De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: De Rode Duivels

Bericht door Polbemol »

t4nd schreef: 07 dec 2022, 11:27 E. Hazard kondigt zijn afscheid aan bij de rode duivels (artikel van Sporza).
Een prachtige voetballer, maar ik heb het verhaal tussen hem en de Nationale ploeg nooit goed begrepen. Hij kwam me altijd over als een 'niet Belg' door zijn snelle overstap naar Lille en hij zingt ook als kapitein het volkslied niet mee. Hij speelt voetbal voor het voetbal (wat een prachtige gave is!). Ik gun hem een nieuwe ploeg waar hij opnieuw spelvreugde kan hebben (en hamburgers).
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Polbemol schreef: 07 dec 2022, 12:17
t4nd schreef: 07 dec 2022, 11:27 E. Hazard kondigt zijn afscheid aan bij de rode duivels (artikel van Sporza).
Een prachtige voetballer, maar ik heb het verhaal tussen hem en de Nationale ploeg nooit goed begrepen. Hij kwam me altijd over als een 'niet Belg' door zijn snelle overstap naar Lille en hij zingt ook als kapitein het volkslied niet mee. Hij speelt voetbal voor het voetbal (wat een prachtige gave is!). Ik gun hem een nieuwe ploeg waar hij opnieuw spelvreugde kan hebben (en hamburgers).
Ik gun hem absoluut ook een nieuwe ploeg waar hij mag en kan spelen en het voetbalgeluk hopelijk nog mag terugvinden!

Ik ben het wel niet met je eens wat zijn verhouding met de nationale ploeg betreft. Het klopt wel dat hij wat tijd nodig gehad heeft om zijn draai te vinden, en om aanvaard te worden door het grote publiek, dat het - zeker toen - vaak eerder had voor wroeters dan voor technisch begaafde artiesten (het zal in onze volksaard liggen). Dat hamburgerincident is bijvoorbeeld altijd wat aan hem blijven kleven, maar hij was toen 20 jaar ofzo. Hazard voelde zich - ondanks zijn opleiding in Lille - echter altijd Belg, speelde ook in de jeugdreeksen voor de Duivels, behalve in de beloftencategorie die hij door zijn debuut voor het A-elftal op 17 jaar en 10 maanden gewoon oversloeg. Hij weigerde een aantal maanden voor dat debuut overigens een aanbod tot naturalisatie van de Franse voetbalbond, toen Frankrijk een plaats of 40 hoger stond op de FIFA-ranking dan België (https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid= ... ction=mail).

De allerbeste Hazard die ik heb gezien, was die van het WK '18, bij de Duivels. De enige Belg die écht op topniveau acteerde tegen zowel Brazilië als Frankrijk, die toen ook statistieken kon voorleggen die je gerust naast die van zijn beste periode bij Chelsea mag leggen. Een speler die héél vaak aanspeelbaar was, die de bal kon afschermen als weinig anderen, met heel veel geslaagde dribbels per wedstrijd, die praktisch alleen foutief kon worden afgestopt of van de bal gezet, en die dan ook heel vaak werd gefould. Het is geen toeval dat zijn enkels zo vroeg kapot zijn.

Ik heb in het voetbal zelden een speler meer boven zijn team zien uitsteken dan Eden tegen Frankrijk, in die beruchte halve finale van het WK 2018. In die match werd hij (naar gewoonte) een keer of 4 gefould, lukte hij maar liefst 11 (!) geslaagde dribbels (ter referentie: Doku had er 8 in zijn referentiematch tegen Italië op het EK in de zomer van '21), haalde hij een passnauwkeurigheid van 96%, waaronder 1 key pass (waaruit schot op doel volgt van ploeggenoot) en 7 op 7 geslaagde lange ballen. En zelfs in verdedigend opzicht leverde hij zijn bijdrage met 2 gewonnen tackles, 1 clearance en 1 overtreding. Voor mij was hij (en niet Modric) toen de speler van het tornooi, dat zei ik na dat tornooi en daar blijf ik ook op vandaag achter staan.

