EK 2016 - Frankrijk

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Gebruikersavatar
BinonFCB
Invaller
Berichten: 852
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:05
Locatie: Vlaams-Brabant, Leuven

Re: RE: Re: RE: Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door BinonFCB »

Elafro schreef:
Cedrinho schreef:
MattJensen schreef:
Cedrinho schreef: Ik snap BB wel. Ik zou nooit tegen mijn vaderland kunnen supporteren, zelfs al heb ik grote sympathie voor landen als Spanje, Brazilië, Australië, Kroatië, ... ik zou nooit kunnen hopen dat die België afmaken. Never.
En wat als je een bloedband hebt met een ander land?
Tjah, eigen keuze over wat je als je vaderland ziet hé. Als je ganse familie Kroatisch is, maar jij bent sinds je 2e in België, dan is het aan jou de keuze waar je het meest een band mee voelt. En dan is het uiteraard logisch als je meer een band hebt met Kroatië dat je dan voor de Kroaten supportert. Maar ik ken de roots van Elafro niet, ging er gewoon van uit dat hij volledig Belg was.
Ik ben ook volledig Belg, maar ik hekel me enorm aan de ganse hype rond de rode duivels, arrogante Willy Wortel en al hun betrekkingen met anderlecht alhoewel ze beweren "neutraal" te zijn.

Kroatië daarentegen vond ik sowieso al de coolste ploeg, nog voor het EK begon. Is al jaren zo. Dan supporter ik liever voor hen dan voor een overhyped ploegje dat belabberd voetbal brengt.

Maar vandaag was een sublieme match en ik heb ervan genoten. Dat zal ik niet ontkennen.
Ah oké. Niet voor je vaderland supporteren omdat ze te gehyped zijn en slecht voetbal brengen. Gij hebt toch een paar rare kronkels in u hoofd lopen hoor. Dit is nu eens het meest belachelijke excuus dat ik ooit gehoord heb. Voel jij je wel Belg?
#MaximeLestienne16 #Elkedagzat28 #Noord222
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: RE: Re: RE: Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Flufferd »

BinonFCB schreef:
Elafro schreef:
Cedrinho schreef:
MattJensen schreef:
En wat als je een bloedband hebt met een ander land?
Tjah, eigen keuze over wat je als je vaderland ziet hé. Als je ganse familie Kroatisch is, maar jij bent sinds je 2e in België, dan is het aan jou de keuze waar je het meest een band mee voelt. En dan is het uiteraard logisch als je meer een band hebt met Kroatië dat je dan voor de Kroaten supportert. Maar ik ken de roots van Elafro niet, ging er gewoon van uit dat hij volledig Belg was.
Ik ben ook volledig Belg, maar ik hekel me enorm aan de ganse hype rond de rode duivels, arrogante Willy Wortel en al hun betrekkingen met anderlecht alhoewel ze beweren "neutraal" te zijn.

Kroatië daarentegen vond ik sowieso al de coolste ploeg, nog voor het EK begon. Is al jaren zo. Dan supporter ik liever voor hen dan voor een overhyped ploegje dat belabberd voetbal brengt.

Maar vandaag was een sublieme match en ik heb ervan genoten. Dat zal ik niet ontkennen.
Ah oké. Niet voor je vaderland supporteren omdat ze te gehyped zijn en slecht voetbal brengen. Gij hebt toch een paar rare kronkels in u hoofd lopen hoor. Dit is nu eens het meest belachelijke excuus dat ik ooit gehoord heb. Voel jij je wel Belg?
Je kan toch gewoon genieten van goed voetbal?
Iedereen die neutraal naar een wedstrijd kijkt hoopt dat de beter voetballende ploeg wint dus waarom zou dat een rare kronkel zijn bij nationale ploegen?
Ik supporter ook niet voor België maar heb nu wel met vlagen van de wedstrijd genoten.
De hype stoort net zoals elke hype dat doet maar dat doet er voor mij niet zo toe, als mensen zich idioot willen gedragen vind ik dat wat raar maar hell zolang ze het zelf leuk vinden. Het stopt natuurlijk wel als alle kritiek op de nationale ploeg plots gecounterd wordt met slap 'tous ensemble' gelul.

