De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Clubpolska
Sleutelspeler

Re: De Rode Duivels

Bericht door Clubpolska »

IsO schreef: iemand die het volledig artikel kan posten? http://www.hln.be/plus/sport/rode-duive ... -box-right" onclick="window.open(this.href);return false;
En dit: http://www.hln.be/plus/sport/rode-duive ... -a2745690/" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Merci!

Denk dat dit de eerste dag in mijn leven is dat ik Het Laatste Nieuws wil kopen :)
Oh Frail.
Fire
Sleutelspeler

Bericht door Fire »

doe het dan even?
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Clubpolska
Sleutelspeler

Fire schreef: doe het dan even?
Ik wacht tot de middagpauze :(
Oh Frail.
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

heb het zelf gedaan :)

"Wilmots aanvaardt hulp"
[spoiler]
Stephan Keygnaert, HLN
vandaag, 06u00

Discussie barst los. Eindelijk. Na vier jaar. De Rode Duivels nemen hun verantwoordelijkheid en de bondscoach aanvaardt de uitgestoken hand - een andere keuze heeft Marc Wilmots niet meer, wil hij het EK redden. Spelers en bondscoach hebben zichzelf opnieuw op scherp gezet: “We gaan strijden op leven en dood.”

Mediadag hoeveel? We zijn de tel kwijt. Maar deze zinderde toch een beetje langer na, gisteravond. Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, en Jordan Lukaku, maar vooral bondscoach Marc Wilmots stonden de pers te woord met - excuseer voor het woord, daar is het weer - een opvallende grinta. De kater na de nederlaag tegen Italië is collectief doorgespoeld. Even daarvoor was ruim anderhalfuur getraind. Elf tegen elf. “Met verschillende formaties. Ik heb vanalles geprobeerd”, kwam de bondscoach vertellen. “Ik heb gekeken en zal analyseren.” En ‘vanalles’ mag u letterlijk nemen. De spelersgroep mocht actief bijdragen aan de training, zoals u elders in deze krant kan lezen, maar heeft daarbij geen flauw idee wat allemaal door het hoofd van hun bondscoach gaat.

Wilmots startte het partijtje alvast met een basiselftal met daarin Meunier als rechtsachter - hij lijkt een certitude morgen -, Carrasco in de plaats van Nainggolan en Benteke voor Lukaku. “Ik moet nu nadenken”, aldus Wilmots op zijn persconferentie. “En aanvoelen. Vrijdagavond geef ik de ploeg vrij aan de spelers - dat lijkt me op tijd.” De bondscoach is op dreef: “Iedereen moet wakker zijn. En scherp staan. Alle spelers mogen het gevoel hebben dat zij aan de aftrap kunnen staan.” Om vervolgens een hoop zwaarbeladen termen in de tent te gooien. “Er is geen andere weg meer - vanaf nu, tegen Ierland en Zweden, is het een kwestie van ‘gagner ou mourir’, op leven en dood. Twee finales.” Wilmots kent de belangen: “Het zou zomaar kunnen dat we na de eerste ronde naar huis moeten. Ik hoop dat de spelers beseffen waar zij voor staan.”

Eén front

Dat de bondscoach in de afgelopen achtenveertig uur toenadering zocht tot zijn spelers, en een open discussie aanging met zijn aanvoerders, toont dat Wilmots heeft aangevoeld dat zijn groep het niet eens was met de aanpak en zijn communicatie achteraf van de partij tegen Italië. Wilmots is bevreesd om zijn kleedkamer te verliezen en doet verwoede pogingen om alleman aan boord te houden. Tegelijkertijd komt hij in geval van een nederlaag niet meer alleen in een open veld te staan - zijn spelers kregen inspraak. Toen Vincent Kompany uitviel, wist Marc Wilmots dat hij in Frankrijk niet kon rekenen op zijn grootste bondgenoot. Kompany was immers het morele gezag in de spelersgroep.

Zonder de enige échte aanvoerder in de vestiaire, werpen andere jongens nu de schroom van zich af om hun ongenoegen, dat is gegroeid op en na het WK in Brazilië, te uiten. Romelu Lukaku kaartte in het voorjaar in een interview al het gebrek aan beweging aan in de aanvalspatronen van de Rode Duivels. Thibaut Courtois en diezelfde Lukaku zetten afgelopen maandag hun bondscoach vol in de wind met geringschattende uitlatingen over het tactische vermogen van Wilmots. Nog wel meerdere spelers stapten diezelfde nacht misnoegd het vliegtuig op - Toby Alderweireld en Eden Hazard onder anderen. Toen de bondscoach één dag later andermaal fors inhakte op zijn spelers, riskeerde Wilmots muiterij - “Hij snapt het écht niet”, liet een belangrijke Rode Duivel zich ontvallen. De uitgestoken hand van Wilmots de voorbije twee dagen lijkt net op tijd te komen. Vertonghen, Alderweireld en Jordan Lukaku vormden gisteravond alvast weer één front met hun coach - ‘Tous ensemble’. Is het ergste voorkomen?

