World Cup 2022

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: World Cup 2022

Bericht door IsO »

Yago schreef: 13 nov 2022, 03:13 Dark Horse : Servië
Dark Donkey : Argentinië
Dark Jonkie : Martinelli
Winnaar tornooi : Frankrijk
uw Dark Donkey is het alvast aan het waarmaken! :hide:
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: World Cup 2022

Bericht door Sanders »

In de basis bij Australië: Riley McGree. Op een blauwe maandag nog eens bij ons in de kern gezeten. Wel geen enkele match gespeeld voor ons, denk ik.

En uiteraard Ryan!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: World Cup 2022

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 22 nov 2022, 20:07 In de basis bij Australië: Riley McGree. Op een blauwe maandag nog eens bij ons in de kern gezeten. Wel geen enkele match gespeeld voor ons, denk ik.

En uiteraard Ryan!
Nu je het zegt! Moet zeggen dat ik die was vergeten...
Bij Kameroen zit Jean-Charles Castelletto in de selectie, die op een blauwe maandag nog 185 minuten voor ons eerste elftal speelde...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: World Cup 2022

Bericht door IsO »

Nu ook Duitsland onderuit tegen een energiek en enthousiast Japan. Waarmee nogmaals bewezen wordt dat dit geen evidente tegenstander is, iets wat wij al weten sinds de achtste finale van het vorig WK
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: World Cup 2022

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 23 nov 2022, 08:54
Sanders schreef: 22 nov 2022, 20:07 In de basis bij Australië: Riley McGree. Op een blauwe maandag nog eens bij ons in de kern gezeten. Wel geen enkele match gespeeld voor ons, denk ik.

En uiteraard Ryan!
Nu je het zegt! Moet zeggen dat ik die was vergeten...
Bij Kameroen zit Jean-Charles Castelletto in de selectie, die op een blauwe maandag nog 185 minuten voor ons eerste elftal speelde...
Ik denk dat die onder de Franse vlag speelde als hij bij ons zat. Als ik mij niet vergis.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: World Cup 2022

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 23 nov 2022, 21:48
IsO schreef: 23 nov 2022, 08:54
Sanders schreef: 22 nov 2022, 20:07 In de basis bij Australië: Riley McGree. Op een blauwe maandag nog eens bij ons in de kern gezeten. Wel geen enkele match gespeeld voor ons, denk ik.

En uiteraard Ryan!
Nu je het zegt! Moet zeggen dat ik die was vergeten...
Bij Kameroen zit Jean-Charles Castelletto in de selectie, die op een blauwe maandag nog 185 minuten voor ons eerste elftal speelde...
Ik denk dat die onder de Franse vlag speelde als hij bij ons zat. Als ik mij niet vergis.
Klopt!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: World Cup 2022

Bericht door IsO »

Sowah en Odoi starten op de bank tegen Portugal. Ben wel benieuwd naar Ghana!
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: World Cup 2022

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 24 nov 2022, 16:07 Sowah en Odoi starten op de bank tegen Portugal. Ben wel benieuwd naar Ghana!
Ik was ervan verschoten: die zijn het laagst geklasseerde land op de FIFA-lijst dat aanwezig is op deze wereldbeker.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: World Cup 2022

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 24 nov 2022, 16:37
IsO schreef: 24 nov 2022, 16:07 Sowah en Odoi starten op de bank tegen Portugal. Ben wel benieuwd naar Ghana!
Ik was ervan verschoten: die zijn het laagst geklasseerde land op de FIFA-lijst dat aanwezig is op deze wereldbeker.
klopt. Wel in elke linie spelers die op behoorlijk tot hoog niveau spelen. Hun 1e keeper speelt bij Sankt Gallen in Zwitserland. In hun verdediging hebben ze bijvoobeeld een Amartey, die bij Leicester vaak naast Faes speelt. Op het middenveld Partey (Arsenal) en Kudus (Ajax), en in de aanval de ervaren André Ayew en sinds kort Iñaki Williams (Athletic Bilbao). Echt wel benieuwd wat ze gaan kunnen brengen tegen een sterke ploeg als Portugal...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: World Cup 2022

Bericht door IsO »

IsO schreef: 20 nov 2022, 13:47 Dark horse: Ghana
Dark Donkey: Portugal
Dark Jonkie: Damsgaard
Winnaar tornooi: Argentinië
Argentinië is ten dode opgeschreven :mrgreen:
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: World Cup 2022

Bericht door Sanders »

Nederland deze middag gaf tactisch toch weer een masterclass.
2 goals op identieke wijze: wingback trekt de bal vanop de achterlijn terug richting penaltypunt waar iemand vrij kan aanleggen. Duidelijk dat dit een opdracht was.
Ook de manier waarop ze de centrale verdedigers van de USA dwongen om met bal aan de voet in te schuiven, was vanuit een tactisch oogpunt mooi om zien.
Ook opvallend is hoe in het systeem van Van Gaal de wingbacks wel telkens voor doel kunnen komen. Iets wat bij ons o zo weinig lukte in het systeem van Martinez.

