De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1060
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 01 sep 2022, 09:40 Dat zegt ook veel over het huidige niveau van de defensie van de rode duivels.
Dat was ook mijn onderliggende gedachte.
Speelstijl aanpassen en laag in blok gaan verdedigen. Eruit komen met snelle tegenstoten en zo de sterkte van De Bruyne (passing, vista, loopvermogen) en Lukaku (kracht, snelheid) uitspelen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 01 sep 2022, 10:37
t4nd schreef: 01 sep 2022, 09:40 Dat zegt ook veel over het huidige niveau van de defensie van de rode duivels.
Dat was ook mijn onderliggende gedachte.
Speelstijl aanpassen en laag in blok gaan verdedigen. Eruit komen met snelle tegenstoten en zo de sterkte van De Bruyne (passing, vista, loopvermogen) en Lukaku (kracht, snelheid) uitspelen.
Kan zeker... Ik haal altijd het voorbeeld van Kroatië aan als het over de verdediging gaat. Die speelden de WK-finale met een verdediging die, op Dejan Lovren na (en dan nog), ook niet echt wereldtoppers bevatte (Domagoj Vida, Strinic, bijv.) maar wel een hecht geheel vormde. Moeten wij ook kunnen...

Ik vind ook dat we het belang van ervaring onderschatten. Jan en Toby speelden al meerdere tornooien en CL-finale met Tottenham. Witsel is nu min of meer basisspeler bij Atletico in driemansdefensie.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik onderschat de ervaring van onze verdediging zeker niet, maar tegen snelle spitsen moeten we opletten dat we niet op de counter lopen want we zijn niet rap genoeg om een speler terug te halen. De bondscoach gaat zich dus moeten aanpassen en dat is helaas niet zijn sterkste punt...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

IsO schreef: 31 aug 2022, 21:49 Transferoverzicht Rode Duivels Zomer 2022 — Update:

Done deal:

- Axel Witsel ==> voor 1 seizoen naar Atlético Madrid.
- Romelu Lukaku ==> voor 1 seizoen uitgeleend aan Inter Milan
- Divock Origi ==> voor 4 seizoenen naar AC Milan
- Toby Alderweireld ==> voor 3 seizoenen naar Antwerp
- Loïs Openda ==> voor 5 seizoenen naar RC Lens in de Ligue 1. Hun duurste inkomende transfer so far, dus ook daar kan je speelminuten verwachten.
- Arthur Theate ==> voor 4 seizoenen naar Rennes
- Dries Mertens ==> voor 1 seizoen met optie op 2e naar Galatasaray
- Christian Benteke ==> 2 seizoenen naar DC United (met optie voor derde)
- Romeo Lavia ==> voor 5 seizoenen naar Southampton (City heeft terugkoopclausule bedongen)
- Amadou Onana ==> voor 5 seizoenen naar Everton
- Orel Mangala ==> voor 4 seizoenen naar Nottingham Forest
- Charles De Ketelaere ==> voor 5 seizoenen naar AC Milan
- Dedryck Boyata ==> voor 3 seizoenen naar Club Brugge
- Adnan Januzaj ==> voor 4 seizoenen naar Sevilla

Transfers in de pipeline:

- Jason Denayer ==> transfervrij; deal naar Torino afgeketst. Wolverhampton zou nu concreet zijn. Afwachten.
- Aster Vranckx ==> uitgeleend aan AC Milan voor 1 seizoen, met aankoopoptie (12 miljoen). Morgen medicals.
- Wout Faes ==> Leicester City, als opvolger van Wesley Fofana. Zou vrij concreet zijn, volgens Fabrizio Romano
- Jan Vertonghen ==> anderlecht ; gesprekken zouden aan de gang zijn

Bod van Cádiz op Siebe Van Der Heyden geweigerd door Union. 2 x bod van West Ham op Vanaken geweigerd en tekende ondertussen bij.

