De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Martinez is een goede people manager net zoals Wilmots was, al heeft hij wel meer kaas gegeten van strategie dan de Marc. Het is alleen geen mega-coach die meer uit deze ploeg kan halen. De Rode Duivels hebben onder Martinez eigenlijk niets bewezen. Ze hebben steeds gedaan wat normaal was (met zo'n selectie 30 op 30 halen tegen flauwe ploegen is geen mega-prestatie) en van zodra het wat lastiger werd lagen we eruit. Eén "referentiematch" kan je benoemen : het WK tegen Brazilië. Voor de rest tegen Frankrijk eruit zonder te overtuigen, tegen Portugal gewonnen met kak-voetbal en nu tegen Italië op alle vlakken tactisch overmeesterd.

-> Vanaken meepakken om hem altijd in de tribune te zetten is vernederend - je zet hem tenminste 2 matchen op de bank om iemand anders in de ploeg te zetten.
-> Op het moment dat Italië zijn vinnige aanvallers eruit haalt en je móet scoren zet je gewoon Benteke erin zodat je meer kan pompen.
-> Chadli & Mertens voor Meunier & Tielemans kan je nog uitleggen (enkel Witsel als verdedigende middenvelder en iets meer offensieve flanken dan het was). Ik zeg niet dat ik akkoord ben ermee, ik zeg dat het uitlegbaar is. Om dan 3min later na een blessure van Chadli hem te vervangen door Praet zodat je opnieuw naar 2 verdedigende middenvelders moet gaan, Doku terug op links moet zetten, ... Dan ga je niet zeggen dat het een tactische wissel was, dan is het gewoon Carrasco niet willen brengen.

Wat mij betreft : andere coach en liefst eentje die tactisch al zaken bewezen heeft. Een Italiaan zou eigenlijk niet eens zo slecht zijn, daar zijn wel genoeg coaches die tactisch een meerwaarde bieden zodat we op het WK wat kunnen halen. Het zou doodzonde zijn om spelers als Lukaku & De Bruyne geen finale te laten spelen op een groot toernooi :-(.
unleashed1990
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mei 2021, 22:19

Re: De Rode Duivels

Bericht door unleashed1990 »

t4nd schreef: 05 jul 2021, 14:19 Martinez is een goede people manager net zoals Wilmots was, al heeft hij wel meer kaas gegeten van strategie dan de Marc. Het is alleen geen mega-coach die meer uit deze ploeg kan halen. De Rode Duivels hebben onder Martinez eigenlijk niets bewezen. Ze hebben steeds gedaan wat normaal was (met zo'n selectie 30 op 30 halen tegen flauwe ploegen is geen mega-prestatie) en van zodra het wat lastiger werd lagen we eruit. Eén "referentiematch" kan je benoemen : het WK tegen Brazilië. Voor de rest tegen Frankrijk eruit zonder te overtuigen, tegen Portugal gewonnen met kak-voetbal en nu tegen Italië op alle vlakken tactisch overmeesterd.

-> Vanaken meepakken om hem altijd in de tribune te zetten is vernederend - je zet hem tenminste 2 matchen op de bank om iemand anders in de ploeg te zetten.
-> Op het moment dat Italië zijn vinnige aanvallers eruit haalt en je móet scoren zet je gewoon Benteke erin zodat je meer kan pompen.
-> Chadli & Mertens voor Meunier & Tielemans kan je nog uitleggen (enkel Witsel als verdedigende middenvelder en iets meer offensieve flanken dan het was). Ik zeg niet dat ik akkoord ben ermee, ik zeg dat het uitlegbaar is. Om dan 3min later na een blessure van Chadli hem te vervangen door Praet zodat je opnieuw naar 2 verdedigende middenvelders moet gaan, Doku terug op links moet zetten, ... Dan ga je niet zeggen dat het een tactische wissel was, dan is het gewoon Carrasco niet willen brengen.

