De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

In vergelijking met mijn selectie van hierboven:
- geen Vermaelen of Vanheusden (blessures?)
- wel Boyata (fit genoeg na hamstringblessure?)

==> op papier maar 4 centrale verdedigers, maar Dendoncker en Witsel kunnen daar ook uit de voeten.

- Saelemaekers erbij (twijfelde tussen hem en Foket)
- Lukebakio erbij

Van de 4 keepers moet er nog één afvallen

Ik kan me hier wel in vinden. Benieuwd wat we tegen de Fransen op de mat gaan leggen!
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: De Rode Duivels

Bericht door Polbemol »

t4nd schreef: 01 okt 2021, 12:42 Wel chique.
Voor de halve finale van de Nations League zijn 23 Rode Duivels geselecteerd. 3 daarvan spelen nog in België, alledrie bij Club Brugge. Bij Nederland is Lang opgeroepen. Nog maar eens een bewijs van hoe goed we bezig zijn.
Zeker en vast. En de sleutel in dit succes is in zichzelf blijven geloven. Door gewoon verder goed te spelen en verder hard te werken staan ze nu 'incontournable' in de selectie. En zonder te janken! Allemaal zelf verdiend!!! :bow:
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Nakamba30 »

Hoeveel goals heeft doku vorig jaar gemaakt bij rennes, hoeveel assists gaf hij? Als er iemanf zin heeft om het op te zoeken mag hij van mij maar ik denk dat je lang zal moeten zoeken en hij kreeg nochtans het vertrouwen van zijn trainer...en italie tuureluurs spelen op het ek...bij mijn weten heeft hij 1 keer gevaarlijk op doel geschoten en voor de rest heeft hij veel gelopen met de bal aan de voet en erover gesprongen van links naar rechts maar veel gevaar kwam daar nie van
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Vergas Ronald »

Nakamba30 schreef: 02 okt 2021, 00:38 Hoeveel goals heeft doku vorig jaar gemaakt bij rennes, hoeveel assists gaf hij?
Nul denk ik? Die jongen is een terrorist voor backs die hem moeten stoppen maar hij doet toch niets eens hij z'n verdediger voorbij is.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Nakamba30 »

Er wordt veel te rap kansen gegeven aan anderlechtspelers in de nationale ploeg...verschaeren, die heeft over 2 jaar sterke play offs gespeeld en werd direct omhoog gestoken als nieuwe anderlechtster allé...de ketelaere is toch al 2 jaar stukken beter...hij is bepalend voor ons, had zich al op verschillende posities getoond, scoorde bekangrijke goals en had al gescoord in de champions league. Hoeveel keer heeft dien dwerg van anderlecht al nie mogen meedoen en Charles 1 minuut, schandalig gewoonweg. Twordt tijd dat martinez aan zet...geef mij maar preudhomme als bondscoach en hij mag meteen doorselecteren, een hoopje van de oude garde eruit. Tijd voor nieuwe sterren...maar dan zullen het wel nie verschaeren, doku en sambi lokonga mogen zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Vergas Ronald schreef: 02 okt 2021, 03:13
Nakamba30 schreef: 02 okt 2021, 00:38 Hoeveel goals heeft doku vorig jaar gemaakt bij rennes, hoeveel assists gaf hij?
Nul denk ik? Die jongen is een terrorist voor backs die hem moeten stoppen maar hij doet toch niets eens hij z'n verdediger voorbij is.
2 goals, 3 assists vorig seizoen voor Rennes. Maar die statistieken zijn maar wat ze zijn. Jij bent de eerste om te zeggen dat een targetman ook zonder goals en assists nuttig kan zijn voor een ploeg (ik ben het daar trouwens helemaal mee eens); waarom zou dat voor een type Doku anders zijn?

Had bijvoorbeeld 1,4 key passes per game in de Ligue 1 en zelfs 1,8 per game in de Champions League vorig seizoen. Da's vergelijkbaar met wat Hans ons in de CL bracht de voorbije seizoenen (dit seizoen maar 0,5 maar hij speelt dan ook in een wat andere rol door ons nieuw systeem).

Ander voorbeeld: de match tegen Italië. je kan zeggen: 0 goals, 0 assists. Veel gedribbeld maar geen resultaat. Maar hij lokt wel 4 overtredingen waaronder 1 penaltyfout uit met zijn acties. Dat levert hem geen streepje op in de statistieken, maar maakt hem wel nuttig voor het team. Zou eens willen opgelijst zien hoeveel penalties en vrije schoppen in de buurt van de grote rechthoek hij reeds heeft uitgelokt in zijn jonge carrière. Stilstaande fases uitlokken biedt je team niet alleen de mogelijkheid op een doelpunt, maar ook een moment om de pionnen weer goed te zetten en de organisatie te herstellen.