Geruchten rond Carrasco (Tottenham), Meunier (Barça), Batshuayi (Fenerbahce), Tielemans (Arsenal, Newcastle), Mechele (Bologna), Chadli (Charleroi), maar voorlopig weinig concreet.
Update:
- Batshuayi ==> Deal met Nottingham Forest last minute afgeketst. Uiteindelijk naar Fenerbahce voor 2 seizoenen met optie voor 1 extra.
- Denayer ==> voor zover gekend nog geen ploeg.
- Dendoncker ==> permanente move naar Aston Villa. Niet duidelijk voor hoe lang precies.
- Faes ==> voor 5 seizoenen naar Leicester City.
- Jan Vertonghen ==> 2 seizoenen naar anderlecht.
- Aster Vranckx ==> 1 seizoen uitgeleend aan AC Milan, met aankoopoptie.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

We mogen officieel 26 spelers meenemen naar het WK (en alle 15 niet-starters mogen op de bank). Wie zouden jullie op dit moment meenemen?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Zekerheden lijken me :
Courtois, De Bruyne, Lukaku, Witsel, Tielemans, Mignolet, Meunier, Vanaken, Carrasco, Trossard
Vertonghen en Alderweireld bij gebrek aan beter :-)
de twee Hazards (ook al zal Eden zich nog moeten herpakken)
Castagne (samen met Leicester op de sukkel)
Mertens en Batshuayi (om hun staat van dienst, volgens Martinez)
CDK (kan Martinez echt niet omheen)

Daarna:
Saelemaekers
Dendoncker (om zijn polyvalentie)
Doku (als die niet meer geblesseerd is en zich herpakt)
Casteels als derde keeper

Dat zijn er al 22 die volgens mij quasi zeker zijn.

Dan gok ik nog op :
Onana, Lavia, Theate en Openda

Dat zou dus betekenen : geen Praet, Faes, Januzaj, Sels, Foket, Denayer, Boyata, Mechele ..
Sanders
Supersub
Berichten: 1060
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 06 sep 2022, 12:14 Zekerheden lijken me :
Courtois, De Bruyne, Lukaku, Witsel, Tielemans, Mignolet, Meunier, Vanaken, Carrasco, Trossard
Vertonghen en Alderweireld bij gebrek aan beter :-)
de twee Hazards (ook al zal Eden zich nog moeten herpakken)
Castagne (samen met Leicester op de sukkel)
Mertens en Batshuayi (om hun staat van dienst, volgens Martinez)
CDK (kan Martinez echt niet omheen)

Daarna:
Saelemaekers
Dendoncker (om zijn polyvalentie)
Doku (als die niet meer geblesseerd is en zich herpakt)
Casteels als derde keeper

Dat zijn er al 22 die volgens mij quasi zeker zijn.

Dan gok ik nog op :
Onana, Lavia, Theate en Openda

Dat zou dus betekenen : geen Praet, Faes, Januzaj, Sels, Foket, Denayer, Boyata, Mechele ..
Ik sluit me grotendeels aan bij de namen (logisch, over de meeste bestaat geen discussie), maar ik denk wel dat Boyata/Theate wel kans maken wegens gebrek aan centrale verdedigers. Witsel gaat volgens mij bij de RD enkel op het middenveld staan voor de balans, niet achteraan zoals bij A.Madrid. De komende interlands zullen dit uitwijzen wat Martinez zal doen met Witsel. Idem voor Dendoncker. Basisplaats op het middenveld is te hoog gegrepen, maar kan centraal achteraan (zie de match tegen Polen).

Ervan uitgaande dat Martinez vasthoud aan zijn 3-4-3, lijken mij dit 20 zekerheden:
Doelmannen: Courtois - Mignolet - Casteels
Verdedigers: Alderweireld - Vertonghen - Boyata (als hij speelt bij ons) - Castagne - Meunier
Middenvelders: Witsel - Tielemans - De Bruyne - T.Hazard - Vanaken - Carrasco
Aanvallers: Lukaku - E.Hazard - Mertens - Batshuayi - Trossard - De Ketelaere

Dat laat nog 6 plaatsen open. Deze maken volgens mij het meeste kans:
- Sels: Martinez is zot van een vierde keeper in zijn selectie. Is ook wel "handig" als de keepers apart trainen (vaak 2 per 2).
- Theate: linksvoetige centrale verdediger. Zo hebben we er maar weinig. Kan eventueel nog afvallen als Martinez kiest voor Witsel/Dendoncker/Castagne als back up voor CV. Kan er eventueel wel rechtstreeks bij zijn als zou blijken dan Boyata niet in de basis geraakt bij ons.
- Onana: sterk profiel centraal op het middenveld en bestrijkt veel terrein (handig als je op het einde van de match iets moet forceren en je eigenlijk maar 1 centrale middenvelder overhoudt, dan kan hij toch nog de gaten toelopen.
- Lavia: jammer van de blessure; maar als hij zijn niveau haalt van zijn eerste matchen dit seizoen kan/mag hij zeker mee.
- Foket: kan beide wingbacks spelen en is defensief sterker dan T. Hazard of Carrasco op die wingbacks.
- Doku: Martinez is ook fan van hem en indien hij fit kan blijven heeft hij die snelle dribbel vooruit en fikse sprint in de benen. Kan als joker dienen op het einde van een match.

