De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

IsO schreef: 22 nov 2019, 21:04
Cedrinho schreef: 22 nov 2019, 17:31 Zodra KDB en Eden er niet meer bij zijn is het over en gedaan met de "glorieperiode" van de Duivels dus.
Die ploeg voor 2028 zeg. Miserie troef.

EDIT/ Bolingoli trouwens.. :rofl: Nee serieus? Voetbalt die nog ergens? In Wenen heel even een piekperiode gehad, maar dat is toch ook al enkele jaren geleden..
Pak anders een rennietje, duidelijk last van zure oprispingen.

En check uw facts. Bolingoli was de voorbije 2 seizoenen basisspeler in Oostenrijk en nu bij Celtic. Je weet wel, die ploeg uit Schotland die Boyata als opstapje gebruikte naar de Duivels en de Bundesliga, en die nu eerste staat in de Scottish premiership, voor de Rangers, getraind door jouw grote idool Gerrard. En die eerste staat in hun EL-poule. Hem trouwens ook maar 1 match zien spelen sinds zijn vertrek hier?

En die 'miserie' die er - mogelijk - in 2028 zou zijn: hangt toch maar af van uw referentiepunt. Met Tielemans zullen we een creatieve middenvelder hebben die velen ons nu al benijden, met tegen dan bakken ervaring. Met dendoncker idem als balveroveraar. Met Origi een spits die nu al de CL won en tegen dan 9 jaar ervaring extra heeft. Met courtois een keeper met een tegen dan ongetwijfeld enorme staat van dienst (heeft die eigl nu al). Met Vanheusden een verdediger waar Preud'homme nu al lyrisch over is. Met Verschaeren het grootste Belgische talent op aanvallend middenveld sinds Eden.
Ik volg de Schotse competitie niet, dus ik heb daar geen zicht op. Vandaar dat ik de vraag stelde. En ik had ook heel duidelijk aangegeven dat ik die vraag serieus meende.
Je toontje mag dus wel wat lager.
Gerrard is trouwens ook totaal mijn idool niet. Geen flauw idee waar je dat vandaan haalt. Dit heb ik nooit gezegd, zelfs niet al zeveren.

Over Vanheusden ben ik wel akkoord. Is voor mij een groter talent dan Verschaeren.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: 22 nov 2019, 23:05
IsO schreef: 22 nov 2019, 21:04
Cedrinho schreef: 22 nov 2019, 17:31 Zodra KDB en Eden er niet meer bij zijn is het over en gedaan met de "glorieperiode" van de Duivels dus.
Die ploeg voor 2028 zeg. Miserie troef.

EDIT/ Bolingoli trouwens.. :rofl: Nee serieus? Voetbalt die nog ergens? In Wenen heel even een piekperiode gehad, maar dat is toch ook al enkele jaren geleden..
Pak anders een rennietje, duidelijk last van zure oprispingen.

En check uw facts. Bolingoli was de voorbije 2 seizoenen basisspeler in Oostenrijk en nu bij Celtic. Je weet wel, die ploeg uit Schotland die Boyata als opstapje gebruikte naar de Duivels en de Bundesliga, en die nu eerste staat in de Scottish premiership, voor de Rangers, getraind door jouw grote idool Gerrard. En die eerste staat in hun EL-poule. Hem trouwens ook maar 1 match zien spelen sinds zijn vertrek hier?

En die 'miserie' die er - mogelijk - in 2028 zou zijn: hangt toch maar af van uw referentiepunt. Met Tielemans zullen we een creatieve middenvelder hebben die velen ons nu al benijden, met tegen dan bakken ervaring. Met dendoncker idem als balveroveraar. Met Origi een spits die nu al de CL won en tegen dan 9 jaar ervaring extra heeft. Met courtois een keeper met een tegen dan ongetwijfeld enorme staat van dienst (heeft die eigl nu al). Met Vanheusden een verdediger waar Preud'homme nu al lyrisch over is. Met Verschaeren het grootste Belgische talent op aanvallend middenveld sinds Eden.
Ik volg de Schotse competitie niet, dus ik heb daar geen zicht op. Vandaar dat ik de vraag stelde. En ik had ook heel duidelijk aangegeven dat ik die vraag serieus meende.
Je toontje mag dus wel wat lager.
Gerrard is trouwens ook totaal mijn idool niet. Geen flauw idee waar je dat vandaan haalt. Dit heb ik nooit gezegd, zelfs niet al zeveren.

