wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Ok, tis maar één match...maar zelfs onze ploeg staat er nog niet. Het zijn allemaal dezelfde spelers als vorig seizoen, dus je mag toch verwachten dat ze meer brengen dan wat gisteren te zien was. Het is nog steeds dezelfde lijn als net voor (en tijdens) de playoffs die wordt doorgetrokken. Je mag van profs toch verwachten dat dit wordt opgelost?

Als we telkens dit gaan beschouwen als één match, ontken je de tendens van slechte matchen en mot in de ploeg ;-)
Laatst gewijzigd door FrankFarinaII op 30 aug 2021, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 30 aug 2021, 10:25 Match van gisteren was ronduit slecht, maar ik ben het wel niet eens met een paar opmerkingen die hier gemaakt zijn.

1. Bashen op Vanaken en tegelijk Balanta goed vinden? Gisteren trok Balanta ook op niks - heel ons middenveld was ronduit zwak.
2. Verdediging was te jong, maar als ze door het middenveld in de steek gelaten worden is het vrij evident dat ze door de mand zakken.
3. CDK was gisteren niet goed, maar zeker ook niet slecht. Hij is heel de match blijven knokken - iets wat de 3 achter hem niet kunnen zeggen.
4. Vince al 3 transferperiodes gebuisd + Kossounou was onze beste leider in de defensie die weg is? Kossounou is 2 seizoenen geleden gekocht - dus Vince is gebuisd omdat hij een geweldige verdediger gekocht heeft? Spelers die we nu hebben gekocht zijn al afgeschreven voor ze gespeeld hebben, net zoals Kossounou toen hij als 18jarige voor meer dan 3m gekocht werd. Geef die gasten eens wat tijd...
5. De match gisteren was kut - maar letterlijk ALLES zat ook tegen. De nederlaag was verdiend, de cijfers zijn zo hoog omdat wij extreem veel pech hadden en zij extreem veel geluk. Feit blijft dat onze mentaliteit op niks trok en we te weinig grinta hadden, maar staar je niet blind op zo'n hoge cijfers want die betekenen niet veel.
Wat te denken dan van die 23 op 63 punten ?
Deze malaise is al 5-6 maanden aan de gang.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Tijdens de PO vorig seizoen hebben we (een pak) meer doelpunten tegengekregen dan de expected goals en een pak minder gemaakt dan de expected goals voorspelden. Die 23 op 63 is rotslecht en een topploeg onwaardig - maar het is deels ook te verklaren aan slechte vorm en de zaken die wat tegen zaten (zoals ze bij Genk enorm meezaten tijdens de PO). Daar moet inderdaad iets aan gedaan worden en flankspelers aankopen is alvast een goeie start. Iedereen op het forum riep dat we flankspelers moesten hebben en ondertussen zijn er een paar gekocht. Je kan discussiëren over welke het zijn - maar feit is dat ze er staan. Geef ze nu een kans om in de ploeg te raken en een verschil te maken.

Ons middenveld is te wisselvallig - wat rechtstreekse invloed heeft op de resultaten. Verdediging wordt in de steek gelaten door het middenveld en middenveld draagt te weinig bij naar de aanval. Het feit dat we met te veel volk in het centrum lopen helpt daar niet bij. Clement wil meer met flanken spelen maar aangezien die nog even in vorm moeten raken kan dat voorlopig niet.

Wat mij vooral irriteert is de houding van sommigen. Vormer die na de match nog even lacht met Gent omdat dit niet "het sterkste Gent is waartegen hij al gespeeld heeft", en de "we komen wel terug jongens". De enige correcte reactie was die van Mignolet - de anderen beseffen het precies nog niet helemaal.

