De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik vond vooral Bornauw / Chadlin ontstellend zwak. Heel die flank trok op niets en logisch ook dat ongeveer alle gevaar van de Zwitsers van daar kwam.
Dendoncker is toch ook nog een paar niveaus lager dan Tielemans die heel sterk ingevallen is.
Mechele goed zijn plan getrokken, Vanaken ook goed meegespeeld.
Lukebakio vond ik persoonlijk niet zo geweldig. Hij kan duidelijk iets en heeft goeie zaken gedaan, maar nog te veel willen dribbelen terwijl het ook anders kan.

Jammer vooral dat De Ketelaere er voor 2min op moest komen. Heel het gedoe over bubbels en de nationale ploeg, en dan haal je die jongen naar de Rode Duivels voor 2 minuten in een oefenmatch. Hij had ook gewoon in de 70ste minuut kunnen wisselen (na het doelpunt toevallig) zodat ook Kayembe nog wat meer minuten kon maken. Bornauw voor Denayer hetzelfde. Soit, Charles zal wel blij zijn dat hij gedebuteerd heeft en op die paar minuten vond ik hem niet slecht positie kiezen (al kan je uiteraard niet veel zeggen over 2 minuten).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Ik zag ook dat we de maturiteit van Mechele missen in onze defensie de laatste weken. Waarmee ik niks af wil doen van het talent van Kossounou.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Witsel mogelijk niet op het EK omwille van gescheurde achillespees. Hoe zouden jullie zijn afwezigheid opvangen? Dendoncker kon me in die rol nog niet echt overtuigen.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: De Rode Duivels

Bericht door Blackburn »

De Bruyne naast Tielemans centraal. Mertens en Hazard in steun van Lukaku.
Ik vind dat De Bruyne nog altijd meer rendement haalt en zijn stempel kan drukken als hij niet te hoog staat op het veld.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Blackburn schreef: 13 jan 2021, 12:15 De Bruyne naast Tielemans centraal. Mertens en Hazard in steun van Lukaku. Ik vind dat De Bruyne nog altijd meer rendement haalt en zijn stempel kan drukken als hij niet te hoog staat op het veld.
Ik deel jouw mening over De Bruyne, maar hij speelde toen wel naast Fernandinho, die ongeveer deed wat Witsel doet bij de Duivels. Tielemans is toch een ander type dan Witsel. Hoe zie je dat, zeker met het oog op de kwetsbaarheid van de driemansverdediging bij ballen in de rug van de flankspelers, met Jan en Toby die er niet sneller op worden? Moet er geen speler in dat tweemansmiddenveld die in de eerste plaats aan verdedigen en organisatie denkt, en in de tweede plaats aan transitie (en dat kan simpel)? Tielemans speelt trouwens, net als Dembele bijvoorbeeld destijds, doorgaans met een meer verdedigende 6, vaak één met groot loopvermogen, naast zicht (Dendoncker bij anderlecht, Ndidi of Mendy bij Leicester).
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Met 26 naar het EK ben eens benieuwd!!!
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Arnio schreef: 04 mei 2021, 11:38 Met 26 naar het EK ben eens benieuwd!!!
Hopla, 4 extra van de mauven die Martinez kan meepakken om de bank te vullen
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 04 mei 2021, 11:38 Met 26 naar het EK ben eens benieuwd!!!
Uiteindelijk gaan Simon en Hans mee, en zijn Charles en Brandon reserve.
Ik kan wel leven met de selectie eigenlijk. Geen grote verrassingen in mijn ogen. Benteke misschien, maar die is net op tijd terug in vorm en is toch een ander profiel dan Batshuayi. Sels in plaats van Casteels vond ik aanvankelijk vreemd maar komt blijkbaar doordat Casteels zich moet/wil laten opereren na seizoen. Voor het overige de verwachte namen.

Onze centrale verdediging is wat minder sterk dan in 2018 door afhaken Kompany, maar Denayer en Boyata beiden bij betere ploegen en/of in sterkere competities, en beiden gegroeid. Beiden ook al captain van hun nieuwe ploeg (geweest of nog steeds). en ook Dendoncker speelde geregeld op RCV in driemansdefensie bij de Wolves. Dendoncker die ondertussen al 2 seizoenen vaste waarde is bij zijn ploeg.

Witsel is nog een vraagteken natuurlijk. Zijn aan- of afwezigheid kan in bepaalde matchen doorslaggevend zijn.

Voor de rest is de selectie in mijn ogen gebalanceerder dan 3 jaar geleden, al zal veel natuurlijk (mee) afhangen van eventuele blessures en COVID.

