Internationaal voetbal

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Internationaal voetbal

Bericht door Cedrinho »

Wat een kutref weer zeg. Ongelooflijk dat zo iemand op een WK mag fluiten.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Internationaal voetbal

Bericht door Cedrinho »

Bon. Laat Amerika maar wereldkampioen worden dan.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Internationaal voetbal

Bericht door zegmaardag »

Hoewel het niveau er al zeker op vooruitgegaan is, heb ik nog steeds de indruk dat zowat elke de helft van de eersteprovencialers dit niveau ook haalt. Ik kan er geen kwartier naar kijken, naar dat vrouwenvoetbal.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Internationaal voetbal

Bericht door Cedrinho »

Leuk toch weer. Doelpunt van Engeland afgekeurd voor buitenspel, maar de VAR keurt het toch toe. Beelden dus op het scherm in het stadion getoond, Kameroen gaat er niet mee akkoord en weigert af te trappen.
Benieuwd hoe die straks uit de kleedkamer komen voor de 2e helft..
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Internationaal voetbal

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef: 23 jun 2019, 18:33 Leuk toch weer. Doelpunt van Engeland afgekeurd voor buitenspel, maar de VAR keurt het toch toe. Beelden dus op het scherm in het stadion getoond, Kameroen gaat er niet mee akkoord en weigert af te trappen.
Benieuwd hoe die straks uit de kleedkamer komen voor de 2e helft..
Als dweilen
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Internationaal voetbal

Bericht door Cedrinho »

Tweede helft spel op de wagen weer, want doelpunt Kameroen door VAR afgekeurd voor buitenspel.. Speelsters willen van het veld, 2 moesten vervangen worden.

Soit, op één scherm Club-Heist en op een ander scherm Engeland-Kameroen, zorgt toch wel voor animo :D
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: Internationaal voetbal

Bericht door kingpietro105 »

Speler van kameroen spuugt op een speler van engeland gene rode kaart
speler van kameroen doet zeer zware tackle geen rode kaart....

Scheids was lachwekkend had geen gezag en controle over de match kameroen deed wat maar wat

ze duwden zelf de scheids omver omdat hij zogenaamd in de weg stond.. Ook geen rode kaart zelf geen waarschuwing

Op het einde gaat hij naar de var kijken en durft hij geen rode kaart te geven omdat de spelers van kameroen kwaad op hem zijn.
Jeugdscheidsrechter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Internationaal voetbal

Bericht door Cedrinho »

De scheids was een vrouw.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Internationaal voetbal

Bericht door Cedrinho »

Leuke eerste halve finale!
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 623
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Internationaal voetbal

Bericht door HeervanBiesen »

Cedrinho schreef: 02 jul 2019, 22:09 Leuke eerste halve finale!
Ja amai! Was echt geweldige wedstrijd om naar te kijken.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 623
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Internationaal voetbal

Bericht door HeervanBiesen »

zegmaardag schreef: 23 jun 2019, 00:56 Hoewel het niveau er al zeker op vooruitgegaan is, heb ik nog steeds de indruk dat zowat elke de helft van de eersteprovencialers dit niveau ook haalt. Ik kan er geen kwartier naar kijken, naar dat vrouwenvoetbal.
Kunt en moogt dat niet vergelijken met mannenvoetbal dat is de kunst.. dan pas kan je genieten van die wedstrijden.

Kwa kracht en conditie kan je dit ook helemaal niet vergelijken (spel verloopt trager), moet wel zeggen het valt op dat het er wel technischer aan toegaat. Daarom niet persé trucjes ofzo, maar heb het dan over de balbehandeling & aannames.
En het niveau is bijlange niet bij alle ploegen hoog, denk dan aan VS tegen Thailand 13-0...
Maar er zijn landen die wel attractief en leuk voetbal spelen: VS, Zweden, Engeland, Duitsland. (ok de Nederlanders ook, maar zonde toch dat ze zover geraken terwijl wij als Belgen er niet bij zijn).
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Internationaal voetbal

Bericht door Cedrinho »

Echt wel mooi voetbal gezien op dit tornooi. Brazilië vond ik ook leuk voetbal spelen bij momenten (2e goal tegen Australië bijvoorbeeld).
Maar de VS steken er echt wel bovenuit.

Het is inderdaad vooral zaak om de vergelijking niet te maken met de mannen. Eens je dat doet, dan kan je ook van deze matchen echt wel genieten.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: Internationaal voetbal

Bericht door kingpietro105 »

Wat vonden jullie van de penalty tijdens de finale? terecht onterecht?
Jeugdscheidsrechter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Internationaal voetbal

Bericht door Cedrinho »

Vrij licht, maar te begrijpen.
Nu, ik vraag me af in hoeverre zo'n fase anders beoordeeld wordt bij vrouwen dan bij mannen.. Al was het maar omdat zich op die hoogte bij vrouwen wat gevoeliger lichaamsdelen bevinden dan bij mannen.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: Internationaal voetbal

Bericht door kingpietro105 »

Cedrinho schreef: 10 jul 2019, 12:07 Vrij licht, maar te begrijpen.
Nu, ik vraag me af in hoeverre zo'n fase anders beoordeeld wordt bij vrouwen dan bij mannen.. Al was het maar omdat zich op die hoogte bij vrouwen wat gevoeliger lichaamsdelen bevinden dan bij mannen.
Je kan hem ook niet geven.. Ik vond namelijk dat de amerikaanse speelster heel snel ging liggen. Ik heb het gevoel dat ze bij vrouwen wat strenger zijn en fysiek spel minder toelaten.

Je moet natuurlijk als ref ook kijken naar de match en de speler in kwestie. De amerikaanse speelster maakte de match al regelmatig flop duiken om een overtreding uit te lokken. Ik zou dus als scheids geen penalty gegeven hebben omdat de speler in kwestie al heel de match zich zo gedraagd.

Ik denk dat het voornamelijkste probleem was bij het vrouwenvoetbal. Goede scheidsrechters die de regels kennen en toepassen maar niet goed kunnen aanvoelen hoe een match evolueert en hoe je moet reageren.

Maar ik neem ze niks kwalijk want dat is nu het moeilijkste als scheidsrechter ik heb er in mijn eerste seizoen ook last meegehad.
Jeugdscheidsrechter
Plaats reactie