Perfect

De bondscoach is zich duidelijk bewust dat het proces nadert. Hij vraagt onderweg om begrip. “Dit EK is nog niet afgelopen. Laten we de komende twee duels winnen, de groepsfase overleven, en van daaruit verderkijken. Pas op het einde mag iedereen beslissen en oordelen. Vier jaar aan een stuk is er lof en succes geweest. Alles was perfect. Zélfs ook nog in het eerste halfuur tegen Italië. Gaan we alles van de voorbije vier jaar weggooien op basis van één wedstrijd?” Wilmots wil alleszins niet geweten hebben dat hij geen verstand heeft van hoe een ploeg te zetten tegen een sterke tegenstander. “Wat is tactiek? Tactiek is een breed begrip, hé. Niemand moet mij tactiek komen leren.” Om te besluiten met: “J’ai reçu beaucoup de coups dans ma vie, je me relève, et je repars.” Het zal nodig zijn. Want, wat Marc Wilmots waarschijnlijk nooit heeft vermoed, zijn klok tikt...
En het tweede artikel: "Discussie barst los"
[spoiler]
Verfrissend | Spelers bieden oplossingen aan om Ierland opzij te zetten
vandaag, 08u23

Verfrissend: meer dan ooit woeden er tactische discussies in het kamp van de Rode Duivels. Spelers praten onderling over oplossingen voor het ontwrichten van Ierland en bespreken die ook met de bondscoach. Die schudt al dagenlang zijn opstellingen door elkaar - tot verbazing van zijn groep - en luistert naar de opmerkingen. Vraag is: wat doet hij straks met alle input?

Alsof ze het afgesproken hadden. Eerst kwam Jan Vertonghen in de perstent vertellen hoezeer de groep gebrand is op revanche, een halfuur later zei Toby Alderweireld dat de wil om iets recht te zetten “zéér groot” is en tussendoor had Jordan Lukaku al aangegeven dat spelers als Vermaelen en Witsel er de voorbije dagen voor gezorgd hebben dat de focus verlegd is. De Rode Duivels hebben zich duidelijk herpakt en zijn gebrand om tegen Ierland het blazoen op te poetsen. In zoverre zelfs dat ze meer dan ooit meepraten en meedenken over tactiek en opstellingen. Woensdagavond riep de bondscoach al kort een aantal zwaargewichten samen en de voorbije dagen op training lieten sommigen hem duidelijk verstaan wat ze van bepaalde keuzes vinden. Er is al vaak gezegd dat deze groep een hoog zelfcorrigerend karakter heeft en dat lijkt er nu ook uit te komen.

Ze zien de bondscoach bovendien koortsachtig zoeken naar de juiste pionnen en de invulling van zijn systeem, maar merken dat hij twijfelt. Heel hard twijfelt. “Zo hou ik ze scherp”, zegt Wilmots. In zijn groep wekt het vooral ergernis op. Heeft de coach deze keer wél een oplossing? Gisteren begon hij in een basisopstelling die hij vervolgens nog twee keer omgooide. Achteraan hakte hij al een knoop door op rechtsback, vooraan zoekt hij nog. Zowel gisteren als woensdag probeerde hij daar verschillende composities. Mentaal spelletje met zijn groep? Of pure vertwijfeling? De coach hint op het eerste, een aantal sterkhouders vreest het laatste.

Maar iedereen is wel bereid mee naar oplossingen te zoeken. Anders dan in Brazilië - waar tactiek vooral besproken werd met Kompany en Witsel - lijkt de bondscoach de deur nu ook voor anderen wat meer op een kier te zetten. Al vragen ze zich af in hoeverre hij hun raad zal opvolgen. De coach heeft in zijn groep de naam een koppigaard te zijn. Wilmots bereidt zich alvast voor door naar de matchen Ierland-Zweden en Nederland-Ierland te kijken. En in tegenstelling tot na de oefenmatchen - waar de Duivels ook al makkelijk doelpunten slikten - is er deze keer wél gepraat over wat er organisatorisch beter kan. Alderweireld bevestigde dat gisteren. “Uiteindelijk zijn er bepaalde situaties waar het niet goed staat. We zijn daarover aan het praten. Bepaalde details moeten beter.”

