De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Mamadou
Tester
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2019, 10:49

Re: De Rode Duivels

Bericht door Mamadou »

Brandon nu ook zijn eerste cap.
Benieuwd wat Bjorn Engels nu denkt.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat een mauve Kompany-vriendje is diene Martinez toch
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: De Rode Duivels

Bericht door leem »

Waarom dan niet Bjeuuurn? Die heeft hoe dan ook al meer getoond. Vreemd

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk


Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

leem schreef: 08 nov 2019, 12:47 Waarom dan niet Bjeuuurn? Die heeft hoe dan ook al meer getoond. Vreemd

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Omdat ze blijkbaar een linksvoetige nodig hadden
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: De Rode Duivels

Bericht door Khas »

DavidVM schreef: 08 nov 2019, 14:16
leem schreef: 08 nov 2019, 12:47 Waarom dan niet Bjeuuurn? Die heeft hoe dan ook al meer getoond. Vreemd

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Omdat ze blijkbaar een linksvoetige nodig hadden
Waarom dan Laurens De Bock niet? Die heeft twee linkse voeten.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

DavidVM schreef: 08 nov 2019, 14:16 Omdat ze blijkbaar een linksvoetige nodig hadden
Dat is toch gewoon een bullshit-argument... Zowel Vanheusden als Engels verdienen 100x meer een selectie dan Cobbaut. Hell, ik zou zelfs Faes oproepen voor Cobbaut.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

t4nd schreef: 08 nov 2019, 15:58
DavidVM schreef: 08 nov 2019, 14:16 Omdat ze blijkbaar een linksvoetige nodig hadden
Dat is toch gewoon een bullshit-argument... Zowel Vanheusden als Engels verdienen 100x meer een selectie dan Cobbaut. Hell, ik zou zelfs Faes oproepen voor Cobbaut.
Of Deschacht :zien:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

DavidVM schreef: 08 nov 2019, 16:43
t4nd schreef: 08 nov 2019, 15:58
DavidVM schreef: 08 nov 2019, 14:16 Omdat ze blijkbaar een linksvoetige nodig hadden
Dat is toch gewoon een bullshit-argument... Zowel Vanheusden als Engels verdienen 100x meer een selectie dan Cobbaut. Hell, ik zou zelfs Faes oproepen voor Cobbaut.
Of Deschacht :zien:
Wie wat verdient doet er eigl niet zoveel toe op dit niveau. We zoeken een potentiële vervanger voor Vertonghen in het systeem van Martinez, en die rol gaan Vanheusden of Engels niet invullen. Geen van beide heeft ervaring in een 3-man's defensie (of het moet een slechte zijn, zoals Engels bij ons), en ze spelen zelfs in een 4-mansdefensie amper tegen hun voet. Faes speelt wél vaak tegen zijn voet, maar ook zelden in 3-mansdefensie en komt nog te kort voor de grote Duivels. Deschacht is linksvoetig, zou die rol wel kunnen invullen en zit in vorm, maar is te oud, en ga er vanuit dat DavidVM dat niet echt meende.

Het belang van linksvoetige centrale verdedigers wordt hier te vaak onderschat, vind ik. En dat belang wordt nog groter in een driemansdefensie waarin je LCV soms moet uitvallen naar de flank. Tegen je voet is dat écht niet evident. Op topniveau zijn er maar héél weinig die dat konden/kunnen. Alleen Maldini schiet me spontaan te binnen als rechtsvoetige die op de linksback kon spelen.

Cobbaut speelt bij anderlecht als linksvoetige LCV in een 4-mansdefensie die in balbezit (in de opbouw) vaak een 3-mansdefensie wordt, omdat linksback Dewaele dan doorschuift naar de 6.

Bovendien zie ik, behalve Cobbaut, gewoon niet veel andere jonge Belgen die in aanmerking komen. En verder komt hij ook vrij dicht in de buurt van Vertonghens (vroegere) polyvalentie, want hij kan ook op LB in een 4-mansdefensie, en heeft in principe zelfs de motor om de ganse linkerflank te doen zoals een Meunier dat doet op rechts.

Oproeping is voor mij terecht. En we kennen Vermaelens blessuregevoeligheid, maar in principe is en blijft hij de eerste vervanger van Vertonghen in deze lichting Duivels.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: De Rode Duivels

Bericht door The_One »

Kan er iemand zo'n passing map van vanavond vinden?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Carrasco wordt weer bewierrookt, maar ik vond hem (zeker in de eerste helft) vaak weer te egoïstisch en te veel met oogkleppen op spelen. Altijd voor de dribbel kiezen, ook al zijn er een hoop betere opties. Verschaeren had bij zijn invalbeurt net hetzelfde probleem, steeds proberen het zelf te forceren. Je kan zeggen dat het van lef getuigt, ik vind het een gebrek aan ploegmentaliteit.