Ik heb bepaalde ideeën of waarden waar ik me mee kan vereenzelvigen en ik zie niet in hoe ik die zou kunnen koppelen aan België specifiek. Als ik me al iets zou voelen zou het Europeaan zijn.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Peet »

@flufferd: ik heb ook niks België, nog veel minder met de hype. Maar heb geleerd van WK14 om gewoon terug te supporteren zoals vroeger, dan raakt ge zo gefrustreerd niet van het spel.
België heeft gewoon paar technisch superieure spelers, vroeg of laat wist ge dat dat eruit ging komen.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Clubpolska »

Eerst bevestigen nu :teach:
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Elafro
A-kern
Berichten: 513
Lid geworden op: 29 mei 2016, 19:57
Locatie: Tremelo

Re: RE: Re: RE: Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Elafro »

BinonFCB schreef:
Elafro schreef:
Ik ben ook volledig Belg, maar ik hekel me enorm aan de ganse hype rond de rode duivels, arrogante Willy Wortel en al hun betrekkingen met anderlecht alhoewel ze beweren "neutraal" te zijn.

Kroatië daarentegen vond ik sowieso al de coolste ploeg, nog voor het EK begon. Is al jaren zo. Dan supporter ik liever voor hen dan voor een overhyped ploegje dat belabberd voetbal brengt.

Maar vandaag was een sublieme match en ik heb ervan genoten. Dat zal ik niet ontkennen.
Ah oké. Niet voor je vaderland supporteren omdat ze te gehyped zijn en slecht voetbal brengen. Gij hebt toch een paar rare kronkels in u hoofd lopen hoor. Dit is nu eens het meest belachelijke excuus dat ik ooit gehoord heb. Voel jij je wel Belg?
Ik voel me geen Belg neen. Totaal geen voeling met dit schijtland. Maar dat is een andere discussie. En het is mijn volste recht om voor een ander land(en) te supporteren dan voor mijn "vader"land me dunkt. Wat de reden daarvoor is doet er zelfs niet toe. Ik bepaal dat nog altijd zelf. Dat recht heb ik namelijk.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Peet »

Het is en blijft maar voetbal natuurlijk, tuurlijk beslist iedereen voor welk land hij wil supporteren.. Het is alsof Elafro een collaborateur is..
Patriottisme is de Belg toch vreemd.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Clubpolska »

Peet schreef: Het is en blijft maar voetbal natuurlijk, tuurlijk beslist iedereen voor welk land hij wil supporteren.. Het is alsof Elafro een collaborateur is..
Patriottisme is de Belg toch vreemd.

Alle consciences en saxen achterwege latend, we zijn nu eenmaal ontstaan als gedoogde bufferstaat met enorme culturele tegenstrijdigheden. Toch voelt deze ploeg aan als 'mijn' ploeg, en daarom ben ik supporter, en andere mensen niet... Maakt niet uit :)
Oh Frail.
BB1891
A-kern
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:47
Locatie: Antwerpen

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door BB1891 »

Er is niets mis met niet te supporteren voor Belgie, hopen dat ze afgaan en op hun doos krijgen daarentegen is gewoon toch triestig? Dat mensen daar hun energie insteken om zo negatief te zijn... Zonder alle politieke ideeën die er achter schuilen, de matchen van de Belgen zorgen voor een algemene golf van vriendelijkheid en feest doorheen het land, hoe kun je daar tegen zijn? Gisteren op weg naar huis ne kerel gezien van in de 80 jaar die letterlijk de tranen in de ogen had omdat hij er zo van heeft genoten, een stom voetbalmatchke. Ofwel ga je mee in de sfeer, ofwel hou je je erbuiten.
Gebruikersavatar
BinonFCB
Invaller
Berichten: 852
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:05
Locatie: Vlaams-Brabant, Leuven

Re: RE: Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door BinonFCB »

Clubpolska schreef:
Peet schreef: Het is en blijft maar voetbal natuurlijk, tuurlijk beslist iedereen voor welk land hij wil supporteren.. Het is alsof Elafro een collaborateur is..
Patriottisme is de Belg toch vreemd.

