De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Voor alle criticasters die vonden dat Vanaken geen plaats had bij de Rode Duivels : 2 matchen in de basis, 3 assists & 1 doelpunt (van de 7 doelpunten in totaal). Samen met Lukaku & Courtois de beste man op het plein. Ziet hoe hij de passes moet geven en creëert ruimte voor anderen.

Voor alle criticasters die nu gaan aanhalen dat Estland & Tsjechië geen geweldige ploegen zijn : je hebt gelijk, maar ook voor alle andere Rode Duivels was de tegenstander matig maar toch slaagden Tielemans, Carrasco, ... er níet in om uit te blinken.

Je ziet ook dat de Rode Duivels in de aanval een type Vanaken nodig hebben. De Bruyne moet gewoon in het middenveld in plaats van Tielemans, de bondscoach schuift hem te makkelijk naar voor door omdat hij Tielemans in het team wil. In de aanval gaat hij daardoor voor :
- E. Hazard / Doku / Carrasco : type flitsvoetballer
- Lukaku : vaste waarde
- De Bruyne : hoort eerder een rijtje lager thuis imo
- Mertens : past niet in het systeem van de Rode Duivels

Mertens is (helaas) een speler die we niet gebruiken naar zijn waarde en in ons systeem kan hij niet mee. Het alternatief voor Martinez is dan De Bruyne daar zetten of voor 2 flitsvoetballers gaan. Imo is 2 flitsvoetballers eentje te veel. Een type Vanaken in combinatie met E. Hazard / Lukaku & dan De Bruyne op het middenveld naast Witsel is voor onze manier van voetballen veel stabieler.

En dan zeg ik dus niet dat Vanaken een betere voetballer is dan sommige anderen, maar hij zou het team wél meer bijbrengen.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Weeral een zeer degelijke match van Vanaken.
Hij bewijst nogmaals dat hij zeker en vast z'n plaats heeft in deze groep.
Volgens mij zullen we hem in de toekomst (na de terugkeer van King Kev), meer in actie zien dan vroeger.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Helemaal eens met de 2 bovenstaande posts. Hans heeft eindelijk eens een volwaardige kans gekregen in matchen met inzet, en heeft laten zien dat hij dit team beter kan maken. De 11 beste individuen vormen niet noodzakelijk het beste team.

Ben ook wel benieuwd naar de wedstrijd van vanavond. Hans zal waarschijnlijk niet starten, maar Charles misschien wel aan de aftrap?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ligt het aan mij of is het wat belachelijk om De Ketelaere & Verschaeren van de beloften naar de Rode Duivels te halen voor de trip naar Wit-Rusland (of waar die match nu uiteindelijk gespeeld is) en ze dan geen minuut te laten spelen?

En kan iemand mij uitleggen wat de bondscoach tegen Vanheusden heeft? Als hij in de match gisteren zelfs geen kans krijgt...
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

t4nd schreef: 09 sep 2021, 08:32 Ligt het aan mij of is het wat belachelijk om De Ketelaere & Verschaeren van de beloften naar de Rode Duivels te halen voor de trip naar Wit-Rusland (of waar die match nu uiteindelijk gespeeld is) en ze dan geen minuut te laten spelen?

En kan iemand mij uitleggen wat de bondscoach tegen Vanheusden heeft? Als hij in de match gisteren zelfs geen kans krijgt...
Ik snap er ook helemaal niks meer van
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Martinez lijkt me gewoon een koppig mannetje
Als iedereen erop aandringt dat Vanheusden speelt, zal hij hem wel opzettelijk niet opstellen
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 09 sep 2021, 09:00
t4nd schreef: 09 sep 2021, 08:32 Ligt het aan mij of is het wat belachelijk om De Ketelaere & Verschaeren van de beloften naar de Rode Duivels te halen voor de trip naar Wit-Rusland (of waar die match nu uiteindelijk gespeeld is) en ze dan geen minuut te laten spelen?