Dus ja, er moet iets veranderen en op dit moment trekt het op niet veel - maar dramatiseren en overdrijven is ook voor niets nodig. Als we in september plots een reeks neerzetten van 5 overwinningen op een rij en deftige resultaten halen in de CL (lees : niet compleet afgaan), dan gaat alles weer plots super zijn. Ook dat is dan overdrijven (maar in positieve zin ;-)).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

t4nd schreef: 30 aug 2021, 11:15 Tijdens de PO vorig seizoen hebben we (een pak) meer doelpunten tegengekregen dan de expected goals en een pak minder gemaakt dan de expected goals voorspelden. Die 23 op 63 is rotslecht en een topploeg onwaardig - maar het is deels ook te verklaren aan slechte vorm en de zaken die wat tegen zaten (zoals ze bij Genk enorm meezaten tijdens de PO). Daar moet inderdaad iets aan gedaan worden en flankspelers aankopen is alvast een goeie start. Iedereen op het forum riep dat we flankspelers moesten hebben en ondertussen zijn er een paar gekocht. Je kan discussiëren over welke het zijn - maar feit is dat ze er staan. Geef ze nu een kans om in de ploeg te raken en een verschil te maken.

Ons middenveld is te wisselvallig - wat rechtstreekse invloed heeft op de resultaten. Verdediging wordt in de steek gelaten door het middenveld en middenveld draagt te weinig bij naar de aanval. Het feit dat we met te veel volk in het centrum lopen helpt daar niet bij. Clement wil meer met flanken spelen maar aangezien die nog even in vorm moeten raken kan dat voorlopig niet.

Wat mij vooral irriteert is de houding van sommigen. Vormer die na de match nog even lacht met Gent omdat dit niet "het sterkste Gent is waartegen hij al gespeeld heeft", en de "we komen wel terug jongens". De enige correcte reactie was die van Mignolet - de anderen beseffen het precies nog niet helemaal.

Dus ja, er moet iets veranderen en op dit moment trekt het op niet veel - maar dramatiseren en overdrijven is ook voor niets nodig. Als we in september plots een reeks neerzetten van 5 overwinningen op een rij en deftige resultaten halen in de CL (lees : niet compleet afgaan), dan gaat alles weer plots super zijn. Ook dat is dan overdrijven (maar in positieve zin ;-)).
Zoals je zelf aangeeft is de enige correcte reactie die van Mignolet die zich excuseert bij de supporters.
Vormer en co zouden beter eens goed in de spiegel kijken en zwijgen...geen woorden maar daden !
Gisteren was er bij Club geen sweat en allesbehalve glory, het was een ongeziene afgang.
Ik kan me wel vinden in het feit Vanaken op Vormer zijn plaats te posteren en CDK op de plaats van Vanakan, sorry Ruud je bent geen meerwaarde de laatste tijd... echter hebben we geen topper in de spits beschikbaar (Dost komt tekort, Wesley nog niet fit), of zou men Perez eens een aantal matchen zijn kans durven geven ?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Volgens mij zou Dost er wel door komen als hij een paar keer op rij mag starten én we ook eens met flankvoorzetten werken. In de eerste helft heb ik een paar voorzetten gezien waarvan ik dacht "moest Dost daar staan". Zoals je zelf ook zegt, geen woorden maar daden nu. Volgende match moet er boenk op zijn qua speelstijl & intentie.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Gasten zijn jullie serieus: Vanaken op de plaats van Vormer.
De plaats waar er zeker geknokt moet worden gaan we de platste van de ploeg zetten ?
Heb je gisteren Vanaken druk zien zetten. Mijn grootvader van 102 kan dat beter en aggressiever . Vanaken moet gewoon op de bank. Brengt de ploeg in toppers momenteel niks bij. Integendeel vertraging van het spel en balverlies. En nog het ergste geen moeite doen om zijn fout recht te zetten.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Volgens mij heeft Clement gisteren een statement willen maken. Ik krijg alleen maar jeugd , ok dan geven we de jeugd de kans.
Het resultaat is geschiedenis.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Kevinho schreef: 30 aug 2021, 12:25 Gasten zijn jullie serieus: Vanaken op de plaats van Vormer.
De plaats waar er zeker geknokt moet worden gaan we de platste van de ploeg zetten ?
Heb je gisteren Vanaken druk zien zetten. Mijn grootvader van 102 kan dat beter en aggressiever . Vanaken moet gewoon op de bank. Brengt de ploeg in toppers momenteel niks bij. Integendeel vertraging van het spel en balverlies. En nog het ergste geen moeite doen om zijn fout recht te zetten.
Correct gezien.
Kevinho
Profvoetballer
Berichten: 328
Lid geworden op: 21 apr 2021, 23:19

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Kevinho »

