De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 27 aug 2020, 11:21
Pica schreef: 27 aug 2020, 11:18 Wat is er zeldzaam aan cobbaut :mrgreen: ?
linksvoetige CV
Inderdaad. Ik ben voor alle duidelijkheid geen grote fan van ofzo, maar noem er eens een paar andere die in aanmerking komen voor de Duivels?
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

Vertonghen al afgeschreven :mrgreen: ?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Pica schreef: 27 aug 2020, 14:46 Vertonghen al afgeschreven :mrgreen: ?
Wat mij betreft niet. Is volgens mij nog erg ambitieus, getuige zijn 3-jarig contract bij Benfica. Maar hij gaat ook geen 10 jaar meer mee gaan, en zijn doublure (Vermaelen) wordt er 35 dit jaar en is blessuregevoelig. Aan de toekomst van die positie denken kan geen kwaad denk ik dan. Als er zich betere opties dan Cobbaut aandienen, graag, maar ik zie ze niet meteen.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

IsO schreef: 27 aug 2020, 10:57
HeervanBiesen schreef: 26 aug 2020, 21:05
DavidVM schreef: 26 aug 2020, 11:51
HeervanBiesen schreef: 25 aug 2020, 20:54

Doku kan ik nog begrijpen om hem eventueel laatste minuten bij 1 interland in te laten vallen.
Verschaeren en Dimata komen uit blessure en hebben nog niet volledige wedstrijden gespeeld... is idd opmerkelijk.

had dan eerder gehoopt op een Mangala die opgeroepen werd, desnoods Dessers als beloning voor zijn topschutterstitel en hem eens bezig te zien op training bij de rode duivels als hij het niveau aankan.
Doku kan je toch begrijpen?
Dimata is mss een rare keuze, maar aangezien Bentake en Batshuayi er niet bij zijn kan je de keuze ergens nog begrijpen. Noem mij behalve Lukebakio nog een andere optie op?
Verschaere is te belachelijk voor woorden, akkoord.

Dessers heeft trouwens voor Nigeria gekozen.
Idd Doku is lichtpuntje bij anderlecht v eind vorig seizoen en heeft veel potentieel. Zou puur zijn vr een eerste cap meer niet dan...
Lukebakio had ik ergens gehoopt en terecht gevonden. Ook een Trésor Ndayishimiye van Willem II die letterlijk de pannen van het dak heeft gespeeld in de Eredivisie en een dragende speler was voor de ploeg die uitzonderlijk hoog bovenaan is geëindigd.
Vershaeren heeft uitgelegen en is nog maar pas aan het seizoen begonnen, vond een Lestienne dan logischer of een Isaac Mbenza
Zelfs een Vanheusden en zéker Bornauw waren rechtvaardigere keuzes gwst dan een Cobbaut.
Anderzijds vind ik selectie Dendoncker terecht, maar liefst als middenvelder zoals bij Wolverhampton en niet als verdediger.
En om op het antwoord van Dimata terug te komen, vind het uitstekende spits, maar hij kan nog geen volledige wedstrijd aan, dan hadden ze beter een Depoitre erbij genomen, enkel en alleen al dat deze fitter is.

Op latere momenten van het seizoen vind ik het logischer als pakweg een Verschaeren en Dimata erbij zou zitten, dat ze dan meer wedstrijdritme hebben.

Blijkbaar zou Sambi Lokonga ook intensief gevolgd worden door Martinez.
Oproeping Dimata lijkt me niet onlogisch in de huidige context.

Sambi Lokonga is inderdaad een groot talent, maar mag dat wel weer eens wat meer gaan tonen.

Oproeping Verschaeren is op basis van huidige vorm inderdaad niet te verklaren, maar Martinez wil (jonge) spelers ook graag vertrouwen geven als het minder gaat, in de hoop hen zo weer een duwtje in de juiste richting te geven.

Cobbaut idem, met zijn vrij zeldzaam profiel.

Is Vanheusden fit eigenlijk? Zou zijn niet-selectie kunnen verklaren. Martinez heeft sowieso ook wel een voorkeur voor mature verdedigers in zijn defensief al wat kwetsbare 3-4-2-1.

Dendoncker speelt ook bij Wolves geregeld in de (3-mans)defensie, als RCV. Dus zeker niet enkel als middenvelder.

En ik heb het ook wel voor Mangala, hoewel hij wellicht beter zou renderen in een driemansmiddenveld, terwijl de Duivels doorgaans met 2 centrale middenvelders spelen in hun 3-4-2-1.

