EK 2016 - Frankrijk

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Clubpolska »

Flufferd schreef:
Clubpolska schreef:
fcb 4 life schreef: UEFA toont zich streng en legt Rusland voorwaardelijke diskwalificatie op

De openingswedstrijd van Rusland en Engeland werd ontsierd door zware rellen in de Franse stad Marseille. Russische hooligans gingen de Engelsen de hele dag en nacht te lijf en ook de Franse lokale bevolking deed mee. De UEFA legt de schuldvraag nu neer bij de Russen: zij krijgen een boete van 150.000 euro en worden voorwaardelijk gediskwalificeerd. Dat betekent dat Rusland uitgesloten wordt als er nog iets gebeurt met betrekking tot rellen en ongeregeldheden.

Daags voor het duel was het al bijzonder onrustig in Marseille en de incidenten namen alleen maar toe naarmate de wedstrijd dichter kwam. Na de wedstrijd kwam het zelfs tot rellen in het stadion.

De Russische federatie kan wel nog in beroep gaan tegen deze sanctie. Woensdag speelt Rusland in Rijsel tegen Slowakije. De UEFA hoopt dat het duel dankzij deze straf in alle rust kan verlopen, maar houdt zijn hart vast.
Terecht.

Ook wel grappig dat het een clash is tussen oude marginalen van Europa tegen de nieuwe.
Vind ik niet, hoe hadden de Russen dit moeten tegenhouden?
Het zal misschien bijdragen tot een toekomstige sensibilisering van het Russische voetbal, dat stikt van de extreme organisaties en marginale toestanden.. als er niemand gestraft wordt, krijgt niemand een signaal.

Russen maken het overal te bont, of het nu voor voetbal is of gewoon op reis. Dat daar iets moet mee gebeuren lijkt mij wel duidelijk.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Flufferd »

Clubpolska schreef:
Flufferd schreef:
Clubpolska schreef:
fcb 4 life schreef: UEFA toont zich streng en legt Rusland voorwaardelijke diskwalificatie op

De openingswedstrijd van Rusland en Engeland werd ontsierd door zware rellen in de Franse stad Marseille. Russische hooligans gingen de Engelsen de hele dag en nacht te lijf en ook de Franse lokale bevolking deed mee. De UEFA legt de schuldvraag nu neer bij de Russen: zij krijgen een boete van 150.000 euro en worden voorwaardelijk gediskwalificeerd. Dat betekent dat Rusland uitgesloten wordt als er nog iets gebeurt met betrekking tot rellen en ongeregeldheden.

Daags voor het duel was het al bijzonder onrustig in Marseille en de incidenten namen alleen maar toe naarmate de wedstrijd dichter kwam. Na de wedstrijd kwam het zelfs tot rellen in het stadion.

De Russische federatie kan wel nog in beroep gaan tegen deze sanctie. Woensdag speelt Rusland in Rijsel tegen Slowakije. De UEFA hoopt dat het duel dankzij deze straf in alle rust kan verlopen, maar houdt zijn hart vast.
Terecht.

Ook wel grappig dat het een clash is tussen oude marginalen van Europa tegen de nieuwe.
Vind ik niet, hoe hadden de Russen dit moeten tegenhouden?
Het zal misschien bijdragen tot een toekomstige sensibilisering van het Russische voetbal, dat stikt van de extreme organisaties en marginale toestanden.. als er niemand gestraft wordt, krijgt niemand een signaal.

Russen maken het overal te bont, of het nu voor voetbal is of gewoon op reis. Dat daar iets moet mee gebeuren lijkt mij wel duidelijk.
Kun je de helft van de oostblok ploegen en een ploeg zoals je hier en daar Feyenoord hebt ook uitsluiten.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Clubpolska »

Is feyenoord aan het vechten op het EK?

De Roemenen en Engeland zouden eenzelfde sanctie moeten krijgen.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Flufferd »

Clubpolska schreef: Is feyenoord aan het vechten op het EK?

De Roemenen en Engeland zouden eenzelfde sanctie moeten krijgen.
Waarom zou je zoiets niet door trekken naar clubs?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3504
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door IsO »

Er zijn linken met Russisch extreemrechts (http://www.demorgen.be/sport/voorwaarde ... -b196f85e/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Khas »

Flufferd schreef: Vind ik niet, hoe hadden de Russen dit moeten tegenhouden?
Nee, maar de Fransen wel. De aanpak van hun ordediensten komt ferm te kort in deze.
Het was geen geheim wat er ging gebeuren en waar dat zou gaan gebeuren. Die informatie is al weken openlijk beschikbaar op fora, waar de verschillende groepen met elkaar afspreken.
Het helemaal tegenhouden zal nooit lukken, maar een klein beetje filteren aan de grens was niet moeilijk geweest, me dunkt. Al zeker als het geen geheim is welke groepen je moet in de gaten houden.

Ik kon ook zelf naar Parijs reizen zonder ook maar enige controle tegen te komen. Noch aan de grens, noch in Parijs zelf. Gekende relschoppers kunnen op die manier ook zonder enige problemen op hun bestemming geraken, wat dan ook gebeurt.
Het enige wat je ziet zijn random acties van de politie, die eigenlijk de boel in gang steken met random provocaties, in plaats van tegenhouden.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Flufferd »

Khas schreef:
Flufferd schreef: Vind ik niet, hoe hadden de Russen dit moeten tegenhouden?
Nee, maar de Fransen wel. De aanpak van hun ordediensten komt ferm te kort in deze.
Het was geen geheim wat er ging gebeuren en waar dat zou gaan gebeuren. Die informatie is al weken openlijk beschikbaar op fora, waar de verschillende groepen met elkaar afspreken.
Het helemaal tegenhouden zal nooit lukken, maar een klein beetje filteren aan de grens was niet moeilijk geweest, me dunkt. Al zeker als het geen geheim is welke groepen je moet in de gaten houden.