Vallen af: Openda, Denayer, Praet, Faes, Januzaj, Mechele, Saelemaekers, Verschaeren,...

Na 6 jaar Martinez gaan we geen tot weinig veranderingen zien.

Al vind ik een ruime selectie nog steeds overdreven. Alle coaches roepen om een ruimere kern en meer wisselspelers zogezegd omdat het een drukke kalender is en de spelers niet zouden oververmoeid geraken.
In realiteit verandert er echter weinig. Er gaan nog steeds spelers zijn die elke match gaan spelen en er gaan er nog steeds zijn die waarschijnlijk geen minuut gaan invallen. Alsof trainers gaan kiezen om de eerste match met een groep van 16 spelers (11 starters en 5 wissels) te doen, om dan de 2e match met 16 anderen te doen zodat de eerste groep een vrije dag heeft om uit te rusten.
Je had dit WK ook gerust met 23 kunnen doen, vind ik.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Ik vrees dat de bondscoach inderdaad weinig gaat veranderen, maar als je nu ziet hoe Onana aan het spelen is zou je hem altijd op de plaats van Witsel moeten zetten. Tegelijk moet je Witsel gewoon een rij achteruit schuiven want bij Atletico is hij tot nu toe foutloos én een leider in de verdediging.

Qua opstelling zou ik zeggen :

Courtois
Alderweireld / Witsel / Vertongen
Castagne / Onana / De Bruyne / Vanaken / Carrasco
E. Hazard / Lukaku

Vanaken op het middenveld boven De Ketelaere vanwege zijn ervaring. Ik zie Hans ook makkelijker als 8 spelen dan Charles.
Carrasco boven T. Hazard omdat hij volgens mij gewoonweg beter is - als hij er zin in heeft. Afhankelijk van zijn vorm dus.
Castagne of Trossard op rechts - bij de laatste matchen was 1 van de 2 beduidend beter dan de andere én beter dan Meunier, ik dacht dat het Castagne was maar ik kan me er even goed bij vergissen (ik haal die 2 vaak door elkaar).
E. Hazard boven De Ketelaere vanwege zijn ervaring en kwaliteit achter de spits - onder voorbehoud dat hij voldoende speelt.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Hangt natuurlijk altijd af van blessures en zo (fingers crossed), maar ben het grotendeels eens met de 20 zekerheden van Sanders:
Sanders schreef: 07 sep 2022, 07:54 Ervan uitgaande dat Martinez vasthoud aan zijn 3-4-3, lijken mij dit 20 zekerheden:
Doelmannen: Courtois - Mignolet - Casteels
Verdedigers: Alderweireld - Vertonghen - Boyata (als hij speelt bij ons) - Castagne - Meunier
Middenvelders: Witsel - Tielemans - De Bruyne - T.Hazard - Vanaken - Carrasco
Aanvallers: Lukaku - E.Hazard - Mertens - Batshuayi - Trossard - De Ketelaere
Voor mij is Dendoncker ook een zekerheidje.
Voor de overige 5 ben ik mindere zeker:

- Sels: misschien dat Martinez hiervoor gaat kiezen, maar ik zou altijd een extra jong talent meenemen. Jammer voor Sels (op zich zeker een goeie doelman), maar als je per se een vierde doelman mee neemt, neem dan Maarten Vandevoordt bijvoorbeeld. Ervaring van onschatbare waarde voor zo'n gast, zelfs als hij geen minuut in actie komt.

Verdedigers:
- Theate zou ik ook meenemen. Jong, talentvol, niet snel onder de indruk, linksvoetig, gevaarlijk op corners.
- Als je Dendoncker als verdediger meeneemt, zit je - er vanuit gaand dat Witsel op het middenveld start - nog altijd maar aan 5 centrale verdedigers voor 3 plaatsen. Ik denk dus dat er nog een extra CV bij zal komen, naast Toby, Jan, Dedryck, Leander en Arthur.
- voor die 6e CV-plaats wringt Denayer zichzelf in een moeilijk parket door nog steeds geen club te hebben (deal met Torino afgeketst, uiteindelijk ook niet naar de Wolves). Anders had Martinez hem wel meegenomen voor zijn snelheid denk ik. Nu weet ik het zo niet. Faes maakt in mijn ogen een slimme transfer naar Leicester, en kan op termijn zeker een vaste waarde worden. Hij kan een optie zijn als Denayer niks wordt tijdens de heenronde. Mechele, Bornauw, Vanheusden, Delcroix, Van Der Heyden,... zie ik niet direct kans maken, behoudens blessuregolf bij de "zekerheden".

