Champions League

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Champions League

Bericht door Pica »

Football Manager matchke dadde
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Pica schreef: 29 sep 2021, 11:07 Football Manager matchke dadde
'k dacht al, die Yakhshiboev moet een 'regen' zijn
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Champions League

Bericht door Vergas Ronald »

Wij zijn lang niet de enige die gekke dingen doen in Champions League dit jaar, een aantal subtoppers in Europa doen het fantastisch : Club Brugge, Ajax, Benfica, Young Boys en Sheriff (lol). Barcelona, Man United, Inter, AC, en Leipzig staan met één of nul punten laatste.

Wat Club, Ajax enz aan 't doen zijn is leuk voor ons, voor België (coefficient) maar ook gewoon voor de sport, kloof met die teams van een miljard euro beetje dicht rijden.

Toont ook aan dat het walgelijk idee van die "super league" of hoe noemde dat voor niets nodig is, Portugese, Belgische en Nederlandse teams verdienen meer respect.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Champions League

Bericht door Sanders »

Real-City gisteren.
Ik heb enkel de eerste helft kunnen zien.
Op het einde van de eerste helft kwam Real er een beetje door.
Ik zie dat De Bruyn snel werd gewisseld en daarna is City kopje onder gegaan?
Of is dat te simpel gesteld? Was Real echt beter de tweede helft?
(natuurlijk ze scoren 2x in de laatste minuut, het scheelde echt geen haartje voor City of ze stonden in de finale)
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Champions League

Bericht door Arnio »

Om zot van te worden die mannen van Real, 3de maal op rij met de schrik vrijgekomen.
In de finale 2-0 voor Liverpool tegen minuut 85 en dan.... :D
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 05 mei 2022, 07:09 Real-City gisteren.
Ik heb enkel de eerste helft kunnen zien.
Op het einde van de eerste helft kwam Real er een beetje door.
Ik zie dat De Bruyn snel werd gewisseld en daarna is City kopje onder gegaan?
Of is dat te simpel gesteld? Was Real echt beter de tweede helft?
(natuurlijk ze scoren 2x in de laatste minuut, het scheelde echt geen haartje voor City of ze stonden in de finale)
De Bruyne gewisseld rond minuut 72 als ik het goed heb. Denk dat hij in l'Equipe een 3/10 kreeg, maar dat is in mijn ogen totáál onterecht, en vooral te verklaren doordat het verwachtingspatroon gewoon heel hoog ligt als hij op het veld stapt. Zijn match was helemaal niet zo dramatisch als die score doet uitschijnen.

Hij scoorde inderdaad geen goal en gaf geen assist op Madrid, maar gaf in 72 minuten evenveel "key passes" (passes die tot doelpoging door teamgenoot leiden) als thuis tegen Madrid (telkens 3), en evenveel schoten op doel (1 van zijn 2 schoten vs 1 van zijn drie in de heenmatch). Alleen was dat schot op doel in de eerste wedstrijd een goal, en nu niet. En werkte een teamgenoot één van die 3 key passes af in de heenwedstrijd, en nu niet.

Zijn passing was over het algemeen wel wat minder precies (84,4% succesvolle passes vs 88,2% in de heenmatch). Van zijn 2 crosses kwam geen enkele aan, terwijl vorige week 2/4 aankwam. Zijn vier lange passes kwamen alle 4 aan vorige week, nu kwam 2/3 aan. Deze week kon hij ook geen geslaagde doorspeelbal geven, in de heenmatch wel ééntje.

Hij had in beide wedstrijden evenveel slechte controles (telkens 3, hele match vs 72 minuten) en deed woensdag 1 geslaagde dribbel meer dan in de heenmatch (3 vs 2).

Het belangrijkste verschil echter, dat voor mij de verschillen in passing ook (mee) verklaart: in de heenmatch werd geen enkele overtreding op hem gemaakt, en werd hij geen enkele keer van de bal gezet. In de terugmatch werden 2 overtredingen op hem gemaakt, en werd hij 2 keer van de bal gezet. De aanwezigheid van Casemiro in de terugmatch (afwezig in de heenmatch) zorgde ervoor dat Madrid, anders dan vorige week, met een 4-3-3/4-4-2 hybride speelde (Valverde op rechtsbuiten), waardoor het (driemans)middenveld van City minder tijd en ruimte kreeg. Niet vergeten ook dat Casemiro meer dan één overtreding maakte waarvoor hij telkens geel had kunnen/moeten krijgen (hier op De Bruyne bijvoorbeeld:

Casemiro mag dan geregeld al eens over het randje gaan, in mijn ogen is hij dé sleutelspeler in het succes van Real de voorbije 7 of zo seizoenen. Net zoals Makélélé de motor van het sterrenensemble was in zijn tijd. Wie was er niet bij op het WK '18, toen België er in slaagde te winnen van Brazilië in de kwartfinale? Hoeveel respect ik ook heb voor Fernandinho, met Casemiro in hun ploeg was het ons volgens mij niet gelukt.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Champions League

Bericht door Sanders »

Proficiat aan Union voor de overwinning tegen de verliezende EL-finalist.
De eerste 10 minuten waren ze wat voorzichtig, misschien niet goed weten wat ze konden verwachten, en bleven ze dus ook in blok.
Geleidelijk aan durfden ze toch voetballen en halen ze een mooie overwinning. Jammer van de open kans voor Vanzeir voor 3-0.
Extra punten voor de Europese coëfficiënt van ons landje.

