WEURO 2017

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.

Hoeveelste wordt België in hun groep A?

Peiling eindigde op 23 jul 2017, 20:53

GROEPSWINNAAR
0
Geen stemmen
TWEEDE
1
33%
DERDE maar met beste derdes toch gekwalificeerd
1
33%
DERDE maar uitgeschakeld
1
33%
VIERDE (laatste)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Berre
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 30 dec 2016, 16:07

Re: WEURO 2017

Bericht door Berre »

Ga hier waarschijnlijk veel kritiek door krijgen maar onze Belgische dames liggen er dit tornooi uit omdat de Belgische keepster onbekwaam is en veel te vet staat.

Ongelofelijk dat zoiets met profs kan. Voor de duidelijkheid dit geldt voor mij ook voor mannelijke profs die te dik zijn.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: WEURO 2017

Bericht door Cedrinho »

1 penalty en 2 schlemielige goals die mijn eerdere standpunt bewijzen dat de doelvrouwen gwn te min zijn (of de doelen te groot). Klotemanier om uitgeschakeld te worden, maar op zich wel content dat het Belgisch vrouwenvoetbal voldoende progressie heeft gemaakt om toch geen mal figuur te slaan op zo'n tornooi. Hoopgevende prestatie.
Berre
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 30 dec 2016, 16:07

Re: WEURO 2017

Bericht door Berre »

Cedrinho schreef: 1 penalty en 2 schlemielige goals die mijn eerdere standpunt bewijzen dat de doelvrouwen gwn te min zijn (of de doelen te groot). Klotemanier om uitgeschakeld te worden, maar op zich wel content dat het Belgisch vrouwenvoetbal voldoende progressie heeft gemaakt om toch geen mal figuur te slaan op zo'n tornooi. Hoopgevende prestatie.
Haar eerste doelpunt tegen dit tornooi was gewoon een blunder van haar. En deze goal komt gewoon omdat ze amper van de grond geraakt met haar gewicht. De penalty reken ik haar natuurlijk niet aan.

Maar jij vind dus dat ze eruit ziet als iemand die topsport beoefent en professioneel met haar sport bezig is?

Voor de duidelijkheid had ook een hekel vroeger aan de te dikke Ulrich (coureur), de dikke Stoica ( bij ons vaak). Enz.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: WEURO 2017

Bericht door Cedrinho »

Berre schreef: Maar jij vind dus dat ze eruit ziet als iemand die topsport beoefent en professioneel met haar sport bezig is?
Zeg ik niet.

Ik zeg gewoon dat in het vrouwenvoetbal algemeen de positie van doelvrouw een probleem is. Gebrek aan gestalte vooral.
En dat is dan inclusief onze doelvrouw die vandaag eigenlijk geen slechte match speelt.

Also, je kan niet gaan verwachten dat al die vrouwen op en top professioneel met hun sport bezig zijn als ze geen profs zijn. Enfin, die zullen er wel zo veel mogelijk aan doen, maar het vrouwenvoetbal is bij ons nog altijd op erg laag niveau, zeker ook qua begeleiding en omkadering. Geef die de faciliteiten die de mannen hebben en je hebt een volledig ander verhaal.
Het is zeker niet de fout van Odeurs zelf. Je moet het echt ruimer gaan zien.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: WEURO 2017

Bericht door Peet »

Zo'n dikke padde als keeper zegt gewoon alles over de sport. Dat is dan de beste keeper van het land :mrgreen:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: WEURO 2017

Bericht door Cedrinho »

Ach, bij de mannen kom je het ook tegen hoor.
In veel ergere mate zelfs.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: WEURO 2017

Bericht door Duffman »

Peet schreef: Zo'n dikke padde als keeper zegt gewoon alles over de sport. Dat is dan de beste keeper van het land :mrgreen:
ex-RSCA hé, kleine en te dikke keepers zijn daar blijkbaar populair in het algemeen ;)
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Berre
Jeugdspeler
Berichten: 116
Lid geworden op: 30 dec 2016, 16:07

Re: WEURO 2017

Bericht door Berre »

Karel Van Nieuwkerke ook in mijn achting gestegen. Hij durft als 1 van de weinige sportverslaggevers zeggen dat het gewoon triestig was.

Dit zegt hij:

We zijn kritischer voor de @BelRedDevils dan voor de @BelRedFlames

Eerlijk: weinig voetballend vermogen van achteruit, middenveld overlopen en Tessa is geen 10 maar een spits. Pass accuracy zegt alles.

