Conference league

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Conference league

Bericht door Peter »

Meer als een beetje geluk maar ik droom hier ook van, te meer omdat we in deze competitie sterk voor de dag komen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Conference league

Bericht door Tiki Taka »

Als ik moet kiezen tussen halve finale Conference League of finale beker van Belgie halen, dan kies ik voor de beker van Belgie, eerlijk gezegd.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Conference league

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 12 feb 2024, 07:41 Als ik moet kiezen tussen halve finale Conference League of finale beker van Belgie halen, dan kies ik voor de beker van Belgie, eerlijk gezegd.
Daar sluit ik mij bij aan.
de finale van de beker, vermoedelijk tegen Antwerp, zal een grote kans zijn op een Europees ticket.
Met een halve finale in de Conference League, waar je een lastige tegenstander zal loten, koop je niets. En zorgt misschien nog voor puntenverlies in de PO's ook.
En of die Conference League financieel veel bijdraagt...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Conference league

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 12 feb 2024, 07:45
Tiki Taka schreef: 12 feb 2024, 07:41 Als ik moet kiezen tussen halve finale Conference League of finale beker van Belgie halen, dan kies ik voor de beker van Belgie, eerlijk gezegd.
Daar sluit ik mij bij aan.
de finale van de beker, vermoedelijk tegen Antwerp, zal een grote kans zijn op een Europees ticket.
Met een halve finale in de Conference League, waar je een lastige tegenstander zal loten, koop je niets. En zorgt misschien nog voor puntenverlies in de PO's ook.
En of die Conference League financieel veel bijdraagt...
Ik kan wel volgen. Vaste premies die we nog kunnen verdienen in de UECL:
- plaatsing voor kwartfinales: 1 miljoen
- plaatsing voor halve finales: 2 miljoen
- plaatsing voor finale: 3 miljoen
- winnen: 2 miljoen
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Conference league

Bericht door Sanders »

Van de ploegen die nog in de UECL zitten, zijn er veel bij die we aan moeten kunnen, maar ook veel die ik minstens even sterk of sterker dan ons acht:
Ajax, Frankfurt, Real Betis, Olympiakos en Dinamo Zagreb uit de PO-ronde nu en Fiorentina, Aston Villa (mijn favoriet) en Rijsel uit de 8 reeds geplaatste ploegen. Tegen de andere ploegen moeten we kans maken.

Met maximaal nog 7 matchen voor ons in deze competitie is de weg nog lang. Buiten de paar miljoen die je opstrijkt heb je niets als je bvb sneuvelt in de kwart- of halve finale die midden in ons drukke PO-schema valt. Remember ons hels parcours met de match op Besiktas (Boli Bolingoli!) toen we ook in de PO's zaten. Was ten tijde van Preudhomme.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Conference league

Bericht door IsO »

IsO schreef: 12 feb 2024, 14:21
Sanders schreef: 12 feb 2024, 07:45
Tiki Taka schreef: 12 feb 2024, 07:41 Als ik moet kiezen tussen halve finale Conference League of finale beker van Belgie halen, dan kies ik voor de beker van Belgie, eerlijk gezegd.
Daar sluit ik mij bij aan.
de finale van de beker, vermoedelijk tegen Antwerp, zal een grote kans zijn op een Europees ticket.
Met een halve finale in de Conference League, waar je een lastige tegenstander zal loten, koop je niets. En zorgt misschien nog voor puntenverlies in de PO's ook.
En of die Conference League financieel veel bijdraagt...
Ik kan wel volgen. Vaste premies die we nog kunnen verdienen in de UECL:
- plaatsing voor kwartfinales: 1 miljoen
- plaatsing voor halve finales: 2 miljoen
- plaatsing voor finale: 3 miljoen
- winnen: 2 miljoen
Europees ticket bij eventuele bekerwinst is wel geen rechtstreekse plaatsing voor poulefases Europa League blijkbaar.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Conference league

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 12 feb 2024, 16:44
IsO schreef: 12 feb 2024, 14:21
Sanders schreef: 12 feb 2024, 07:45
Tiki Taka schreef: 12 feb 2024, 07:41 Als ik moet kiezen tussen halve finale Conference League of finale beker van Belgie halen, dan kies ik voor de beker van Belgie, eerlijk gezegd.
Daar sluit ik mij bij aan.
de finale van de beker, vermoedelijk tegen Antwerp, zal een grote kans zijn op een Europees ticket.
Met een halve finale in de Conference League, waar je een lastige tegenstander zal loten, koop je niets. En zorgt misschien nog voor puntenverlies in de PO's ook.
En of die Conference League financieel veel bijdraagt...
Ik kan wel volgen. Vaste premies die we nog kunnen verdienen in de UECL:
- plaatsing voor kwartfinales: 1 miljoen
- plaatsing voor halve finales: 2 miljoen
- plaatsing voor finale: 3 miljoen
- winnen: 2 miljoen
Europees ticket bij eventuele bekerwinst is wel geen rechtstreekse plaatsing voor poulefases Europa League blijkbaar.
Serieus ? :roll:
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Conference league