Courtois wellicht beste ter wereld voor 't moment op zijn positie. Real maakte hem mentaal nog weerbaarder en zo mogelijk nog consistenter. Onze tweede keeper (Simon) is al twee seizoen opnieuw basisspeler, met extra CL-ervaring.

Meunier heeft er een wat minder seizoen opzitten bij Dortmund, maar heeft nu concurrentie van Castagne, zodat we daar Chadli niet noodzakelijk meer moeten zetten. Als er op links een meer verdedigende optie nodig is, kan Castagne ook daar uit de voeten, zoals hij bij Atalanta en ook af en toe bij Leicester toonde.

Carrasco heeft er een heel goed seizoen opzitten bij Atletico, waar hij vaak ook de hele linkerflank voor zijn rekening moest nemen (en dat ook vaak met verve deed). Werkt harder dan voor zijn Chinese periode en heeft aan volume gewonnen, waardoor hij zowel aanvallend als verdedigend een bijdrage levert aan het spel.

Thorgan heeft (net als Dortmund als geheel overigens) een wat wisselvalliger seizoen maar heeft ondertussen toch extra Bundesliga-ervaring, speelt nu bij groter team dan toen en wordt genoemd bij Bayern.

Tielemans is duidelijk gegroeid bij Leicester, getuige bijvoorbeeld de manier waarop hij zijn ploeg droeg tegen Chelsea in de FA cup final.

De Bruyne heeft ondertussen ook Europees (CL) dat stapje extra gezet (en dat zeg ik nog voor de CL-finale).

Eden Hazard heeft er 2 k*tseizoenen opzitten maar dat kan er net voor zorgen dat hij fris en net op tijd in vorm aan de start komt van het EK, in een team waar hij zich wél optimaal voelt (temeer daar zijn maatje Benteke er nu ook eindelijk eens bij is op een eindronde), waar hij wél automatismen heeft, én optimaal begeleid wordt (o.m. door Lieven Maesschalck, die hem door en door kent).

Trossard is regelmatiger dan Januzaj en basisspeler in de Premier League. Ik zie die binnenkort een stap hogerop zetten.
Doku is vooral mee om te leren maar is ontegensprekelijk een groot talent (moet je kunnen toegeven, ook al gaat het over een ex-mauve) die alleen al met zijn snelheid verdedigingen pijn kan doen.

Mertens wordt wat ouder waardoor zijn snelheid wat begint af te botten, maar blijft een zeer waardevolle speler.

Bij de verdere evolutie van Romelu (die op het WK '18 al goed was) moet geen tekening worden gemaakt.

Spelers als Hans, Praet of Chadli zijn niet alleen harde werkers die gedisciplineerd hun taken uitvoeren, maar zijn ook intelligente en technisch begaafde voetballers die deze selectie alleen maar meer diepte en tactische mogelijkheden geven.

Ik ben voorzichtig optimistisch.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik snap Chadli eerlijk gezegd niet, en ik had in zijn plaats liever een (linksvoetige CV) erbij gezien. Nu zitten we als eerste keuze met :
- Vermaelen (die vorige interlands na een halve match al moe was)
- Vertonghen (die ook al niet meer van de jongste is)
- Alderweireld (idem)
- Boyata
- Denayer

Ik herinner me nog levendig de match tegen Wales op het EK 2016 toen we door omstandigheden plots wat wissels moesten doen in de defensie en het op niets meer trok. Een paar spelers kunnen ook in de defensie spelen, maar 't zijn geen échte verdedigers. Ik vrees eerlijk gezegd voor een kwart- of halve finale met wat geblesseerden en/of geschorsten waardoor we weer eens met een halfslachtige verdediging moeten opdraven.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

IsO schreef: 17 mei 2021, 17:30
Arnio schreef: 04 mei 2021, 11:38 Met 26 naar het EK ben eens benieuwd!!!
Uiteindelijk gaan Simon en Hans mee, en zijn Charles en Brandon reserve.
Ik kan wel leven met de selectie eigenlijk. Geen grote verrassingen in mijn ogen. Benteke misschien, maar die is net op tijd terug in vorm en is toch een ander profiel dan Batshuayi. Sels in plaats van Casteels vond ik aanvankelijk vreemd maar komt blijkbaar doordat Casteels zich moet/wil laten opereren na seizoen. Voor het overige de verwachte namen.