Nu die bank is normaal vermits hij later aan het seizoen begonnen is en nog wat trainingsarbeid in te halen heeft.
Eerlijk is eerlijk Vormer heeft tot op heden ook nog niet de vorm getoond die hij wel had voordat hij zijn contractverlenging getekend had 🤔.
Wat ik heel raar vind is dat Rits niks van speeltijd krijgt. Vind hem een nuttige back up die altijd wel iets brengt
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Polbemol »

FrankFarinaII schreef: 30 aug 2021, 13:05
Kevinho schreef: 30 aug 2021, 12:25 Gasten zijn jullie serieus: Vanaken op de plaats van Vormer.
De plaats waar er zeker geknokt moet worden gaan we de platste van de ploeg zetten ?
Heb je gisteren Vanaken druk zien zetten. Mijn grootvader van 102 kan dat beter en aggressiever . Vanaken moet gewoon op de bank. Brengt de ploeg in toppers momenteel niks bij. Integendeel vertraging van het spel en balverlies. En nog het ergste geen moeite doen om zijn fout recht te zetten.
Correct gezien.
Vanaken is onze Messi. Die heeft andere kwaliteiten en 'druk zetten' is daar de minste van.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Polbemol schreef: 31 aug 2021, 17:17
FrankFarinaII schreef: 30 aug 2021, 13:05
Kevinho schreef: 30 aug 2021, 12:25 Gasten zijn jullie serieus: Vanaken op de plaats van Vormer.
De plaats waar er zeker geknokt moet worden gaan we de platste van de ploeg zetten ?
Heb je gisteren Vanaken druk zien zetten. Mijn grootvader van 102 kan dat beter en aggressiever . Vanaken moet gewoon op de bank. Brengt de ploeg in toppers momenteel niks bij. Integendeel vertraging van het spel en balverlies. En nog het ergste geen moeite doen om zijn fout recht te zetten.
Correct gezien.
Vanaken is onze Messi. Die heeft andere kwaliteiten en 'druk zetten' is daar de minste van.
Dan mag hij ze beginnen gebruiken.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Polbemol »

FrankFarinaII schreef: 31 aug 2021, 17:50
Polbemol schreef: 31 aug 2021, 17:17
FrankFarinaII schreef: 30 aug 2021, 13:05
Kevinho schreef: 30 aug 2021, 12:25 Gasten zijn jullie serieus: Vanaken op de plaats van Vormer.
De plaats waar er zeker geknokt moet worden gaan we de platste van de ploeg zetten ?
Heb je gisteren Vanaken druk zien zetten. Mijn grootvader van 102 kan dat beter en aggressiever . Vanaken moet gewoon op de bank. Brengt de ploeg in toppers momenteel niks bij. Integendeel vertraging van het spel en balverlies. En nog het ergste geen moeite doen om zijn fout recht te zetten.
Correct gezien.
Vanaken is onze Messi. Die heeft andere kwaliteiten en 'druk zetten' is daar de minste van.
Dan mag hij ze beginnen gebruiken.
Ik zou niet in zijn plaats willen zijn. Als hij gewoon goed is, wordt hij slecht genoemd. Als hij geniaal is, dan wordt dat tegenwoordig als normaal beschouwd... .
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Al wie zegt dat vanaken eens zijn kwaliteiten mag beginnen gebruiken moet eens naar zijn statistieken kijken van de laatste 5 jaar en dan kan hij niet anders dan zichzelf uitlachen voor zijn dwaze uitspraken.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Nakamba30 schreef: 31 aug 2021, 18:21 Al wie zegt dat vanaken eens zijn kwaliteiten mag beginnen gebruiken moet eens naar zijn statistieken kijken van de laatste 5 jaar en dan kan hij niet anders dan zichzelf uitlachen voor zijn dwaze uitspraken.
statistieken geven een ander beeld dan spelen in een match. Als hij al matchen lang er niks van bakt, wordt dit nog met de mantel der liefde toegedekt. :brechtje:
Nakamba30
Jeugdspeler
Berichten: 135
Lid geworden op: 30 sep 2020, 07:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Nakamba30 »

Kan allemaal wel zijn maar het zijn wel zijn assists en goals die ons mee kampioen pakken
Plaats reactie