Dat volkslied blijft een eeuwig discussiepunt. Onze hockeyploeg maakt daar collectief een mooi moment van, en ook een Evenepoel zong het als ik me niet vergis mee op het podium van de Vuelta en het WK, maar als we eerlijk zijn heeft dat er in geen enkele Rode Duivels-lichting die ik me kan herinneren ooit echt ingezeten, of hoogstens halfslachtig, niet geholpen door onze verschillende landstalen. In een land waarvan zelfs een vroegere premier de bal eens grandioos missloeg door voor de camera het Franse volkslied aan te heffen in plaats van onze Brabançonne, is dat al dan niet meezingen misschien niet echt een relevante graadmeter...

Ik denk eerlijk gezegd dat Eden graag voor zijn land uit kwam, van bij zijn "ontdekking" op het EK u17 (toen hij bij momenten alles kapot speelde maar Bojan Krkic tot beste speler werd verkozen, ook toen al doordat Edens team de halve finale niet overleefde, en Bojans team wel. Idem 9 jaar later voor Modric en Kroatië op het WK '18), tot op het laatst, en dat hij ook fier was om die kapiteinsband te mogen dragen, ook al was hij natuurlijk nooit een leider zoals Kompany dat wel was. Ik vermoed ook dat hij zijn rol bij de Duivels serieuzer nam dan zijn speelse nonchalance misschien kon doen uitschijnen. Getuige bijvoorbeeld de reactie van Kylian (zijn jongere broer), toen de eerste geruchten over zijn afscheid begonnen te circuleren (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221202_95132956).
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 07 dec 2022, 16:15
Polbemol schreef: 07 dec 2022, 12:17
t4nd schreef: 07 dec 2022, 11:27 E. Hazard kondigt zijn afscheid aan bij de rode duivels (artikel van Sporza).
Een prachtige voetballer, maar ik heb het verhaal tussen hem en de Nationale ploeg nooit goed begrepen. Hij kwam me altijd over als een 'niet Belg' door zijn snelle overstap naar Lille en hij zingt ook als kapitein het volkslied niet mee. Hij speelt voetbal voor het voetbal (wat een prachtige gave is!). Ik gun hem een nieuwe ploeg waar hij opnieuw spelvreugde kan hebben (en hamburgers).
Ik gun hem absoluut ook een nieuwe ploeg waar hij mag en kan spelen en het voetbalgeluk hopelijk nog mag terugvinden!

Ik ben het wel niet met je eens wat zijn verhouding met de nationale ploeg betreft. Het klopt wel dat hij wat tijd nodig gehad heeft om zijn draai te vinden, en om aanvaard te worden door het grote publiek, dat het - zeker toen - vaak eerder had voor wroeters dan voor technisch begaafde artiesten (het zal in onze volksaard liggen). Dat hamburgerincident is bijvoorbeeld altijd wat aan hem blijven kleven, maar hij was toen 20 jaar ofzo. Hazard voelde zich - ondanks zijn opleiding in Lille - echter altijd Belg, speelde ook in de jeugdreeksen voor de Duivels, behalve in de beloftencategorie die hij door zijn debuut voor het A-elftal op 17 jaar en 10 maanden gewoon oversloeg. Hij weigerde een aantal maanden voor dat debuut overigens een aanbod tot naturalisatie van de Franse voetbalbond, toen Frankrijk een plaats of 40 hoger stond op de FIFA-ranking dan België (https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid= ... ction=mail).

De allerbeste Hazard die ik heb gezien, was die van het WK '18, bij de Duivels. De enige Belg die écht op topniveau acteerde tegen zowel Brazilië als Frankrijk, die toen ook statistieken kon voorleggen die je gerust naast die van zijn beste periode bij Chelsea mag leggen. Een speler die héél vaak aanspeelbaar was, die de bal kon afschermen als weinig anderen, met heel veel geslaagde dribbels per wedstrijd, die praktisch alleen foutief kon worden afgestopt of van de bal gezet, en die dan ook heel vaak werd gefould. Het is geen toeval dat zijn enkels zo vroeg kapot zijn.

Ik heb in het voetbal zelden een speler meer boven zijn team zien uitsteken dan Eden tegen Frankrijk, in die beruchte halve finale van het WK 2018. In die match werd hij (naar gewoonte) een keer of 4 gefould, lukte hij maar liefst 11 (!) geslaagde dribbels (ter referentie: Doku had er 8 in zijn referentiematch tegen Italië op het EK in de zomer van '21), haalde hij een passnauwkeurigheid van 96%, waaronder 1 key pass (waaruit schot op doel volgt van ploeggenoot) en 7 op 7 geslaagde lange ballen. En zelfs in verdedigend opzicht leverde hij zijn bijdrage met 2 gewonnen tackles, 1 clearance en 1 overtreding. Voor mij was hij (en niet Modric) toen de speler van het tornooi, dat zei ik na dat tornooi en daar blijf ik ook op vandaag achter staan.

