Zomertransfers 2019 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door Fire »

Hadden we geen aankoopoptie op Tau?

Ik begrijp wat je bedoelt hoor pica maar ik blijf bij Dennis op mijn honger zitten sinds zijn bovenmaats begin.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door Pica »

Nope
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door Hannes »

Fire schreef: 05 sep 2019, 09:13 Hadden we geen aankoopoptie op Tau?

Ik begrijp wat je bedoelt hoor pica maar ik blijf bij Dennis op mijn honger zitten sinds zijn bovenmaats begin.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Beetje een haat-liefde verhouding met Dennis. Als hij de actie moet maken vanuit stilstand wacht hij dikwijls tot er 2 man voor hem staat, waar hij slechts zelden door geraakt. Beter is om de bal af te spelen, te lopen en dan krijgt hij die bal van Vanaken of Vormer wel terug. Dennis is top als hij de bal krijgt op het moment dat hij in beweging is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door IsO »

Fire schreef: 05 sep 2019, 09:13 Hadden we geen aankoopoptie op Tau?

Ik begrijp wat je bedoelt hoor pica maar ik blijf bij Dennis op mijn honger zitten sinds zijn bovenmaats begin.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Ik ben het helemaal eens met Pica.

Tau wordt inderdaad gehuurd voor een jaar zonder aankoopoptie.

Wat Dennis betreft: er wordt misschien te snel vergeten dat Dennis tijdens dat 'bovenmaatse begin' onder Leko op een totaal andere positie speelde, én in een ander systeem, dan tijdens het vervolg bij ons. Leko was toen nog op zoek en toen speelden we een soort 3-4-2-1/3-4-1-2, waarin Dennis dan ongeveer op de positie speelde die Eden inneemt bij de Duivels: de linkse van de 2 man achter de enige spits (de andere was Refaelov). De facto was die spits dan nog Vossen, die zich liet uitzakken waardoor Dennis in het gat kon duiken. Iets later schakelde Leko dan over naar de uiteindelijke 3-5-2 (met een middenveld met de punt naar achter), waarin Dennis de linker aanvaller was.

Vorig seizoen is hij dan verveld tot één van de 2 vleugelspelers, wat natuurlijk iets heel anders is, zeker qua goals en assists. Dat laatste is trouwens sowieso niet de sterkte van Dennis, die voor mij op zijn best is als hij vanop links naar binnen mag komen en in de gaten kan duiken (zoals Hannes al zei), waarna hij met zijn rechter kan uithalen. Kijk bijvoorbeeld naar de matchen vorig jaar, toen hij, vanop links, scoorde bij zijn invalbeurt tegen Standard en 2 keer tegen Antwerp.

Om terug te komen op het huren van Tau: de reden daarachter is volgens mij dat Clement met hem erbij meer tactische opties krijgt. Tau is namelijk linksvoetig en heeft, naast snelheid en een actie, ook een degelijke voorzet in de benen. Daardoor heb je veel meer tactische mogelijkheden: opteren om je buitenspelers het spel breed te laten houden (Tau op LB en Diatta op RB), om beiden naar binnen te laten snijden (Diatta/Dennis op LB en Tau op RB) of natuurlijk een mengeling van beide (één blijft tegen de zijlijn, andere snijdt naar binnen).
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door Cedrinho »

Tau heeft meer talent dan Dennis, maar Dennis is op dit moment beter. Enfin, toch als hij op rechts mag spelen. Op links blonk hij vooral uit in mislukte acties tegenwoordig.
Diatta op links en Dennis op rechts lijkt me nu de beste optie. Met Tau als luxe-invaller.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door Fire »

Pica schreef:Nope
Gemist dat verandert veel. Toch blijf ik niet overtuigt van Dennis maar dan kan ik de keuze wel volgen.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: 05 sep 2019, 12:59 Tau heeft meer talent dan Dennis, maar Dennis is op dit moment beter. Enfin, toch als hij op rechts mag spelen. Op links blonk hij vooral uit in mislukte acties tegenwoordig.
Diatta op links en Dennis op rechts lijkt me nu de beste optie. Met Tau als luxe-invaller.
Tau is 3,5 jaar ouder dan Dennis.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door Cedrinho »