Wat die 3-4-2-1 betreft, zou ik trouwens graag een vast alternatief zien waarnaar we met gemak kunnen omschakelen. Onze standaardtactiek is ondertussen iets te genoegzaam bekend, zoals de Zwitsers al hebben aangetoond
Vanheusden is enkel geschorst in Belgische competitie, maar wel fit.
Hij en Bornauw zijn opgeroepen voor de beloften, zij hebben een belangrijke wedstrijd tegen Duitsland op het programma staan.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

HeervanBiesen schreef: 27 aug 2020, 19:44 Vanheusden is enkel geschorst in Belgische competitie, maar wel fit.
Hij en Bornauw zijn opgeroepen voor de beloften, zij hebben een belangrijke wedstrijd tegen Duitsland op het programma staan.
Ik hoop dat je de match tegen Duitsland niet als excuus aanroept voor hun niet-selectie bij de Rode Duivels? Want als dat een argument is om hen bij de beloften te houden, dan hadden ze Doku etc ook niet moeten oproepen voor de Duivels.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

t4nd schreef: 27 aug 2020, 19:48
HeervanBiesen schreef: 27 aug 2020, 19:44 Vanheusden is enkel geschorst in Belgische competitie, maar wel fit.
Hij en Bornauw zijn opgeroepen voor de beloften, zij hebben een belangrijke wedstrijd tegen Duitsland op het programma staan.
Ik hoop dat je de match tegen Duitsland niet als excuus aanroept voor hun niet-selectie bij de Rode Duivels? Want als dat een argument is om hen bij de beloften te houden, dan hadden ze Doku etc ook niet moeten oproepen voor de Duivels.
Tis de reden die in de media stond.. Ik gebruik dit niet als excuus want zag liever een Bornauw of Vanheusden bij de RD dan een Cobbaut.
Zelfs een Wanderson had ik er ook graag bij gezien.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 27 aug 2020, 19:55
t4nd schreef: 27 aug 2020, 19:48
HeervanBiesen schreef: 27 aug 2020, 19:44 Vanheusden is enkel geschorst in Belgische competitie, maar wel fit.
Hij en Bornauw zijn opgeroepen voor de beloften, zij hebben een belangrijke wedstrijd tegen Duitsland op het programma staan.
Ik hoop dat je de match tegen Duitsland niet als excuus aanroept voor hun niet-selectie bij de Rode Duivels? Want als dat een argument is om hen bij de beloften te houden, dan hadden ze Doku etc ook niet moeten oproepen voor de Duivels.
Tis de reden die in de media stond.. Ik gebruik dit niet als excuus want zag liever een Bornauw of Vanheusden bij de RD dan een Cobbaut.
Zelfs een Wanderson had ik er ook graag bij gezien.
Martinez wil duidelijk een linksvoetige op LCV. Bornauw en Vanheusden zijn dat niet, dus zij komen in aanmerking voor de andere 2 plaatsen, waar Alderweireld, Boyata, Dendoncker, Mechele en waarschijnlijk ook Denayer voor hen in de pikorde staan.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

IsO schreef: 27 aug 2020, 22:07
HeervanBiesen schreef: 27 aug 2020, 19:55
t4nd schreef: 27 aug 2020, 19:48
HeervanBiesen schreef: 27 aug 2020, 19:44 Vanheusden is enkel geschorst in Belgische competitie, maar wel fit.
Hij en Bornauw zijn opgeroepen voor de beloften, zij hebben een belangrijke wedstrijd tegen Duitsland op het programma staan.
Ik hoop dat je de match tegen Duitsland niet als excuus aanroept voor hun niet-selectie bij de Rode Duivels? Want als dat een argument is om hen bij de beloften te houden, dan hadden ze Doku etc ook niet moeten oproepen voor de Duivels.
Tis de reden die in de media stond.. Ik gebruik dit niet als excuus want zag liever een Bornauw of Vanheusden bij de RD dan een Cobbaut.
Zelfs een Wanderson had ik er ook graag bij gezien.
Martinez wil duidelijk een linksvoetige op LCV. Bornauw en Vanheusden zijn dat niet, dus zij komen in aanmerking voor de andere 2 plaatsen, waar Alderweireld, Boyata, Dendoncker, Mechele en waarschijnlijk ook Denayer voor hen in de pikorde staan.
idd weet ik tis puur door zen profiel
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

Zou er nu een vervanger worden opgeroepen voor Cobbaut?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

6 punten en dus mission accomplished.

Pech voor Casteels, die ik een mooiere debuutmatch had gegund. Mignolet kwam hem wel met de nodige autoriteit vervangen.

