Conference league

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Conference league

Bericht door Peter »

Het zou heel tof zijn als onze uitblinkers niet steeds zouden uitvallen :suicide: . Kweetni, het zou kunnen helpen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Conference league

Bericht door Tiki Taka »

Sjonge jonge, het zit toch niet mee qua gekwetsten...Als zuivere en fitte flankaanvallers houden we enkel Skoras over momenteel.
Nusa en Skov gekwetst, Buchanan net terug uit blessure. Daarenboven Sabbe en Meijer eveneens out.
Als dat maar goed komt tegen de Noren.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Conference league

Bericht door t4nd »

Ik verwacht eerlijk gezegd een soort van 4-4-2 met een ruit op het middenveld (Vanaken / Vetlesen / Onyedika / Nielsen). Dan heb je een CM die inzakt om mee te verdedigen terwijl de flanken naar voor draven. In de spits is Thiago de targetman en kan Jutglà rondzwerven.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Conference league

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 04 okt 2023, 11:25 Ik verwacht eerlijk gezegd een soort van 4-4-2 met een ruit op het middenveld (Vanaken / Vetlesen / Onyedika / Nielsen). Dan heb je een CM die inzakt om mee te verdedigen terwijl de flanken naar voor draven. In de spits is Thiago de targetman en kan Jutglà rondzwerven.
Dit lijkt me inderdaad de meest aangewezen opstelling.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Conference league

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 04 okt 2023, 11:25 Ik verwacht eerlijk gezegd een soort van 4-4-2 met een ruit op het middenveld (Vanaken / Vetlesen / Onyedika / Nielsen). Dan heb je een CM die inzakt om mee te verdedigen terwijl de flanken naar voor draven. In de spits is Thiago de targetman en kan Jutglà rondzwerven.
Zou kunnen, en zou het graag eens zien, want ik denk dat het duo Jutglà-Thiago wel kan werken, en zie Vetlesen er in zo'n viermansmiddenveld op aanvallend vlak ook wat beter uitkomen.

Maar ik weet toch niet of Deila het zo gaat oplossen. Buchanan kan je ook als breekijzer laten invallen al je start met Skorás en Zinckernagel op de flanken en Odoi op rechtsback. En Homma heeft ook wel een bepaalde flair/onvoorspelbaarheid in zijn spel, en blijft er ook altijd voor gaan in het doorjagen bijvoorbeeld. Kan als invaller zeker werken.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Conference league

Bericht door Sanders »

Sanders schreef: 04 okt 2023, 10:16
vanGentmaarvoorClub schreef: 04 okt 2023, 10:04 Geen Skov en geen Nusa morgen.
Hopelijk mag Homma eens opdraven, we gaan zijn creativiteit kunnen gebruiken
Zinckernagel en Skoras op de flanken. Homma zou zeker mogen van mij, maar vrees ervoor.
Ik moet helderziende worden :teach:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Conference league

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 05 okt 2023, 18:32
Sanders schreef: 04 okt 2023, 10:16
vanGentmaarvoorClub schreef: 04 okt 2023, 10:04 Geen Skov en geen Nusa morgen.
Hopelijk mag Homma eens opdraven, we gaan zijn creativiteit kunnen gebruiken
Zinckernagel en Skoras op de flanken. Homma zou zeker mogen van mij, maar vrees ervoor.
Ik moet helderziende worden :teach:
Skoras was heel zwak en Homma heeft in die 10 min. letterlijk geen bal geraakt.
De spoeling blijkt dan toch niet zo breed te zijn in deze kern.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Conference league

Bericht door Pica »

Winger 4 en 5 zijn geen topper, oh dear.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Conference league

Bericht door IsO »

Heb eens onze stats bekeken van de eerste twee poulefase-wedstrijden (voor zover die er zijn op de site van de UEFA; WhoScored bijvoorbeeld houdt voor deze competitie geen stats bij). Enkele vaststelling: we zijn over die twee wedstrijden bij de beteren van deze comptetitie als het aankomt op:

- percentage geslaagde passes: gemiddeld 87%
- aantal balrecuperaties: 86
- aantal doelpogingen: 32 (11 on target, 10 off target, 11 geblockt); gedeelde 3e plaats met Fenerbahce; enkel Fiorentina en Aston Villa doen beter (veel beter in geval van die laatsten, met 46 doelpogingen)
- aantal corners gekregen: 17 (tweede plaats, tussen Aston Villa en Fenerbahce)

Onze meest efficiënte speler qua gekadreerde schoten is Jutglà (2 pogingen, allebei gekadreerd), gevolgd door Skov (5 pogingen, 3 gekadreerd). Beiden er niet van bij het begin bij gisteren. Thiago kon nog geen enkel schot kadreren maar zag wel 1 van zijn 5 pogingen geblockt. Hans (7 pogingen, 3 gekadreerd) is voorlopig onze man met het meeste doelpogingen over de 2 matchen, en is daarmee efficiënter dan pakweg Tissoudali (8 pogingen, 3 gekadreerd).