Wat mij betreft : andere coach en liefst eentje die tactisch al zaken bewezen heeft. Een Italiaan zou eigenlijk niet eens zo slecht zijn, daar zijn wel genoeg coaches die tactisch een meerwaarde bieden zodat we op het WK wat kunnen halen. Het zou doodzonde zijn om spelers als Lukaku & De Bruyne geen finale te laten spelen op een groot toernooi :-(.
Je vergeet de non match tegen argentinie ook dat was een afgang
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 05 jul 2021, 14:19 Martinez is een goede people manager net zoals Wilmots was, al heeft hij wel meer kaas gegeten van strategie dan de Marc. Het is alleen geen mega-coach die meer uit deze ploeg kan halen. De Rode Duivels hebben onder Martinez eigenlijk niets bewezen. Ze hebben steeds gedaan wat normaal was (met zo'n selectie 30 op 30 halen tegen flauwe ploegen is geen mega-prestatie) en van zodra het wat lastiger werd lagen we eruit. Eén "referentiematch" kan je benoemen : het WK tegen Brazilië. Voor de rest tegen Frankrijk eruit zonder te overtuigen, tegen Portugal gewonnen met kak-voetbal en nu tegen Italië op alle vlakken tactisch overmeesterd.

-> Vanaken meepakken om hem altijd in de tribune te zetten is vernederend - je zet hem tenminste 2 matchen op de bank om iemand anders in de ploeg te zetten.
-> Op het moment dat Italië zijn vinnige aanvallers eruit haalt en je móet scoren zet je gewoon Benteke erin zodat je meer kan pompen.
-> Chadli & Mertens voor Meunier & Tielemans kan je nog uitleggen (enkel Witsel als verdedigende middenvelder en iets meer offensieve flanken dan het was). Ik zeg niet dat ik akkoord ben ermee, ik zeg dat het uitlegbaar is. Om dan 3min later na een blessure van Chadli hem te vervangen door Praet zodat je opnieuw naar 2 verdedigende middenvelders moet gaan, Doku terug op links moet zetten, ... Dan ga je niet zeggen dat het een tactische wissel was, dan is het gewoon Carrasco niet willen brengen.

Wat mij betreft : andere coach en liefst eentje die tactisch al zaken bewezen heeft. Een Italiaan zou eigenlijk niet eens zo slecht zijn, daar zijn wel genoeg coaches die tactisch een meerwaarde bieden zodat we op het WK wat kunnen halen. Het zou doodzonde zijn om spelers als Lukaku & De Bruyne geen finale te laten spelen op een groot toernooi :-(.
Chadli is eigenlijk zeer scherp ingevallen. Zet Romelu zijn hoofd tegen die voorzet of tikt iemand binnen aan de tweede paal (Thorgan was het denk ik die daar stond), dan spreken we over een briljante (dubbele) wissel. Nu wordt hij niet gescoord en valt Chadli meteen uit. Waarom hij dan Praet brengt i.p.v. Chadli, god mag het weten. De dreiging kwam er net doordat Kevin een rij naar achter schoof (want Tielemans eraf) waardoor hij het spel meer voor zich had, en er met Mertens en Chadli aanvallend ingestelde spelers opkwamen die diepgang zochten. Op zo'n moment breng je echt iedereen in plaats van Chadli, maar niet de meest controlerende speler die op uw bank zit.

Grootste probleem voor mij is ons laag blok in combinatie met inconsistente, niet-collectieve pressing, en oplossingen vinden voor de man-meer situaties die constant worden gecreëerd tegen ofwel onze wingbacks, ofwel ons 2-mansmiddenveld. Daar is zeker nog progressie mogelijk.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: De Rode Duivels

Bericht door Blackburn »

IsO schreef: 05 jul 2021, 16:13 De dreiging kwam er net doordat Kevin een rij naar achter schoof (want Tielemans eraf) waardoor hij het spel meer voor zich had, en er met Mertens en Chadli aanvallend ingestelde spelers opkwamen die diepgang zochten. Op zo'n moment breng je echt iedereen in plaats van Chadli, maar niet de meest controlerende speler die op uw bank zit.

Grootste probleem voor mij is ons laag blok in combinatie met inconsistente, niet-collectieve pressing, en oplossingen vinden voor de man-meer situaties die constant worden gecreëerd tegen ofwel onze wingbacks, ofwel ons 2-mansmiddenveld. Daar is zeker nog progressie mogelijk.
Absoluut dit!
Vergelijk eens hoe de Italianen collectief druk zetten en wij slechts met 3 spelers: Doku, KDB en Lukaku. Hierdoor iel er een enorm gat waar Jorginho en Verratti handig gebruik van maakten om zichzelf makkelijk aanspeelbaar te maken en de Italianen dus heel makkelijk kunnen uitvoetballen uit de schijnpress. Ofwel zet je collectief druk, ofwel, druk je met 1 of 2 aanvallers en laat je KDB terugvallen om het centraal inspelen te beletten. Dan verplicht je de italianen om de lange bal te trappen, zoals zij bij ons deden. Good luck met Immobile dan vanvoor.

