De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Het probleem voor donderdag is dat je stabiliteit en balvastheid wil zonder deze hele groep te schofferen. Persoonlijk zou ik liefst in de verdediging wissels doorvoeren, maar gezien de huidige onrust rond de ploeg denk ik dat je het best niet té veel begint te wisselen.

Courtois
Meunier - Alderweireld - Vertonghen - Castagne - T. Hazard
Witsel - Vanaken - De Bruyne
Trossard - Lukaku

Als Lukaku onvoldoende fit is altijd Openda in de spits boven de anderen. Compact spelen, geen ruimte in de rug geven en er op snelheid uitkomen.
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: De Rode Duivels

Bericht door Yago »

Ik zou misschien Dendoncker ipv Witsel zetten. Toch nog iets meer loopvermogen, de Witsel van de afgelopen matchen is gewoon geen meerwaarde.
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 28 nov 2022, 14:45 Wie zet je donderdag?
t4nd schreef: 28 nov 2022, 15:14 Het probleem voor donderdag is dat je stabiliteit en balvastheid wil zonder deze hele groep te schofferen. Persoonlijk zou ik liefst in de verdediging wissels doorvoeren, maar gezien de huidige onrust rond de ploeg denk ik dat je het best niet té veel begint te wisselen.

Courtois
Meunier - Alderweireld - Vertonghen - Castagne - T. Hazard
Witsel - Vanaken - De Bruyne
Trossard - Lukaku

Als Lukaku onvoldoende fit is altijd Openda in de spits boven de anderen. Compact spelen, geen ruimte in de rug geven en er op snelheid uitkomen.
Ik vind het eigenlijk best een moeilijke voor donderdag. Het is duidelijk dat sommige spelers elkaar dingen verwijten en dat de sfeer niet optimaal is.
Wat op papier ons beste elftal is, is dat misschien niet in praktijk.
Tegen Canada leek het nog alsof De Bruyne onbegrijpelijk Tielemans 2x niet zag staan, maar als we dat kaderen in de huidige strubbelingen moeten we ons misschien al gaan afvragen of het niet opzettelijk was (mogelijke onenigheid tussen Tielemans en De Bruyne)?

Ik ga ervan uit dat iedereen op zijn plichten wordt gewezen en zich dan ook professioneel zal gedragen. Een uitschakeling met het huidige spelbeeld is ook voor de spelers een smet op hun blazoen. Daarom kies ik volgende spelers

Courtois
Meunier - Alderweireld - Vertonghen - Castagne - T.Hazard
Witsel/Dendoncker - De Bruyne
Trossard - Lukaku - Carrasco

We moeten winnen, dus kies ik voor snelle vinnige spelers in steun van Lukaku. Spelers die ook de bal diep willen vragen.
Doku ipv Carrasco kan ook. Carrasco op de vleugel en Doku in de pocket kan ook. Maar hoe fit is Doku?
Ik zou wel proberen pressen op hun verdediging, maar eens ze doorspelen naar hun middenvelders zou ik terugvallen in een midblok. Pressen tegen Modric-Kovacic-Brozovic-Peresic is gewoon achter een ongrijpbare bal lopen. Daarom terugvallen in een midblok en paslijnen afsnijden. Laat ze dan maar de bal hebben.
Daarna is het kwestie om met verticaal voetbal de overkant te bereiken. Scoren zoals de winning goal tegen Japan, de goal van De Bruyne tegen Brazilië,... met andere woorden: veel lopende mensen en een strakke bal vooruit.
Het verschil in balverlies zit hem dan in de posities van Trossard en Carrasco: zij moeten meer terugvallen zodat er een 5-4-1 ontstaat. De vorige twee matchen stonden De Bruyne en Hazard in balverlies te centraal, zetten ze geen druk en dekken ze niemand met als gevolg veel vrijheid voor de vleugelbacks van de tegenstanders.
Achteraan kan je eenvoudig naar een 4-mans verdediging gaan als het nodig is.

Ik kan mij ook in de opstelling van t4nd vinden. Daarmee zou je kunnen proberen om de bal net wel iets meer in de ploeg te houden en dan een wisselwerking zoeken tussen Vanaken en Trossard: Trossard zakt in en Vanaken maakt gebruik van zijn gevoel voor infiltratie om in de 16 te komen op een voorzet. Lukaku gaat sowieso de aandacht van Lovren en Gvardiol naar zich toetrekken. Trossard moet dan proberen om de aandacht van Kovacic of Brozovic te trekken en de ruimte te maken voor Vanaken die in komt gelopen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 28 nov 2022, 16:35
IsO schreef: 28 nov 2022, 14:45 Wie zet je donderdag?
t4nd schreef: 28 nov 2022, 15:14 Het probleem voor donderdag is dat je stabiliteit en balvastheid wil zonder deze hele groep te schofferen. Persoonlijk zou ik liefst in de verdediging wissels doorvoeren, maar gezien de huidige onrust rond de ploeg denk ik dat je het best niet té veel begint te wisselen.