Dat volkslied blijft een eeuwig discussiepunt. Onze hockeyploeg maakt daar collectief een mooi moment van, en ook een Evenepoel zong het als ik me niet vergis mee op het podium van de Vuelta en het WK, maar als we eerlijk zijn heeft dat er in geen enkele Rode Duivels-lichting die ik me kan herinneren ooit echt ingezeten, of hoogstens halfslachtig, niet geholpen door onze verschillende landstalen. In een land waarvan zelfs een vroegere premier de bal eens grandioos missloeg door voor de camera het Franse volkslied aan te heffen in plaats van onze Brabançonne, is dat al dan niet meezingen misschien niet echt een relevante graadmeter...

Ik denk eerlijk gezegd dat Eden graag voor zijn land uit kwam, van bij zijn "ontdekking" op het EK u17 (toen hij bij momenten alles kapot speelde maar Bojan Krkic tot beste speler werd verkozen, ook toen al doordat Edens team de halve finale niet overleefde, en Bojans team wel. Idem 9 jaar later voor Modric en Kroatië op het WK '18), tot op het laatst, en dat hij ook fier was om die kapiteinsband te mogen dragen, ook al was hij natuurlijk nooit een leider zoals Kompany dat wel was. Ik vermoed ook dat hij zijn rol bij de Duivels serieuzer nam dan zijn speelse nonchalance misschien kon doen uitschijnen. Getuige bijvoorbeeld de reactie van Kylian (zijn jongere broer), toen de eerste geruchten over zijn afscheid begonnen te circuleren (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221202_95132956).
Eden speelde voetbal voor het voetbal. Voor de liefde voor het spel. Op zijn top was hij echt onhoudbaar en een genot om naar te kijken.
Volgens mij was hij ook trots om voor zijn land uit te komen. Hij heeft nooit kritiek gegeven op de extra matchen (Nations League,...) zoals een De Bruyne of een Courtois. Een teken dat hij graag naar de Duivels kwam.

Die liefde voor het spel zelf is ook tegelijk zijn zwakste punt. Hierdoor heeft hij niet de drive om telkens beter te doen of terug te keren op een hoger niveau.
Zet die bij wijze van spreken morgen in 4e provenciale en hij speelt met evenveel plezier.

Het zal nog een tijdje duren alvorens we weer iemand met diezelfde flair en speelsheid zullen hebben bij de Duivels. Ik kan begrijpen dat hij zich wil focussen op zichzelf en hopelijk vindt hij nog de drive om nog op een deftig niveau te spelen. Dat hoeft niet meer bij de grootste topploegen te zijn. Elke week spelen bij een deftige club zou al mooi zijn.

PS: Dat hamburger-incident is ook het enige wat ik mij kan herinneren waar hij buiten de lijntjes kleurde. Voorts geen negatieve berichtgeving in de pers, of de tabloids in Engeland. Tenzij je zijn "overgewicht" in zijn eerste weken bij Real meerekent.
Zijn familie blijft ook uit de schijnwerpers. Ze willen duidelijk niet meesurfen op zijn bekendheid, maar willen eerder "onbekend" blijven.

Nuchtere voetballer met een leuke kwinkslag hier en daar in zijn interviews. Ik zie die na zijn spelerscarrière rustig verdwijnen in de "anonimiteit". Dat mediacircus na zijn carrière zal niet aan hem besteed zijn.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ik weet niet of ze Eden Hazard bij Real Madrid zo'n prachtige voetballer vinden.
Is toch veruit hun slechtste transfer ooit.
Hebben ze 115 miljoen euro voor betaald (sommigen bronnen spreken zelfs over 150), Hazard verdient er 25 miljoen euro per jaar (!!!) om hoogstens de bank warm te houden.
Als hij echt zo veel van het spelletje houdt zoals vaak beweerd wordt, waarom gaat hij dan niet voetballen bij pakweg Polleke Botox ?