Bij de tegengoal volgens mij trouwens een dikke dekkingsfout van Denaeyer - in de defensie hebben we echt wel de ervaring nodig van Vermaelen of Vertongen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: De Rode Duivels

Bericht door Khas »

The_One schreef: 19 nov 2019, 22:35 Kan er iemand zo'n passing map van vanavond vinden?
Die komt vandaag waarschijnlijk online. Als ik die tegen kom zal ik hem hier delen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: De Rode Duivels

Bericht door Khas »

t4nd schreef: 20 nov 2019, 07:01 Carrasco wordt weer bewierrookt, maar ik vond hem (zeker in de eerste helft) vaak weer te egoïstisch en te veel met oogkleppen op spelen. Altijd voor de dribbel kiezen, ook al zijn er een hoop betere opties. Verschaeren had bij zijn invalbeurt net hetzelfde probleem, steeds proberen het zelf te forceren. Je kan zeggen dat het van lef getuigt, ik vind het een gebrek aan ploegmentaliteit.

Bij de tegengoal volgens mij trouwens een dikke dekkingsfout van Denaeyer - in de defensie hebben we echt wel de ervaring nodig van Vermaelen of Vertongen.
Carrasco vond ik met grote voorsprong de slechtste op het veld; individueel sterk, als deel van het team waardeloos. Die kerel was actief, deed veel geslaagde dribbels, en bracht niks bij. De structuur van de ploeg zakt ineen met zo'n speler.
Tijdens de match zei ik nog dat zelfs bij Cyprus ik hem niet zou opstellen. Die mening hou ik nog steeds.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Als Meunier fit is zit Carrasco ook gewoon op de bank é, Thorgan Hazard en Chadli hebben sowieso een streepje voor voor de positie op de linkerflank. Als die niet weggeraakt uit China zal het me nog benieuwen of die uberhaupt de selectie haalt.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Khas schreef: 20 nov 2019, 08:50
t4nd schreef: 20 nov 2019, 07:01 Carrasco wordt weer bewierrookt, maar ik vond hem (zeker in de eerste helft) vaak weer te egoïstisch en te veel met oogkleppen op spelen. Altijd voor de dribbel kiezen, ook al zijn er een hoop betere opties. Verschaeren had bij zijn invalbeurt net hetzelfde probleem, steeds proberen het zelf te forceren. Je kan zeggen dat het van lef getuigt, ik vind het een gebrek aan ploegmentaliteit.

Bij de tegengoal volgens mij trouwens een dikke dekkingsfout van Denaeyer - in de defensie hebben we echt wel de ervaring nodig van Vermaelen of Vertongen.
Carrasco vond ik met grote voorsprong de slechtste op het veld; individueel sterk, als deel van het team waardeloos. Die kerel was actief, deed veel geslaagde dribbels, en bracht niks bij. De structuur van de ploeg zakt ineen met zo'n speler.
Tijdens de match zei ik nog dat zelfs bij Cyprus ik hem niet zou opstellen. Die mening hou ik nog steeds.
Hij scoort en geeft 2 assists, dus 'niks bijbrengen' is vrij relatief. En ja, je kan zeggen dat ik dan puur naar het scorebord kijk, maar jouw verhaal gaat in heel veel gevallen evengoed op voor een speler als C. Ronaldo.

Voor mij hangt het er vanaf waar je Carrasco opstelt. Als enige flankspeler op links zie ik inderdaad liever iemand anders (Thorgan of Chadli), met meer tactische discipline. Maar hij zou wél nuttig kunnen zijn als doublure voor Eden, als je op het einde van een match nog iets moet openbreken en zijn defensieve taken (en gebreken) minder belangrijk worden. Een deadlock openbreken kan hij met zijn skills en onvoorspelbaarheid, en hij heeft al getoond dat hij wel een speler is voor de grote matchen (goal in CL-finale). Als ik dan moet kiezen voor Verschaeren of Carrasco kies ik toch voor die laatste met het oog op komend EK, ook al omdat hij normaliter nog vrij fris zou moeten zijn in vergelijking met de Hazards en De Bruynes van deze wereld die ene veel drukkere kalender hebben. Trossard zou ook een optie kunnen zijn als doublure, maar is te vaak geblesseerd.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Courtois, Mignolet, Casteels

Alderweireld, Vertonghen, Vermaelen, Boyata, Meunier, Castagne, Kompany

Witsel, De Bruyne, Tielemans, Dendoncker, Chadli, T. Hazard, Carrasco

E. Hazard, Mertens, Lukaku, Batshuayi of Origi, Benteke

Dat zou momenteel mijn selectie zijn. Voor plaats 23 twijfel ik tussen Vanaken of een extra verdediger
Plaats reactie