Courtois
Meunier - Alderweireld - Vertonghen - Castagne - T. Hazard
Witsel - Vanaken - De Bruyne
Trossard - Lukaku

Als Lukaku onvoldoende fit is altijd Openda in de spits boven de anderen. Compact spelen, geen ruimte in de rug geven en er op snelheid uitkomen.
Ik vind het eigenlijk best een moeilijke voor donderdag. Het is duidelijk dat sommige spelers elkaar dingen verwijten en dat de sfeer niet optimaal is.
Wat op papier ons beste elftal is, is dat misschien niet in praktijk.
Tegen Canada leek het nog alsof De Bruyne onbegrijpelijk Tielemans 2x niet zag staan, maar als we dat kaderen in de huidige strubbelingen moeten we ons misschien al gaan afvragen of het niet opzettelijk was (mogelijke onenigheid tussen Tielemans en De Bruyne)?

Ik ga ervan uit dat iedereen op zijn plichten wordt gewezen en zich dan ook professioneel zal gedragen. Een uitschakeling met het huidige spelbeeld is ook voor de spelers een smet op hun blazoen. Daarom kies ik volgende spelers

Courtois
Meunier - Alderweireld - Vertonghen - Castagne - T.Hazard
Witsel/Dendoncker - De Bruyne
Trossard - Lukaku - Carrasco

We moeten winnen, dus kies ik voor snelle vinnige spelers in steun van Lukaku. Spelers die ook de bal diep willen vragen.
Doku ipv Carrasco kan ook. Carrasco op de vleugel en Doku in de pocket kan ook. Maar hoe fit is Doku?
Ik zou wel proberen pressen op hun verdediging, maar eens ze doorspelen naar hun middenvelders zou ik terugvallen in een midblok. Pressen tegen Modric-Kovacic-Brozovic-Peresic is gewoon achter een ongrijpbare bal lopen. Daarom terugvallen in een midblok en paslijnen afsnijden. Laat ze dan maar de bal hebben.
Daarna is het kwestie om met verticaal voetbal de overkant te bereiken. Scoren zoals de winning goal tegen Japan, de goal van De Bruyne tegen Brazilië,... met andere woorden: veel lopende mensen en een strakke bal vooruit.
Het verschil in balverlies zit hem dan in de posities van Trossard en Carrasco: zij moeten meer terugvallen zodat er een 5-4-1 ontstaat. De vorige twee matchen stonden De Bruyne en Hazard in balverlies te centraal, zetten ze geen druk en dekken ze niemand met als gevolg veel vrijheid voor de vleugelbacks van de tegenstanders.
Achteraan kan je eenvoudig naar een 4-mans verdediging gaan als het nodig is.

Ik kan mij ook in de opstelling van t4nd vinden. Daarmee zou je kunnen proberen om de bal net wel iets meer in de ploeg te houden en dan een wisselwerking zoeken tussen Vanaken en Trossard: Trossard zakt in en Vanaken maakt gebruik van zijn gevoel voor infiltratie om in de 16 te komen op een voorzet. Lukaku gaat sowieso de aandacht van Lovren en Gvardiol naar zich toetrekken. Trossard moet dan proberen om de aandacht van Kovacic of Brozovic te trekken en de ruimte te maken voor Vanaken die in komt gelopen.
Interessante opties! Dit jaar verloor Kroatië voorlopig alleen van Oostenrijk, die in een 3-5-2 spelen. Die hebben wel wat spelers uit de Red Bull-school in hun gelederen, en dat betekent dus pressing.

Ik denk persoonlijk dat Doku de betere presser is, als het tussen hem en Carrasco gaat. Maar daar rijst inderdaad de vraag naar fitheid... Trossard lijkt me zeker een betere keuze dan Eden als je met je aanvallers druk wil zetten. Charles is ook een optie. Minder in vorm natuurlijk, maar hij kan wel wegen op een verdediging. Zijn invalbeurt tegen Marokko vond ik trouwens amper een graadmeter, want heeft misschien vier ballen gekregen en waren nu ook niet bepaald gunstige omstandigheden. Starten is een heel ander verhaal.

Voor de verdediging deed Castagne het zeker niet slecht, dus zou wel goed kunnen dat hij weer gaat starten. Alleen weet ik niet of het aan de linkerkant van de driemansdefensie gaat zijn. Daar stond hij tegen Marokko om het (als rechtsvoetige verdediger) de linksvoetige Ziyech moeilijk te maken (wat hij overigens niet onaardig deed). Overigens geen slechte ingreep van Martinez (als het eens positief is, mag het ook gezegd). Alderweireld en Vertonghen zou ik gewoon als duo laten staan.