Ik vind het vooral een ongelooflijk triest verhaal, the story of Eden Hazard.
Zo diep gevallen sinds zijn transfer naar Real Madrid.
Mogen we dat echt alleen maar op blessures steken of is er toch gemakzucht bij komen kijken eens hij zijn riante contract onder het Spaanse zonnetje had ondertekend ?
Ik weet het niet maar vind het vooral jammer
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

vanGentmaarvoorClub schreef: 08 dec 2022, 11:20 Ik weet niet of ze Eden Hazard bij Real Madrid zo'n prachtige voetballer vinden.
Is toch veruit hun slechtste transfer ooit.
Hebben ze 115 miljoen euro voor betaald (sommigen bronnen spreken zelfs over 150), Hazard verdient er 25 miljoen euro per jaar (!!!) om hoogstens de bank warm te houden.
Als hij echt zo veel van het spelletje houdt zoals vaak beweerd wordt, waarom gaat hij dan niet voetballen bij pakweg Polleke Botox ?

Ik vind het vooral een ongelooflijk triest verhaal, the story of Eden Hazard.
Zo diep gevallen sinds zijn transfer naar Real Madrid.
Mogen we dat echt alleen maar op blessures steken of is er toch gemakzucht bij komen kijken eens hij zijn riante contract onder het Spaanse zonnetje had ondertekend ?
Ik weet het niet maar vind het vooral jammer
Het zou mij niet verbazen dat hij nu beseft dat hij elders ook niet aan de bak zou geraken. Beter dan onder het Spaanse zonnetje blijven.
Vandaar waarschijnlijk dat hij zegt dat hij in januari ook nog niet vertrekt. Op dit niveau geraakt hij bij weinig ploegen in de basis. Laat staan dat hij 90min kan spelen.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Sanders schreef: 08 dec 2022, 12:36
vanGentmaarvoorClub schreef: 08 dec 2022, 11:20 Ik weet niet of ze Eden Hazard bij Real Madrid zo'n prachtige voetballer vinden.
Is toch veruit hun slechtste transfer ooit.
Hebben ze 115 miljoen euro voor betaald (sommigen bronnen spreken zelfs over 150), Hazard verdient er 25 miljoen euro per jaar (!!!) om hoogstens de bank warm te houden.
Als hij echt zo veel van het spelletje houdt zoals vaak beweerd wordt, waarom gaat hij dan niet voetballen bij pakweg Polleke Botox ?

Ik vind het vooral een ongelooflijk triest verhaal, the story of Eden Hazard.
Zo diep gevallen sinds zijn transfer naar Real Madrid.
Mogen we dat echt alleen maar op blessures steken of is er toch gemakzucht bij komen kijken eens hij zijn riante contract onder het Spaanse zonnetje had ondertekend ?
Ik weet het niet maar vind het vooral jammer
Het zou mij niet verbazen dat hij nu beseft dat hij elders ook niet aan de bak zou geraken. Beter dan onder het Spaanse zonnetje blijven.
Vandaar waarschijnlijk dat hij zegt dat hij in januari ook nog niet vertrekt. Op dit niveau geraakt hij bij weinig ploegen in de basis. Laat staan dat hij 90min kan spelen.
Die gaat z'n contract uitdoen net zoals Bale gedaan heeft en komt dan nog wat in België sjotten denk ik.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

In Het Nieuwsblad:
[spoiler]
Voetbalbond mikt hoog voor nieuwe bondscoach van Rode Duivels: ook Löw, Pochettino en Villas-Boas op shortlist

De voetbalbond mikt hoog voor de opvolging van Roberto Martinez als bondscoach. Er zijn namen uitgelekt van coaches die op de shortlist staan om bondscoach te worden en dat zijn niet de minste: ex-Duits bondscoach Joachim Löw, gewezen Tottenham- en PSG-coach Mauricio Pochettino en de Portugees André Villas-Boas. Of die grote namen haalbaar zijn, moet nog blijken. Frank Vercauteren blijft dan weer nadrukkelijk in beeld als technisch directeur.

Koen Van Uytvange en Ludo Vandewalle
Vandaag om 03:00

Vandaag donderdag en morgen vrijdag vergadert de TaskForce van de voetbalbond nog over de vacatures van technisch directeur en bondscoach die moeten worden ingevuld. Er zijn al enkele namen van de shortlist voor bondscoach uitgelekt. Niet allemaal, want er staan er nog meerdere op. Maar de namen die onze redactie bereikten, zijn al niet min.

