De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 08 okt 2021, 08:25 Tijd om ermee te stoppen. Doorselecteren en enkele heilige huisjes laten sneuvelen.
Nieuwe generatie met de sterkhouders die nog een aantal jaar blijven combineren (Hazard, Lukaku, KDB) en aan een nieuwe verdediging timmeren. (Castagne, Bornauw, Theate, Vanheusden, en ik vergeet er wss nog een paar).
Het zal met vallen en opstaan worden maar ik denk dat er kansen genoeg geweest zijn.
En OOOHHHH ja
MPH als trainer aub!!!!
is MPH dan de man van de verjonging en het doorselecteren?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Sterkhouder kunnen we Hazard toch al een tijd niet meer noemen ?
Verdiende gisteren gewoon zijn plaats niet in deze ploeg. Dat had Charles niet slechter gedaan.
Tielemans had nooit mogen starten. Maar Martinez wou zijn vriendjes niet kwetsen.
Alderweireld, Vertongen, Chadli, (Witsel?), Benteke, Batshuayi, hebben allemaal ooit hun nut gehad maar nu is het moment om te starten met de verjonging.

En met een andere trainer inderdaad. Waarom wordt Mártinez toch zo de hand boven het hoofd
gehouden door de journalisten ? Omdat altijd hij de sympathieke pee probeert uit te hangen ?
Het was gisteren weer eens niet tegen Finland, Letland, Wit-Rusland of Oezbekistan. En opnieuw verliezen we dan zodra het niveau van de tegenstander iets hoger ligt.
Barcelona, he’s yours if you want him. Gracias !
Laatst gewijzigd door vanGentmaarvoorClub op 08 okt 2021, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Martinez heeft deze generatie wel iets bijgebracht, je mag hem niet volledig afschieten. Wilmots was een complete miscast, daar is de bond al in de fout gegaan. Martinez heeft de spelers laten geloven in zichzelf en heeft ons wel tot een hoog niveau gebracht. Alleen hadden ze hem na het WK van 2018 en de match tegen Frankrijk moeten vervangen door iemand anders die nog iets meer kan brengen. Tactisch is het een stuk beter dan Wilmots (maar ik denk dat iedereen tactisch beter is dan Wilmots) - maar zijn vriendjespolitiek werkt al een hele tijd mensen op de zenuwen en zijn verbloemende commentaren ook. Als 't slecht is moet je dat ook gewoon durven zeggen.

Hazard was gisteren zeker niet slecht in de eerste helft, maar een sterkhouder is hij inderdaad al een tijdje niet meer. Hét pijnpunt ligt in de defensie, maar daar hebben ze nog nooit écht proberen een oplossing voor te vinden. Je merkte in de voorbije matchen (tegen mindere tegenstanders) al dat Alderweireld tekort kwam - dan moet je die niet laten staan tegen fucking Mbappé. De verdediging moet ondersteuning krijgen van het middenveld, dus dan moet je daar geen Tielemans zetten die al een hele tijd zijn niveau niet haalt. Zeker de reden waarom vind ik tenenkrullend... "Tielemans speelt omdat hij in de kwalificatie van de nations league altijd goed gespeeld heeft." Geef hem dan een lekstok en laat hem op de bank zitten hé - 't is voetbal dus de beste 11 moeten spelen. Ik snap dat Tielemans geselecteerd wordt omdat hij het goed gedaan heeft in de kwalificatie maar hem opstellen vind ik gewoon stom.
den
Tester
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 aug 2016, 08:55
Locatie: Gent

Re: De Rode Duivels

Bericht door den »

Dat ze nu maar stoppen met te spreken over de "GOUDEN GENERATIE". De gouden generatie was deze van de jaren 80. Die hebben tenminste een europese finale gespeeld... en een halve finale op de Wereldbeker. Deze generatie enkel een halve finale op wereldbeker en tegen geen enkel topland gewonnen (op Brazilie na in 2018). Dus ere wie ere toekomt en gouden generatie was deze van de jaren 80 en deze hadden niet zoveel noten op hun gezang.... (Mss hadden ze wel gewoon een betere trainer :dunno: )
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

De schuld voor het falen legt De Telegraaf bij Martinez. “De eerste finale van een toernooi sinds het EK 1980 lonkte voor de Rode Duivels. Maar in plaats van te blijven voetballen kroop het team van Martinez in de tweede helft naar achter en gaf het initiatief aan Frankrijk. Een wedstrijdbeeld dat ook tijdens het EK regelmatig zichtbaar was en niet los is te zien van de hoge leeftijd van met name het defensieve gedeelte van de ploeg. De dertigers achterin kiezen vaker voor zekerheid en hebben meer en meer moeite om met veel ruimte in de rug te verdedigen.

