De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 07 nov 2022, 09:55 Boyata is toch geen Rode Duivel niveau ?
Ik denk dat Theate als linksvoetige CV, zeker met de blessure van Vertonghen, nu al zeker mag zijn van zijn plaatsje in de definitieve selectie. Indien Vertonghen zelfs maar half fit raakt tegen het WK, gaat hij mee. Alderweireld en Dendoncker zijn voor mij ook zekerheden. Daarnaast heeft Faes toch ook wel punten gescoord. Laatste 8 wedstrijden in de basis bij Leicester, dat zich na een slechte seizoensstart toch ook wat herpakt heeft. Ik zou die zeker meenemen. Voor de overblijvende plaats heb ik echt geen idee wie het zal worden. Boyata, Denayer, Mechele en Debast lijken me allemaal mogelijkheden. Als Martinez bij twijfel inderdaad voor de jongere kiest, moet hij eigenlijk Debast meenemen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Trésor niet in de voorselectie van de Rode Duivels, uitleg van de bondscoach (quotes uit dit artikel van het nieuwsblad):
“Ik zal sneller kiezen voor spelers die al ervaring hebben bij de Rode Duivels”, aldus de bondscoach toen. “Over hen hebben we heel veel info vergaard de voorbije twee jaar, op het vlak van trainingen en automatismen. Dat is belangrijker dan wat een nieuwe speler die nu in vorm is, zou kunnen bijbrengen. Of er toch nieuwelingen bij zullen zijn, zal afhangen van eventuele blessures.”
Diezelfde bondscoach :
Wel erbij: Francis Amuzu. De 23-jarige aanvaller van anderlecht mag dus hopen op een WK-selectie. En dat ondanks geen enkele cap voor de A-ploeg tot op heden. Amuzu is dit seizoen niet altijd een vaste waarde bij paars-wit en zit aan drie goals en twee assists in de competitie.
Gelooft iemand die man zijn uitleg eigenlijk nog?
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 08 nov 2022, 17:22 Trésor niet in de voorselectie van de Rode Duivels, uitleg van de bondscoach (quotes uit dit artikel van het nieuwsblad):
“Ik zal sneller kiezen voor spelers die al ervaring hebben bij de Rode Duivels”, aldus de bondscoach toen. “Over hen hebben we heel veel info vergaard de voorbije twee jaar, op het vlak van trainingen en automatismen. Dat is belangrijker dan wat een nieuwe speler die nu in vorm is, zou kunnen bijbrengen. Of er toch nieuwelingen bij zullen zijn, zal afhangen van eventuele blessures.”
Diezelfde bondscoach :
Wel erbij: Francis Amuzu. De 23-jarige aanvaller van anderlecht mag dus hopen op een WK-selectie. En dat ondanks geen enkele cap voor de A-ploeg tot op heden. Amuzu is dit seizoen niet altijd een vaste waarde bij paars-wit en zit aan drie goals en twee assists in de competitie.
Gelooft iemand die man zijn uitleg eigenlijk nog?
Simpel antwoord: nee.

Als je dan vandaag moet lezen dat ze bij de bond zijn contract, dat afloopt in december, willen verlengen, tjah
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »


Ik kan wel leven met deze selectie. Faes en Theate verdienen het meer dan Boyata en Denayer, ben ik dus blij mee. Spijtig voor Brandon, die het in mijn ogen zeker had verdiend, maar had verwacht dat het Debast ging worden. Debast is wel een talentrijke verdediger natuurlijk, en een betere voetballer dan Brandon.

Doku is een logische keuze. Razendsnel, één van de beste dribbelaars in Europa en goed in de pressing, maar ook wel heel blessuregevoelig.

Door Openda mee te nemen heb je toch nog snelheid in je aanvallend compartiment mochten Doku en/of Lukaku uitvallen, iets wat Batshuayi toch minder heeft, en wat we wel eens nodig zouden kunnen hebben. Openda zit in vorm maar is eigenlijk al 1,5 jaar ofzo echt wel goed bezig. Bewees zowel bij de Duivels als bij Lens al dat hij ook als invaller potten kan breken.