De winnaar van dit duel neemt het op tegen de winnaar van Monaco-PSV. Ik had niet verwacht dat Clement het met zijn Monaco zo moeilijk zou hebben tegen PSV.
In mijn ogen zit er net een tikkeltje meer kwaliteit in de kern van Monaco. Maar deze beide matchen bewijzen weer maar eens dat (Europees) voetbal geen exacte wetenschap is; zeker zo vroeg op het seizoen.
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: Champions League

Bericht door Arnio »

Sanders schreef: 03 aug 2022, 06:55 Proficiat aan Union voor de overwinning tegen de verliezende EL-finalist.
De eerste 10 minuten waren ze wat voorzichtig, misschien niet goed weten wat ze konden verwachten, en bleven ze dus ook in blok.
Geleidelijk aan durfden ze toch voetballen en halen ze een mooie overwinning. Jammer van de open kans voor Vanzeir voor 3-0.
Extra punten voor de Europese coëfficiënt van ons landje.

De winnaar van dit duel neemt het op tegen de winnaar van Monaco-PSV. Ik had niet verwacht dat Clement het met zijn Monaco zo moeilijk zou hebben tegen PSV.
In mijn ogen zit er net een tikkeltje meer kwaliteit in de kern van Monaco. Maar deze beide matchen bewijzen weer maar eens dat (Europees) voetbal geen exacte wetenschap is; zeker zo vroeg op het seizoen.
Weeral een straffe numero van Union, verschoot ervan toen ik het las. Hoedje af :nice:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 03 aug 2022, 06:55 Proficiat aan Union voor de overwinning tegen de verliezende EL-finalist.
De eerste 10 minuten waren ze wat voorzichtig, misschien niet goed weten wat ze konden verwachten, en bleven ze dus ook in blok.
Geleidelijk aan durfden ze toch voetballen en halen ze een mooie overwinning. Jammer van de open kans voor Vanzeir voor 3-0.
Extra punten voor de Europese coëfficiënt van ons landje.

De winnaar van dit duel neemt het op tegen de winnaar van Monaco-PSV. Ik had niet verwacht dat Clement het met zijn Monaco zo moeilijk zou hebben tegen PSV.
In mijn ogen zit er net een tikkeltje meer kwaliteit in de kern van Monaco. Maar deze beide matchen bewijzen weer maar eens dat (Europees) voetbal geen exacte wetenschap is; zeker zo vroeg op het seizoen.
Zeer sterk Union, vond ik, met een goeie . Heb er best wel van genoten. Inderdaad spijtig dat ze de uitgangspositie niet konden verstevigen, want er zat (nog) meer in. Hopelijk kunnen ze dit doortrekken en binnenhalen in de terugmatch!

Monaco heeft in potentie een sterke kern, zeker in aanvallend opzicht, maar met het vertrek van Tchouaméni naar Real zijn ze natuurlijk wel een absolute sleutelspeler verloren, die je onmogelijk één-op-één kan vervangen... Ook een aantal nieuwe namen om in te passen, zoals Minamino en Embolo, en eigenlijk ook de uit blessure terugkerende Diatta. Ik denk dat er op dat middenveld nog wel iets bijkomt. Rabiot werd al genoemd, en Clement gaf aan dat jongeren zoals Eliot Matazo wel het potentieel hebben, maar nog geen gans seizoen kunnen brengen wat nodig is.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Champions League

Bericht door Sanders »

Jammer voor Union, maar ze hebben veel te lang enkel verdedigd. Hadden ze schrik voor een counter, waren ze onder de indruk of konden ze niet beter. Het zal wel van alles een beetje geweest zijn. Europa League kan ook nog mooi worden.

Ook jammer voor Clement. Het had een mooie beloning geweest voor zijn parcours in de terugronde in Frankrijk vorig jaar. Had met die ploeg wel iets kunnen doen in de CL eens iedereen fit is. Ik heb de match niet gezien, maar hoor wel dat PSV ook wel goed voetbal op de mat brengt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Champions League

Bericht door Tiki Taka »

Loting aanstaande vrijdag 26/08 ?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Champions League

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

donderdagavond 25/08 om 19 u
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Champions League

Bericht door Tiki Taka »

vanGentmaarvoorClub schreef: 22 aug 2022, 14:09 donderdagavond 25/08 om 19 u
Moh ?! Dat is normaliter toch altijd op vrijdagmiddag?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Champions League

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Tiki Taka schreef: 22 aug 2022, 14:20
vanGentmaarvoorClub schreef: 22 aug 2022, 14:09 donderdagavond 25/08 om 19 u
Moh ?! Dat is normaliter toch altijd op vrijdagmiddag?
Ik dacht dat dat vorig jaar ook al 's avonds was.
Voor de grote ploegen van de CL toch (opgelet wel vanaf 18 u nu donderdag)
De loting van de kleine ploegskes (Europa League, Conference League) is wel op vrijdagmiddag :-)
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Champions League

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

vanGentmaarvoorClub schreef: 22 aug 2022, 15:58
Tiki Taka schreef: 22 aug 2022, 14:20
vanGentmaarvoorClub schreef: 22 aug 2022, 14:09 donderdagavond 25/08 om 19 u
Moh ?! Dat is normaliter toch altijd op vrijdagmiddag?
Ik dacht dat de loting voor de groepsfase vorig jaar ook al 's avonds was.
Voor de grote ploegen van de CL toch (opgelet wel vanaf 18 u nu donderdag)
De loting van de kleine ploegskes (Europa League, Conference League) is wel op vrijdagmiddag :-)
Plaats reactie