Onze centrale verdediging is wat minder sterk dan in 2018 door afhaken Kompany, maar Denayer en Boyata beiden bij betere ploegen en/of in sterkere competities, en beiden gegroeid. Beiden ook al captain van hun nieuwe ploeg (geweest of nog steeds). en ook Dendoncker speelde geregeld op RCV in driemansdefensie bij de Wolves. Dendoncker die ondertussen al 2 seizoenen vaste waarde is bij zijn ploeg.

Witsel is nog een vraagteken natuurlijk. Zijn aan- of afwezigheid kan in bepaalde matchen doorslaggevend zijn.

Voor de rest is de selectie in mijn ogen gebalanceerder dan 3 jaar geleden, al zal veel natuurlijk (mee) afhangen van eventuele blessures en COVID.

Courtois wellicht beste ter wereld voor 't moment op zijn positie. Real maakte hem mentaal nog weerbaarder en zo mogelijk nog consistenter. Onze tweede keeper (Simon) is al twee seizoen opnieuw basisspeler, met extra CL-ervaring.

Meunier heeft er een wat minder seizoen opzitten bij Dortmund, maar heeft nu concurrentie van Castagne, zodat we daar Chadli niet noodzakelijk meer moeten zetten. Als er op links een meer verdedigende optie nodig is, kan Castagne ook daar uit de voeten, zoals hij bij Atalanta en ook af en toe bij Leicester toonde.

Carrasco heeft er een heel goed seizoen opzitten bij Atletico, waar hij vaak ook de hele linkerflank voor zijn rekening moest nemen (en dat ook vaak met verve deed). Werkt harder dan voor zijn Chinese periode en heeft aan volume gewonnen, waardoor hij zowel aanvallend als verdedigend een bijdrage levert aan het spel.

Thorgan heeft (net als Dortmund als geheel overigens) een wat wisselvalliger seizoen maar heeft ondertussen toch extra Bundesliga-ervaring, speelt nu bij groter team dan toen en wordt genoemd bij Bayern.

Tielemans is duidelijk gegroeid bij Leicester, getuige bijvoorbeeld de manier waarop hij zijn ploeg droeg tegen Chelsea in de FA cup final.

De Bruyne heeft ondertussen ook Europees (CL) dat stapje extra gezet (en dat zeg ik nog voor de CL-finale).

Eden Hazard heeft er 2 k*tseizoenen opzitten maar dat kan er net voor zorgen dat hij fris en net op tijd in vorm aan de start komt van het EK, in een team waar hij zich wél optimaal voelt (temeer daar zijn maatje Benteke er nu ook eindelijk eens bij is op een eindronde), waar hij wél automatismen heeft, én optimaal begeleid wordt (o.m. door Lieven Maesschalck, die hem door en door kent).

Trossard is regelmatiger dan Januzaj en basisspeler in de Premier League. Ik zie die binnenkort een stap hogerop zetten.
Doku is vooral mee om te leren maar is ontegensprekelijk een groot talent (moet je kunnen toegeven, ook al gaat het over een ex-mauve) die alleen al met zijn snelheid verdedigingen pijn kan doen.

Mertens wordt wat ouder waardoor zijn snelheid wat begint af te botten, maar blijft een zeer waardevolle speler.

Bij de verdere evolutie van Romelu (die op het WK '18 al goed was) moet geen tekening worden gemaakt.

Spelers als Hans, Praet of Chadli zijn niet alleen harde werkers die gedisciplineerd hun taken uitvoeren, maar zijn ook intelligente en technisch begaafde voetballers die deze selectie alleen maar meer diepte en tactische mogelijkheden geven.

Ik ben voorzichtig optimistisch.
Ik ben het grotendeels eens met je analyse.
Echter had ik wel voor een extra verdediger gekozen want als er nu 1 uitvalt gaan we krap zitten.
Witsel gaan we dan wel zien of hij er op 11 juni effectief bij is of niet.
Als hij fit is ontegensprekelijk een meerwaarde
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

ik vrees dat we nog gaan afzien op het EK met zo'n wankele verdediging
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Maar een oefenmatch natuurlijk, maar 't was inderdaad "gene vetten" gisteren. Duidelijk dat er nog werk is.