Tot in het detail

Het gaat dan vooral over de mandekking achteraan en op het middenveld. Wilmots houdt daaraan vast - koppig, weet u nog - maar veel van zijn spelers zijn het gewoon om in zone te spelen. En dus moeten er goeie afspraken gemaakt worden. De voorbije dagen is daarover gepraat. Tot in het detail, zelfs. Alderweireld: “Wanneer dek je door als je man op man staat? Hoe ver volg je die man? En aan wie laat je je man als je niet meer volgt? Het is belangrijk dat we daarover praten, want Ierland speelt straks met twee spitsen en een middenveld dat breed staat.” Ook de spits van de Ieren, Shane Long, werd onderling al geanalyseerd. Dat bevestigt Vertonghen: “Long is één van de beste spitsen in de Premier League. Hij is snel, komt goed in de bal en heeft een prima kopspel. Daar hebben we het ook al over gehad.” De spelers lijken vastberaden deze keer niks aan het toeval over te laten. Ze volgen alles met argusogen. Is hun coach hen deze keer wél van nut?
Khas
Sleutelspeler

Bericht door Khas »

*snip*
De coach heeft in zijn groep de naam een koppigaard te zijn.
*snip
Moh
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Jack_Frost
Profvoetballer

Bericht door Jack_Frost »

#Willysnaptetnie
Clubpolska
Sleutelspeler

Hoopgevende artikels, beste zin "vroeger besprak wilmots alleen met Kompany en Witsel de tactiek" :D
Oh Frail.
fcb 4 life
Sleutelspeler

Bericht door fcb 4 life »

"Ja, ik zal een paar veranderingen doorvoeren. Hoeveel? Twee à tien wissels, maar de doelman blijft staan", maakte hij er zich bij Sporza vanaf met een kwinkslag. "Bepaalde spelers weten het al, sommigen niet. Of de spelers inspraak hebben? De spelers moeten spelen, de technische staf moet beslissen."

"We moeten over de grond voetballen, want als we er een fysieke strijd van maken, dan gaan we mee in wat ze vragen. De centrale defensie van de Ieren is niet echt snel, maar zeer solide. Ik wil dus snelle combinaties over de grond. De flanken zullen ook open liggen voor de backs, maar we mogen niet in hun val trappen", vertelt Wilmots nog.

Dan moet Fellaini toch op de bank zitten en moet je met Witsel, Dembele en De Bruyne spelen.
dacoster
Jeugdspeler

Bericht door dacoster »

Een bondscoach die aan de groep vraagt hoe ze het moeten aanpakken.
Marc Wilmots dames en heren, bondscoach van Belgie.
zegmaardag
Invaller

Bericht door zegmaardag »

dacoster schreef: Een bondscoach die aan de groep vraagt hoe ze het moeten aanpakken.
En alle 23:

"Goh, Coach, mss moet ge mij opstellen?" :mrgreen:

Los daarvan, doe mij vandaag maar

----------------------Courtois------------------------
Meunier-----Toby--------Thomas------------Jan--
--------------------Witsel----------------------------
-------------Radja----------Kevin-------------------
YFC---------------De Bruyne-----------Hazard---
-----------------Michy-------------------------------

Rest verdediging = Toby, Thomas & Witsel
Beide backs hoog!
Michy diep want is de spits die alles kan: Korte ruimte, duels winnen, kaatsen,diepgang, dribbelen maar vooral SCOREN
Ygritte
Tester

Bericht door Ygritte »

Zalige artikels! :D
“Hij snapt het écht niet”, liet een belangrijke Rode Duivel zich ontvallen.
BB1891
A-kern

Bericht door BB1891 »

zegmaardag schreef:
dacoster schreef: Een bondscoach die aan de groep vraagt hoe ze het moeten aanpakken.
En alle 23:

Beide backs hoog!
Michy diep want is de spits die alles kan: Korte ruimte, duels winnen, kaatsen,diepgang, dribbelen maar vooral SCOREN
Ik denk dat je er niet ver van zal af zitten! Alleen zie ik die paljas nog Benteke zetten. :brechtje:
IsO
Sleutelspeler

Bericht door IsO »

BB1891 schreef:
zegmaardag schreef:
En alle 23:

Beide backs hoog!
Ik denk dat je er niet ver van zal af zitten! Alleen zie ik die paljas nog Benteke zetten. :brechtje:
Ik denk dat we er toch van mogen uitgaan dat De Bruyne maar 1 keer gaat meedoen :hide:
Maar ik kan mij er wel in vinden.
Clubpolska
Sleutelspeler

:hup: Lukaku, Dembele en Carrasco starten! :hup:
Oh Frail.
BB1891
A-kern

Bericht door BB1891 »

Clubpolska schreef: :hup: Lukaku, Dembele en Carrasco starten! :hup:
Mooi zo. Als de eerdere geruchten van Meunier ook kloppen heeft hij eindelijk -in mijn ogen- onze beste 11 het veld opgestuurd! Benieuwd wat dat gaat geven.

Lukaku zal nu zijn ballen wel krijgen. :nice:
Plaats reactie