. Zou me trouwens ook niet verbazen moest anderlecht er ook mee bezig zijn :).
Benteke is wat mij betreft zeker welkom
Een speler van zijn kaliber is in principe altijd welkom, maar zal waarschijnlijk enkel naar ons willen komen als hij speelgaranties krijgt. En die zal hij van Phille misschien niet krijgen...
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

Niemand is zeker van zijn plek
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

Benieuwd naar de volgende selectie van Martinez of er verrassende nieuwkomers zijn om eens te proberen

Normaal zal Vanheusden er wel bij zijn nu Kompany af valt. Ander gerucht op de voetbalwebsites is Lestienne...
Anderzijds zit er ook wel talent in het buitenland met Lukebakio, Mangala & Ndayshimiye. Een Saelemakers die bij Milan zit (ok hij is niet "top", maar zijn profiel past wel in het systeem dat Roberto speelt.

Toch wel spannend sinds de covid periode en na lange tijd geen voetbal hoe de selectie er uit gaat zien :-)
Iemand idee of ook op dit niveau er sowieso 5 wissels mogen gebeuren zoals in de competitie?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 23 aug 2020, 01:28 Benieuwd naar de volgende selectie van Martinez of er verrassende nieuwkomers zijn om eens te proberen

Normaal zal Vanheusden er wel bij zijn nu Kompany af valt. Ander gerucht op de voetbalwebsites is Lestienne...
Anderzijds zit er ook wel talent in het buitenland met Lukebakio, Mangala & Ndayshimiye. Een Saelemakers die bij Milan zit (ok hij is niet "top", maar zijn profiel past wel in het systeem dat Roberto speelt.

Toch wel spannend sinds de covid periode en na lange tijd geen voetbal hoe de selectie er uit gaat zien :-)
Iemand idee of ook op dit niveau er sowieso 5 wissels mogen gebeuren zoals in de competitie?
Denk dat een paar vaste waarden zullen 'skippen', dus wordt inderdaad een interessante selectie. Vanheusden weet ik niet. Denk dat achterin Vertonghen, Alderweireld en Vermaelen zekerheden zijn indien fit, en daarnaast Boyata, Dendoncker en naar alle waarschijnlijkheid Denayer, die duidelijk goed bezig is en vaak in driemansdefensie speelt bij Lyon. Daarna dan Mechele en Vanheusden.

Op het middenveld misschien weer kansen voor Vanaken en Praet, of eens een jongere als Bastien of Mangala, hoewel ik die laatste eerder zie renderen als 8 in een driemansmiddenveld.

En in het aanvallend compartiment verwacht ik lukebakio en/of Doku in de selectie.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Belangrijkste vraag gaat zijn wie geselecteerd mag / wil worden.

Als je in Engeland nog altijd quarantaine regels hebt vallen alle spelers die daar voetballen al af. Vermaelen hetzelfde, geraakt die in Europa binnen de huidige maatregelen?
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

t4nd schreef: 23 aug 2020, 12:08 Belangrijkste vraag gaat zijn wie geselecteerd mag / wil worden.

Als je in Engeland nog altijd quarantaine regels hebt vallen alle spelers die daar voetballen al af. Vermaelen hetzelfde, geraakt die in Europa binnen de huidige maatregelen?
Dat is ook wel een goede opmerking!
Gok dat dit ervoor gaat zorgen dat toekomstgericht voetballers die in de 30 zijn en stapje lager gaan zoals een Vertonghen (maar rode duivel willen blijven) toch de optie opteren om in Europa te blijven voetballen.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

t4nd schreef: 23 aug 2020, 12:08 Belangrijkste vraag gaat zijn wie geselecteerd mag / wil worden.