Ten eerste Joachim Löw. De bijna 63-jarige Duitser was liefst vijftien jaar bondscoach van Duitsland, waarmee hij in 2014 in Brazilië de wereldtitel pakte. In dat jaar werd hij door de wereldvoetbalbond FIFA uitgeroepen tot Trainer van het Jaar. Vóór zijn dienstverband bij de Duitse voetbalbond won hij ook al prijzen als coach van VfB Stuttgart (beker), Tirol Innsbruck (titel) en Austria Wien (Supercup). Nadat hij eerst twee jaar assistent-bondscoach was naast Jürgen Klinsmann veranderde Löw het gezicht van het Duitse voetbal van stug en stoer naar aanvallend en attractief. Na het mislukte EK van 2021 werd de samenwerking met de Duitse bond beëindigd.

Mauricio Pochettino is geen onbekende voor Jan Vertonghen en Toby Alderweireld. Beide verdedigers werkten bij Tottenham liefst vijf seizoenen onder de 51-jarige Argentijn. Een prijs konden ze samen niet winnen. Ze speelden in 2019 wel de finale van de Champions League, maar die ging verloren tegen Liverpool. Pochettino pakte als trainer pas zijn eerste trofee nadat hij in 2020 trainer werd van het Franse PSG. In het anderhalf jaar dat hij in Parijs coach was, won hij een titel en een beker. Eind vorig seizoen werd hij ontslagen omdat hij de grip op Neymar jr, Kylian Mbappé en zijn landgenoot Lionel Messi kwijt was.

Ook André Villas-Boas is geen onbekende voor enkele Belgische (ex-)voetballers. Opnieuw Jan Vertonghen bij Tottenham, maar ook Romelu Lukaku (bij Chelsea in zijn eerste periode), Axel Witsel en Nicolas Lombaerts (beiden bij Zenit Sint-Petersburg) werkten met de altijd nog maar 45-jarige Portugees. Hun meningen daarover zijn niet onverdeeld positief. Villas-Boas werkte in zijn beginjaren als coach – hij was nog maar een twintiger – aan de zijde van José Mourinho en na een succesvol jaar als hoofdtrainer van FC Porto werd hij naar Chelsea gehaald als de ‘nieuwe Mourinho’. Hij heeft die belofte echter nooit kunnen inlossen, ondanks titels en bekers in Portugal en Rusland. Villas-Boas zit intussen bijna twee jaar zonder werk nadat hij in februari 2021 opstapte omdat de club een speler had vastgelegd zonder zijn medeweten. Hij heeft veel internationale ervaring, want hij werkte in Italië, Portugal, Engeland, Rusland, China en Frankrijk.

Enig voorbehoud: het is de vraag of deze coaches financieel en sportief haalbaar zijn. Het kan ook nog een vooralsnog onbekende andere naam van de shortlist worden. Van Andrea Pirlo, Hervé Renard, Thierry Henry en Claude Puel is voorlopig even geen sprake meer.

Frank Vercauteren

De nieuwe technisch directeur, ook al in opvolging van Roberto Martinez, wordt wellicht nog vóór de bondscoach aangesteld. De naam die daar het meest circuleert, is die van Frank Vercauteren, 66 jaar en nu veelal in Rusland verblijvend met zijn Russische vriendin en kind. Hij is, ondanks het gegeven dat hij ook een voorstel heeft van een club om trainer te worden, wel bereid om naar ons land terug te keren. Huidig assistent-bondscoach Thomas Vermaelen liet op VTM weten dat hij openstaat voor de functie. Ook Michel Preud’homme ligt nog op tafel, maar wil hij wel? Timmy Simons en Johan Walem stelden zich kandidaat, maar voorlopig zonder gevolg.
Peter
A-kern
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: De Rode Duivels

Bericht door Peter »

Het lijkt Tedesco te gaan worden. Lijkt mij op zich een goeie keuze, alleen is dat een naam die ik heel graag voor ons had gehad. Een moderne trainer met een duidelijke visie en manier van werken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Voorakkoord met Tedesco. Vercauteren zou TD worden. https://m.standaard.be/cnt/dmf20230131_ ... m_term=dso
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Tedesco is officieel. Benieuwd naar wat hij zal toevoegen, maar (gegen)pressing lijkt me sowieso een element te gaan worden.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: De Rode Duivels