Gedurende een dikke 5 minuten had ik het gevoel dat we er door gingen voetballen de tweede helft. Dat waren de vijf minuten met Chadli en met KDB een rij lager. Ons spel wa dan een stuk dynamischer. Door Praet te brengen en KDB terug naar voor te schuiven heeft Martinez de oplossing zelf teniet gedaan. Dat had ofwel Carrasco, Batshuayi of Benteke moeten zijn.
Nooit een fan geweest van KDB op die pocket positie of op de valse 9. Hoeveel matchen bij City of de RD heeft dat echt gewerkt? Af en toe eens tegen Janneke en Mieke. Maar tegen topploegen zelden of nooit. Zijn beste positie is die naast Witsel. Tielemans is een geweldige voetballer, maar zijn gebrekkige vorm was voldoende om hem uit de ploeg te zetten, KDB een rij naar achter en Eden, Carrasco of Doku of Trossard op de pockets…

Martinez heeft de verdienste dat hij van deze groep een ploeg heeft gemaakt en dat hij voor een 3mansverdediging koos. Een oplossing die Wilmots in al die jaren zonder backs maar niet kon bedenken…
Maar tactisch maakt Martinez zelden of nooit het verschil. Dat was wel duidelijk tegen een coach die in Engeland en Italië alles gewonnen heeft wat er te winnen viel.
FrankFarinaII

Re: De Rode Duivels

Bericht door FrankFarinaII »

Als je als coach geen platte prijs pakt met deze weelde aan spelers, dan ligt het aan de coach. Akkoord dat de spelers het moeten doen, maar martinez blinkt uit in vriendjespolitiek en slechte keuzes. Chadli meepakken is er zo een van (geblesseerd/nog geen match gespeeld dit jaar/op terugweg), Vanaken hetzelfde (kan gewoon niet mee op dit niveau), Dendoncker (komt nog tekort), Praet (als je nu hem brengt of de middenstip is net hetzelfde), etc... In de selectie zaten al miscastings, door vriendjespolitiek. Als je dan geen tactisch inzicht hebt (Benteke inbrengen in de 97 minuut, omg....) dan ben je gebuisd als coach. ZE mogen hem laten gaan en eens een trainer pakken die iets bereikt = prijzen pakt
unleashed1990
Tester
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mei 2021, 22:19

Re: De Rode Duivels

Bericht door unleashed1990 »

FrankFarinaII schreef: 06 jul 2021, 09:24 Als je als coach geen platte prijs pakt met deze weelde aan spelers, dan ligt het aan de coach. Akkoord dat de spelers het moeten doen, maar martinez blinkt uit in vriendjespolitiek en slechte keuzes. Chadli meepakken is er zo een van (geblesseerd/nog geen match gespeeld dit jaar/op terugweg), Vanaken hetzelfde (kan gewoon niet mee op dit niveau), Dendoncker (komt nog tekort), Praet (als je nu hem brengt of de middenstip is net hetzelfde), etc... In de selectie zaten al miscastings, door vriendjespolitiek. Als je dan geen tactisch inzicht hebt (Benteke inbrengen in de 97 minuut, omg....) dan ben je gebuisd als coach. ZE mogen hem laten gaan en eens een trainer pakken die iets bereikt = prijzen pakt
Jullie doen alsof belgie een topland netzoal duitsland of frankrijk.

Beetje serieus blijven. We hebben een goede selectie maar volgens mij heeft de media deze overhypt waardoor er een te hoog verwachtingspatroon was. Waarom moest deze generatie een prijs winnnen? Zo uitstekend zijn ze ook niet.
FrankFarinaII

Re: De Rode Duivels

Bericht door FrankFarinaII »

unleashed1990 schreef: 06 jul 2021, 12:54
FrankFarinaII schreef: 06 jul 2021, 09:24 Als je als coach geen platte prijs pakt met deze weelde aan spelers, dan ligt het aan de coach. Akkoord dat de spelers het moeten doen, maar martinez blinkt uit in vriendjespolitiek en slechte keuzes. Chadli meepakken is er zo een van (geblesseerd/nog geen match gespeeld dit jaar/op terugweg), Vanaken hetzelfde (kan gewoon niet mee op dit niveau), Dendoncker (komt nog tekort), Praet (als je nu hem brengt of de middenstip is net hetzelfde), etc... In de selectie zaten al miscastings, door vriendjespolitiek. Als je dan geen tactisch inzicht hebt (Benteke inbrengen in de 97 minuut, omg....) dan ben je gebuisd als coach. ZE mogen hem laten gaan en eens een trainer pakken die iets bereikt = prijzen pakt
Jullie doen alsof belgie een topland netzoal duitsland of frankrijk.