Middenvelders:
- Praet, Lavia en Onana gaan in balans liggen denk ik. Martinez zou misschien wel voor Praet kiezen, die meer ervaren en iets creatiever is, zijn taken goed uitvoert en nooit ontgoochelde, maar die lijkt bij Leicester te blijven, waar hij niet al te veel speelt. Als Onana en Lavia vaak aan spelen gaan blijven toekomen, en het goed gaan blijven doen, wordt het moeilijk hen te negeren. Lavia heeft nu wel pech met die blessure natuurlijk.
- Op het middenveld zijn er nog wat andere namen die in aanmerking zouden kunnen komen, zoals een Sambi Lokonga (laatste 2 matchen in de basis bij Arsenal), of een Verschaeren bijvoorbeeld, waar Martinez toch wel fan van is. Maar hun kansen acht ik minder groot. Idem voor Orel Mangala. Afwachten hoe hij het doet bij Nottingham (vorige drie matchen op de bank).
- Chadli uitgeleend aan Westerlo. Ik zou er niet van schrikken mocht Martinez die ook nog in overweging nemen mocht hij fit zijn en bij Westel tonen dat hij nog meekan. Al veel over gepalaverd maar hij is belangrijk geweest voor Martinez (op het vorig WK tegen Japan en Brazilië, op het EK bijna tegen Italië) en die blijft dat soort spelers lang trouw.
- Foket vond ik ook wel vrij goed wanneer hij mocht meedoen bij de Duivels, maar met Meunier en Castagne heb je 2 vleugelverdedigers voor uw ene flank. Op de andere flank komt dan doorgaans een meer aanvallend ingestelde speler, zoals Carrasco, Thorgan of Trossard (die daar nu ook meer en meer speelt bij Brighton). Ik weet dus niet of hij echt een kans maakt zonder blessure bij Meunier of Castagne. Idem voor Saelemaekers, hoewel die ook wel hoger op het veld zou kunnen worden uitgespeeld.

Aanvallers:
- Doku gaat mee als hij fit is, wat hij spijtig genoeg maar zelden is. Zou al bijna moeten lukken...
- Origi is van de ene bank naar de andere verhuisd, MAAR is, samen met Carrasco, onze enige speler die een veldgoal scoorde in een (Europese) finale, én vaak beslissend op belangrijke momenten (zoals derby's), ook als invaller, ook met weinig wedstrijdritme. zo'n WK is een gedroomde omgeving om het beste in hem naar boven te halen. Martinez is geen fan denk ik, maar ik zou hem zelf meenemen als joker. Maar dan wel als spits en niet (zoals Martinez ooit met weinig succes probeerde) in de pocket.

Mijn 26 (nu):
Doelmannen: Courtois - Mignolet - Casteels
Verdedigers: Alderweireld - Vertonghen - Boyata (als hij speelt bij ons) - Dendoncker - Theate - Faes - Castagne - Meunier
Middenvelders: Witsel - Tielemans - Onana - De Bruyne - T.Hazard - Vanaken - Carrasco
Aanvallers: Lukaku - E.Hazard - Mertens - Batshuayi - Trossard - De Ketelaere - Origi - Doku

In elke linie goeie mix van ervaring en jong talent (behalve doelmannen, daar geen jongere). Ook de nodige polyvalentie (wat Martinez graag heeft), met Dendoncker en Witsel die zowel CV als 6 kunnen spelen, Vanaken en De Bruyne (zowel 8 als pocket als 10), Carrasco, Trossard en Thorgan (zowel flank als pocket), Eden en Dries (zowel valse 9 als 10 als pocket) en Charles (flank, pocket, 10 of spits).

