Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

LaurensVS schreef: 28 okt 2020, 09:01
ClubFanVinne schreef: 28 okt 2020, 00:36
Tiki Taka schreef: 19 okt 2020, 14:26
ClubFanVinne schreef: 19 okt 2020, 14:16

Dan geef je hem een contract van 1 seizoen met optie op een extra. Georges Mikautadze is echt zot bezig
Die wordt geleend door Seraing en ligt dus onder contract.
zouden we schrijver niet kunnen gebruiken om ndayishimiye los te weken ruildeal + cash. Lijkt voor beide partijen een win win. Clement gelooft duidelijk niet in schrijvers, zeker nu we een echte 4-3-3 spelen.
Schrijvers is gene zak patatten waar ge mee doet wa ge wilt e?
Precies of die jongen heeft goesting om bij Willem II te gaan spelen..

Nu lang bij ons speelt, hebben we geen flank meer nodig. En op 10 kan je hem ook niet zetten want daar staat Hans. Of haal je hem voor de bank?
Sorry maar als vanaken blijft spelen zoals hij nu speelt dan zit hij beter op de bank. Al sinds nieuwjaar een schim van de speler die ons zo droeg. ndayishimiye is op de flanken en als am goed en kan zeker wat bijbrengen is ook nog jong. De keatelaere kan daar ook spelen en zou daar ook niet mistaan. Maar het ligt ni enkel aan hem natuurlijk, maar als de man bij club verwacht je toch meer. Dit jaar trouwens bijna enkel goals met het hoofd en penalties. Vanaken schiet ook verrassend minder dan vroeger. Zo zie je trouwens ook dat transfer belangrijk zijn om je ploeg gemotiveerd te houden.

Ik ben trouwens een fan van schrijvers maar past niet in ons systeem. Maar bij een ploeg zoals willem2 zal hij zoizo spelen en kunnen groein dat is wat hij nodig heeft om terug op niveau te komen en dan terug stap hoger te zetten. Jammer genoeg niet bij club. Maar clement gelooft niet in hem en zolang hij niet beter is dan vanaken zal hij ook niet in de ploeg raken. Ndayishimiye daarintegen kan op 3 posities spelen in ons systeem. Nog een goeie spits is ook welkom en een jonge rechtsback die kan invallen voor mata. Want kossounou is eerder een cv.

ricca en kossounou zijn momenteel ook onze beste verdediging deli en mechele momenteel slecht bezig.
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: Forumscouting

Bericht door Nakamba30 »

pas van vanaken naar lang niet gezien bij de 2-0, wie niet wil inzien dat vanaken een klassespeler is kent volgens mij niks van voetbal en ja schrijvers is een schitterende voetballer maar hij is niet beter dan vanaken
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Nakamba30 schreef: 01 nov 2020, 04:21 pas van vanaken naar lang niet gezien bij de 2-0, wie niet wil inzien dat vanaken een klassespeler is kent volgens mij niks van voetbal en ja schrijvers is een schitterende voetballer maar hij is niet beter dan vanaken
TOP assist en heel goede looplijn en dito afwerking van Lang.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

idd top assist, maar hij laat veel steken vallen op andere vlakken momenteel. Hij is minder grettig dan vroeger en daar heeft hij een concurrent nodig en een paar weken bank. Zoals leko met vormer heeft gedaan. Maar clement heeft daar jammer genoegn niet de ballen voor, dat is ondertussen duidelijk. Net zoals ik met messi zou doen nadat hij die speler gwn aan zich laat voorbijlopen vorige week. Als je geen inzet voor het volledige team kunt tonen dan is de bank een logische gevolg. Het is niet omdat je een topspelet bent dan je de rest van je ploeg in de steek moet laten.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

molenteel is de basis ploeg bij club sobol-ricca-kossounou-mata
rits -vormer
diatta de keatelaere lang
dennis

