World Cup 2022

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Plaats reactie
HeervanBiesen
A-kern

World Cup 2022

Bericht door HeervanBiesen »

Over 3 maanden begint het WK, het lijkt me tof al een topic hierover te openen.

Kwestie ergens iets over onze rode duivels te kunnen neerschrijven in aanloop naar het wk toe🙂
IsO
Basisspeler

Re: World Cup 2022

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 27 aug 2022, 00:16 Over 3 maanden begint het WK, het lijkt me tof al een topic hierover te openen.

Kwestie ergens iets over onze rode duivels te kunnen neerschrijven in aanloop naar het wk toe🙂
De Duivels hebben een eigen topic in de 'binnenland'-sectie van het 'voetbal'-gedeelte van het forum, maar alles rond het komende WK dat niet strikt met de Duivels te maken heeft, kan inderdaad hier :nice:
IsO
Basisspeler

Bericht door IsO »

Ik denk niet dat het hier al stond, maar dit is wel een interessante: nationale selecties voor het WK eind dit jaar mogen bestaan uit 26 spelers. De 15 spelers die niet starten, mogen allemaal op de bank (dus niemand in de tribune). Zie https://www.fifa.com/tournaments/mens/w ... uads-to-26

Ik ben hier wel blij mee!
t4nd
Basisspeler

Bericht door t4nd »

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik ervan moet denken. Het is dezelfde discussie als nu gaande is in de JPL (meer spelers op de bank om zo jongeren extra kansen te geven). In hoeverre gaat een coach al die spelers een kans geven? Ik vermoed dat de meeste coaches gewoon dezelfde spelers gaan laten invallen, ongeacht de hoeveelheid op de bank. Bij een nationale ploeg is het op zich nog ok, omdat je dan met een beperkte selectie zit en er anders een 3tal spelers in de tribune moeten gaan - dat is ook wat zielig. Bij een reguliere competitie zie ik de meerwaarde niet.
Plaats reactie