Alle consciences en saxen achterwege latend, we zijn nu eenmaal ontstaan als gedoogde bufferstaat met enorme culturele tegenstrijdigheden. Toch voelt deze ploeg aan als 'mijn' ploeg, en daarom ben ik supporter, en andere mensen niet... Maakt niet uit :)
Ik heb respect voor iedereen zijn standpunt/mening. Ik kan mij persoonlijk gewoon niet inbeelden dat je voor een ander land supportert ipv België. Ik voel mij Belg. Ook Vlaming, maar eerst Belg. Nu terug op het EK hier ;)
#MaximeLestienne16 #Elkedagzat28 #Noord222
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: RE: Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Flufferd »

BinonFCB schreef:
Clubpolska schreef:
Peet schreef: Het is en blijft maar voetbal natuurlijk, tuurlijk beslist iedereen voor welk land hij wil supporteren.. Het is alsof Elafro een collaborateur is..
Patriottisme is de Belg toch vreemd.

Alle consciences en saxen achterwege latend, we zijn nu eenmaal ontstaan als gedoogde bufferstaat met enorme culturele tegenstrijdigheden. Toch voelt deze ploeg aan als 'mijn' ploeg, en daarom ben ik supporter, en andere mensen niet... Maakt niet uit :)
Ik heb respect voor iedereen zijn standpunt/mening. Ik kan mij persoonlijk gewoon niet inbeelden dat je voor een ander land supportert ipv België. Ik voel mij Belg. Ook Vlaming, maar eerst Belg. Nu terug op het EK hier ;)
En wat houdt dat dan in je Belg voelen?
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: RE: Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Gratchski »

Flufferd schreef:
BinonFCB schreef:
Clubpolska schreef:
Peet schreef: Het is en blijft maar voetbal natuurlijk, tuurlijk beslist iedereen voor welk land hij wil supporteren.. Het is alsof Elafro een collaborateur is..
Patriottisme is de Belg toch vreemd.

Alle consciences en saxen achterwege latend, we zijn nu eenmaal ontstaan als gedoogde bufferstaat met enorme culturele tegenstrijdigheden. Toch voelt deze ploeg aan als 'mijn' ploeg, en daarom ben ik supporter, en andere mensen niet... Maakt niet uit :)
Ik heb respect voor iedereen zijn standpunt/mening. Ik kan mij persoonlijk gewoon niet inbeelden dat je voor een ander land supportert ipv België. Ik voel mij Belg. Ook Vlaming, maar eerst Belg. Nu terug op het EK hier ;)
En wat houdt dat dan in je Belg voelen?
Waarom zou je een gevoel uberhaupt moeten uitleggen? :dunno:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Rendinho »

En Spanje er uit. Stel je voor dat ook Duitsland er uit ligt tegen Italië. Het ziet er steeds beter uit voor de RD.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Cedrinho »

Duitsland of Italië, geen van beiden kunnen de RD kloppen hoor. België wordt maximaal tweede, maar ik denk nog altijd dat we de finale niet halen.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Clubpolska »

Cedrinho schreef: Duitsland of Italië, geen van beiden kunnen de RD kloppen hoor. België wordt maximaal tweede, maar ik denk nog altijd dat we de finale niet halen.

Goh ja, er is gewoon zo vaak geen logica, een toernooi is ook een grote portie geluk zeker? (behalve Rendinho zijn pronostiek)
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: EK 2016 - Frankrijk

Bericht door Fire »

Duitsland wint "gewoon" het EK hoor schrijf maar op!
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Plaats reactie