En diatta, dennis staan enkel in basis door gebrek aan beter momenteel. Zijn ook erg zwak bezig.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Man man...
Het probleem is niet Hans. Het probleem is dat we te veel breed spelen en dàt komt dan weer omdat de bal te traag van achter naar voor gaat OF omdat de 3 snelle spitsen te veel naar het centrum komen waardoor de ruimte te klein wordt.
-> Verdedigers moeten meer vooruit spelen in plaats van achteruit. Je kan de bal eens terugspelen maar 4-5 passen op rij tussen verdedigers & keeper is gewoon nutteloos.
-> Spitsen moeten het veld breed houden. Lang speelde goed, maar met De Ketelaere in de ploeg waren we gevaarlijker omdat hij het veld breed hield.
-> Hans doet wat hij moet doen, stop met zagen.

De Ketelaere op de 10 zetten om het spel te verdelen moet je nu niet doen (en dat heeft Charles zelf ook al gezegd). Op de flank leg je minder druk op hem en kan hij groeien. We zijn niet anderlecht die jonge gastjes op belangrijke posities moeten zetten omdat we niets beter hebben.
FrankFarinaII

Re: Forumscouting

Bericht door FrankFarinaII »

Hans samengevat:
- "jogt" tussen de lijnen
- zet nooit druk op tegenstander, waardoor deze vrij kan passen: tegenstanders tikken hem gemakkelijk uit omdat hij steeds in het midden van de "driehoek" loopt.
- trekt de ploeg niet als het moet, verstopt zich in het elftal
- moet altijd in de match komen na 30 minuten (ofzo)
- in een speler bijhouden, haakt hij af wanneer deze te lang met bal loopt en laat het over aan ploegmaat
- wanneer tegenstander een mannetje op hem plakt, kan hij er amper voorbij
- past 90% lateraal en achteruit
- snelle opbouw wordt door hem niet ondersteund: als de spelers vooruitlopen, houdt hij de bal bij (ok goed) maar snelle uitbraak komt zelden van hem
- zet penalties goed om
- geeft af en toe een goeie pass, doch te weinig voor de kwaliteiten die aan hem worden toegekend
- kan niet mee als het spel sneller verloopt (europees/rode duivels/...)
- zit aan zijn top in de JPL, maar zal zich niet moe maken om individueel te verbeteren (!) daarom dat hij ook nooit naar het buitenland zal gaan (en dat weet hij)
- contradictorisch heeft hij nog steeds inbreng in brugge, doch er een meer complete speler kan een meerwaarde bieden.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Forumscouting

Bericht door HeervanBiesen »

Eigenlijk hebben we met CDK de ideale speler om met Hans te concurreren vind ik.
Dan ziet Hans hopelijk in dat hij ook geen certitude is en gaat hij scherper staan.

Vandaag online nog een verslag gelezen over onze beloften.
Fuakala zou echt al op profniveau spelen, dat klinkt veelbelovend.
Cisse Sandra werd vergeleken met een Vormer in zijn beste jaren, dat hij echt een werker is die kan voetballen.
Baeten stond als 1ste in het artikel er werd echt met lof gegooid over hem.
En ook dat Lammens een mooie toekomst heeft.

Verder ging het ook over de sterkhouder VD Keybus, VD Brempt & De Cuyper. Over hen waren ze kort dat ze elk al invalbeurt(en)/wedstrijd(en) gespeeld hebben voor de A-ploeg.