Vind niet dat we mannen moeten afbreken om vrouwen verdiend eerbetoon te brengen. Knap dat ze er waren, maar had beter voetbal verwacht.


Mijn mening terug:
De keepster van de Rode Duivelinnen is een prof. En nog staat ze te dik. Een schande.
Waar ik Karel volledig in volg is dat ze willen meer op tv, meer belangstelling. Dat verdienen ze ook.
Ze doen er veel voor. Maar dan mag je ook kritisch zijn en ze gewoon zien als profvoetballers (zijn ze allemaal bijna) en topsporters. En dan zat er voetballend gewoon amper iets in.

Veel inzet zeggen ze dan, ja mensen die als hobby een sport beoefenen die hebben ook inzet. Maar dat mag geen referentie zijn.

De trainer werd ook opgehemeld. Maar hij heeft als trainer nog niets gepresteerd.
In het mannenvoetbal was hij een flop.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: WEURO 2017

Bericht door Peet »

Cedrinho schreef: Ach, bij de mannen kom je het ook tegen hoor.
In veel ergere mate zelfs.

Afbeelding
Die was wel 2 meter en vrij goeie reflexen :mrgreen:. Maar is even goed een schande..
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: WEURO 2017

Bericht door DavidVM »

Het niveau was echt om bij te huilen. De Flames zeggen nu van ja we verdienden meer vandaag. Sorry, maar ze hebben echt 0 kansen gecreeerd, dan moet je niet verwachten dat je de wedstrijd wint.
Belangrijkste conclusie van dit toernooi: zeeeer zwak niveau en dan speelt Imke Courtois nog 0 seconden, ze heeft dus totaal geen recht van spreken en laat haar dus aub weg van ons tv-scherm!
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: WEURO 2017

Bericht door HeervanBiesen »

DavidVM schreef: Het niveau was echt om bij te huilen. De Flames zeggen nu van ja we verdienden meer vandaag. Sorry, maar ze hebben echt 0 kansen gecreeerd, dan moet je niet verwachten dat je de wedstrijd wint.
Belangrijkste conclusie van dit toernooi: zeeeer zwak niveau en dan speelt Imke Courtois nog 0 seconden, ze heeft dus totaal geen recht van spreken en laat haar dus aub weg van ons tv-scherm!
Was nogthans een grote kans van Cayman 2de helft die ze nipt overtrapte :-) En dan nog de koppbal van Jacques die door een verdedigster was uitgehouden, de kansen hadden we wel hoor. Wullaert is ook van rechts naar binnen gesneden naar links en heeft met links uitgehaald, de Nederlandse doelvrouw heeft over moeten tikken, was ook vrij goede kans.

Evenals een belangrijk punt dat Nederland in de 70ste minuut donkerrood mocht krijgen voor een elleboog, i.v.m. de arbitrage mogen de vrouwelijke scheidsrechters toch nog wel enorme stappen voorwaarts zetten, algemeen over heel het tornooi is de arbitrage enorm zwak.

Vond vooral de Belgen tegen de Noren een enorm goede wedstrijd spelen, dit was echt propaganda voor het vrouwenvoetbal.
Maar over het niveau begrijp ik de commentaren al, maar het is zoals Gert Verheyen zelf zei: "Je moet die knop kunnen omdraaien dat het geen mannenvoetbal is en geen vergelijking maken. Ik heb echt van de match genoten vandaag" (was tegen de Noren).
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: WEURO 2017

Bericht door Cedrinho »

Zweden, Duitsland en Spanje uitgeschakeld in de kwartfinales. Nu ook Frankrijk op rand van de uitschakeling, zij dit wel tegen Engeland.
Vooral Duitsland verrassend. Spanje was toch ook een outsider.
De weg ligt open voor Engeland..
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 30 jul 2017, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: WEURO 2017

Bericht door Cedrinho »

Vanavond de halve finales.
Op dit moment Denemarken-Oostenrijk. Later vanavond topaffiche Engeland-Nederland.
Die tweede match lijkt me eigenlijk al de finale avant la lettre.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: WEURO 2017

Bericht door Cedrinho »

Denemarken - Nederland wordt de finale.
De 2 ploegen die zich kwalificeerden in de groep van België..
Hun onderlinge duel in de groepsfase eindigde op 1-0 voor Nederland dat uiteraard favoriet is voor winst in de finale ook.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: WEURO 2017

Bericht door Hans1981 »

Toch wel knap dat de finalisten in onze groep zaten. Zegt wel iets over onze meiden. Dus met uitstel, knap gedaan dames. :thumba: :)
Plaats reactie