We kregen zelf wel 6 gekadreerde doelpogingen tegen, en hebben als club ook het meeste gele kaarten op onze naam staan. Opmerkelijk: ook Hans pakte al geel en beging al 7 overtredingen.

Qua balbezit zullen we wellicht niet bij de beteren zijn, met 48% gemiddeld.

Skorás is onze meest gefoulede speler (4 overtredingen tegen op 144 minuten). Op die 144 minuten ondernam hij 2 doelpogingen die allebei werden geblockt.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Conference league

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Match van gisterenavond in de Conference League in gelijkaardige omstandigheden (koud,
wind, regen)
Klaksvik (uit de Faroer, godbetert, een veel mindere tegenstander dan Bodo) versus het grote Franse Losc Lille : 0-0
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Conference league

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Maandag loting voor de “tussenronde” onder deze teams

Reekshoofden
Bodø/Glimt (NOR)
Dinamo Zagreb (CRO)
Ferencváros (HUN)
Frankfurt (GER)
Gent (BEL)
Legia (POL)
Ludogorets (BUL)
Slovan Bratislava (SVK)

Niet-reekshoofden
Ajax (NED)
Maccabi Haifa (ISR)
Molde (NOR)
Olympiacos (GRE)
Real Betis (ESP)
Servette (SUI)
Sturm Graz (AUT)
Union SG (BEL)

De winnaars van deze heen- en terugmatchen worden dan later uitgeloot tegen de ploegen die zich al rechtstreeks plaatsten voor de achtste finales :

Aston Villa (ENG)
Club Brugge (BEL)
Fenerbahçe (TUR)
Fiorentina (ITA)
LOSC Lille (FRA)
Maccabi Tel Aviv (ISR)
PAOK (GRE)
Viktoria Plzeň (CZE)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Conference league

Bericht door Tiki Taka »

Wordt er vandaag ook al geloot voor de matchen na de tussenronde ?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Conference league

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 18 dec 2023, 09:27 Wordt er vandaag ook al geloot voor de matchen na de tussenronde ?
Volgens wat ik terugvind vindt de loting voor de 1/8e finales (round of 16) plaats op 23 februari.

Dit wordt sowieso ook al een interessante loting, met onder meer Gent en Union, en bijvoorbeeld ook Ajax. Gent kan Union niet loten, maar Ajax bijvoorbeeld wel.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Conference league

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 18 dec 2023, 10:17
Tiki Taka schreef: 18 dec 2023, 09:27 Wordt er vandaag ook al geloot voor de matchen na de tussenronde ?
Volgens wat ik terugvind vindt de loting voor de 1/8e finales (round of 16) plaats op 23 februari.

Dit wordt sowieso ook al een interessante loting, met onder meer Gent en Union, en bijvoorbeeld ook Ajax. Gent kan Union niet loten, maar Ajax bijvoorbeeld wel.
Ok, thanks voor de info!
Goed dat Club die 2 extra matchen niet dient te spelen.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Conference league

Bericht door HeervanBiesen »

Tiki Taka schreef: 18 dec 2023, 11:10
IsO schreef: 18 dec 2023, 10:17
Tiki Taka schreef: 18 dec 2023, 09:27 Wordt er vandaag ook al geloot voor de matchen na de tussenronde ?
Volgens wat ik terugvind vindt de loting voor de 1/8e finales (round of 16) plaats op 23 februari.

Dit wordt sowieso ook al een interessante loting, met onder meer Gent en Union, en bijvoorbeeld ook Ajax. Gent kan Union niet loten, maar Ajax bijvoorbeeld wel.
Ok, thanks voor de info!
Goed dat Club die 2 extra matchen niet dient te spelen.
Idd sowieso.

Ben er ook dromerig over in deze competitie alles kan.
Als Feyenoord de finale haalt, dan kunnen wij dat ook.
Het is gewoon geluk hebben met de loting en dat onze ploeg bij een zware loting in goede doen is.
Plaats reactie