“Na de 2-2 kwamen de Belgen niet meer uit de touwen waarin ze zichzelf hadden laten drukken, waarmee een hoge prijs werd betaald voor het strijdplan van Martinez in de tweede helft. Het is niet voor het eerst dat de Spanjaard op het moment suprême niet overtuigt in zijn aanpak. Ook met zijn wissels was Martinez afwachtend. Zwakke schakel Youri Tielemans mocht veel te lang blijven staan en werd pas na zijn fatale fout vervangen door Hans Vanaken. Ook Eden Hazard bleef opvallend lang op het veld, hoewel hij verre van topfit was en na rust maar een beetje mee hobbelde. Het past in het beeld van Martinez, die maar hardnekkig vasthoudt aan de oude, vertrouwde namen, ook als die kwakkelen met hun fysiek, zoals Eden Hazard, of al lang niet meer in een topcompetitie spelen, zoals Toby Alderweireld. Met Thibaut Courtois, Kevin De Bruyne en Romelu Lukaku hebben de Belgen drie wereldtoppers in de gelederen, maar daaromheen begint het allemaal wel brozer te worden, ook doordat Martinez vrijwel niet doorselecteert en weinig vers bloed toevoegt.”
De hollanders slagen de nagel op de kop.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

IsO schreef: 08 okt 2021, 08:45
Arnio schreef: 08 okt 2021, 08:25 Tijd om ermee te stoppen. Doorselecteren en enkele heilige huisjes laten sneuvelen.
Nieuwe generatie met de sterkhouders die nog een aantal jaar blijven combineren (Hazard, Lukaku, KDB) en aan een nieuwe verdediging timmeren. (Castagne, Bornauw, Theate, Vanheusden, en ik vergeet er wss nog een paar).
Het zal met vallen en opstaan worden maar ik denk dat er kansen genoeg geweest zijn.
En OOOHHHH ja
MPH als trainer aub!!!!
is MPH dan de man van de verjonging en het doorselecteren?
Je kan hem aannemen met de opdracht een nieuwe start te nemen en de oudere spelers te laten gaan.
Tactisch zal er allicht geen betere vrije coach te vinden zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 08 okt 2021, 09:57
IsO schreef: 08 okt 2021, 08:45
Arnio schreef: 08 okt 2021, 08:25 Tijd om ermee te stoppen. Doorselecteren en enkele heilige huisjes laten sneuvelen.
Nieuwe generatie met de sterkhouders die nog een aantal jaar blijven combineren (Hazard, Lukaku, KDB) en aan een nieuwe verdediging timmeren. (Castagne, Bornauw, Theate, Vanheusden, en ik vergeet er wss nog een paar).
Het zal met vallen en opstaan worden maar ik denk dat er kansen genoeg geweest zijn.
En OOOHHHH ja
MPH als trainer aub!!!!
is MPH dan de man van de verjonging en het doorselecteren?
Je kan hem aannemen met de opdracht een nieuwe start te nemen en de oudere spelers te laten gaan.
Tactisch zal er allicht geen betere vrije coach te vinden zijn.
Preud'homme heeft zeker zijn waarde als coach al bewezen, bij ons en elders, maar ik ben eens benieuwd om onze kritieken van in zijn tijd bij ons nog eens te herlezen. Eén van de zaken die Martinez bijvoorbeeld wordt verweten, is zijn gebrek aan doortastende wissels. MPH staat nu ook niet bepaald bekend als iemand die het spel doet kantelen met zijn wissels, die vaak héél laat in de wedstrijd komen. Om maar één voorbeeld te geven. Waarmee ik niet zeg dat het niet kan, of dat Martinez per sé moet blijven. Ik vraag me gewoon af of MPH de juiste man is op dit moment.

