WEURO 2017

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.

Hoeveelste wordt België in hun groep A?

Peiling eindigde op 23 jul 2017, 20:53

GROEPSWINNAAR
0
Geen stemmen
TWEEDE
1
33%
DERDE maar met beste derdes toch gekwalificeerd
1
33%
DERDE maar uitgeschakeld
1
33%
VIERDE (laatste)
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 3

Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

WEURO 2017

Bericht door Cedrinho »

Geen idee of iemand het zal volgen (ge zou moeten!), maar het EK voor vrouwen is vandaag begonnen..

Eerder op de avond was er de openingsmatch tussen Nederland en Noorwegen die uiteraard door Nederland werd gewonnen, zij het met een te magere 1-0. Nederland verdiende meer, maar goed, met oog op het doelpuntensaldo kan het nog belangrijk zijn.

Binnen enkele minuten begint - in dezelfde groep - Denemarken-België. De 4 ploegen in deze groep zijn elkaar waardin praktijk, er is veel mogelijk, maar winst vandaag is voor België toch wel een must als ze de kans op kwalificatie gaaf willen houden. Echter, in principe is Denemarken gewoon de betere ploeg.. Enfin, toch als je algemeen beschouwd dat de Scandinavische landen meer een vrouwenvoetbalcultuur hebben dan onze contreien (met uitzondering van Duitsland en Frankrijk). Nederland zou in theorie dan weer groepswinnaar moeten worden. Dus deze match is meteen een erg belangrijke.

Pittig detail: de tweede uit deze groep zal het in de volgende ronde opnemen tegen de eerste van groep B, wat in theorie Duitsland moet worden en dat is een van de tornooifavorieten..

Verder kijk ik persoonlijk enorm uit naar Claire Lavogez, de nummer 10 of 11 van Frankrijk. Ik "ontdekte" (lees: zag die voor het eerst aan het werk) op het EK -17 in 2011 toen ze in de halve finale deze fantastische vrije trap scoorde tegen Duitsland. Ze stak er toen al bovenuit in die match en in de finale en zou imho de Zidane van het Franse damesvoetbal worden in mijn ogen. Later ging ze ook nog eens de wereld rond met deze goal op het WK -20. Ik ben erg benieuwd hoe goed die nu is en hoe goed Frankrijk is.
Verder ken ik er niet veel van en ga ik er gewoon van uit dat Duitsland het EK wint, want een land als Zweden is toch ook niet meer wat het was toen ik in 2008 mijn eindwerk rond vrouwenvoetbal deed. Duitsland of Frankrijk dus?


EDIT/ De officiële website ter info: http://www.weuro2017.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 16 jul 2017, 21:49, 6 keer totaal gewijzigd.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: WEURO 2017

Bericht door Peet »

Dramatisch dat niveau zeg.
Gebruikersavatar
R_uben94
A-kern
Berichten: 552
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:20
Locatie: Limburg

Re: WEURO 2017

Bericht door R_uben94 »

Topkeepster hebben we!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: WEURO 2017

Bericht door Peet »

R_uben94 schreef: Topkeepster hebben we!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoe dik kan je zijn zeg.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: WEURO 2017

Bericht door Gratchski »

tof dat ze dit op tv tonen, maar helaas wordt er hier wel getoond aan iedereen dat het niveauverschil tussen mannen en vrouwen veel groter is dan bvb hockey, basket of volley.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: WEURO 2017

Bericht door Hans1981 »

Ik ben aan het kijken. Dat kleintje van Ajax staat toch niet op de juiste plaats? Lijkt mij toch hoger te moeten spelen. Enige met snelheid en een actie. En Tessa Wullaert zie je ook dat ze ver boven de rest uitsteekt. Loopt slim. Legt goed af. De rest pfffff.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: WEURO 2017

Bericht door Peet »

Gratchski schreef: tof dat ze dit op tv tonen, maar helaas wordt er hier wel getoond aan iedereen dat het niveauverschil tussen mannen en vrouwen veel groter is dan bvb hockey, basket of volley.
Dat ligt natuurlijk ook aan dat voetbal de nr1 sport is. Elke man probeert het wel eens in het voetbal, waardoor het niveau van mannenvoetbal gewoon enorm hoog is. Dat is minder het geval in secundaire balsporten.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: WEURO 2017

Bericht door Cedrinho »

Onze linksback is idd niet slecht. Een Roberto Carloske :-)

En over de doelvrouwen.. Ik vind algemeen dat de keepers in het damesvoetbal niet echt wat voorstellen. Ofwel zijn die doelen te groot, ofwel zijn die keepsters te slecht.
Gebruikersavatar
R_uben94
A-kern
Berichten: 552
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:20
Locatie: Limburg

Re: WEURO 2017

Bericht door R_uben94 »

Cedrinho schreef: Onze linksback is idd niet slecht. Een Roberto Carloske :-)

En over de doelvrouwen.. Ik vind algemeen dat de keepers in het damesvoetbal niet echt wat voorstellen. Ofwel zijn die doelen te groot, ofwel zijn die keepsters te slecht.
Beide keepsters van laag niveau ja, elke hoge bal was gewoon gevaarlijk.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: WEURO 2017

Bericht door Cedrinho »

Geldt voor 80% van de doelvrouwen hoor :-)


Over de match: kon alle kanten uit.. Tweede helft was voor ons, maar voor hetzelfde geld krijgt Denemarken nog 2 penalty's.. Een 1-1 ware terecht geweest lijkt me.
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: WEURO 2017

Bericht door Hans1981 »

Dit win je puur op techniek. Vergeet lengte, fysiek. Totaal ondergeschikt. En ik snap helemaal niet waarom die Philtjens daar vanachter staat. Kan er voorbij op snelheid en techniek. En heeft nog goeie voorzetten ook. Trainers ook soms ....
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: WEURO 2017

Bericht door Peet »

Lang geleden dat ik nog eens 3e provinciale voetbal zag.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: WEURO 2017

Bericht door Khas »

En toch kijk ik met enthousiasme. Het heeft wel zijn entertainment waarde, ondanks het niveau.
Laatst gewijzigd door Khas op 16 jul 2017, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: WEURO 2017

Bericht door Duffman »

Bij de matchen van de Cats vorige maand was ik laaiend enthousiast over het niveau dat de dames in het basketbal halen. Bij voetbal is het heel wat minder. Gelukkig was er nog zoiets als de afstandsbediening.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: WEURO 2017

Bericht door Cedrinho »

Frankrijk toch minder dan verwacht.. Hebben verrassend veel moeite met IJsland. Enfin, misschien ist een dieselke..
Plaats reactie