En kan iemand mij uitleggen wat de bondscoach tegen Vanheusden heeft? Als hij in de match gisteren zelfs geen kans krijgt...
Ik snap er ook helemaal niks meer van
Is natuurlijk ook niet de eerste keer dat Martinez zoiets lapt. Zie Hans. Begin me stilaan af te vragen of dit niet (ook) een soort test is om te zien hoe zo'n nieuwkomer omgaat met ontgoochelingen, en hoe hij in de groep ligt, met het oog op eventuele opname in een tornooi-selectie. In de context van zo'n tornooi zit je natuurlijk constant op elkaars lip en bestaat ook de kans dat je amper of niet aan spelen toe komt als de A-spelers fit zijn en blijven.

Dat gezegd zijnde denk ik niet dat CDK of Verschaeren er al bij zullen zijn in de selectie voor de Nations League-eindronde, tenzij een brede selectie toegelaten is of tenzij er veel blessures/afwezigheden zijn. Ik hoop wel dat Charles tegen Estland in november eens echt aan de bak zal mogen, als is het maar een half uur ofzo. Nog zo'n jongen die ons iets kan bijbrengen, en bovendien meerdere rollen aankan.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Mijn selectie:

Courtois
Mignolet
Casteels

Alderweireld
Vertonghen
Vermaelen
Denayer
Vanheusden
Dendoncker

(Boyata is out geloof ik)

Meunier
Castagne
Thorgan
Carrasco

De Bruyne
Witsel
Tielemans
Vanaken

(Praet is out geloof ik)

Eden
De Ketelaere
Trossard

(Mertens nog geen minuut gespeeld dit seizoen; Doku vorig weekend nog out met hamstringblessure)

Lukaku
Batshuayi

Voor de 23e naam twijfel ik tussen Saelemaekers en Foket.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik volg, maar ik vrees dat de bondscoach ons gaat "verrassen" met Chadli & Mertens.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: De Rode Duivels

Bericht door Duffman »

IsO schreef: 30 sep 2021, 11:36 Mijn selectie:

Courtois
Mignolet
Casteels

Alderweireld
Vertonghen
Vermaelen
Denayer
Vanheusden
Dendoncker

(Boyata is out geloof ik)

Meunier
Castagne
Thorgan
Carrasco

De Bruyne
Witsel
Tielemans
Vanaken

(Praet is out geloof ik)

Eden
De Ketelaere
Trossard

(Mertens nog geen minuut gespeeld dit seizoen; Doku vorig weekend nog out met hamstringblessure)

Lukaku
Batshuayi

Voor de 23e naam twijfel ik tussen Saelemaekers en Foket.
Op basis van wat maakt E. Hazard momenteel aanspraak op een selectie?
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: De Rode Duivels

Bericht door The_One »

Naam en faam. Jammer genoeg.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

The_One schreef: 30 sep 2021, 12:33 Naam en faam. Jammer genoeg.
En het feit dat zijn laatste prestaties bij de Duivels best goed waren, als we eerlijk zijn, en zijn prestaties bij Real niet zo afgrijselijk slecht zijn als ze soms in de (Spaanse) pers worden voorgesteld.

Edit: je kan hetzelfde eigenlijk zeggen over KDB. Die heeft er dit seizoen ook nog niet al te veel van gebakken. Maar spelers van hun kaliber zou ik altijd meenemen. Al is het voor een invalbeurt zoals tegen Denemarken op het EK.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3260
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door IsO »

Ik ben eigenlijk wel fan van Verschaeren. Deed me qua stijl al geregeld denken aan de jonge Eden, heeft een goeie vista, is vrij "down to earth" ook. Hij heeft eerlijkheidshalve echt wel al zijn dosis pech gehad met blessures, anders had hij nu ongetwijfeld al verder gestaan. Ik hoop voor hem en de Duivels dat hij die blessures achter zich kan laten en ergens regelmatig aan spelen kan toekomen.