Als je in Engeland nog altijd quarantaine regels hebt vallen alle spelers die daar voetballen al af. Vermaelen hetzelfde, geraakt die in Europa binnen de huidige maatregelen?
Dat is ook wel een goede opmerking!
Gok dat dit ervoor gaat zorgen dat toekomstgericht voetballers die in de 30 zijn en stapje lager gaan zoals een Vertonghen (maar rode duivel willen blijven) toch de optie opteren om in Europa te blijven voetballen.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Diene Martinez werkt toch ook gewoon in opdracht van zijn vriendje Kompany.
Doku, Verschaeren en Dimata ????
Alstublieft zeg
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

vanGentmaarvoorClub schreef: 25 aug 2020, 13:23 Diene Martinez werkt toch ook gewoon in opdracht van zijn vriendje Kompany.
Doku, Verschaeren en Dimata ????
Alstublieft zeg
Doku kan ik nog begrijpen om hem eventueel laatste minuten bij 1 interland in te laten vallen.
Verschaeren en Dimata komen uit blessure en hebben nog niet volledige wedstrijden gespeeld... is idd opmerkelijk.

had dan eerder gehoopt op een Mangala die opgeroepen werd, desnoods Dessers als beloning voor zijn topschutterstitel en hem eens bezig te zien op training bij de rode duivels als hij het niveau aankan.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

HeervanBiesen schreef: 25 aug 2020, 20:54
vanGentmaarvoorClub schreef: 25 aug 2020, 13:23 Diene Martinez werkt toch ook gewoon in opdracht van zijn vriendje Kompany.
Doku, Verschaeren en Dimata ????
Alstublieft zeg
Doku kan ik nog begrijpen om hem eventueel laatste minuten bij 1 interland in te laten vallen.
Verschaeren en Dimata komen uit blessure en hebben nog niet volledige wedstrijden gespeeld... is idd opmerkelijk.

had dan eerder gehoopt op een Mangala die opgeroepen werd, desnoods Dessers als beloning voor zijn topschutterstitel en hem eens bezig te zien op training bij de rode duivels als hij het niveau aankan.
Doku kan je toch begrijpen?
Dimata is mss een rare keuze, maar aangezien Bentake en Batshuayi er niet bij zijn kan je de keuze ergens nog begrijpen. Noem mij behalve Lukebakio nog een andere optie op?
Verschaere is te belachelijk voor woorden, akkoord.

Dessers heeft trouwens voor Nigeria gekozen.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

DavidVM schreef: 26 aug 2020, 11:51
HeervanBiesen schreef: 25 aug 2020, 20:54
vanGentmaarvoorClub schreef: 25 aug 2020, 13:23 Diene Martinez werkt toch ook gewoon in opdracht van zijn vriendje Kompany.
Doku, Verschaeren en Dimata ????
Alstublieft zeg
Doku kan ik nog begrijpen om hem eventueel laatste minuten bij 1 interland in te laten vallen.
Verschaeren en Dimata komen uit blessure en hebben nog niet volledige wedstrijden gespeeld... is idd opmerkelijk.

had dan eerder gehoopt op een Mangala die opgeroepen werd, desnoods Dessers als beloning voor zijn topschutterstitel en hem eens bezig te zien op training bij de rode duivels als hij het niveau aankan.
Doku kan je toch begrijpen?
Dimata is mss een rare keuze, maar aangezien Bentake en Batshuayi er niet bij zijn kan je de keuze ergens nog begrijpen. Noem mij behalve Lukebakio nog een andere optie op?
Verschaere is te belachelijk voor woorden, akkoord.

Dessers heeft trouwens voor Nigeria gekozen.
Idd Doku is lichtpuntje bij anderlecht v eind vorig seizoen en heeft veel potentieel. Zou puur zijn vr een eerste cap meer niet dan...
Lukebakio had ik ergens gehoopt en terecht gevonden. Ook een Trésor Ndayishimiye van Willem II die letterlijk de pannen van het dak heeft gespeeld in de Eredivisie en een dragende speler was voor de ploeg die uitzonderlijk hoog bovenaan is geëindigd.
Vershaeren heeft uitgelegen en is nog maar pas aan het seizoen begonnen, vond een Lestienne dan logischer of een Isaac Mbenza
Zelfs een Vanheusden en zéker Bornauw waren rechtvaardigere keuzes gwst dan een Cobbaut.
Anderzijds vind ik selectie Dendoncker terecht, maar liefst als middenvelder zoals bij Wolverhampton en niet als verdediger.
En om op het antwoord van Dimata terug te komen, vind het uitstekende spits, maar hij kan nog geen volledige wedstrijd aan, dan hadden ze beter een Depoitre erbij genomen, enkel en alleen al dat deze fitter is.

Op latere momenten van het seizoen vind ik het logischer als pakweg een Verschaeren en Dimata erbij zou zitten, dat ze dan meer wedstrijdritme hebben.