De reserves:
- Heynen
- Saelemaekers
- Lukebakio
- Denayer
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: De Rode Duivels

Bericht door Yago »

Heynen had er bij moeten zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Yago schreef: 10 nov 2022, 13:48 Heynen had er bij moeten zijn.
Is reserve. We spelen normaal met 2 pivots en hebben met Witsel, Onana, Tielemans en Vanaken al dubbele bezetting op die posities. Ook Dendoncker en De Bruyne kunnen daar spelen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Met Simon en Hans twee spelers in de selectie, en met Meunier, De Ketelaere en Openda 3 ex-spelers.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik kan me wel vinden in de selectie. Heynen erbij was mooi geweest maar wat overkill op die positie. E. Hazard & Mertens had ik er persoonlijk niet bijgenomen. Van Hazard verwacht ik niet veel beslissende acties gezien zijn huidige vorm en speelminuten. Eventueel is het argument "hij is de kapitein" of "het is goed voor de sfeer", maar dat vind ik wat onnozel. Het is een WK voetbal, geen Scoutskamp. Idem voor Mertens. Die brengt al een paar jaar niet veel meer bij in de nationale ploeg, dus beter iemand anders als invaller.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: De Rode Duivels

Bericht door Peter »

Selectie beter meegevallen dan gevreesd. Doku & Mertens zijn voor mij rare keuzes, al valt er nog wel een case te maken voor Doku. Mertens is passé.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

Sanders schreef: 09 nov 2022, 07:55
t4nd schreef: 08 nov 2022, 17:22 Trésor niet in de voorselectie van de Rode Duivels, uitleg van de bondscoach (quotes uit dit artikel van het nieuwsblad):
“Ik zal sneller kiezen voor spelers die al ervaring hebben bij de Rode Duivels”, aldus de bondscoach toen. “Over hen hebben we heel veel info vergaard de voorbije twee jaar, op het vlak van trainingen en automatismen. Dat is belangrijker dan wat een nieuwe speler die nu in vorm is, zou kunnen bijbrengen. Of er toch nieuwelingen bij zullen zijn, zal afhangen van eventuele blessures.”
Diezelfde bondscoach :
Wel erbij: Francis Amuzu. De 23-jarige aanvaller van anderlecht mag dus hopen op een WK-selectie. En dat ondanks geen enkele cap voor de A-ploeg tot op heden. Amuzu is dit seizoen niet altijd een vaste waarde bij paars-wit en zit aan drie goals en twee assists in de competitie.
Gelooft iemand die man zijn uitleg eigenlijk nog?
Simpel antwoord: nee.

Als je dan vandaag moet lezen dat ze bij de bond zijn contract, dat afloopt in december, willen verlengen, tjah
Nogmaals bewijs dat onze bond even corrupt is als al die bobo's van de uefa en fifa.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

Peter schreef: 10 nov 2022, 15:58 Selectie beter meegevallen dan gevreesd. Doku & Mertens zijn voor mij rare keuzes, al valt er nog wel een case te maken voor Doku. Mertens is passé.
Mertens speelt nog thans wekelijks bij Galatasaray.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 11 nov 2022, 13:32
Peter schreef: 10 nov 2022, 15:58 Selectie beter meegevallen dan gevreesd. Doku & Mertens zijn voor mij rare keuzes, al valt er nog wel een case te maken voor Doku. Mertens is passé.
Mertens speelt nog thans wekelijks bij Galatasaray.
Zal sowieso niet voor een basisplaats zijn, denk ik dan. Hopen dat hij zijn vroegere status van supersub terug kan oppikken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Als je een supersub wil, dan breng je Doku, De Ketelaere of Openda in... Jonge gasten die zich volledig gaan geven en zich willen bewijzen. Mertens heeft de laatste matchen van de rode duivels vooral bewezen dat hij zich niet meer volledig (kan) geven als invaller.

Dat is ook wat mij irriteert aan de selectie van E. Hazard. Martinez gaat hem in de oefenmatch tegen Egypte laten spelen "om matchritme op te doen" en Trossard gaat blij moeten zijn met een invallersstatuut. Gezien de vorm van de voorbije 2 jaar van beide spelers is dat om te wenen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Blijkbaar traint reserve Denayer mee met de Duivels, wat er op zou kunnen wijzen dat Vertonghen nog steeds onzeker is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Onze verdediging is triest hé...

Martinez wou altijd Denayer en Boyata als "nieuwe verdediging" naast de anciens Alderweireld & Vertongen. Door ze niet te selecteren heeft Martinez toegegeven dat hij fout zat. Dendoncker heeft daar een paar matchen als oplapmiddel gespeeld en hij deed het niet slecht, maar om nu te zeggen dat hij dé man in de defensie is... Dan heb je nog Faes & Theate. Op zich goeie verdedigers, maar stel dat Vertongen geblesseerd is heb je volgens mij een groot probleem. Je kan moeilijk Alderweireld-Faes-Theate spelen want dat is een compleet nieuwe defensie. Dan moet je al Denayer (als reserve) in de basis droppen of Dendoncker...
Plaats reactie