Wat Doku betreft ben ik het ook niet helemaal eens met t4nd en Nakamba30. Wél dat het een heel ander type is dan Verschaeren of Charles, maar dat hij nog niets bewezen heeft, daar ben ik het niet mee eens. Die gast speelde de verdediging van latere Europees kampioen Italië bij momenten tureluurs op het EK (8 geslaagde dribbels, 4 keer gefould), en liet vorig seizoen bij Rennes in de CL ook al mooie dingen zien, zij het dat een echt eindproduct (goals/assists) voorlopig nog ontbreekt, en zijn prestaties nog constanter moeten. Maar goed, de jonge CR7 (toen nog een dribbelende flankspeler) liep zich ook vaak vast in zijn acties. Overzicht komt wel met de ervaring. Ik vind ook wel dat hij in het algemeen nog niet zo matuur is als Charles (die echt wel uitzonderlijk matuur is voor zijn leeftijd), maar hij is dan ook een jaar jonger. Mbappé zei overigens recent aan France Football dat hij nog nooit een speler heeft gezien die zo explosief is op de eerste meters als Doku. En met zijn eerder aangehaalde percentage geslaagde dribbels is Doku al een paar jaar bij de beste jongeren op dat vlak in het Europese voetbal.

Van Sambi Lokonga ben ik zelf ook geen grote fan. Als je puur kijkt naar wat algemene statistieken, was hij vorig seizoen blijkbaar beter dan pakweg Heynen of Rits, maar qua constante en waarde voor de ploeg in de moeilijke matchen zou ik altijd voor die laatste 2 gaan. Kijk naar de meerwaarde van Rits Europees onze voorbije twee CL-games. Ik denk dat dat te maken heeft met wat het voetbalspel FIFA hun aanvallende en defensieve work rate noemt. Zowel Heynen als Rits zijn technisch misschien wat minder oogstrelend dan zo'n Sambi Lokonga (hoewel dat zeer relatief is als je kijkt naar het technische niveau van de middenvelders die al bij Genk passeerden en onder handen werden genomen door hun technical coach, Michel Ribeiro, wereldtop in zijn vak, of als je weet dat Rits als 16-jarige werd opgepikt door de Ajax-scouting), maar zij werken zowel in aanvallend als verdedigend opzicht harder voor het team en zijn in die optiek belangrijk voor het evenwicht op het middenveld. Dat is in mijn ogen ook de enige reden waarom Tielemans - in mijn ogen overigens véél beter dan Sambi Lokonga - deze zomer nog niet naar een absolute topploeg ging, en Real eerder voor Camavinga ging dan voor hem.

Spelers als Sambi Lokonga, Tielemans, zie ik eigenlijk in het moderne voetbal - omwille van de aangehaalde reden - minder renderen in een tweemansmiddenveld tegen sterkere tegenstanders. Ze hebben lopers/werkers rond zich nodig. Pirlo is een mooi voorbeeld vind ik. Een ongelofelijke stylist en passeur, maar had ook werkers naast/voor zich nodig om optimaal te renderen (Gattuso, Marchisio,...).

Maar goed, CDK dus :mrgreen: overigens ook een werker!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Wel chique.
Voor de halve finale van de Nations League zijn 23 Rode Duivels geselecteerd. 3 daarvan spelen nog in België, alledrie bij Club Brugge. Bij Nederland is Lang opgeroepen. Nog maar eens een bewijs van hoe goed we bezig zijn.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [90.] Charles De Ketelaere

Bericht door Vergas Ronald »

Doku kan probleemloos elke verdediger voorbij en vervolgens komt er nooit een voorzet of een goal van. Heeft de techniek van Lang, de kracht van pakweg Mata maar totaal geen spelinzicht. Is een goeie maar domme voetballer.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Plaats reactie