Hoop eigenlijk dat deze spelers volop kunnen integreren naar de A-kern en dat men enkel versterkingen haalt voor posities die niet in het vaarwater komen van deze spelers. Zoals bijvoorbeeld een vervanger voor Dennis als hij vertrekt.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Alderweireld zou op korte termijn open staan voor een terugkeer naar Belgie, omdat hij zijn kinderen naar een Belgische school wil laten gaan. Ik zou in deze CV met tonnen ervaring durven te investeren, want je zal er nog jaren geniet van hebben.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door LaurensVS »

""door FrankFarinaII » 14 nov 2020, 16:15

Hans samengevat:
- "jogt" tussen de lijnen
- zet nooit druk op tegenstander, waardoor deze vrij kan passen: tegenstanders tikken hem gemakkelijk uit omdat hij steeds in het midden van de "driehoek" loopt.
- trekt de ploeg niet als het moet, verstopt zich in het elftal
- moet altijd in de match komen na 30 minuten (ofzo)
- in een speler bijhouden, haakt hij af wanneer deze te lang met bal loopt en laat het over aan ploegmaat
- wanneer tegenstander een mannetje op hem plakt, kan hij er amper voorbij
- past 90% lateraal en achteruit
- snelle opbouw wordt door hem niet ondersteund: als de spelers vooruitlopen, houdt hij de bal bij (ok goed) maar snelle uitbraak komt zelden van hem
- zet penalties goed om
- geeft af en toe een goeie pass, doch te weinig voor de kwaliteiten die aan hem worden toegekend
- kan niet mee als het spel sneller verloopt (europees/rode duivels/...)
- zit aan zijn top in de JPL, maar zal zich niet moe maken om individueel te verbeteren (!) daarom dat hij ook nooit naar het buitenland zal gaan (en dat weet hij)
- contradictorisch heeft hij nog steeds inbreng in brugge, doch er een meer complete speler kan een meerwaarde bieden.""


FFII samengevat;
- Meteen kritiek op Hans vanaf het paar matchen minder gaat, negativist.
- Als Hans goed speelt, gaan we hem hier niet horen, opportunist.
- Het belang van HVA in de ploeg niet zien, blinde.
- Iemand die de verdiensten van een 2 voudig gouden schoen, meervoudig kampioenenmaker en Rode Duivel minimaliseert, verstandelijk beperkte.

Ik ga de eerste zijn om te zeggen dat het niet goed is, ik ben hyperambitieus en wil dat de Club elk jaar stappen vooruit zet. Maar als dit je mening is over Hans, dan ben je hopeloos.
Iemand die op die positie rechtstreeks betrokken is bij 20 goals per seizoen vervang je niet. Of zijn stijl u nu aanstaat of niet.

Ge snapt het écht niet he jongen? Op die positie iemand vervangen is het moeilijkste van allemaal, stel dat je daar een jonge ster hebt, blijft die max 1 a 2 jaar, tegen dat zijn productie op niveau is, is hij weg en mag je opnieuw beginnen bouwen.
Hans is de hoeksteen van de ploeg.
Daarenboven trekken uw argumenten letterlijk op niets.
- Dat "joggen" is ruimte zoeken, dat doet hij als geen ander. Een speler die dat al sprinted doet, ie nen dommerik.
- Druk zetten doet hij positioneel, het afschermen van een paslijn is op zijn positie belangrijker dan de boel op te gaan jagen. Trouwens, hij loopt op een seizoen gemiddeld 13km/match, daarmee is hij 2e in meest gelopen meters.
- Dat hij letterlijk de enige middenvelder in België is waar de tegenstander 90min een mannetje op plakt, wil mss ook iets zeggen over zijn kwaliteiten he slimmen?
- Is het een ramp om aan uw top te zitten in de JPL? Of vinden we spelers als Jovanovic, Mbokani, Marin, Lestienne, Oulare... dan zoveel beter omdat ze roepen dat ze te goed zijn voor België en dan floppen in het buitenland? Hans heeft verstand, voor mij is dat een kwaliteit.
- Dat hij pas na 30min in een match zou komen, gebruiken als argument tegen hem is echt te debiel voor woorden. Van mij mag hij er in komen na 60min, als hij in de resterende tijd beslissend genoeg is om de match te winnen.