Over Vanheusden ben ik wel akkoord. Is voor mij een groter talent dan Verschaeren.
Het is niet omdat je schreef 'nee serieus?' dat ik klakkeloos moet aannemen dat je het écht serieus bedoeld zou hebben. De rest van je bericht deed iets anders vermoeden. En dat van Gerrard, fair enough. Ik meende me zoiets te herinneren maar valt niet te verifiëren wegens *verwijderd* en bij gebrek aan archief vorig forum.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Iemand die het HLN-interview met Orel Mangala kan posten? Artikel van 13/11 geloof ik
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: De Rode Duivels

Bericht door Polbemol »

:bow: Ik vind het geweldig hoe gepassioneerd sommige leden met voetbal bezig zijn. :bow: Dat heet passie zeker?
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: De Rode Duivels

Bericht door Vergas Ronald »

Belgische nationale ploeg heeft 3 matchen verloren sinds die kerel manager werd zomer 2016.
En, nog belangrijker, hij neemt altijd wat brugge spelers op in zijn selectie.
Meneer mag blijven :teach:
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

IsO schreef: 23 nov 2019, 07:51 Iemand die het HLN-interview met Orel Mangala kan posten? Artikel van 13/11 geloof ik
Komt er morgen aan als ik er aan denk
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Die ploegen zijn ook puur hypothetisch hé. Spelers die nu 13 jaar zijn kunnen op dat moment in de selectie zitten als nieuwe spelers, geen kat die er nu al van gehoord gaat hebben. Spelers van 15-17 kunnen op dat moment de sterkhouders zijn terwijl ze nu nog moeten doorbreken. Op basis van de namen die we nu kennen ga je maximaal de helft van de ploeg van 2024 en later kunnen opstellen. Op 5 jaar kan er veel gebeuren in het voetbal.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 24 nov 2019, 22:05 Die ploegen zijn ook puur hypothetisch hé. Spelers die nu 13 jaar zijn kunnen op dat moment in de selectie zitten als nieuwe spelers, geen kat die er nu al van gehoord gaat hebben. Spelers van 15-17 kunnen op dat moment de sterkhouders zijn terwijl ze nu nog moeten doorbreken. Op basis van de namen die we nu kennen ga je maximaal de helft van de ploeg van 2024 en later kunnen opstellen. Op 5 jaar kan er veel gebeuren in het voetbal.
Helemaal mee eens. Maar de oefening, voor wat ze waard is, geeft wel aan dat er, met wat we nu weten, zelfs in '28 nog een ploeg kan staan met in elke linie ervaren en getalenteerde spelers.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

"Mocht ik het geld hebben, ik zou mezelf wel kopen"

OREL MANGALA, TUSSEN 20 EN 30 MILJOEN WAARD
Liefst 30 miljoen euro waard en tóch is Orel Mangala (21) onbekend in eigen land. Een kennismaking met de middenvelder/ smaakmaker van de Jonge Duivels.

Gisteren op training bij de beloften: "We gaan voor de zege."

Volgens de dokter zou hij nooit meer kunnen wandelen, laat staan voetballen. "Ik herinner me er niks meer van", glimlacht Orel Mangala. Misschien maar best ook: hij was twee jaar toen een wagen hem opschepte nabij zijn huis in Itterbeek. "Niemand trof schuld", vertelt Mangala. "Het gebeurde zo snel..." Twee dagen werd de uk in een kunstmatige coma gehouden, met zware verwondingen aan het hoofd en de benen. Maar terugvechten deed hij. "Op het veld ben ik ook zo: opgeven, dat doe ik niet. Ik ben mentaal sterk."

Het kwam hem afgelopen zomer goed van pas. Mangala, de aangename verrassing bij de voorts ontgoochelende Belgen op het EK U21, genoot concrete belangstelling na een prima seizoen op uitleenbeurt bij Hamburg SV. Zijn moederclub Stuttgart, net gedegradeerd uit de Bundesliga, wilde Mangala evenwel niet kwijt. En hing daarom een onrealistisch prijskaartje van 30 miljoen euro aan Mangala. "Ik voelde me klaar voor een stap hogerop", geeft de speler toe. "Maar Stuttgart besliste er anders over..."

Arsenal, Lyon, Roma...
Olympique Lyon wilde 12 miljoen euro betalen. Ook Lille, Olympique Marseille, Arsenal en AS Roma snuffelden aan Mangala. Daarnaast was er een officieel bod van ongeveer 20 miljoen euro. Wie dat bedrag wilde neertellen, houdt de entourage van de speler geheim, omdat de interesse niet uitgedoofd is. "Vertrekken in de winter? Alles kan", houdt Mangala zelf de boot af, waarna hij lacht: "Mocht ik het geld hebben, ik zou mezelf wel kopen. (opnieuw ernstig) Weet je, 't doet deugd dergelijke bedragen te horen. Het is een waardering voor mijn werk. Dat is altijd leuk."

Vraag is wat Mangala zo aantrekkelijk maakt voor de internationale markt. Doelpunten alvast niet: als prof heeft hij nog nooit gescoord in de competitie. "Dat is sowieso een werkpunt", geeft Mangala toe. "Ik heb een hard schot, maar ik gebruik het te weinig. Ach, ik vind een assist gelukkig even waardevol."