Beetje serieus blijven. We hebben een goede selectie maar volgens mij heeft de media deze overhypt waardoor er een te hoog verwachtingspatroon was. Waarom moest deze generatie een prijs winnnen? Zo uitstekend zijn ze ook niet.
En dat is (no offence) weer een typisch belgische reactie: onderwaardering van eigen kunnen. Als Griekenland met een betonploeg het EK kan winnen dan kan Belgie met deze lichting zeker potten breken, enkel het verstand om dat te doen ontbreekt.
Tactiek bestaat niet en strategisch inzicht evenmin. Neem bvb de EK tabellen: als we tweedes waren kwamen in een gemakkelijkere tabel terecht (zie denemarken) en dat zou de weg naar de finale enkel maar bevorderd hebben, maar nee, ze willen alles winnen (net zoals op WK). Ok fine, maar uw kansen slinken dan, en zeker als je geen tactische trainer hebt die, als het nodig is zijn ploeg laat vechten. Een type fellaini onbreekt in deze ploeg, maar ook de wil/instructie om eens door te duwen en niet steeds in te zakken naar een doelpunt gemaakt te hebben.
Andere landen hebben regelmatig topploegen omdat hun speoling ook groter is, nu wij beschikken over tal van spelers die een ploeg verder kunnen stuwen, wordt dit niet gebruikt.
MArtinez is al jaren aan de bak en heeft nog niks bereikt, buiten de 3 plaats op het WK. MEt deze licting voetballers is dit te weinig en moet de coach vertrekken. We gaan weer dezelfde toer op: "we geloven in martinez" en uiteindelijk zal de conlcusie komen dat het toch niet de jusite trainer was en we deze generatie verkwanseld hebben
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Keuze van Alderweireld voor Al Duhail (Qatar) is er ook niet direct één die getuigt van sportieve ambitie. Puur financieel absoluut te begrijpen, maar pakweg Vertonghen koos met Benfica toch voor een sportief interessantere piste. Wel wat ontgoocheld moet ik zeggen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik denk dat ik op Sporza ook die commentaar gelezen heb, met daarbij ook de bedenking dat hij afgelopen EK niet bij de uitschieters behoorde. Misschien voelt hij dat het allemaal wat minder gaat en wil hij nog snel cashen voor het einde verhaal is?
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Ik denk/hoop dat we een compleet verjongde kern mogen verwachten voor de volgende kwalificatieperiode.
Voor de Nat. L. zou ik dit nog niet verwachten.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Goeie match van Hans gister en Lukaku weeral bewezen dat hij een topspits is.
MAAR!!!!! Die defensie baart me toch serieus zorgen, dat is veel te licht voor het niveau dat we willen halen.
Vanheusden moest erin gestaan hebben al was het maar om te zien welk niveau hij dan wel haalt.
Laatst gewijzigd door Arnio op 03 sep 2021, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik wil sowieso Vanheusden in de ploeg zien, maar ik weet niet of het probleem daarmee opgelost zou zijn... Kompany was vroeger de leider, Vermaelen is ook nog deels een leider - Vertonghen & Alderweireld zijn (mijns inziens) een pak minder als leiderfiguur. Denaeyer & Boyata zijn in het beste geval meelopers die gestuurd moeten worden (al hebben ze hun uiteraard ook hun kwaliteiten).
Op dit moment missen we dus iemand die de leiding neemt in de defensie, en ik weet niet of we die zo snel gaan vinden.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

:teach: Noah Mbamba
(binnenkort)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5308
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: De Rode Duivels

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: 03 sep 2021, 10:43 :teach: Noah Mbamba
(binnenkort)
Al vergeten hoe hij door de mand viel tegen Gent ?
Laat hem zich eerst maar eens op Club niveau bewijzen. ;-)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 03 sep 2021, 11:00
vanGentmaarvoorClub schreef: 03 sep 2021, 10:43 :teach: Noah Mbamba
(binnenkort)
Al vergeten hoe hij door de mand viel tegen Gent ?
Laat hem zich eerst maar eens op Club niveau bewijzen. ;-)
Hij is 16 jaar...
Plaats reactie