Blijkbaar zou Sambi Lokonga ook intensief gevolgd worden door Martinez.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 26 aug 2020, 21:05
DavidVM schreef: 26 aug 2020, 11:51
HeervanBiesen schreef: 25 aug 2020, 20:54
vanGentmaarvoorClub schreef: 25 aug 2020, 13:23 Diene Martinez werkt toch ook gewoon in opdracht van zijn vriendje Kompany.
Doku, Verschaeren en Dimata ????
Alstublieft zeg
Doku kan ik nog begrijpen om hem eventueel laatste minuten bij 1 interland in te laten vallen.
Verschaeren en Dimata komen uit blessure en hebben nog niet volledige wedstrijden gespeeld... is idd opmerkelijk.

had dan eerder gehoopt op een Mangala die opgeroepen werd, desnoods Dessers als beloning voor zijn topschutterstitel en hem eens bezig te zien op training bij de rode duivels als hij het niveau aankan.
Doku kan je toch begrijpen?
Dimata is mss een rare keuze, maar aangezien Bentake en Batshuayi er niet bij zijn kan je de keuze ergens nog begrijpen. Noem mij behalve Lukebakio nog een andere optie op?
Verschaere is te belachelijk voor woorden, akkoord.

Dessers heeft trouwens voor Nigeria gekozen.
Idd Doku is lichtpuntje bij anderlecht v eind vorig seizoen en heeft veel potentieel. Zou puur zijn vr een eerste cap meer niet dan...
Lukebakio had ik ergens gehoopt en terecht gevonden. Ook een Trésor Ndayishimiye van Willem II die letterlijk de pannen van het dak heeft gespeeld in de Eredivisie en een dragende speler was voor de ploeg die uitzonderlijk hoog bovenaan is geëindigd.
Vershaeren heeft uitgelegen en is nog maar pas aan het seizoen begonnen, vond een Lestienne dan logischer of een Isaac Mbenza
Zelfs een Vanheusden en zéker Bornauw waren rechtvaardigere keuzes gwst dan een Cobbaut.
Anderzijds vind ik selectie Dendoncker terecht, maar liefst als middenvelder zoals bij Wolverhampton en niet als verdediger.
En om op het antwoord van Dimata terug te komen, vind het uitstekende spits, maar hij kan nog geen volledige wedstrijd aan, dan hadden ze beter een Depoitre erbij genomen, enkel en alleen al dat deze fitter is.

Op latere momenten van het seizoen vind ik het logischer als pakweg een Verschaeren en Dimata erbij zou zitten, dat ze dan meer wedstrijdritme hebben.

Blijkbaar zou Sambi Lokonga ook intensief gevolgd worden door Martinez.
Oproeping Dimata lijkt me niet onlogisch in de huidige context.

Sambi Lokonga is inderdaad een groot talent, maar mag dat wel weer eens wat meer gaan tonen.

Oproeping Verschaeren is op basis van huidige vorm inderdaad niet te verklaren, maar Martinez wil (jonge) spelers ook graag vertrouwen geven als het minder gaat, in de hoop hen zo weer een duwtje in de juiste richting te geven.

Cobbaut idem, met zijn vrij zeldzaam profiel.

Is Vanheusden fit eigenlijk? Zou zijn niet-selectie kunnen verklaren. Martinez heeft sowieso ook wel een voorkeur voor mature verdedigers in zijn defensief al wat kwetsbare 3-4-2-1.

Dendoncker speelt ook bij Wolves geregeld in de (3-mans)defensie, als RCV. Dus zeker niet enkel als middenvelder.

En ik heb het ook wel voor Mangala, hoewel hij wellicht beter zou renderen in een driemansmiddenveld, terwijl de Duivels doorgaans met 2 centrale middenvelders spelen in hun 3-4-2-1.

Wat die 3-4-2-1 betreft, zou ik trouwens graag een vast alternatief zien waarnaar we met gemak kunnen omschakelen. Onze standaardtactiek is ondertussen iets te genoegzaam bekend, zoals de Zwitsers al hebben aangetoond
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

Wat is er zeldzaam aan cobbaut :mrgreen: ?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Pica schreef: 27 aug 2020, 11:18 Wat is er zeldzaam aan cobbaut :mrgreen: ?
linksvoetige CV
Plaats reactie