IsO schreef: 05 sep 2019, 13:32
Cedrinho schreef: 05 sep 2019, 12:59 Tau heeft meer talent dan Dennis, maar Dennis is op dit moment beter. Enfin, toch als hij op rechts mag spelen. Op links blonk hij vooral uit in mislukte acties tegenwoordig.
Diatta op links en Dennis op rechts lijkt me nu de beste optie. Met Tau als luxe-invaller.
Tau is 3,5 jaar ouder dan Dennis.
En?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: 05 sep 2019, 14:43
IsO schreef: 05 sep 2019, 13:32
Cedrinho schreef: 05 sep 2019, 12:59 Tau heeft meer talent dan Dennis, maar Dennis is op dit moment beter. Enfin, toch als hij op rechts mag spelen. Op links blonk hij vooral uit in mislukte acties tegenwoordig.
Diatta op links en Dennis op rechts lijkt me nu de beste optie. Met Tau als luxe-invaller.
Tau is 3,5 jaar ouder dan Dennis.
En?
Ik heb hier ooit al iets geschreven (in verband met de progressie die Mechele nog kan maken, geloof ik) over de leeftijd waarop spelers volgens studies/statistiek (Zie bijvoorbeeld https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6360147/) gemiddeld gezien hun performance peak bereiken, en dat die bijvoorbeeld voor centrale verdedigers gemiddeld later komt en langer aanhoudt dan voor spelers op andere posities (met uitzondering van doelmannen). Geen toeval dat (verdedigende) middenvelders of wingbacks zich naarmate hun carrière vordert geregeld omscholen tot centrale verdediger om zo hun carrière op het hoogste niveau te verlengen.

Aanvallende vleugelspelers, zoals Dennis en Tau, zijn het meest leeftijdsgevoelig. Hun piek komt het vroegst (zie ook https://www.espn.com/soccer/blog/tactic ... eak-latest). Voor aanvallende vleugelspelers zal het startpunt van die piek ergens liggen tussen de 24,5 en 26 jaar. Dat betekent dat Tau en Dennis - afgaand op de gemiddelde winger, wat zij misschien niet zijn, maar dat weten we (nog) niet - minder tijd hebben vooraleer ze hun piek bereiken dan bijvoorbeeld Kossounou (een CV) om de zijne te bereiken, en dus minder tijd om hun talent te ontwikkelen, te finetunen en om te zetten in peak performance.

Aangezien Tau er in mei 25 is geworden, is het waarschijnlijk dat hij dichter tegen zijn piek zit dan Dennis, of die piek zelfs al heeft bereikt en dus op de top van zijn kunnen zit. Dat zou dus ook betekenen dat hij minder progressiemarge heeft dan Dennis, die 3,5 jaar jonger is. Tau mag dan misschien meer talent hebben, zoals je beweert, maar hij zal waarschijnlijk niet heel veel beter meer worden dan vandaag. Dat kan overigens meegespeeld hebben bij de beslissing om Tau enkel te huren en niet aan te kopen.

Je zegt ook dat Dennis op dit moment beter is dan Tau. Gelet op het feit dat hij nog minstens 2,5 jaar verwijderd is van zijn piek, heb ik goeie hoop voor de toekomst, zeker gelet op zijn contractverlenging, waardoor:
1) hij de komende jaren bij ons nog beter zou moeten worden, en
2) we hem, zonder tegenslagen, dichter tegen zijn piek en dus dichter tegen zijn maximale marktwaarde, zullen kunnen verkopen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door Cedrinho »

IsO schreef: 05 sep 2019, 16:58
Cedrinho schreef: 05 sep 2019, 14:43
IsO schreef: 05 sep 2019, 13:32
Cedrinho schreef: 05 sep 2019, 12:59 Tau heeft meer talent dan Dennis, maar Dennis is op dit moment beter. Enfin, toch als hij op rechts mag spelen. Op links blonk hij vooral uit in mislukte acties tegenwoordig.
Diatta op links en Dennis op rechts lijkt me nu de beste optie. Met Tau als luxe-invaller.
Tau is 3,5 jaar ouder dan Dennis.
En?
Ik heb hier ooit al iets geschreven (in verband met de progressie die Mechele nog kan maken, geloof ik) over de leeftijd waarop spelers volgens studies/statistiek (Zie bijvoorbeeld https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articl ... eak-latest). Voor aanvallende vleugelspelers zal het startpunt van die piek ergens liggen tussen de 24,5 en 26 jaar. Dat betekent dat Tau en Dennis - afgaand op de gemiddelde winger, wat zij misschien niet zijn, maar dat weten we (nog) niet - minder tijd hebben vooraleer ze hun piek bereiken dan bijvoorbeeld Kossounou (een CV) om de zijne te bereiken, en dus minder tijd om hun talent te ontwikkelen, te finetunen en om te zetten in peak performance.