Bericht door Sanders »

Enkele opvallende uitslagen gisteren in de ECL:
Ajax 2-2 Bodo/Blimt. Ajax scoorde nog 2x in de toegevoegde tijd.
Betis 0-1 Dinamo Zagreb. Zagreb scoorde in het laatste kwartier van de match nog op penalty.

2 mogelijke eindwinnaars die zich mispakken?
Verder ook een (thuis) gelijkspel voor Union en nederlaag voor Gent. Niet zo goed voor de Belgische coëfficiënt.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Conference league

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Sanders schreef: 16 feb 2024, 07:31 Enkele opvallende uitslagen gisteren in de ECL:
Ajax 2-2 Bodo/Blimt. Ajax scoorde nog 2x in de toegevoegde tijd.
Betis 0-1 Dinamo Zagreb. Zagreb scoorde in het laatste kwartier van de match nog op penalty.

2 mogelijke eindwinnaars die zich mispakken?
Verder ook een (thuis) gelijkspel voor Union en nederlaag voor Gent. Niet zo goed voor de Belgische coëfficiënt.
Het huidige Ajax lijkt me onmogelijk de Conference League te kunnen winnen
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Conference league

Bericht door Peter »

Als ik moet kiezen tussen de beker winnen en de conference league winnen, kies ik altijd en overal de conference league. Europese beker met tegenstanders vele malen sterker dan wat er in België rondloopt.

Maar ok, die winnen lijkt eerder een pipe dream.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Conference league

Bericht door IsO »

Peter schreef: 19 feb 2024, 17:55 Als ik moet kiezen tussen de beker winnen en de conference league winnen, kies ik altijd en overal de conference league. Europese beker met tegenstanders vele malen sterker dan wat er in België rondloopt.

Maar ok, die winnen lijkt eerder een pipe dream.
Denk dat dat laatste de reden is waarom velen voor de beker kiezen. Die laatste lijkt haalbaarder. Maar op zich: een Europese beker in onze prijzenkasten, ook al is het dan "maar" het derde niveau, yes please!
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Conference league

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Het is "maar" de Conference League maar hoe dichter ploegen bij de finale geraken, hoe meer vergeten wordt dat het een "kleine" Europese trofee is.
Het is een Europese beker waar uiteindelijk iedere ploeg waarde aan hecht.
Kijk maar eens hoe vol het stadion van Frankfurt gisterenavond zat.
Van de 16 ploegen die overblijven, lijken alleen Aston Villa, Fiorentina en Lille sterker dan ons.
Al de rest zijn haalbare kaarten (Ajax, Olympiakos, Fenerbahce, PAOK, Dinamo Zagreb) tot hele haalbare kaarten (Maccabi Haifa, Tel Aviv, Molde , Graz, Plzen, Servette)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Conference league

Bericht door Tiki Taka »

Met alle respect, maar als we in de competitie nog niet het verschil kunnen maken tegen onze rechtstreeks concurrenten, hoe gaan we dit dan wel doen tegen ploegen als Aston Villa, Fiorentina en Lille?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Conference league

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Tiki Taka schreef: 23 feb 2024, 11:37 Met alle respect, maar als we in de competitie nog niet het verschil kunnen maken tegen onze rechtstreeks concurrenten, hoe gaan we dit dan wel doen tegen ploegen als Aston Villa, Fiorentina en Lille ?
Ik schrijf dan toch ook dat die 3 sterker zijn ?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Conference league

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 23 feb 2024, 13:13
Tiki Taka schreef: 23 feb 2024, 11:37 Met alle respect, maar als we in de competitie nog niet het verschil kunnen maken tegen onze rechtstreeks concurrenten, hoe gaan we dit dan wel doen tegen ploegen als Aston Villa, Fiorentina en Lille ?
Ik schrijf dan toch ook dat die 3 sterker zijn ?
Zou ook niet de eerste keer zijn dat we Europees sterkere ploegen kloppen, plus het is niet gezegd dat ze alledrie doorstoten.

Daarnaast spelen wij ook anders in de JPL dan Europees. Zie bijvoorbeeld de verschillen in de stats van Zinck in de JPL vs Zinck Europees, die ik eerder deelde.
Plaats reactie