Doku niet slecht, maar soms te aarzelend waardoor het momentum wat weg was. Kan met zijn versnelling en dribbelvaardigheid het verschil maken, maar eindproduct (laatste pass, trappen op doel) moet nog (veel) beter. Praet niet slecht gisteren (eerste helft), maar ik zie hem liever in de meer controlerende rol die hij tegen Wit-Rusland kreeg, waar het samenspel met Hans toen goed zat. Middenveld Praet - Dendoncker heeft wel loopvermogen (nog meer als Praet nog paar procentjes verbetert), maar ontbreekt wat creativiteit. Samenspel tussen Thorgan en Carrasco kan nog beter maar ze vonden elkaar wel na een aanvankelijke studieronde. Mits hoger tempo en meer beweging had hun samenspel er ook meer uit kunnen komen.

Mertens, Praet, Chadli missen duidelijk wedstrijdritme/speelminuten. Meunier viel me in aanvallend opzicht mee, maar wel paar gevaarlijke weggevers bij terugkomen. Focus moet daar nog beter.

Verdediging inderdaad aantal keer ferm in de rug gepakt. Stonden vaak vrij hoog en pasten de buitenspelval aantal keren slecht toe. Concentratie was dus niet top, ook niet bij de anders altijd degelijke Alderweireld. Nog een geluk dat er met Mignolet een keeper achter hen stond die meevoetbalt en graag ver uit zijn goal komt. Met Courtois in doel en Vermaelen en/of Vertonghen in de ploeg zou ik onze verdedigende lijn toch wat lager zetten.

Wat mij ook opviel, was dat beren als Boyata en Meunier zich door kleinere Grieken (die weliswaar stevig in de duels gingen bij momenten) te gemakkelijk van de bal lieten zetten. Denk dat dat, naast het gebrek aan concentratie en scherpte achterin en het gebrek aan tempo in de omschakkeling, de zaken zijn die Martinez intern zal aanhalen bij de debriefing. Want hoewel hij altijd (soms overdreven) optimistisch is na een match, leek hij toch niet echt tevreden gisteravond.

Tegen Kroatië graag eens volgende starters:

Courtois
Alderweireld - Vermaelen - Vertonghen
Meunier - Tielemans - Vanaken - Castagne
Mertens - Carrasco
Benteke
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Dat zag er goed uit gister. En dan nog zonder de 3 'geblesseerden'.
Lukaku zal de spits van het toernooi worden denk ik en met Tielemans zitten we ook goed, wat is dat een speler geworden bij Leicester.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Als ik de match gisteren bekeek vroeg ik me ook af of we een E. Hazard wel zo hard zouden missen... Zijn broer & Carrasco zijn geweldig goed aan het spelen en persoonlijk vind ik ook dat je meer hebt aan die 2 dan aan Eden. Als hij een goeie dag heeft beslist hij de match in zijn eentje, maar als het niet goed gaat dan verliest hij enorm veel de bal en doet hij onnodige dribbels. Carrasco & Thorgan zijn veel actiever in het samenspel en zorgen op die manier voor meer gevaar (mijn persoonlijke mening toch). Zet daar nog eens een De Bruyne bij & Lukaku in de spits en we hebben een extreem goeie aanval.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 07 jun 2021, 10:25 Als ik de match gisteren bekeek vroeg ik me ook af of we een E. Hazard wel zo hard zouden missen... Zijn broer & Carrasco zijn geweldig goed aan het spelen en persoonlijk vind ik ook dat je meer hebt aan die 2 dan aan Eden. Als hij een goeie dag heeft beslist hij de match in zijn eentje, maar als het niet goed gaat dan verliest hij enorm veel de bal en doet hij onnodige dribbels. Carrasco & Thorgan zijn veel actiever in het samenspel en zorgen op die manier voor meer gevaar (mijn persoonlijke mening toch). Zet daar nog eens een De Bruyne bij & Lukaku in de spits en we hebben een extreem goeie aanval.
Ik kan je wel volgen. Yannick en Thorgan zijn duidelijk beter dan 3 jaar geleden. Anderzijds kan elke ploeg de Eden van het WK '18 gebruiken. Verloor amper de bal gewoon door zijn kont te zetten, en was voor mij de beste speler van dat tornooi. De enige ook van ons team die er in aanvallend opzicht nog enigszins aan te pas kwam tegen het Franse blok in die halve finale.

Als ze hem tegen de knock-out fase fit en scherp genoeg krijgen om zelfs maar een half uur vollen bak te gaan, hebben we de beste supersub van het EK, eentje die ons - zoals je zegt - eigenhandig over de streep kan trekken in matchen zoals die tegen Frankrijk waar het lang hermetisch gesloten blijft. Ik heb in ieder geval vertrouwen in onze sportieve en medische staff, die ongetwijfeld een plan hebben voor Eden, maar ook voor Witsel en De Bruyne.
Plaats reactie