Frappant vandaag in de opstelling: 5 starters spelen nog in de Eredivisie. Een Klaassen en Blind zijn geen wereldvoetballers (meer), maar spelen toch ten nadele van andere spelers die toch op papier talentvoller zijn. Zoals ik al dikwijls zei: Van Gaal kiest zijn spelers voor zijn systeem en weet dat die perfect kunnen uitvoeren wat hij vraagt. Hij kijkt niet naar namen. Bij andere coaches zouden een Bergwijn, Berghuis en De Ligt altijd spelen.
Hun spel is bij momenten niet om aan te zien, maar Van Gaal begrijpt heel goed hoe hij tegenstanders het leven zuur kan maken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: World Cup 2022

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 03 dec 2022, 21:11 Nederland deze middag gaf tactisch toch weer een masterclass.
2 goals op identieke wijze: wingback trekt de bal vanop de achterlijn terug richting penaltypunt waar iemand vrij kan aanleggen. Duidelijk dat dit een opdracht was.
Ook de manier waarop ze de centrale verdedigers van de USA dwongen om met bal aan de voet in te schuiven, was vanuit een tactisch oogpunt mooi om zien.
Ook opvallend is hoe in het systeem van Van Gaal de wingbacks wel telkens voor doel kunnen komen. Iets wat bij ons o zo weinig lukte in het systeem van Martinez.

Frappant vandaag in de opstelling: 5 starters spelen nog in de Eredivisie. Een Klaassen en Blind zijn geen wereldvoetballers (meer), maar spelen toch ten nadele van andere spelers die toch op papier talentvoller zijn. Zoals ik al dikwijls zei: Van Gaal kiest zijn spelers voor zijn systeem en weet dat die perfect kunnen uitvoeren wat hij vraagt. Hij kijkt niet naar namen. Bij andere coaches zouden een Bergwijn, Berghuis en De Ligt altijd spelen.
Hun spel is bij momenten niet om aan te zien, maar Van Gaal begrijpt heel goed hoe hij tegenstanders het leven zuur kan maken.
Blind vind ik wel een hele slimme voetballer. Daar kan je als trainer wel iets mee
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: World Cup 2022

Bericht door leem »

Zo, de vervanger van Christiano Ronaldo die er gisteren 3 gemaakt heeft tegen Zwitserland blijkt bij Benfica te spelen..
Bij deze wens ik Mechele en Sylla alvast veel sterkte toe.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: World Cup 2022

Bericht door Sanders »

leem schreef: 07 dec 2022, 10:38 Zo, de vervanger van Christiano Ronaldo die er gisteren 3 gemaakt heeft tegen Zwitserland blijkt bij Benfica te spelen..
Bij deze wens ik Mechele en Sylla alvast veel sterkte toe.
Voor de ene match die ik van hem gezien heb:
Hij heeft het lastig in duels (sterk punt van Mechele). Als je hem met zijn rug naar doel kan houden verliest hij veel van zijn gevaarlijke punten.
Vooral niet laten trappen, zoals Schär deed bij het eerste doelpunt :brechtje:
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: World Cup 2022

Bericht door Sanders »

Als Neymar zo voortdoet in deze match, gaat Brazilië het toch lastig krijgen om te winnen.
Het is mij de eerste keer dat het opvalt, maar hij wilt/moet echt geen meter lopen.
Richarlison moet in balbezit op de 9 staan en in balverlies het middenveld meehelpen.
Wordt er druk gezet, sloft hij maar wat rond. In blok houdt hij ook geen man, dus Casemiro moet dan telkens doorschuiven.

Wij hebben dikwijls gesakkerd op sommige van onze Duivels, maar hier zou ik als Braziliaan ook niet vrolijk worden. Ik denk niet dat Neymar op dit moment (minuut 26) al sneller gelopen heeft dan 12 km/u.

Schrijnend.

Maar ja, straks doet hij waarschijnlijk een dribbel langs 3 man en legt hij de bal proper in het mandje.
Plaats reactie