Vallen dus af/reserves, onder meer:
- Doelmannen: Sels - Van Crombrugge - Vandevoordt
- Verdedigers: Denayer - Mechele - Bornauw - Van Der Heyden - Delcroix - Vanheusden - Foket
- Middenvelders: Praet - Lavia - Sambi Lokonga - Orel Mangala - Verschaeren - Saelemaekers- Chadli
- Aanvallers: Benteke - Vanzeir - Lukebakio - Januzaj - Openda
Sanders
Supersub
Berichten: 1060
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 07 sep 2022, 11:45 Hangt natuurlijk altijd af van blessures en zo (fingers crossed), maar ben het grotendeels eens met de 20 zekerheden van Sanders:
Sanders schreef: 07 sep 2022, 07:54 Ervan uitgaande dat Martinez vasthoud aan zijn 3-4-3, lijken mij dit 20 zekerheden:
Doelmannen: Courtois - Mignolet - Casteels
Verdedigers: Alderweireld - Vertonghen - Boyata (als hij speelt bij ons) - Castagne - Meunier
Middenvelders: Witsel - Tielemans - De Bruyne - T.Hazard - Vanaken - Carrasco
Aanvallers: Lukaku - E.Hazard - Mertens - Batshuayi - Trossard - De Ketelaere
Voor mij is Dendoncker ook een zekerheidje.
Amai, Dendoncker ben ik vergeten tellen bij mijn zekerheden, ondanks dat ik hem vernoem in het begin van mijn post :jenne:
Zou dus ook bij mijn 21 zekerheden zitten en dus slechts 5 extra spelers.
My bad.
Voor de rest kan ik me zeker ook vinden in uw uitleg en keuzes.
maartendr81
Jeugdspeler
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door maartendr81 »

Ben ik de enige waarbij "om hun staat van dienst" serieus op de zenuwen werkt? Je stelt toch gewoon diegene op die over een periode van X-aantal maanden de beste vorm/prestatie hebben geleverd (er vanuit gaande dat ze complementair zijn binnen het team uiteraard)?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

maartendr81 schreef: 09 sep 2022, 11:41 Ben ik de enige waarbij "om hun staat van dienst" serieus op de zenuwen werkt? Je stelt toch gewoon diegene op die over een periode van X-aantal maanden de beste vorm/prestatie hebben geleverd (er vanuit gaande dat ze complementair zijn binnen het team uiteraard)?
Je bent niet de enige, maar het is helaas wél de denkwijze van de bondscoach :-(
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

Begrijp totaal niet dat Debast al bij de kern is en al helemaal niet Denayer als clubloze speler...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 16 sep 2022, 22:20 Begrijp totaal niet dat Debast al bij de kern is en al helemaal niet Denayer als clubloze speler...
Maat van mij die anderlecht-supporter is (iedereen heeft zijn gebreken) zegt wel al paar weken da Debast echt wel goed is en zeker laatste weken een van de weinige lichtpunten bij hen, met groot potentieel. Is ook een voetballend type waar er niet al te veel van rondlopen. Ik snap het ergens wel dat hij er bij komt.

En Denayer, tjah. Staat van dienst en snelheid zijn denk ik voornaamste redenen dat hij erbij is. En misschien ook hem de kans geven nog eens op niveau te trainen, kwestie van alle opties zolang mogelijk open te houden. Nog lang tot het WK. Benieuwd waar die gaat terecht komen wel.

Sowieso gaan er geen 8 CV's mee naar Qatar. Er gaan er dus nog zeker 2 à 3 afvallen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1060
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 17 sep 2022, 09:09
HeervanBiesen schreef: 16 sep 2022, 22:20 Begrijp totaal niet dat Debast al bij de kern is en al helemaal niet Denayer als clubloze speler...
Maat van mij die anderlecht-supporter is (iedereen heeft zijn gebreken) zegt wel al paar weken da Debast echt wel goed is en zeker laatste weken een van de weinige lichtpunten bij hen, met groot potentieel. Is ook een voetballend type waar er niet al te veel van rondlopen. Ik snap het ergens wel dat hij er bij komt.

En Denayer, tjah. Staat van dienst en snelheid zijn denk ik voornaamste redenen dat hij erbij is. En misschien ook hem de kans geven nog eens op niveau te trainen, kwestie van alle opties zolang mogelijk open te houden. Nog lang tot het WK. Benieuwd waar die gaat terecht komen wel.

Sowieso gaan er geen 8 CV's mee naar Qatar. Er gaan er dus nog zeker 2 à 3 afvallen.
Debast is inderdaad blijkbaar een voetballend type. Dat kan ik nog begrijpen dat hij er dan bijgenomen wordt.
Maar door Denayer mee te nemen geef je in mijn opzicht een totaal verkeerd signaal naar andere potentiële (jongere) Rode Duivels. Wat moeten die nu niet denken. Als daar dan iemand tussen zit met het karakter van Naingollan dan zegt die in het vervolg foert tegen een oproeping.
Dat hij zelfs blijkbaar nog aan Chadli denkt, geraakt er bij mij zelfs helemaal niet in.
Plaats reactie