Ik zou u graag eens met feiten zien komen, FF, in plaats van met een volledig ongefundeerde mening.
FrankFarinaII

Re: Forumscouting

Bericht door FrankFarinaII »

Laurens... ik walg van uw commentaar door het spelen op mijn persoon als ik een beschrijving geef. Iemand afbreken omdat hij een ander mening heeft dan die van u is laag bij de grond. Als je dat moet gebruiken om uw argumenten kracht bij te zetten, hebben die sowieso al weinig waarde op zich. soit,....

HVA is overroepen. Hij is belangrijk voor brugge en terzelfdertijd ook een remming op de ploeg. Zet een volwaardige speler er in en je hebt een ploeg die nog beter draait. De beschrijving die ik geef van HVA is de nagel op de kop als je hem ziet spelen.
- hij loopt 13 km per wedstrijd: maar wat doet hij in die afstand?
- ruimte zoeken is gemakkelijkheidshalve het werk over laten aan een ploeggenoot.
- als je pas na 30 of 60 in de match komt heb je niks te zoeken in een ploegsport.

HVA is gouden schoen: fijn voor hem. Bij de rode duivels heeft hij niks te zoeken. in het buitenland ook niet, daarvoor is hij te licht.
HVA zal zich nooit moe maken in een wedstrijd. Let eens een paar match enkel op hem en kom met feiten af die dit tegen spreken.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door LaurensVS »

Klopt, had mij iets kalmer mogen houden en had niet op de man moeten spelen, waarvoor mijn excuses.

Je hebt natuurlijk recht op uw mening, maar probeer die dan ook te staven aub..
Je kan geen enkel cijfer of geen enkele statistiek voorleggen die uw mening onderbouwt..

HVA geen volwaardige speler noemen, is trouwens ook niet zo proper, zeker na alles wat hij al bewezen heeft.
Weet je wie spectaculair was op die positie? Vazquez. En raad eens hoeveel prijzen we daarmee gewonnen hebben.
FrankFarinaII

Re: Forumscouting

Bericht door FrankFarinaII »

Zand er over ;-)

Vazquez was nog trager dan HVA. HVA heeft zijn inbreng inde ploeg, dat betwist ik niet. Maar terzelfdertijd is hij ook een beperking voor de groei (vooral op europees niveau). Hij zal zelf niet meer progressie maken, niet omdat hij het niet kan, gewoon omdat hij de moeite er niet voor doet. Het is gemakkelijk om achteruit, lateraal, traag te spelen ipv snel en diep of een man te dribbelen. Dat maakt net het verschil met een echt goeie speler.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Je hebt gelijk als je vindt dat we als team op dit moment te lateraal en te traag spelen, maar ik vind niet dat je dat op 1 speler kan steken. Wat mij betreft is dat de verantwoordelijkheid van het hele team & de coach. Ik heb me gisteren ongelooflijk geërgerd aan de match omdat we gewoon zelfs niet probeerden te counteren. We waren een pak beter dan Kortrijk, maar elke keer als we de bal afnamen (en dat was vrij veel) ging het altijd veel te traag. Een Diatta bijvoorbeeld is daar ook een mooi voorbeeld van. Elke keer als hij de bal in de hoek kreeg ging hij eerst nog eens proberen of hij niet een mannetje kon dribbelen in plaats van gewoon snel te spelen. Die ene keer dat het dan wel gebeurde kwam de bal gevaarlijk bij Hans en moest hij gescoord hebben (rlly, wat een pisballetje was dat...).
FrankFarinaII

Re: Forumscouting

Bericht door FrankFarinaII »

Inderdaad ... wij spelen veel te traag in de opbouw, waarbij onze verdedigers (en keeper) eigenlijk spelverdelers zijn, ipv de spelers die dit zouden moeten doen. Ik vind het gewoon triest dat sommigen zich in de ploeg verstoppen en hun verantwoordelijkheid niet willen nemen in aanval, creativiteit etc...gemakzucht? geen idee, maar het is storend in een ploeg zoals FCB.
Plaats reactie