Champions League

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Champions League

Bericht door Khas »

The_One schreef: 06 nov 2019, 19:51Q2?
Boertje zit in het buitenland
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Champions League

Bericht door The_One »

Met vtm go dan?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Champions League

Bericht door t4nd »

Ik ben -denk ik- niet helemaal mee met het hele concept van de hervorming.
(https://www.hln.be/sport/voetbal/champi ... ~a4e7306a/)

32 CL-ploegen.
-> 24 uit de CL van vorig seizoen
-> 4 halvefinalisten van de EL
-> 4 op een of andere manier te kwalificeren ploegen

Dat is duidelijk, maar dit maakt het interessant: "Wat het systeem in de ogen van de topclubs spannend maakt, is dat er uit de vier poules kan gedegradeerd worden. De eerste vijf uit de poules van acht ploegen, zijn verzekerd van een plaats in de Champions League het seizoen nadien. Nummers 6 en 7, spelen onderling barrage voor een stek in de CL het seizoen nadien. De verliezer daarvan zakt naar de groepsfase van de Europa League, net als het nummer acht van de groep."

-> Stel dus dat Club op een of andere manier in de CL geraakt. Dan zit het in een poule van 8 ploegen (dus 14 CL matchen). Als Club op het einde van die competitie in de top-5 eindigt blijven ze dus in de CL? In het artikel zeggen ze enerzijds dat ze topploegen willen beschermen, maar een Manchester United zou in dit concept niet in de CL blijven hangen. Een Ajax geraakt er dan weer wel in, net als een RB Salzburg?
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Champions League

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 21 nov 2019, 11:53 Ik ben -denk ik- niet helemaal mee met het hele concept van de hervorming.
(.https://www.hln.be/sport/voetbal/champi ... ~a4e7306a/.)

32 CL-ploegen.
-> 24 uit de CL van vorig seizoen
-> 4 halvefinalisten van de EL
-> 4 op een of andere manier te kwalificeren ploegen

Dat is duidelijk, maar dit maakt het interessant: "Wat het systeem in de ogen van de topclubs spannend maakt, is dat er uit de vier poules kan gedegradeerd worden. De eerste vijf uit de poules van acht ploegen, zijn verzekerd van een plaats in de Champions League het seizoen nadien. Nummers 6 en 7, spelen onderling barrage voor een stek in de CL het seizoen nadien. De verliezer daarvan zakt naar de groepsfase van de Europa League, net als het nummer acht van de groep."

-> Stel dus dat Club op een of andere manier in de CL geraakt. Dan zit het in een poule van 8 ploegen (dus 14 CL matchen). Als Club op het einde van die competitie in de top-5 eindigt blijven ze dus in de CL? In het artikel zeggen ze enerzijds dat ze topploegen willen beschermen, maar een Manchester United zou in dit concept niet in de CL blijven hangen. Een Ajax geraakt er dan weer wel in, net als een RB Salzburg?
Het zijn voorlopig denkpistes, er is nog niks concreet beslist.
Wat wel vaststaat is dat het voor ploegen uit kleinere landen zoals België, veel moeilijker zal zijn om zich te plaatsen en dus aanspraak te maken op de CL vetpotten.
Ik zou zeggen, er alles aan doen om ons nog zoveel mogelijk te kwalificeren, zolang het huidig CL format nog bestaat. :)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Champions League

Bericht door t4nd »

Zoals ik het lees wordt het inderdaad moeilijker om ons te plaatsen, maar eens geplaatst zou je er wel een tijdje in kunnen blijven. Tenzij de topploegen effectief hun eigen competitie gaan negeren voor de nieuwe CL.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Champions League

Bericht door PetjeFCB »

Man man man, wat een fenomeen die Haaland.

Stel je voor dat we die hadden kunnen halen...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Champions League

Bericht door Cedrinho »

PetjeFCB schreef: 18 feb 2020, 22:38 Man man man, wat een fenomeen die Haaland.

Stel je voor dat we die hadden kunnen halen...
Het werd reeds bevestigd dat Club een akkoord had met hem en met zijn ploeg, maar dat de deal is afgesprongen omdat zijn makelaar te veel eiste.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Champions League

Bericht door PetjeFCB »

Ik wist dat ze dichtbij waren, maar niet dat ze er zo dichtbij waren. Mo just daarmee, stel je voor dat dat toen was doorgegaan..
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: 18 feb 2020, 23:19
PetjeFCB schreef: 18 feb 2020, 22:38 Man man man, wat een fenomeen die Haaland.

Stel je voor dat we die hadden kunnen halen...
Het werd reeds bevestigd dat Club een akkoord had met hem en met zijn ploeg, maar dat de deal is afgesprongen omdat zijn makelaar te veel eiste.
Echt? Nooit gelezen! Heb je een bron?

Nu, dat van die makelaar: Mino Raiola. Als je de naam van de pizzabakker leest, weet je genoeg. Dortmund betaalde naar verluidt 20 miljoen aan RB Salzburg, 15 miljoen aan Raiola, en 10 miljoen aan papa Alf-Inge Håland. Plus zijn salaris (eerste twee jaar blijkbaar 6 miljoen netto/jaar, volgende 2 jaar 8 miljoen netto/jaar). Maar zo'n talent zie je natuurlijk zelden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

en on a sidenote: hoe goed is Witsel zeg.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Champions League

Bericht door DavidVM »

IsO schreef: 19 feb 2020, 09:05 en on a sidenote: hoe goed is Witsel zeg.
Onbegrijpelijk dat die ooit in België zoveel kritiek heeft gehad... Is gewoon een topper
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Champions League

Bericht door Vergas Ronald »

PetjeFCB schreef: 19 feb 2020, 08:39 Ik wist dat ze dichtbij waren, maar niet dat ze er zo dichtbij waren. Mo just daarmee, stel je voor dat dat toen was doorgegaan..
Zijn pa wilde cash bovenop transfer en makelaar 30% als Club 'm verkocht. Nu vragen ze vermoedelijk al 3 miljoen voor Haaland z'n oma, 7.5 miljoen voor zijn nicht, 12 mil voor de poetsvrouw van zijn ex lief en 2 miljard voor zijn labrador.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Champions League

Bericht door Vergas Ronald »

PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Champions League

Bericht door Tiki Taka »

Geef mij maar een `haalbare` loting ; Porto-Ajax-Olympiakos, of wordt het een poule des doods ;
Bayern-Machester City-Inter ?
Plaats reactie