Bericht door Arnio »

Toch redelijk kuis gehouden in de selectie.
Ben wel blij dat hij niet meer zoveel namen selecteert, 26 was erover
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Arnio schreef: 17 mar 2023, 13:36 Toch redelijk kuis gehouden in de selectie.
Ben wel blij dat hij niet meer zoveel namen selecteert, 26 was erover
't spel zit wel alweer op de wagen, met de reactie van Genk

https://sporza.be/nl/2023/03/17/racing- ... 056148115/



Kwestie van meteen op goeie voet te beginnen met de nieuwe bondscoach :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Denk dat Mertens en Witsel definitief duivel af zijn, als ik op de persconferentie van Tedesco af ga. Van Witsel hoopt hij naar eigen zeggen dat hij ter beschikking blijft (er niet bij omdat hij nu in een dip zit), maar met ook nog Tielemans ("sowieso bij de selectie indien niet geblesseerd") wordt de concurrentie op het middenveld groot. Tenzij hij Witsel als CV wil uitspelen.

Thorgan er ook niet bij door blessure, en ook niet echt over gesproken. Batsman ook geblesseerd, maar Openda zou sowieso de voorkeur gekregen hebben, liet Tedesco uitschijnen. Over Dendoncker (handblessure, maar ook amper spelend bij Aston Villa) werd bij mijn weten niet gesproken, maar is er niet bij. Idem voor Origi.

Voor de rest niet echt verrast door deze selectie eigenlijk.

Wel benieuwd of Hans en Brandon er ooit nog weer bij gaan raken. Tedesco ontkende dat de niet-selectie van Hans ligt aan de dip van Club. Wellicht beschouwt hij hen, net als Heynen, als "tussengeneratie", die enkel bij blessures nog een optie zijn. Anderzijds wordt een Praet (weliswaar nooit ontgoochelend bij de Duivels), die toch ook niet zo veel speelt in Engeland, en ook tot die "tussengeneratie" gerekend kan worden, dan wél opgeroepen.

Soit, sowieso wel benieuwd naar onze eerste match.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Doku haakt af (zoals verwacht), zijn vervanger is Bakayoko.

De keuze valt te verdedigen. Bakayoko is goed bezig, is een talent dat enkel nog beter zal worden én hij kan nog kiezen tussen België & Ivoorkust. Anderzijds was de reactie na de niet-selectie van Mike Trésor 'dat er op zijn positie met Carrasco & Doku al 2 toppers rondlopen'. Het zou mooi geweest zijn moest de voetbalbond na de afzegging van Doku dan voor Trésor gekozen hebben - of voor mijn part allebei. Ik vind dat de bondscoach hier zorgt voor een breuk met Genk & Trésor waar het compleet niet nodig was.
Sanders
Invaller
Berichten: 997
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: De Rode Duivels

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 21 mar 2023, 10:56 Doku haakt af (zoals verwacht), zijn vervanger is Bakayoko.

De keuze valt te verdedigen. Bakayoko is goed bezig, is een talent dat enkel nog beter zal worden én hij kan nog kiezen tussen België & Ivoorkust. Anderzijds was de reactie na de niet-selectie van Mike Trésor 'dat er op zijn positie met Carrasco & Doku al 2 toppers rondlopen'. Het zou mooi geweest zijn moest de voetbalbond na de afzegging van Doku dan voor Trésor gekozen hebben - of voor mijn part allebei. Ik vind dat de bondscoach hier zorgt voor een breuk met Genk & Trésor waar het compleet niet nodig was.
Dat Heynen er niet bij is, begrijp ik. Wie ga je thuislaten voor hem?
Dat Trésor zelfs nu niet gekozen wordt, is minder te begrijpen. Hopelijk geeft Tedesco hem dan ook een deftige uitleg.
Hier had je perfect kunnen verdedigen om voor Trésor te kiezen na het uitvallen van een topper. Het belonen van goede vorm in de binnenlandse competitie, tov iemand die geen vaste basisspeler is bij een buitenlandse competitie van gelijkaardig niveau.
Maar Genk doet ook wel kinderachtig over het gedoe.
Plaats reactie