Moet hij nog beter het overzicht bewaren? absoluut. Moet hij werken aan zijn laatste pass/zichzelf meer tijd geven om die te geven? Zeker. Probeert hij af en toe te veel waardoor hij zichzelf dribbelt of onnodig balverlies lijdt? Ongetwijfeld. Ook zijn afwerking moet nog beter.
Is hij een kieken zonder kop? Volgens mij niet. Hij gaat direct diep, richting de box, waar elke overtreding tegen dodelijk kan zijn voor de ploeg van de overtreder. Hij infiltreert de box en zoekt de half spaces, zoekt in de opbouw ook geregeld de 1-2 en duikt daarna goed in de ruimtes. Belangrijkste wat voor mij nog ontbreekt in zijn arsenaal is vooral koelbloedigheid in de laatste fase (schieten of passen? strak voorzetten of 45°?) en 'pausa'. Nu wil hij alles teveel op volle snelheid doen waardoor hij zichzelf ook geen tijd geeft voor een goeie (laatste) pass, en zijn teamgenoten amper tijd om aan te sluiten. Met zijn startsnelheid kan hij gerust eens afremmen, tegenstander doen twijfelen (happen of niet), waardoor hij zelf de tijd heeft om ofwel de bal af te geven aan een ondertussen bijgesloten of opkomende ploegmaat of zelf opnieuw verschroeiend aan te zetten met de bal aan de voet.

En vooral: hij is 19 jaar. Met een beetje meeval is zijn carrière nog maar net begonnen. Ook fysiek kan hij nog heel wat sterker worden. Eens je schouder of kont zetten in een duel kan ook helpen om jezelf tijd te kopen voor een goeie pass. Eden heeft dat ook maar ontwikkeld/geleerd eens hij bij Chelsea zat.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

IsO schreef: 30 sep 2021, 16:29
The_One schreef: 30 sep 2021, 12:33 Naam en faam. Jammer genoeg.
En het feit dat zijn laatste prestaties bij de Duivels best goed waren, als we eerlijk zijn, en zijn prestaties bij Real niet zo afgrijselijk slecht zijn als ze soms in de (Spaanse) pers worden voorgesteld.

Edit: je kan hetzelfde eigenlijk zeggen over KDB. Die heeft er dit seizoen ook nog niet al te veel van gebakken. Maar spelers van hun kaliber zou ik altijd meenemen. Al is het voor een invalbeurt zoals tegen Denemarken op het EK.
Enkele interessante statistieken van Hazard dit seizoen bij Real: meeste baltoetsen in de vijandelijke 16 (9,65/match), meeste passes die leiden tot een schot op doel (key passes): 4,25 per wedstrijd. Er is nog werk maar wijst er toch op dat hij meer en beter bij het spel betrokken wordt dan vorig seizoen. Goede indruk van bij de Duivels wordt dus bevestigd. Hopelijk kan hij dit niveau komende dagen doortrekken!
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Vnd Hans ipv Youri aub!!!!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik zie liever Kevin ipv Youri & Hans een rijtje hoger, maar idd : Youri op de bank aub.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Ondertussen Thorgan ook out en Theate in. Verdedigbaar vind ik, zeker nu Denayer onzeker blijkt. Linksvoetige stevige no-nonsense CV die met zijn lengte (1m91) en kopkracht ook op stilstaande fases gevaar kan creëren.

Ik ben ook benieuwd naar de opstelling vanavond. Carrasco of Castagne op links? Castagne, Saelemaekers of Foket op rechts? Tielemans of Vanaken? Toch wel wat onzekerheden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Hele mature eerste helft. Hopelijk straks meer van dat!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

En toch weer de deceptie... Telt die 2e van Lukaku is't volgens mij altijd over. Maar terechte call
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Triestig gewoon dit.

Tielemans trekt een hele eerste helft op niks maar mag toch nog blijven staan (terwijl hij überhaupt niet eens aan de start had mogen staan). Uiteindelijk wordt Vanaken dan ingebracht bij 2-2 om de ploeg terug op sleeptouw te nemen? Een speler die de voorbije jaren continu uitgelachen is in verband met de Rode duivels moet nu plots de redder des vaderlands spelen. En 't beste is nog - het was hem bijna gelukt want zijn pre-assist was perfect - alleen jammer dat Lukaku net buitenspel stond.

Maar goed, wil iemand een vliegtuigticket richting Barcelona bestellen voor Martinez - ik wil hem persoonlijk ophalen en tot Zaventem brengen. Hij heeft meer verstand van tactiek dan de coaches voor hem (op zich niet eens zo'n prestatie als je ziet wie dat waren), maar hij heeft te veel favorietjes en dat is gewoon nefast.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Vanaken trouwens 100% passnauwkeurigheid. Veel nuttiger dan Youri. Maar goed, Witsel ook niet top, Castagne te flets, De Bruyne goed maar nog niet scherp en fit genoeg, Eden idem in de 1ste helft maar daarna niks meer. Ondanks de onbenulligheid van de troosting hoop ik toch dat we wat andere jongens gaan zien. Saelemaekers, CDK, Hans en trossard in de basis. Beetje jong geweld kan deugd doen
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Tijd om ermee te stoppen. Doorselecteren en enkele heilige huisjes laten sneuvelen.
Nieuwe generatie met de sterkhouders die nog een aantal jaar blijven combineren (Hazard, Lukaku, KDB) en aan een nieuwe verdediging timmeren. (Castagne, Bornauw, Theate, Vanheusden, en ik vergeet er wss nog een paar).
Het zal met vallen en opstaan worden maar ik denk dat er kansen genoeg geweest zijn.
En OOOHHHH ja
MPH als trainer aub!!!!
Plaats reactie