Ik kon ook zelf naar Parijs reizen zonder ook maar enige controle tegen te komen. Noch aan de grens, noch in Parijs zelf. Gekende relschoppers kunnen op die manier ook zonder enige problemen op hun bestemming geraken, wat dan ook gebeurt.
Het enige wat je ziet zijn random acties van de politie, die eigenlijk de boel in gang steken met random provocaties, in plaats van tegenhouden.
Daar ga ik mee akkoord maar je kan daarvoor Rusland niet straffen natuurlijk, dat is te zot voor woorden.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Khas »

Flufferd schreef:
Khas schreef:
Flufferd schreef: Vind ik niet, hoe hadden de Russen dit moeten tegenhouden?
Nee, maar de Fransen wel. De aanpak van hun ordediensten komt ferm te kort in deze.
Het was geen geheim wat er ging gebeuren en waar dat zou gaan gebeuren. Die informatie is al weken openlijk beschikbaar op fora, waar de verschillende groepen met elkaar afspreken.
Het helemaal tegenhouden zal nooit lukken, maar een klein beetje filteren aan de grens was niet moeilijk geweest, me dunkt. Al zeker als het geen geheim is welke groepen je moet in de gaten houden.

Ik kon ook zelf naar Parijs reizen zonder ook maar enige controle tegen te komen. Noch aan de grens, noch in Parijs zelf. Gekende relschoppers kunnen op die manier ook zonder enige problemen op hun bestemming geraken, wat dan ook gebeurt.
Het enige wat je ziet zijn random acties van de politie, die eigenlijk de boel in gang steken met random provocaties, in plaats van tegenhouden.
Daar ga ik mee akkoord maar je kan daarvoor Rusland niet straffen natuurlijk, dat is te zot voor woorden.
Ja, dat bedoel ik net. De Fransen moeten worden aangepakt hiervoor, niet de Russen.
Het mag trouwens ook duidelijk zijn dat het op ieder locatie de Franse relschoppers zijn die de boel in gang hebben gestoken. Te beginnen met het uitnodigen/uitdagen van de bezoekende relschoppers.
Ook in zo goed als elk incident rondom Frankrijk, inclusief de zever in Marseille, was het vooral lokaal vs buitenlanders.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Clubpolska »

Flufferd schreef:
Clubpolska schreef: Is feyenoord aan het vechten op het EK?

De Roemenen en Engeland zouden eenzelfde sanctie moeten krijgen.
Waarom zou je zoiets niet door trekken naar clubs?
Waarom niet, inderdaad.
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Alethio »

Eens kijken of de UEFA zijn dreigementen kan waarmaken, of met excuses afkomt...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160614_02339234" onclick="window.open(this.href);return false;

Als de berichtgeving klopt, that is.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Gratchski »

Alethio schreef: Eens kijken of de UEFA zijn dreigementen kan waarmaken, of met excuses afkomt...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160614_02339234" onclick="window.open(this.href);return false;

Als de berichtgeving klopt, that is.
veroordeling is dan ook voor hetgeen int stadion gebeurde.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: EK 2016 - Frandan ook voor hetgeen int stadion gebeurkrijk

Bericht door Alethio »

Achzo. Lijkt me een stuk realistischer dan :nice:
Nergens
A-kern
Berichten: 472
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:44

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Nergens »

Ijsland is met voorsprong de moeilijkste ploeg voor commentaar op te geven denk ik, zien er allemaal hetzelfde uit en allemaal "sons" :D
Spelen wel deftig!
Matt_G
Tester
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mei 2016, 15:04

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Matt_G »

Nergens schreef: Ijsland is met voorsprong de moeilijkste ploeg voor commentaar op te geven denk ik, zien er allemaal hetzelfde uit en allemaal "sons" :D
Spelen wel deftig!
Son betekent zoon van, dus werkelijk alle mannen hebben een naam die zo eindigt. Als ze dan een dochter hebben is het dottir (dochter van). Als Gudjohnson bvb een dochter krijgt wordt haar achternaam Gudjohndottir. Machtig systeem. :geek:

Sowieso mijn 2e ploeg na de Belgen dit toernooi. Go Ijsland.
Gebruikersavatar
Heffron
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:48

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Heffron »

Matt_G schreef:
Nergens schreef: Ijsland is met voorsprong de moeilijkste ploeg voor commentaar op te geven denk ik, zien er allemaal hetzelfde uit en allemaal "sons" :D
Spelen wel deftig!
Son betekent zoon van, dus werkelijk alle mannen hebben een naam die zo eindigt. Als ze dan een dochter hebben is het dottir (dochter van). Als Gudjohnson bvb een dochter krijgt wordt haar achternaam Gudjohndottir. Machtig systeem. :geek:

Sowieso mijn 2e ploeg na de Belgen dit toernooi. Go Ijsland.
Krijgen dochters dan niet de naam van hun moeder mee? Of is dat niet in Ijsland?
Plaats reactie