Waarom niet opnieuw een buitenlander trouwens? Ik weet natuurlijk niet of er al dan niet interesse is om naar ons te komen in de huidige fase, maar je kan maar polsen toch? Enkele vrije trainers die tactisch niet noodzakelijk moeten onderdoen voor MPH: Antonio Conte, Villas-Boas, Klinsmann. Daum en Vercauteren zijn ook nog vrij :mrgreen:

Als je nog iets uit onze kern wil persen, zou ik voor Conte gaan. Zo'n Klinsmann lijkt me dan weer niet slecht om iets nieuws te bouwen (zie zijn werk bij Duitsland en de VS), is een grote naam in het voetbal (niet onbelangrijk indien een aantal van onze vedetten nog even doorgaan) en weet zich goed te omringen.

En wil je per sé een Belg (of bij gebrek aan alternatieven), dan zou ik Vercauteren nog niet eens zo'n slecht idee vinden. Kan perfect op relatief korte termijn iets neerzetten, is al eens interim-bondscoach geweest (remember de Kirin-cup met de eerste oproeping voor de toen nog totaal onbekende Nainggolan), is actief geweest in de post-formatie bij anderlecht en heeft in die zin meer met doorstroming van nieuw talent dan pakweg een MPH. Heeft bovendien als trainer bij verschillende ploegen resultaten neergezet. Dat hij een cynicus is en een anderlecht-man moeten we er dan maar voor lief bijnemen.

Maar ik verwacht dus eigenlijk gewoon dat Martinez blijft tot na het WK van eind volgend jaar. Benieuwd wie hij zal aanstellen als zijn opvolger (want ja, hij is ook onze TD).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

mijn opstelling voor zondag, in de verwachting dat Kevin en Eden op de bank starten:

Courtois

Denayer, Theate, Vertonghen

Saelemaekers, Dendoncker, Vanaken, Carrasco

De Ketelaere

Lukaku Trossard
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Lukaku wordt als diepe spits alvast niet vervangen door De Ketelaere. “De Ketelaere heeft niet het profiel om als spits te spelen bij de Rode Duivels”, aldus Martinez. De 20-jarige speler van Club Brugge loopt bij zijn club wel in de spits. Hij krijgt nagenoeg zeker wel speelminuten.
Maar Batsman heeft wél het profiel?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Charles scoort en geeft zijn visitekaartje af. Hans degelijke match.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Al blij dat ik mijn zondagmiddag niet opgeofferd heb om naar de Duivels te kijken, was een aangenaam weertje buiten :D
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: De Rode Duivels

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 10 okt 2021, 17:16 Charles scoort en geeft zijn visitekaartje af. Hans degelijke match.
De waarde van CDK blijft maar stijgen. :shock:
Jens
Tester
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2021, 15:11

Re: De Rode Duivels

Bericht door Jens »

Joeps, 'k ben met ewa vrienden onze voetbalpraat aan het opnemen en op YT aan het plaatsen. Recentste aflevering gaat uiteraard over Rode Duivels & Roberto Martinez.

Volgens ons heeft hij de tactische kwaliteit niet om een echte topcoach te zijn. Hij slaagt er niet in zich aan te passen aan een tegenstander, nadat deze zich uitdrukkelijk heeft aangepast aan ons + het koppig vasthouden aan dezelfde namen wordt echt nefast voor de toekomst.

Altijd welkom om is te checken, ik heb snel de regels ge-skimmed en zag precies niet dat ik niets mag "pluggen" dus ik hoop dat het niet als spam aanzien wordt. het is wel relevant :)

(de opname's moeten technisch nog verbeteren :o)

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Veel jonge Belgen in actie in de CL: Mbamba, Charles en Van der Brempt bij ons, Amadou Onana bij Lille, Aster Vranckx, Lukebakio en eerder Bornauw bij Wolfsburg, en eerder ook al de (nu geblesseerde) Doku in de kwalificaties voor Rennes (vorig jaar 4 basisplaatsen en 2 invalbeurten in de groepsfase).

Dat soort ervaringen is onbetaalbaar voor zo'n jonge gasten. Toont toch aan dat de toekomst na onze "gouden generatie" niet noodzakelijk somber hoeft te zijn.

Ook een eervolle vermelding voor Vertonghen trouwens. Op zijn 34e basisspeler bij Benfica, dat ondanks de nederlaag tegen Bayern niet eens zo slecht was. Zijn wendbaarheid en snelheid op de eerste meter botten wel af, maar haalde toch nog een topsnelheid van 32,2 km/u in zijn 3 CL-matchen tot dusver. Jantje is nog niet versleten.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3261
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Faes en Vanzeir bij de selectie. Zeker verdedigbaar. Voor het overige geen Mechele, wel Simon, Hans en Charles.
Plaats reactie