Thorgan Hazard lijkt me behoorlijk uit vorm. Zowel tegen Denemarken als gisteren te vaak ongelukkige controles of slechte passes. Is natuurlijk wel een speler die minuten nodig heeft, dus misschien waren deze matchen wat hij nodig had in zijn voorbereiding.

Doku eerste en begin tweede helft ongelukkig, maar met het betere spel in de tweede helft en het inbrengen van Verschaeren kwam hij er toch nog door, met een mooie goal als resultaat en dus toch nog een min of meer geslaagd debuut.
Invalbeurt van Verschaeren trouwens heel sterk, en niet enkel door zijn assist op Michy, na een mooie één-twee met KDB. Heel aanwezig, aanspeelbaar, goed bewegend, klaar kijkend,... viel hem niet aan te zien dat hij al een tijdje niet speelt in anderlecht.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Jammer voor Casteels, maar als je de presence in doel zag van Mignolet snap je wel waarom Casteels 3de keeper is.

Doku vond ik een grote miscast van Martinez. Die jongen had overduidelijk last van stress (wat ik hem niet kwalijk neem) en letterlijk niets lukte. Ik ben het niet eens dat hij in de 2de helft er beter doorkwam. Zelfs bij zijn goal doet hij eerst een compleet foute controle waarna de bal met wat geluk bij hem blijft. Daarna doet hij een mooie kap en schiet hij de bal goed binnen - gelukkig. 't Is duidelijk een talent en ik vreesde al dat hij door te veel stress en druk zou gaan beginnen twijfelen. Martinez had hem gewoon in de 2de helft moeten inbrengen in plaats van direct te laten starten vind ik.

Verder is die Nations League voor ons een triest verhaal. Het concept "grote matchen met inzet" gaat compleet verloren als je deze 3 tegenstanders hebt. En ja, Engeland is ook niet het geweldige land. Nipt met 1-0 winnen tegen een ontstellend zwak Ijsland (dankzij een penalty in de slotminuten en een gemiste penalty van Ijsland iets later) en 0-0 tegen een heel matig Denemarken. Als je dan de andere poules ziet...
- Nederland / Italië / Polen / (Bosnië)
- Portugal / Zweden / Frankrijk / Kroatië
- Spanje / Oekraïne / Zwitserland / Duitsland

Wij hebben echt de zwakste tegenstand geloot, met enkel Engeland als naam die een beetje aanspreekt.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

IsO schreef: 09 sep 2020, 09:03 6 punten en dus mission accomplished.

Pech voor Casteels, die ik een mooiere debuutmatch had gegund. Mignolet kwam hem wel met de nodige autoriteit vervangen.

Thorgan Hazard lijkt me behoorlijk uit vorm. Zowel tegen Denemarken als gisteren te vaak ongelukkige controles of slechte passes. Is natuurlijk wel een speler die minuten nodig heeft, dus misschien waren deze matchen wat hij nodig had in zijn voorbereiding.

Doku eerste en begin tweede helft ongelukkig, maar met het betere spel in de tweede helft en het inbrengen van Verschaeren kwam hij er toch nog door, met een mooie goal als resultaat en dus toch nog een min of meer geslaagd debuut.
Invalbeurt van Verschaeren trouwens heel sterk, en niet enkel door zijn assist op Michy, na een mooie één-twee met KDB. Heel aanwezig, aanspeelbaar, goed bewegend, klaar kijkend,... viel hem niet aan te zien dat hij al een tijdje niet speelt in anderlecht.
Tis een goede doelman he Casteels, maar toch wel wat teleurgesteld dat hij bij het tegendoelpunt redelijk ver uit zijn doel stond. Nuja hopelijk pakt hij en Simon nog wat caps, want als Courtois terug is wilt die weer alles spelen en niet op de bank zitten...
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

City heeft een documentaire gemaakt over KDB,
iemand een idee of deze ergens online te bekijken is?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 11 sep 2020, 00:06 City heeft een documentaire gemaakt over KDB,
iemand een idee of deze ergens online te bekijken is?
ik vind enkel terug dat het te bekijken is op City+ (eigen clubkanaal). Die andere City-documentaire (All or nothing: Manchester City) was een Amazon Original-productie, te zien op Amazon Prime.

Wel benieuwd of Patrick De Koster nog aan het woord komt of dat ze die er ondertussen hebben uitgeknipt.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

De Bruyne eraf halen voor fucking Verschaeren? Rlly - Martinez is écht een zielige handpop van Kompany hé :facewall:
Plaats reactie