Aangezien Tau er in mei 25 is geworden, is het waarschijnlijk dat hij dichter tegen zijn piek zit dan Dennis, of die piek zelfs al heeft bereikt en dus op de top van zijn kunnen zit. Dat zou dus ook betekenen dat hij minder progressiemarge heeft dan Dennis, die 3,5 jaar jonger is. Tau mag dan misschien meer talent hebben, zoals je beweert, maar hij zal waarschijnlijk niet heel veel beter meer worden dan vandaag. Dat kan overigens meegespeeld hebben bij de beslissing om Tau enkel te huren en niet aan te kopen.

Je zegt ook dat Dennis op dit moment beter is dan Tau. Gelet op het feit dat hij nog minstens 2,5 jaar verwijderd is van zijn piek, heb ik goeie hoop voor de toekomst, zeker gelet op zijn contractverlenging, waardoor:
1) hij de komende jaren bij ons nog beter zou moeten worden, en
2) we hem, zonder tegenslagen, dichter tegen zijn piek en dus dichter tegen zijn maximale marktwaarde, zullen kunnen verkopen.
Thanks voor de uitleg! Interessant..

Ik moet eerlijkgezegd toegeven dat ik dacht dat Tau jonger was, dat hij een ruwe diamant was met intrinsiek veel talent, maar waar nog danig aan gewerkt moest worden. Bij momenten zagen we al vlagen van genialiteit bij Percy, maar vooralsnog - wat mij betreft - te weinig om zeker te zijn van een basisplaats bij Club.
Maar ik had zijn groeimarge dus groter verwacht.
Te meer ook dat - volgens wat ik hoorde - Brighton&Hove hem niet wilden verkopen (daarom dat Club slechts huurt) omdat ze nog te sterk in zijn talent geloven.

Mocht ik geen leeftijden weten en jouw uitleg lezen, dan zou ik Dennis rond de 24-25 jaar schatten en Tau rond de 20-21. Maar het is dus omgekeerd..
Hopelijk kan Tau dan nog mijn ongelijk bewijzen, maar tot nu toe vind ik zijn prestaties nog onvoldoende om er de topper in te zien als welke hij wordt omschreven. Vlagen van talent, maar nog geen constante in zijn prestaties. Aan hem om mijn ongelijk te bewijzen.
NastjaCeh
Tester
Berichten: 92
Lid geworden op: 05 jun 2017, 18:59

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door NastjaCeh »

Lucas Silva ...?

Gratis....
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door Tiki Taka »

Een heel goede transferperiode in zoverre we dit nu al kunnen inschatten natuurlijk.
Dikke pluim aan Mannaert en co.
Een aantal bedenkingen ;
- Wat doen we wanneer Vormer of Vanaken uitvallen?
- Wie vervangt Mata als RB ? (Cools, Vlietinck ?!)
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door Pica »

Rits-Schrijvers

Die jonge gast of één van de twee die je opnoemt

Clement zei zelf dat hij de middenvelders niet wilde stapelen
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door Cedrinho »

Tiki Taka schreef: 18 sep 2019, 09:22 Een heel goede transferperiode in zoverre we dit nu al kunnen inschatten natuurlijk.
Dikke pluim aan Mannaert en co.
Een aantal bedenkingen ;
- Wat doen we wanneer Vormer of Vanaken uitvallen?
- Wie vervangt Mata als RB ? (Cools, Vlietinck ?!)
Vormer out => Rits of Balanta
Vanaken out => Schrijvers of De Ketelaere
Mata out => Van der Brempt, Cools of Vlietinck

Goed genoeg als depannage.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Zomertransfers 2019 IN

Bericht door HeervanBiesen »

Cedrinho schreef: 18 sep 2019, 23:23
Tiki Taka schreef: 18 sep 2019, 09:22 Een heel goede transferperiode in zoverre we dit nu al kunnen inschatten natuurlijk.
Dikke pluim aan Mannaert en co.
Een aantal bedenkingen ;
- Wat doen we wanneer Vormer of Vanaken uitvallen?
- Wie vervangt Mata als RB ? (Cools, Vlietinck ?!)
Vormer out => Rits of Balanta
Vanaken out => Schrijvers of De Ketelaere
Mata out => Van der Brempt, Cools of Vlietinck

Goed genoeg als depannage.
Zie die 3 spelers het liefst van al blijven eigenlijk. Vormer zie ik niet vlug vertrekken, zijn vrouw heeft vast werk in België.
Vanaken en Mata is iets anders..
Gesloten