Operatie Propere Handen / Bayatgate

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Misschien had ik het beter onder de rubriek "anderlecht" geplaatst ?
Gerecht jaagt op Mogi Bayat

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181010 ... 3177103291" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Khas op 10 okt 2018, 23:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Khas »

vanGentmaarvoorClub schreef: Misschien had ik het beter onder de rubriek "anderlecht" geplaatst ?
Gerecht jaagt op Mogi Bayat

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181010 ... 3177103291" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat iedere Belgische ploeg nu aan het zweten kan zijn.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Propere Handen

Bericht door DavidVM »

Ook huiszoekingen bij Club Brugge na arrestatie voetbalmakelaar Mogi Bayat in onderzoek federaal parket
Ook bij Club Brugge zijn er huiszoekingen aan de gang in het onderzoek van het federaal parket waarbij ook topvoetbalmakelaar Mogi Bayat is opgepakt. Volgens verschillende bronnen zou het onderzoek draaien rond witwaspraktijken en mogelijk ook om matchfixing. Bayat is de machtigste voetbalmakelaar van het land.

Bij Club Brugge zijn er huiszoekingen aan de gang in het kader van een onderzoek van het federaal parket. In datzelfde onderzoek werd eerder al voetbalmakelaar Mogi Bayat opgepakt. Het federaal parket bevestigt die arrestatie maar zegt er niet bij waarvan de man wordt verdacht. Volgens verschillende bronnen zou het gaan om witwassen en mogelijk ook om matchfixing.

Volgens sommige bronnen zou ook de trainer van Club Brugge, Ivan Leko, zijn opgepakt. De club bevestigt dat Leko vanmorgen niet is komen opdagen op training.

Mogi Bayat, topvoetbalmakelaar
Bayat heeft de Franse en Iraanse nationaliteit. Hij is de belangrijkste voetbalmakelaar in ons land. Hij regelde al transfers bij bijna alle belangrijke clubs, onder meer met de topclubs anderlecht, Club Brugge, AA Gent en Racing Genk.
Laatst gewijzigd door nesnaj713 op 10 okt 2018, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Propere Handen

Bericht door Duffman »

vanGentmaarvoorClub schreef: Misschien had ik het beter onder de rubriek "anderlecht" geplaatst ?
Gerecht jaagt op Mogi Bayat

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181010 ... 3177103291" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is onze coach die op het flikkenbureau zit...
Laatst gewijzigd door nesnaj713 op 10 okt 2018, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Alethio »

Vertenten en Delferiere zouden ook binnengebracht zijn.

Bron: kerel op mijn werk wiens vrouw collega is van Vertenten. Korrel zout dus.
Laatst gewijzigd door Alethio op 10 okt 2018, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Blackburn »

Van Holsbeeck ook opgepakt
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door zegmaardag »

Ik heb hier een paar maand terug eens gereageerd op een transfer naar Watford, ik dacht Lukebakio, dat transfers naar Watford ook niet-sportieve doeleinden hebben. Had het horen waaien through the grapevines, zal voor Mogi hier wel mee te maken hebben.
Verder is de transfer van Tomecak ook verdacht imo... 1.5 miljoen voor iemand die 6 maand bij de rode lantaarn speelt, daarvoor geen ploeg had...
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door DavidVM »

zegmaardag schreef: Ik heb hier een paar maand terug eens gereageerd op een transfer naar Watford, ik dacht Lukebakio, dat transfers naar Watford ook niet-sportieve doeleinden hebben. Had het horen waaien through the grapevines, zal voor Mogi hier wel mee te maken hebben.
Verder is de transfer van Tomecak ook verdacht imo... 1.5 miljoen voor iemand die 6 maand bij de rode lantaarn speelt, daarvoor geen ploeg had...
Ok, maar het feit dat een coach en 2 arbiters zijn opgepakt is toch wel zeer bizar... Ik vrees dat dit wel eens hééééél zware miserie zou kunnen worden...
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door zegmaardag »

DavidVM schreef:
zegmaardag schreef: Ik heb hier een paar maand terug eens gereageerd op een transfer naar Watford, ik dacht Lukebakio, dat transfers naar Watford ook niet-sportieve doeleinden hebben. Had het horen waaien through the grapevines, zal voor Mogi hier wel mee te maken hebben.
Verder is de transfer van Tomecak ook verdacht imo... 1.5 miljoen voor iemand die 6 maand bij de rode lantaarn speelt, daarvoor geen ploeg had...
Ok, maar het feit dat een coach en 2 arbiters zijn opgepakt is toch wel zeer bizar... Ik vrees dat dit wel eens hééééél zware miserie zou kunnen worden...
Er lopen verschillende onderzoeken he, voor matchfixing, voor fraude,...

Het is afwachten. Helaas ben je in deze tijd Guilty until proven innocent. De media ziet zich ondertussen al af te trekken op dit alles.

Gewoon afwachten tot Club een persbericht lost.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door JRut »

DavidVM schreef:
zegmaardag schreef: Ik heb hier een paar maand terug eens gereageerd op een transfer naar Watford, ik dacht Lukebakio, dat transfers naar Watford ook niet-sportieve doeleinden hebben. Had het horen waaien through the grapevines, zal voor Mogi hier wel mee te maken hebben.
Verder is de transfer van Tomecak ook verdacht imo... 1.5 miljoen voor iemand die 6 maand bij de rode lantaarn speelt, daarvoor geen ploeg had...
Ok, maar het feit dat een coach en 2 arbiters zijn opgepakt is toch wel zeer bizar... Ik vrees dat dit wel eens hééééél zware miserie zou kunnen worden...
Overdrijf dat oppakken ook niet al te zwaar.
Leko is meegenomen voor verhoor omwille van zijn close connection met Veljkovic, naast Bayat de grote spil van het onderzoek waar het allemaal om draait. Dat bewijst alleszins al geen schuld.

Matchfixing niet aan de orde bij Club, lijkt het.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Alethio »

Deinze?
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door leem »

Alethio schreef: Deinze?
haha, too soon :p
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Khas »

Mijn kronkels draaien overtoeren op dit moment. Dit heeft potentieel om heel slecht te zijn.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door PetjeFCB »

Khas schreef: Mijn kronkels draaien overtoeren op dit moment. Dit heeft potentieel om heel slecht te zijn.

Idem hier
Wel totaal onverwacht voor mij
Laatst gewijzigd door PetjeFCB op 10 okt 2018, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [T1] Ivan Leko

Bericht door Alethio »

Ik maak me nog niet al te veel zorgen. Nog wat afwachten, vanavond zullen we al wat wijzer zijn.
Plaats reactie