Los van de treffers heeft de middenvelder wel een erg mooi profiel. "Ik ben behoorlijk compleet", zegt Mangala zelf. "Ik sta stevig op de benen - ik cijfer mezelf weg voor het collectief -, heb een grote motor en goeie voeten. Maar ik kan nog progressie boeken, wat ook het doel is. Je kunt nooit volmaakt tevreden zijn. Ik mik steeds op het allerhoogste."

Zo ook met de Rode Duivels - "Congo polste al, dat is nu niet aan de orde" -, maar eerst de nationale beloften. Zondag is er een sleutelmatch, in en tegen favoriet Duitsland. Bij verlies is groepswinst - en rechtstreekse kwalificatie voor het EK 2021 in Hongarije en Slovenië - in principe foetsie. "Vandaar dat we voor de zege gaan", belooft Mangala, die dat ook zal benadrukken in de vestiaire. Het is nodig, want om het barrageticket - via plek twee - te halen, kan België zich eigenlijk niet veel misstappen meer permitteren, na de stomme 1-0 in en tegen Wales.

Geen kans bij anderlecht
Over 'stom' gesproken: dat was ook anderlecht. In 2016 liet het Mangala, na een goed WK U17 en uitstekende prestaties in de Youth League, domweg vertrekken naar Dortmund. "Hij mocht zelfs niet meetrainen met de A-kern van anderlecht", zucht papa Jean Mangala. "En dus was een vertrek noodzakelijk. In het begin blokkeerde anderlecht Orel wel. Toen Hoffenheim ons uitnodigde voor een testperiode, zei men dat ze niks ontvangen hadden, terwijl ik een kopie van die mail liggen heb..."

Desondanks krijgt Orel Mangala, die op zijn kamer een grote poster van ex-Gouden Schoen Matías Suárez had hangen, geen slecht woord over RSCA over de lippen. "Ik heb alles aan anderlecht te danken. Elk weekend kijk ik of ze gewonnen hebben. Het is de club van mijn hart."

Samen met... Liverpool. Tiens, zou Jürgen Klopp dat bod van 20 miljoen euro niet gedaan hebben?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Origi is met zijn goals in belangrijke matchen serieus aan't solliciteren voor een plaats in de EK-selectie. Batsman zal zijn tenen mogen uitkuisen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

Lukaku, Batshuayi en Origi lijken me de evidente 3 centrumspitsen, waarbij Origi ook iets meer op de flank kan eventueel. Het is eerder Benteke die moet gaan vrezen, denk ik.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef: 06 dec 2019, 09:44 Lukaku, Batshuayi en Origi lijken me de evidente 3 centrumspitsen, waarbij Origi ook iets meer op de flank kan eventueel. Het is eerder Benteke die moet gaan vrezen, denk ik.
Ik zou dan toch eerder Benteke mee pakken dan Batshuayi...
Fellaini is weggevallen, dus als je eventueel nog ergens op het einde van een wedstrijd ballen in de box moet gaan pompen kan je niemand beter hebben dan Benteke
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Conclusie : Als Benteke wil spelen op het EK moet hij dringend minuten pakken bij zijn ploeg. Dit seizoen heeft hij nog maar 379 minuten gespeeld (zonder goal of assist) & de laatste match waaraan hij mocht beginnen is al 18 augustus. Sindsdien enkel sporadisch korte invalbeurten.

Ik zie Benteke wel nog ergens verhuurd worden om te spelen, in die optiek vind ik de kwakkel dat Club geïnformeerd heeft niet eens zo ongeloofwaardig. Het is een compleet ander type dan wat we momenteel hebben rondlopen én hij heeft in het verleden al bewezen dat hij goals kan maken. Zou me trouwens ook niet verbazen moest anderlecht er ook mee bezig zijn :).
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

t4nd schreef: 06 dec 2019, 11:19 Conclusie : Als Benteke wil spelen op het EK moet hij dringend minuten pakken bij zijn ploeg. Dit seizoen heeft hij nog maar 379 minuten gespeeld (zonder goal of assist) & de laatste match waaraan hij mocht beginnen is al 18 augustus. Sindsdien enkel sporadisch korte invalbeurten.

Ik zie Benteke wel nog ergens verhuurd worden om te spelen, in die optiek vind ik de kwakkel dat Club geïnformeerd heeft niet eens zo ongeloofwaardig. Het is een compleet ander type dan wat we momenteel hebben rondlopen én hij heeft in het verleden al bewezen dat hij goals kan maken. Zou me trouwens ook niet verbazen moest anderlecht er ook mee bezig zijn :).
Benteke is wat mij betreft zeker welkom
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

Benteke idd welkom, zo lang die ermee kan leven dat hij niet altijd zal spelen. En liefst ook op huurbasis, al dan niet met aankoopoptie.
Plaats reactie