Middenveld is voor mij de belangrijkste knoop op door te hakken. Vanaken is voor mij zeker een optie morgen, maar ik denk niet dat hij minuten gaat maken.

Als Lukaku niet kan starten, sowieso Openda.

Ik verwacht dit:

Courtois
Castagne - Alderweireld - Vertonghen
Meunier - De Bruyne - Witsel - Thorgan
Trossard - Eden
Lukaku

Onana's schorsing geeft Martinez de kans om De Bruyne een rij achteruit te trekken, waar hij misschien zelf minder graag speelt, maar waar hij het spel meer voor zich heeft. Daardoor komt er hoger meteen een plaatsje vrij voor Trossard, waar gans België al weken om smeekt. Eden deed het voorbije twee matchen niet slecht, dus die laat hij gewoon staan. Een min of meer fitte Lukaku staat gewoon aan de aftrap, waarmee we meteen ook wat broodnodige diepgang en snelheid voorin zouden hebben.

Witsel gaat hij nooit banken volgens mij. Thorgan was tegen Marokko de man met de meeste key passes, dus die gaat er volgens mij ook in blijven.
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 30 nov 2022, 08:48
Ik verwacht dit:

Courtois
Castagne - Alderweireld - Vertonghen
Meunier - De Bruyne - Witsel - Thorgan
Trossard - Eden
Lukaku

Ik heb het iets meer vanuit mijn voorkeur bekeken, jij hebt iets meer vanuit de ogen van Martinez gekeken :D
Ik denk dat uw opstelling er niet ver naast zal zitten.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Interessante analyse van Vidarsson: https://sporza.be/nl/2022/11/28/vidarss ... 672580830/

Toch wat stress voor straks!
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

ARE. YOU. F*CKING. KIDDING. ME?

Hoe gaat hij spelen? Dit lijkt me de meest logische optie met deze spelers...
- Alderweireld / Dendoncker / Vertonghen als 3 CV's
- Meunier / Castagne als wingbacks
- Witsel / De Bruyne als CM
- Trossard / Carrasco in de pocket achter de diepe spits
- Mertens als diepe spits

[twitter][/twitter]

Ik hoop dat binnen 3u blijkt dat ik compleet fout ben, maar mijn gevoel op dit moment zegt RIP Rode Duivels.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

t4nd schreef: 01 dec 2022, 14:50 ARE. YOU. F*CKING. KIDDING. ME?

Hoe gaat hij spelen? Dit lijkt me de meest logische optie met deze spelers...
- Alderweireld / Dendoncker / Vertonghen als 3 CV's
- Meunier / Castagne als wingbacks
- Witsel / De Bruyne als CM
- Trossard / Carrasco in de pocket achter de diepe spits
- Mertens als diepe spits

[twitter][/twitter]

Ik hoop dat binnen 3u blijkt dat ik compleet fout ben, maar mijn gevoel op dit moment zegt RIP Rode Duivels.
Dode Duivels dus
Sanders
Supersub
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

Ow boy, ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar in deze do-or-die match tovert hij Mertens uit zijn hoed :brechtje:
Het enige wat nog kan, maar wat ik niet mogelijk acht, is dat Dendoncker ook op het middenveld speelt en we een 4-3-3 spelen. Maar dat gaat Martinez nooit doen.

PS: kunnen we Haroun niet nog snel opstellen en mandekking laten spelen op Modric, zoals hij altijd deed op Vanaken...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

4-2-2-2 à la Atlético Madrid zou in theorie ook kunnen, met viermansdefensie (Meunier-Toby-Jan-Castagne), controlerend dubbel pivot met Witsel (die dat kent van bij Atlético) gekoppeld aan het loopvermogen en de fysiek van Dendoncker. De Bruyne en Carrasco (die dat ook kent van bij Atlético) als meest aanvallende middenvelders, en Trossard en Mertens die voorin elk om beurt als valse 9 kunnen afhaken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Vertonghen niet langer vicecaptain? Kan een sanctie zijn voor zijn uitlatingen in de pers na Marokko, maar kan evengoed een zet zijn om KDB voor zijn verantwoordelijkheid te plaatsen: "je hebt veel kritiek, maar bewijs het eerst maar zelf op het veld".
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Los van de opstelling hoop ik vooral op inzet, de wil om voor elkaar te vechten, om na die balherovering direct naar voren te denken, richting dat vijandige doel. :vuistje:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat doet Witsel daar eigenlijk op dat veld ?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Zet dan toch Openda ipv Lukaku.
Die had er 3 binnengelegd
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Einde verhaal Witsel, Mertens, Hazard, Vertongen, Alderweireld, Meunier ..
En wellicht ook voor Lukaku en De Bruyne (hun keuze dan)
Plaats reactie